Draagdoek
+21
Vancity_girl
Smaragdje
Blue flower
Linda
Pien
xxjojootjexx
Darius
Meeko
Teddyaapje
LindaK
Theeleut
PapillonRose
duckie
Coccinelle
maiadebij
Liadan
Tazz
Bruintje Beer
Fiwen
Susan
-Ieniemienie-
25 plaatsers
Pagina 5 van 13
Pagina 5 van 13 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13
Re: Draagdoek
Hoppediz maakt ook dunnere zomerdoeken, Hoppediz das leichte. Calin Blue doeken zijn ook dun. Of een doek met linnen erin verwerkt, ik geloof dat didymos die wel in het assortiment heeft.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
@Dromertje: Bedankt voor de reactie! Ik kan nog niet met de naaimachine overweg, maar heb sinds kort die van mijn moeder in huis. Ik zal eens wat patronen zoeken en kijken of mijn moeder eruit komt, misschien kunnen we er dan samen mee aan de slag. En als ik nog iets wil weten zal ik je zeker een pm sturen, ik vind het echt een leuk idee om hiermee aan de slag te gaan!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
ik ben ook een beetje al vast aan het neuzen voor een zomer doek, nu las ik al een paar namen
maar ik heb nu een doek van 5.4m en bij de meeste zomer doeken waaronder die van hoppediz zijn ze allemaal 4.6m
weet iemand ook een zomer doek die wel langer is?
iemand ervaring met verschillende merken?
wrap n wear?
calin bleu?
vatanai?
dydimos?
lees dat sommige nog wat lastiger te knopen zijn?
en waar kopen jullie je draag doek?
maar ik heb nu een doek van 5.4m en bij de meeste zomer doeken waaronder die van hoppediz zijn ze allemaal 4.6m
wrap n wear?
calin bleu?
vatanai?
dydimos?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
duckie schreef:ik ben ook een beetje al vast aan het neuzen voor een zomer doek, nu las ik al een paar namen
wrap n wear?
calin bleu?
vatanai?
dydimos?
wat voor maat heb je? De meeste vrouwen kunnen alle knopen wel doen met een 4.6. Ik heb zelf een 4.0 en ik kan daar zelfs knopen mee doen waarvoor je een lange doek nodig bent.
Ik heb zelf een vatanai, vind het een fijne doek, redelijk dunne doek en knoopt heel makkelijk. Heb 'm gekocht op slingomama.nl
Gast- Gast
Dromertje schreef:duckie schreef:ik ben ook een beetje al vast aan het neuzen voor een zomer doek, nu las ik al een paar namen
wrap n wear?
calin bleu?
vatanai?
dydimos?
wat voor maat heb je? De meeste vrouwen kunnen alle knopen wel doen met een 4.6. Ik heb zelf een 4.0 en ik kan daar zelfs knopen mee doen waarvoor je een lange doek nodig bent.
Ik heb zelf een vatanai, vind het een fijne doek, redelijk dunne doek en knoopt heel makkelijk. Heb 'm gekocht op slingomama.nl
heb maat 46. heb nu eigenlijk geen stof over als ik knoop heb haar nu in de fwcc en dan weer voorop mn buik geknoopt en dan houd ik niets over.... misschien als ik het daar enkel doe en op mn rug knoop dat het wel uitkomt hoor... of ik doe iets niet goed kan ook
die vatanai is ook wel lekker voor de zomer dat het niet zo zweet?
las ook ergens dat sommige dunne doeken dat je die goed vouwloos moet knopen omdat het anders misschien kan snijden?
duckie- Ratel
Ik heb een Nati Bamboe, die is ook erg geschikt voor de zomer, bamboe is erg luchtig en zacht.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
@ susan, waar heb je die doek gekocht dan? kan niet echt wat vinden op internet....
ben aan het rondkijken geweest voor een hoppediz das leichte en vind eigenlijk deze erg mooi
ben aan het rondkijken geweest voor een hoppediz das leichte en vind eigenlijk deze erg mooi
duckie- Ratel
Ik heb die doek bij Lilababy besteld, maar ik zie ze daar nu niet meer, ik zie überhaupt nog vrij weinig doeken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Nog even een vraagje over de Mei Tai: ik ben aan het kijken of ik er zelf eentje kan gaan maken (waarschijnlijk met hulp van mijn moeder). Maar nu kom ik een geweldige tegen op dragenzo.. De hoppediz hop-tye Miami:
http://www.dragenenzo.nl/a-15133458/hop-tye/hop-tye-miami
Nu vraag ik me af of zoiets ook makkelijk zelf te maken is, lijkt me leuk om er eentje te maken die hier een beetje op lijkt. Vind deze zelfs zo mooi dat ik toch overweeg om er eentje te kopen, maar zelf maken is vast veel goedkoper?
En als ik deze zou kopen / zoiets zelf zou maken, is dit geschikt voor de zomer? Want de Hoppediz Miami die ik nu heb, dat is denk ik voor de zomer een te dikke doek. Nog een doek erbij voor de zomer kan altijd nog, maar als het even kan heb ik dan liever een Mei Tai.
Nu vraag ik me af of zoiets ook makkelijk zelf te maken is, lijkt me leuk om er eentje te maken die hier een beetje op lijkt. Vind deze zelfs zo mooi dat ik toch overweeg om er eentje te kopen, maar zelf maken is vast veel goedkoper?
En als ik deze zou kopen / zoiets zelf zou maken, is dit geschikt voor de zomer? Want de Hoppediz Miami die ik nu heb, dat is denk ik voor de zomer een te dikke doek. Nog een doek erbij voor de zomer kan altijd nog, maar als het even kan heb ik dan liever een Mei Tai.
PapillonRose- Ratel
Lilababy stopt ermee. Ze is nu eigenaar van het dragen en voeden forum en daar druk mee.
@PR een Mei tai is goed geschikt voor de zomer, omdat hij niet zoals bij een doek helemaal dicht is aan de zijkanten..
@PR een Mei tai is goed geschikt voor de zomer, omdat hij niet zoals bij een doek helemaal dicht is aan de zijkanten..
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Papillon: die lijkt me wel erg moeilijk om te maken als je nog niet zo handig bent met de naaimachine, omdat daar zo te zien ook elastiek in zit. Je zou 'm ook wel zonder elastiek kunnen maken, maar dan nog lijkt het me lastig omdat je alle maten niet weet. Zelf maken is inderdaad een stuk goedkoper, voor de meeste mei tai's zit je wel tussen de 50 en 100 euro, zelf maken kom je rond de 20 euro uit voor stof. Mei Tai is wel geschikt voor de zomer.
jojootje: jij bent nog wel een beetje zo'n draagdoekkenner hè, ken jij de podeagi? Is die luchtiger dan een mei tai?
jojootje: jij bent nog wel een beetje zo'n draagdoekkenner hè, ken jij de podeagi? Is die luchtiger dan een mei tai?
Gast- Gast
PapillonRose schreef:Nog even een vraagje over de Mei Tai: ik ben aan het kijken of ik er zelf eentje kan gaan maken (waarschijnlijk met hulp van mijn moeder). Maar nu kom ik een geweldige tegen op dragenzo.. De hoppediz hop-tye Miami:
Ik heb een hop tye te leen gehad en ik vond hem niet zo heel lekker dragen, ik vind gevulde schouderbanden een stuk fijner. Een draagdoek heeft dat natuurlijk ook niet maar omdat deze met de meeste knopen wat steviger om je heen zit snijdt het niet.
Coccinelle- Prater
Fijn om te horen dat een Mei Tai geschikt is voor de zomer. Over zelf maken of de Hop Tye kopen ga ik nog maar even nadenken, zeker als de Hop Tye niet zo confortabel is qua schouderbanden.. Straks mijn moeder eerst maar eens even naar het patroon laten kijken van een Mei Tai!
Ik wil dan trouwens niet eentje maken die helemaal zo is als de Hop Tye, maar meer eentje die een beetje dezelfde kleurstelling heeft en dan gewoon volgens een standaardpatroon voor een Mei Tai. Ben gewoon gek op roze en vond deze kleurencombinatie wel mooi
Ik wil dan trouwens niet eentje maken die helemaal zo is als de Hop Tye, maar meer eentje die een beetje dezelfde kleurstelling heeft en dan gewoon volgens een standaardpatroon voor een Mei Tai. Ben gewoon gek op roze en vond deze kleurencombinatie wel mooi
PapillonRose- Ratel
Het is ook persoonlijk hoor, wat je lekker vindt dragen. Misschien kun je hem ergens uitproberen? Via de doekenbieb van babybij kun je er ook een lenen maar daar betaal je wel een klein bedrag en verzendkosten, of je moet hem ophalen in Den Bosch.
Coccinelle- Prater
duckie schreef:@ susan, waar heb je die doek gekocht dan? kan niet echt wat vinden op internet....
Die is heel leuk!! Heb ik van de week ook al naar zitten kijken...
Gast- Gast
ik heb hem besteld met een beetje geluk krijg ik hem volgende week binnen
kan nie wachten
kan nie wachten
duckie- Ratel
Ik heb ook even een vraagje.
Ik heb voor onze dochter een Beco Butterfly en die vind ik erg prettig. Dochter vind het ook leuk om er in te zitten, maar dan moet mama wel blijven lopen. Als ik ga zitten dan zet mevr. het op een krijsen.
Nou zou ik graag een draagdoek willen kopen om gewoon in huis te gebruiken, maar ik vraag me af of ze dan ook niet onzettend gaat krijsen als ik ga zitten.
Zit je kindje in een draagdoek heel anders als in een ergonomische draagzak?
Ik heb voor onze dochter een Beco Butterfly en die vind ik erg prettig. Dochter vind het ook leuk om er in te zitten, maar dan moet mama wel blijven lopen. Als ik ga zitten dan zet mevr. het op een krijsen.
Nou zou ik graag een draagdoek willen kopen om gewoon in huis te gebruiken, maar ik vraag me af of ze dan ook niet onzettend gaat krijsen als ik ga zitten.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Linda schreef:Ik heb ook even een vraagje.
ik weet eigenlijk niet of ze er anders in zitten maar ik heb mn dochter thuis vaak in de draagdoek (nu ook) en ze slaapt gewoon lekker tegen me aan of zit lekker rond te kijken. ik kan ook rustig gaan zitten als we visite hebben ofzo of als ik tv wil kijken/internetten. soms is het wel even dat ze huilt maar meestal is dat zo weer over omdat ze het toch ook fijn vind om bij me te zijn.
duckie- Ratel
Linda, misschien zit een kindje in een doek wat meer geborgen, maar ik denk niet dat ze het dan ineens wel goed gaat vinden als je gaat zitten Mijn dochter vind het ook alleen maar goed als ik beweeg, dat verplicht me haast om aan het huishouden te gaan of even te gaan wandelen met de hond ofzo
Gast- Gast
Dromertje schreef:Linda, misschien zit een kindje in een doek wat meer geborgen, maar ik denk niet dat ze het dan ineens wel goed gaat vinden als je gaat zitten Mijn dochter vind het ook alleen maar goed als ik beweeg, dat verplicht me haast om aan het huishouden te gaan of even te gaan wandelen met de hond ofzo
dat zou hier wel eens handig kunnen zijn hahaha aangezien ik soms toch echt wat moet gaan doen maar er soms gewoon ff geen zin in heb
duckie- Ratel
Dat is jammer! Haha, hoewel het huishouden beter bijhouden hier ook niet verkeerd zou zijn.
Ik denk dat ik eerst maar eens een consult aan ga vragen voor ik weer iets ga aanschaffen wat ik misschien weer niet ga gebruiken.
Ik ben overigens wel super blij met de butterfly hoor. Wij wonen 2 hoog zonder lift en zo kan ik toch heel gemakkelijk een wandelingetje maken. En zolang ik blijf lopen vind dochter het ook heerlijk.
Ik denk dat ik eerst maar eens een consult aan ga vragen voor ik weer iets ga aanschaffen wat ik misschien weer niet ga gebruiken.
Ik ben overigens wel super blij met de butterfly hoor. Wij wonen 2 hoog zonder lift en zo kan ik toch heel gemakkelijk een wandelingetje maken. En zolang ik blijf lopen vind dochter het ook heerlijk.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Dromertje schreef:Linda, misschien zit een kindje in een doek wat meer geborgen, maar ik denk niet dat ze het dan ineens wel goed gaat vinden als je gaat zitten Mijn dochter vind het ook alleen maar goed als ik beweeg, dat verplicht me haast om aan het huishouden te gaan of even te gaan wandelen met de hond ofzo
+1, stilzitten lukt hier alleen als ze slaapt in de doek. En dat komt steeds minder vaak voor Dus vouw ik gezellig saampjes de was op, doe de afwas, doe gekke dansjes in huis, etc.
En ik heb nog steeds een dilemma Ik vind de Hop-Tye zo ontzettend leuk! Maar hij is best prijzig en zelfmaken is misschien ook wel leuk.. En ik vraag me af of ik mijn doek dan nog wel ga gebruiken, want dit lijkt me veel makkelijker in gebruik
Ik ga er nog maar een paar nachtjes over slapen, wie weet krijg ik in mijn slaap wel de geniale ingeving waar ik op wacht om mijn beslissing te nemen (ik ben namelijk een eeuwige twijfelkont).
PapillonRose- Ratel
Hallo dames,
Ik heb sinds een paar dagen ook een draagdoek van bykay, ik en mijn zoontje vinden het echt geweldig!
Je hebt gewoon meer vrijheid vooral omdat hij weinig slaapt en toch met hem bezig blijft, hij valt heerlijk in slaap bij mij, waardoor hij een stuk vrolijker is
Maar... ik vind het zooo warm haha. Meestal doe ik hier thuis zelf een t-shirtje aan en mijn zoontje alleen een lange mouwen rompertje maar ik wil ook graag naar buiten met hem maar wat doe ik dan bij hem aan zonder dat hij ziek wordt. Ik wil hem dan wel onder mijn jas doen maar dan is het misschien weer heel warm.
Ik heb sinds een paar dagen ook een draagdoek van bykay, ik en mijn zoontje vinden het echt geweldig!
Je hebt gewoon meer vrijheid vooral omdat hij weinig slaapt en toch met hem bezig blijft, hij valt heerlijk in slaap bij mij, waardoor hij een stuk vrolijker is
Maar... ik vind het zooo warm haha. Meestal doe ik hier thuis zelf een t-shirtje aan en mijn zoontje alleen een lange mouwen rompertje maar ik wil ook graag naar buiten met hem maar wat doe ik dan bij hem aan zonder dat hij ziek wordt. Ik wil hem dan wel onder mijn jas doen maar dan is het misschien weer heel warm.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Blue flower schreef:Hallo dames,
Onder je jas moet je hem niet doen hoor! Tenminste, je kunt je jas wel aan doen, maar niet dichtdoen met de doek eronder Dat is niet goed ivm verstikkingsgevaar enzo.
Zelf ga ik nog niet veel met doek naar buiten, tenzij het erg lekker weer is. Want met een open jas lopen word ik niet zo blij van als het koud is, en over mijn jas heen vind ik het niet fijn zitten. Ik trek mijn meisje trouwens naar buiten meestal aan wat ze normaal aan krijgt, alleen laat ik het dekentje weg. Of als het al wat warmer is op sommige dagen krijgt ze ook een minder dik jasje aan.
Het is inderdaad warm soms hè? Ik merk het ook dat ik het veel sneller warm heb en mijn meisje ook, maar dat is ook logisch met zo'n doek. Laagje kleding minder of luchtigere kleding helpt inderdaad wel.
PapillonRose- Ratel
haha ja dat van die jas bedoelde ik eigenlijk tot ongeveer de helft zodat zijn hoofdje helemaal vrij is. Maar inderdaad nu ik het terug lees staat dat er een beetje gek.
Ik had van de week met de hond uitlaten een lange romper, lang shirtje en broekje, dikke sokjes, jasje en een mutsje met daarover heen een capuchon. En toen had ik mijn jas zelf open omdat ik het erg warm had haha, maar ja in de wagen ligt hij dan met dezelfde dingen aan en dan nog een dekentje en daarover nog een een dun dekentje en dan nog zo'n ding van de wagen. Dus dan is hij veel dikker ingepakt, dus ben bang dat hij dan niet genoeg bescherming heeft in de doek... vind het errgg lastig...
Ik had van de week met de hond uitlaten een lange romper, lang shirtje en broekje, dikke sokjes, jasje en een mutsje met daarover heen een capuchon. En toen had ik mijn jas zelf open omdat ik het erg warm had haha, maar ja in de wagen ligt hij dan met dezelfde dingen aan en dan nog een dekentje en daarover nog een een dun dekentje en dan nog zo'n ding van de wagen. Dus dan is hij veel dikker ingepakt, dus ben bang dat hij dan niet genoeg bescherming heeft in de doek... vind het errgg lastig...
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Pagina 5 van 13 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13
Pagina 5 van 13
Permissies van dit forum: