Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoek

+21
Vancity_girl
Smaragdje
Blue flower
Linda
Pien
xxjojootjexx
Darius
Meeko
Teddyaapje
LindaK
Theeleut
PapillonRose
duckie
Coccinelle
maiadebij
Liadan
Tazz
Bruintje Beer
Fiwen
Susan
-Ieniemienie-
25 plaatsers

Pagina 12 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  PapillonRose do 19 mei 2011 - 4:27

Leuk om te horen! Ben zelf ook van plan om haar zo lang mogelijk in elk geval nog af en toe te blijven dragen. En nu ze nog best klein is doe ik het sowieso zo vaak mogelijk, vind het zo gezellig Very Happy Nu ik eraan denk, ik heb ook nog nooit iemand met een geweven doek gezien! Ook niet met een baby erin, laat staan een peuter. We zijn blijkbaar een zeldzaam ras, draagdoekmama's Wink
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Fiwen do 19 mei 2011 - 9:46

Ik ben hier in de omgeving volgens mij ook de enige met een draagdoek/drager. Heel af en toe zie ik wil een babybjorn maar die tel ik niet mee... brrr zag laatst iemand met een een babybjorn, kind naar voren kijkend en op de fiets :shock: (maargoed dat is een andere discussie)

Ik heb trouwens toch voor de Beco Butterfly gekozen en ondertussen al binnen en vandaag voor het eerst gebruikt. Super makkelijk op mijn rug te krijgen en draagt echt heerlijk. J. vond het ook helemaal super, ze heeft heerlijk zitten gillen en kletsen en op de terugweg was ze zelfs in slaap gevallen. Ik zal binnenkort wel een keer een foto maken en plaatsen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Spring vr 3 jun 2011 - 9:06

Tip! op ebay zijn de mei tai doeken veel goedkoper. Ze staan er op voor 20 euro.

Ik wil ook gaan dragen met een mei tai. Is dit een beetje een doek voor de onervaren drager?
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  maiadebij vr 3 jun 2011 - 9:27

Biancy schreef:Tip! op ebay zijn de mei tai doeken veel goedkoper. Ze staan er op voor 20 euro.

Ik wil ook gaan dragen met een mei tai. Is dit een beetje een doek voor de onervaren drager?

Dat is een goede tip! Onder wat voor catogerie zoek je dan? Ik heb daar wel eens naar geweven doeken gezocht maar kon ze niet vinden.

Ik heb 2 mei tai's en vind ze erg makkelijk in gebruik. Op de site van mister mirko staat een handig filmpje. De mei tai is te gebruiken vanaf een maand of 4/5 als je kindje zijn hoofdje stevig omhoog kan houden. En je hebt verschillende soorten, een wrap conversion hierbij spreid je de brede banden tijdens het knopen over de billen van je kindje waardoor een een stevig zitje creëert. Ook kan je kiezen tussen gevulde, ongevulde of gedeeltelijk gevulde schouder en heupbanden. Het is persoonlijk wat je fijn vind.

Als je in de buurt van Hoorn (nh) woont mag je best een keer bij me komen proberen. Ik heb 2 verschillende mei tai's, een bondolino, 2 geweven doeken en een ring sling.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Spring vr 3 jun 2011 - 9:30

Ik zoek dan op mei tai.

Offtopic: Nog bedankt voor de pacco! Ze heeft er goed in geslapen en heb op een gegeven moment wat afgebouwd door 1 arm vrij te laten en later 1 arm vrij en alleen in de buitenste doek.
Sinds afgelopen zaterdag slaapt ze zonder pacco! (oppas had haar niet vast gelegd en ze sliep lekker!)

Ik woon in Drenthe dus Hoorn is niet echt dichtbij haha. Maar wel bedankt voor het aanbod!
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  maiadebij vr 3 jun 2011 - 9:40

Biancy wat fijn om te horen! Ik vond het ook een prettige inbakerdoek. Makkelijk af te bouwen ook. Grappig hoe je er dan bij toeval achter komt dat het zonder ook prima gaat hè?

Ehm nee Drenthe gaat niet lukken dan. Je kan ook eens kijken op het forum van dragen en voeden. Je hebt daar ook een soort marktplaats voor doeken en ergonomische dragers en je kunt er terecht met al je draag vragen!

Fiwen, bevalt de beco nog steeds? Ik ben benieuwd naar een foto!!

Hier vandaag voor het eerst een dragende papa en mama gezien met hun tweeling op de buik in geweven doeken, zo lief! Verder 2x heb ik hier een tijd geleden 2 ergonomische dragers gezien en BB's. Maar allemaal touristen, verder ben ik hier de enige!

Ik heb sinds maandag een nieuwe mei tai van mijn ouders gekregen! Een roze van babyrib en zijde van bymama, ik ben er zoooo blij mee! Zal snel een foto plaatsen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Spring vr 3 jun 2011 - 9:42

Inderdaad per toeval kom je er achter. Maar gaat super nu. Volgens mij vindt ze het zelfs prettiger om zo in bed te gaan dan in de pacco. Want als ik haar in de pacco deed ging ze toch altijd even huilen.

Ik heb een mei tai besteld via ebay. Ben erg benieuwd!
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  maiadebij vr 3 jun 2011 - 9:45

Klopt J mopperde ook altijd even. En ik vind het zo heerlijk om te zien hoe ze ligt zoals ze wilt liggen. Armpjes helemaal omwijd, op haar zij, zo lief!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Spring vr 3 jun 2011 - 10:27

Ik ben wel heel beniewd naar je nieuwe mei tai. Er staan een hoop mooie op haar site zeg!
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  maiadebij vr 3 jun 2011 - 11:08

Ohjee ik heb de draagdoeken op e-bay gevonden en een prachtige elleville gezien. Ik begin de mama's met ik weet niet hoeveel doeken steeds beter te begrijpen! :shock:

Ik zal morgen m'n MT even showen, ik lig nu in bed op m'n iPhone te typen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 19:17

Mijn zoontje is bijna 14 maanden en ik draag hem nog geregeld. Ik draag hem nu in mijn Mei Tai op de rug.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 21:46

Biancy schreef:Ik zoek dan op mei tai.

Offtopic: Nog bedankt voor de pacco! Ze heeft er goed in geslapen en heb op een gegeven moment wat afgebouwd door 1 arm vrij te laten en later 1 arm vrij en alleen in de buitenste doek.
Sinds afgelopen zaterdag slaapt ze zonder pacco! (oppas had haar niet vast gelegd en ze sliep lekker!)

Ik woon in Drenthe dus Hoorn is niet echt dichtbij haha. Maar wel bedankt voor het aanbod!

Waar woon je in Drenthe? Ik woon in overijssel (niet zo ver van hoogeveen) en als je wilt, mag je ook wel bij mij komen proberen. Ik heb een mei tai, een ringsling wat doeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  kwak za 4 jun 2011 - 3:55

ik heb zelf een rekbare, een geweven, een mei tai en een ringsling.
toen mijn dochterje nog wat kleiner was heb ik haar steeds in de rekbare doek gehad, dit vond ik makkelijker omdat ik haar er in kon laten zakken en haar er niet in hoefde te knopen.
nu zit ze vaak in de geweven omdat ze daar nu veel steviger in zit en fijner draagt.
de ringsling heb ik net een paar dagen maar ik vind het ideaal om even naar de winkel te gaan zonder dat je hoeft de knooien met een buggy.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  LMCurious za 4 jun 2011 - 9:17

Pfffttt...ik blijf het lastig vinden met doeken, twijfel zo wat wijsheid is.

Dus hier mijn afwegingen, laat maar weten of jullie het ermee eens zijn en wat jullie zouden doen.

Rekbare doek is comfotabeler in het begin, makkelijker te knopen in het begin
MAAR: warmer in de zomer, niet zo handig als ze ouder/zwaarder is

Ik wil de doek vooral gebruiken als ze onrustig is als we ergens op visite zijn en voor als we ergens heen gaan waar het erg druk is (en ik dus eigenlijk Joris in de buggy wil hebben).

Bij een rebare doek twijfel ik tussen babylonia en bykai, en voor een geweven doek tussen de dunnere doeken (ivm zomer) hoppediz leight, Calin Blue. Welke zouden jullie aanschaffen?

Ik woon in Eindhoven, dus als er iemand in de buurt woont die een van deze merken heeft die ik eens zou mogen proberen hoor ik het ook heel graag!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Coccinelle za 4 jun 2011 - 9:27

Heb je al eens gedragen met een doek? Ik zou voor een geweven doek gaan, een rekbare is zo warm met deze temperaturen. En als je nog niet/ of niet vaak gedragen hebt met een geweven doek zou ik denk ik niet snel kiezen voor een calin blue, deze moet vrij secuur geknoopt worden wil je geen drukpunten krijgen. Een hoppediz das leichte is een goed optie, maar natibaby b.v. heeft ook zomerdoeken: http://slings-and-things.nl/index.php?main_page=index&cPath=32&sort=2a&page=1

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  PapillonRose za 4 jun 2011 - 9:57

Ik heb geen ervaring met een rekbare doek. Wel heb ik een hoppediz en die bevalt prima. Helaas heb ik geen das Leichte, had wel fijn geweest met dit weer! Over hoppediz ben ik erg tevreden en denk dan ook dat de das Leichte ook prima zullen zijn.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  LindaK za 4 jun 2011 - 19:07

Ik heb D.aan tot ruim 10 maanden in een rekbare draagdoek gedragen, daarna ben ik overgegaan naar een geweven doek.
Ik vind de geweven doek niet heel veel luchtiger dan een rekbare, dus als je een geweven doek wilt voor de zomer zou ik ook voor een 'zomervariant' gaan.

Ik vind een rekbare prettiger knopen dan een geweven doek, maar dat is ook een kwestie van oefenen...
Mijn rekbare doeken zijn van ByKay en m'n geweven is van Hoppediz.

Succes met je keuze, ik vond het ook telkens weer lastig!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 19:45

Ik heb een calin bleu, en ik vind het een heerlijke luchtige doek, ik had zelfs het gevoel dat toen ik 'm afdeed, ik het juist warmer kreeg. Het knopen was even oefenen, maar ik had al ervaring met een rekbare.

De rekbare doek is ook nog steeds erg prettig, maar idd erg warm met dit weer. Ik heb mijn zoontje er tot ruim 1.5 nog in gedragen, maar die was dan ook wat aan de lichte kant, toen was hij rond de 9 kilo, en dat ging nog prima in de rekbare doek.

Ik zit nu te twijfelen of een mei tai wat is.
Zijn er ook mei tai's die wel vanaf de geboorte mogen? Ik zie zoveel verschillende meningen op internet, en ik wil het natuurlijk wel veilig gaan gebruiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 21:31

Een mei tai mogen ze pas in vanaf een maand of 3 als ze hun hoofdje goed kunnen ondersteunen. Je kunt het vergelijken met een een drager, daar mogen ze ook pas vanaf 3 maanden in.

@ LM, ik zou dan voor een geweven gaan. Ik vind een rekbare wel heel fijn maar als ze zwaarden worden niet meer.
Als ik de keuze nu opnieuw zou moeten maken dan had ik een geweven doek gekozen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 21:55

Snoepy87 schreef:Een mei tai mogen ze pas in vanaf een maand of 3 als ze hun hoofdje goed kunnen ondersteunen. Je kunt het vergelijken met een een drager, daar mogen ze ook pas vanaf 3 maanden in.


Ik zag op youtube instructies om een pasgeborene er in te doen, niet dat die filmpjes dan meteen zo betrouwbaar zijn, maar ik dacht dat er misschien anders soorten waren waarbij het wel mag.

Ik vind de hop tye erg mooi, en daar schijnt het dus wel in te mogen. Ken je die?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 22:18

_MamaRosa_ schreef:
Snoepy87 schreef:Een mei tai mogen ze pas in vanaf een maand of 3 als ze hun hoofdje goed kunnen ondersteunen. Je kunt het vergelijken met een een drager, daar mogen ze ook pas vanaf 3 maanden in.


Ik zag op youtube instructies om een pasgeborene er in te doen, niet dat die filmpjes dan meteen zo betrouwbaar zijn, maar ik dacht dat er misschien anders soorten waren waarbij het wel mag.

Ik vind de hop tye erg mooi, en daar schijnt het dus wel in te mogen. Ken je die?

ik heb het even voor je na gezocht mamarosa, zowel het zitgedeelte als het bovengedeelte van het rugpand is verstelbaar en om die reden kun je 'm al vanaf de geboorte gebruiken. Doordat het rugpand verstelbaar is en er een slaapkapje aan zit (die je eventueel op kunt rollen in het nekje), wordt het nekje goed ondersteunt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 22:27

Dromertje schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Snoepy87 schreef:Een mei tai mogen ze pas in vanaf een maand of 3 als ze hun hoofdje goed kunnen ondersteunen. Je kunt het vergelijken met een een drager, daar mogen ze ook pas vanaf 3 maanden in.


Ik zag op youtube instructies om een pasgeborene er in te doen, niet dat die filmpjes dan meteen zo betrouwbaar zijn, maar ik dacht dat er misschien anders soorten waren waarbij het wel mag.

Ik vind de hop tye erg mooi, en daar schijnt het dus wel in te mogen. Ken je die?

ik heb het even voor je na gezocht mamarosa, zowel het zitgedeelte als het bovengedeelte van het rugpand is verstelbaar en om die reden kun je 'm al vanaf de geboorte gebruiken. Doordat het rugpand verstelbaar is en er een slaapkapje aan zit (die je eventueel op kunt rollen in het nekje), wordt het nekje goed ondersteunt

Ok, bedankt!
Nu nog kijken of ik 'm koop hoor, ben zo bang dat ie in de zomer te warm is. Maar aan de andere kant, daarna heb je er ook nog plezier van als het goed is! Ik vind 'm er zo leuk uitzien met al dat roze!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 22:31

En of ik dit ooit durf.....zo in je eentje op de rug zetten, heel knap op deze manier!

https://www.youtube.com/watch?v=1r8Hga6kg7k&feature=related

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Liadan za 4 jun 2011 - 22:33

Zo schoof ik Yara ook altijd naar mijn rug, het ziet er 'enger' uit dan het is smile .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  xxjojootjexx za 4 jun 2011 - 23:26

Ik zet Tristan altijd op mijn rug met de superman toss. En het went vanzelf hoor!
in dit filmpje de eerste methode.
https://www.youtube.com/watch?v=cgCQUTpA4xg

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 12 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 12 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum