Draagdoek??
+3
missmarm
PapillonRose
Roos
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Draagdoek??
Ik zou graag een draagdoek of draagzak willen voor L. Nu is hij al wel een flinke jongen...
Hij is inmiddels 4,5 maand en 7,3 kg. Ook is hij lang, waardoor ik me afvraag of hij nog wel lekker zit in een draagdoek.
Vind het belangrijk om een goede aan te schaffen zodat er niks wordt overbelast o.i.d. bij hem.
Mijn vraag, welke hebben jullie en waarom deze?
Groetjes, Roos
Hij is inmiddels 4,5 maand en 7,3 kg. Ook is hij lang, waardoor ik me afvraag of hij nog wel lekker zit in een draagdoek.
Vind het belangrijk om een goede aan te schaffen zodat er niks wordt overbelast o.i.d. bij hem.
Mijn vraag, welke hebben jullie en waarom deze?
Groetjes, Roos
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Draagdoek??
Hier een reactie van iemand die krap een week geleden haar eerste draagdoek in gebruik genomen.. Ik heb de Hoppediz Miami (lekker roze, maar ze hebben ook zat andere kleuren hoor) en ik heb deze gekozen omdat het een geweven draagdoek is en dus lekker stevig. Hier op het forum heb ik toevallig ook advies gevraagd en las veel goeds over geweven draagdoeken. Ook was de prijs van deze doek gunstig vergeleken met sommige andere doeken (deze was 55 euro en je komt er ook van over de 100 tegen) en ik wilde toch niet teveel geld uitgeven voor mijn eerste doek voor het geval ik het niks zou vinden.
Ik heb hem dus nog net geen week in gebruik, maar ben er al heel erg tevreden over! Er zit een boekje bij met instructies, die zijn best duidelijk (ik was bang dat het knopen een probleem zou worden maar het valt dus reuze mee). Verder zijn er veel verschillende manieren om de doek te dragen / knopen en in mijn instructieboekje staat dat de doek tot in de peuterleeftijd te gebruiken is. Mijn meisje is pas twee maanden en het gaat prima, maar als hij tot zo lang te gebruiken is moet jouw zoontje er dus ook nog makkelijk in gedragen kunnen worden.
Ik heb hem dus nog net geen week in gebruik, maar ben er al heel erg tevreden over! Er zit een boekje bij met instructies, die zijn best duidelijk (ik was bang dat het knopen een probleem zou worden maar het valt dus reuze mee). Verder zijn er veel verschillende manieren om de doek te dragen / knopen en in mijn instructieboekje staat dat de doek tot in de peuterleeftijd te gebruiken is. Mijn meisje is pas twee maanden en het gaat prima, maar als hij tot zo lang te gebruiken is moet jouw zoontje er dus ook nog makkelijk in gedragen kunnen worden.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik heb 2 draagdoeken een hoppediz timbuktu gestreept in allerlei kleuren en een natibaby met linnen en vlinders erop. Die is koeler in de zomer.
Onze zoon is 10 Kg en draag hem nog regelmatig hij is 18 maand. Draag hem zowel op rug als buik nog.
Daarnaast hebben we ook een patapum peuter voor hem en die gebruiken we soms met kleine stukjes ook voor de oudste van 3,5. Dat is een SSC.
kijk eens op het dragen en voeden forum
Onze zoon is 10 Kg en draag hem nog regelmatig hij is 18 maand. Draag hem zowel op rug als buik nog.
Daarnaast hebben we ook een patapum peuter voor hem en die gebruiken we soms met kleine stukjes ook voor de oudste van 3,5. Dat is een SSC.
kijk eens op het dragen en voeden forum
missmarm- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 238
ik raad je dan een draagdoek aan, of een ergonomische dragen. In een draagdoek kunnen ze sowieso vanaf de geboorte tot in de peuterleeftijd. Sommige ergnomische dragers zijn niet zo handig met een pas geboren baby. In een geweven draagdoek kun je je kindje langer dragen dan in een rekbare draagdoek, omdat de rekbare door het gewicht op den duur gaat doorzakken. De geweven is wel duurder, maar daar kun je dus wel langer mee.
Ik heb de Vatanai Maruyama omdat ik de kleurtjes zo mooi vind en de doek geweven is.
Ik heb de Vatanai Maruyama omdat ik de kleurtjes zo mooi vind en de doek geweven is.
Gast- Gast
Ik heb zowel een ergonamische drager als draagdoeken (zowel rekbaar als geweven) maar de rekbare doek wordt amper gebruikt. Ik vind de geweven doek veel fijner en voor het 'gemak' hebben we de drager (Bondolino) erbij (lees: geen zin om 5 meter doek op een nat parkeerterein te knopen). Maar ik gebruik het liefste de geweven draagdoek, draagt het prettigste en versprijd het gewicht het beste over mijn schouders. Dochter vind de draagdoek ook het fijnste, al vind ze de drager ook goed hoor. Zolang ze maar niet in de kinderwagen hoeft vind ze alles best
Geweven doek hebben we trouwens dezelfde als Dromertje, prachtige kleuren inderdaad en draagt lekker, hij is soepel maar voelt wel heel stevig aan en dat vind ik zelf wel een veilig idee.
Succes met kiezen, en als je in de buurt van Tilburg woont mag je gerust een keer komen testen. Stuur maar een PM.
Geweven doek hebben we trouwens dezelfde als Dromertje, prachtige kleuren inderdaad en draagt lekker, hij is soepel maar voelt wel heel stevig aan en dat vind ik zelf wel een veilig idee.
Succes met kiezen, en als je in de buurt van Tilburg woont mag je gerust een keer komen testen. Stuur maar een PM.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik heb 2 dragers. Een geweven zoals hierboven ook beschreven is en vind deze ook heel prettig dragen, ook het knopen viel me alles mee.
Daarnaast heb ik de bondolino, dat is een ergonomische drager, en die vind ik ook heerlijk! Hij gaat heel snel om en af, dus handig als je ergens heen gaat waar je kindje er even uitgaat. Dus ook dit vind ik een aanrader.
Daarnaast heb ik de bondolino, dat is een ergonomische drager, en die vind ik ook heerlijk! Hij gaat heel snel om en af, dus handig als je ergens heen gaat waar je kindje er even uitgaat. Dus ook dit vind ik een aanrader.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Hoe lang ben je ongeveer bezig voor je je kindje in een draagdoek heb gewikkeld?
Is het erg ingewikkeld of valt het mee? En moet je kindje dan liggen of hoe werkt het? Sorry, ben echt een leek op dit gebied
Ik denk dat waar ik hem voor wil gebruiken de bondolino het beste is, maar vindt zo'n draagdoek ook erg mooi.
Woon helaas niet in de buurt van Tilburg, anders was ik graag even langs gekomen.
Is het erg ingewikkeld of valt het mee? En moet je kindje dan liggen of hoe werkt het? Sorry, ben echt een leek op dit gebied
Ik denk dat waar ik hem voor wil gebruiken de bondolino het beste is, maar vindt zo'n draagdoek ook erg mooi.
Woon helaas niet in de buurt van Tilburg, anders was ik graag even langs gekomen.
Roos- Prater
Ik heb een rekbare doek, een geweven ringsling van hoppediz en een geweven doek van girasol.
Kijk anders eens op babybij.nl in de doekenbieb, daar kun je een doek of andere drager uitproberen tegen een klein bedrag.
Kijk anders eens op babybij.nl in de doekenbieb, daar kun je een doek of andere drager uitproberen tegen een klein bedrag.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben (na wat oefenen) nu max. een paar minuten bezig om J.uultje in de doek te krijgen, en een minuut om haar in de Bondolino te krijgen.
Kindjes zitten rechtop in een draagdoek/drager met gezichtje naar je toe op de hoogte dat je ze precies een kus op de kruin kunt geven en dan knietjes wijd en opgetrokken tot de navel ongeveer en billen naar achter/beneden. Ze noemen het niet voor niets de kikkerhouding
Foto is niet heel duidelijk, maar zo zitten/liggen ze dus ongeveer in een draagdoek (niet helemaal goed geknoopt zie ik nu, de schouderband moet iets meer op mijn schouder, maar dat is een kwestie van oefenen). Hier was J.uul hier nog maar heel klein en zaten haar beentjes nog in de doek, nu komt ze met haar hoofdje veel meer omhoog en wil ze vaak niet meer slapen maar lekker om haar heen kijken. (Let niet op mijn charmante pyama broek en slaperig hoofd, ik was nog geen week bevallen )
Kindjes zitten rechtop in een draagdoek/drager met gezichtje naar je toe op de hoogte dat je ze precies een kus op de kruin kunt geven en dan knietjes wijd en opgetrokken tot de navel ongeveer en billen naar achter/beneden. Ze noemen het niet voor niets de kikkerhouding
Foto is niet heel duidelijk, maar zo zitten/liggen ze dus ongeveer in een draagdoek (niet helemaal goed geknoopt zie ik nu, de schouderband moet iets meer op mijn schouder, maar dat is een kwestie van oefenen). Hier was J.uul hier nog maar heel klein en zaten haar beentjes nog in de doek, nu komt ze met haar hoofdje veel meer omhoog en wil ze vaak niet meer slapen maar lekker om haar heen kijken. (Let niet op mijn charmante pyama broek en slaperig hoofd, ik was nog geen week bevallen )
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Roos schreef:Hoe lang ben je ongeveer bezig voor je je kindje in een draagdoek heb gewikkeld?
ik heb mijn dochter binnen een minuutje in de doek geknoopt. Als je er een beetje handigheid in hebt, zitten ze er zo in! Als je meer foto's wilt zien mag je mij wel even een PM sturen, ik heb ook wel foto's van hoe het eruit ziet als je ze op de rug draagt en als de baby wat ouder is.
En waar woon je? Als je bij mij in de buurt woont, mag je ook wel bij mij langs komen om de doek uit te proberen.
Gast- Gast
@ cocinelle: bedankt voor de tip!
@ Fiwen: bedankt voor je foto! en uitleg
@ Dromertje: ik heb je een pm gestuurd, hopelijk is het goed gegaan..
Roos- Prater
Wat ik me af vraag: Kan je zoiets nou ook gebruiken met 2 kindjes? Het lijkt me zo ideaal...
Gast- Gast
Dat kan ook, dan heb je een wat langere draagdoek nodig. Je hebt dan 1 kindje op je rug en 1 kindje op je buik.Beauty Addict schreef:Wat ik me af vraag: Kan je zoiets nou ook gebruiken met 2 kindjes? Het lijkt me zo ideaal...
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Roos schreef:@ cocinelle: bedankt voor de tip!
ik heb het gezien, ik heb je een PM terug gestuurd!
Gast- Gast
Beauty Addict schreef:Wat ik me af vraag: Kan je zoiets nou ook gebruiken met 2 kindjes? Het lijkt me zo ideaal...
In het boekje van mijn draagdoek staat dat het kan. Als ze pasgeboren zijn kun je ze trouwens allebei nog aan de voorkant dragen zag ik, als ze daar te groot voor worden kan dat niet meer (en dat zou voor jezelf ook te zwaar worden). Maar dan kan je inderdaad altijd nog 1 kindje op je buik en 1 kindje op je rug doen.
PapillonRose- Ratel
Dank je wel. Zeker als ze nog klein zijn lijkt het me ook prettiger als je ze kan zien.PapillonRose schreef:Beauty Addict schreef:Wat ik me af vraag: Kan je zoiets nou ook gebruiken met 2 kindjes? Het lijkt me zo ideaal...
In het boekje van mijn draagdoek staat dat het kan. Als ze pasgeboren zijn kun je ze trouwens allebei nog aan de voorkant dragen zag ik, als ze daar te groot voor worden kan dat niet meer (en dat zou voor jezelf ook te zwaar worden). Maar dan kan je inderdaad altijd nog 1 kindje op je buik en 1 kindje op je rug doen.
Gast- Gast
volgens mij mag je je kindje pas op je rug dragen als deze het hoofdje goed omhoog kan houden, of is dat niet zo?
Gast- Gast
Dromertje schreef:volgens mij mag je je kindje pas op je rug dragen als deze het hoofdje goed omhoog kan houden, of is dat niet zo?
Dat klopt, ik heb het even opgezocht in het boekje van mijn draagdoek en daar staat het inderdaad in! Dus niet voordat het hoofdje goed zelfstandig omhoog gehouden kan worden op de rug dragen.
PapillonRose- Ratel
Beauty Addict schreef:Dank je wel. Zeker als ze nog klein zijn lijkt het me ook prettiger als je ze kan zien.PapillonRose schreef:Beauty Addict schreef:Wat ik me af vraag: Kan je zoiets nou ook gebruiken met 2 kindjes? Het lijkt me zo ideaal...
Ik ben van plan om straks 2 kindjes te gaan dragen, in mijn rekbare doek, heel in het begin. Lijkt me erg bijzonder. Maar ook lastig, want kreeg die houding bij 1 kindje al moeilijk voor elkaar in het begin, maar heb er nu natuurlijk wat meer handigheid in.
Gast- Gast
Stuur je mij dan de foto's en tips?_MamaRosa_ schreef:Beauty Addict schreef:Dank je wel. Zeker als ze nog klein zijn lijkt het me ook prettiger als je ze kan zien.PapillonRose schreef:Beauty Addict schreef:Wat ik me af vraag: Kan je zoiets nou ook gebruiken met 2 kindjes? Het lijkt me zo ideaal...
Ik ben van plan om straks 2 kindjes te gaan dragen, in mijn rekbare doek, heel in het begin. Lijkt me erg bijzonder. Maar ook lastig, want kreeg die houding bij 1 kindje al moeilijk voor elkaar in het begin, maar heb er nu natuurlijk wat meer handigheid in.
Gast- Gast
Beauty Addict schreef:Stuur je mij dan de foto's en tips?_MamaRosa_ schreef:Beauty Addict schreef:Dank je wel. Zeker als ze nog klein zijn lijkt het me ook prettiger als je ze kan zien.PapillonRose schreef:Beauty Addict schreef:Wat ik me af vraag: Kan je zoiets nou ook gebruiken met 2 kindjes? Het lijkt me zo ideaal...
Haha, ja, als het me ooit lukt zal ik een foto sturen!
Dit is toch schattig?
Gast- Gast
Dat is inderdaad superschattig! En ik denk ook heel fijn voor de baby's om weer zo dicht bij elkaar te zijn.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: