Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afstuderen-motivatie-topic :)

+18
Lousanne
Shopelle
Antibes
Snoes
Discordia
Gympie
Siem
Oasis
Minx
Mees
Blond
SoGood
Kaat
Middleme
Benthe
Atelier Madame
Parisienne
Polly
22 plaatsers

Pagina 7 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 10:32

Nog even mijn laatste loodjes

Do 21 juni
Woning A - 3D
Procesverslag compleet maken

Za 22 juni
Procesverslag inbinden
Maquette gebouw afmaken
Maquette appartement (B2) maken

Zo 23 juni
Reflectie verslagen typen

Week van 25 juni
Gesprek afstudeerbegeleider
Lichtplan (B2)
Portfolio afronden (voorlopige print zwart/wit)

Week van 4 juli
Groenlichtgesprek


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Oasis wo 20 jun 2012 - 11:11

Ik vraag me af Punk'dn wat is een groenlicht gesprek? Embarassed
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Atelier Madame wo 20 jun 2012 - 21:12

Discordia en Chipp gefeliciteerd!

Benthe: wij zitten dus echt exact in hetzelfde schuitje, kunnen wij elkaar mooi blijven steunen in dit topic :p

Punk'd voor jou beginnen de laatste loodjes ook te tellen zeg!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Atelier Madame wo 20 jun 2012 - 21:13

Atelier Madame schreef:

week 7 mei
Methoden hoofdstuk verbeteren
Theorie verbeteren
Interviews inplannen

Week 14 mei
Hopelijk interviews afnemen
Interview inplannen

week 21 mei
Interviews afnemen en uitwerken

week 28 mei - 15 juni
2 interviews nog afnemen
opzet analyse maken
Interviews uitwerken en analyseren
Transscripten volledig uitwerken
1 hoofdstuk schrijven van resultaten

week 18 juni
Conclusies schrijven
Slotbeschouwing / aanbevelingen schrijven

week 26 juni
Complete rapport aan elkaar schrijven qua conclusies, overgang theorie naar empirisch onderzoek duidelijk krijgen

2 juli
concept rapport inleveren

eind augustus --> mogelijk al begin augustus
Scriptieverdediging

Jeej resultaten hoofdstuk kan ik in ieder geval afvinken Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 281626781

Conclusie ben ik druk mee bezig, hopelijk krijg ik die morgen aan het einde van de dag af


Laatst aangepast door Atelier Madame op wo 20 jun 2012 - 21:21; in totaal 1 keer bewerkt
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Benthe wo 20 jun 2012 - 21:16

Goed bezig AM! Ik ben nu nog bezig met het verwerken van de resultaten van de interviews. Dat moet deze week af. Dan heb ik volgende week nog voor de conclusie en de puntjes op de i. En dan 2 juli de conceptversie inleveren. Ik hoop zo dat er niet al te veel aan veranderd hoeft te worden, anders worden het nog zware weken in augustus. Maar goed, keep on going!
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Mees do 21 jun 2012 - 6:42

Pff..morgen moet ons concept bij de docenten liggen en dinsdagochtend bij de opdrachtgever. Dan hebben we donderdag ons eindgesprek en dinsdag 3 juli eindpresentatie.
Echt de aller aller laatste loodjes dus nog voor ik 6 juli mijn diploma krijg!!!
Ow en tussendoor nog een sollicitatie ook nog smile.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Gast do 21 jun 2012 - 7:25

Oasis schreef:Ik vraag me af Punk'dn wat is een groenlicht gesprek? Embarassed


Dat is een verplichte presentatie waarin je je werk tot zover presenteert. Je mag er maximaal aan 3 meedoen.

Als je presentatie tijdens zo'n groenlicht gesprek goedgekeurd wordt dan heb je 3/4 weken later je eindgesprek (precies dezelfde presentatie alleen dan formeel voor de examencomissie).

In mijn geval hoop ik in de week van 4 juli groenlicht te krijgen en de eindpresentatie dan op 28/29/30 augustus te hebben. (Dan kan ik nog dit schooljaar afstuderen zonder extra kosten).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Oasis do 21 jun 2012 - 7:29

Punk'd schreef:
Oasis schreef:Ik vraag me af Punk'dn wat is een groenlicht gesprek? Embarassed


Dat is een verplichte presentatie waarin je je werk tot zover presenteert. Je mag er maximaal aan 3 meedoen.

Als je presentatie tijdens zo'n groenlicht gesprek goedgekeurd wordt dan heb je 3/4 weken later je eindgesprek (precies dezelfde presentatie alleen dan formeel voor de examencomissie).

In mijn geval hoop ik in de week van 4 juli groenlicht te krijgen en de eindpresentatie dan op 28/29/30 augustus te hebben. (Dan kan ik nog dit schooljaar afstuderen zonder extra kosten).

Oh, apart zeg! Krijg je dan ook feedback zodat je dat nog kunt aanpassen voor het eindgesprek? Ik duim met je mee dat je dan dit schooljaar nog klaar bent! (daar doe ik ook mijn uiterste best voor).
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Gast do 21 jun 2012 - 7:36

Oasis schreef:
Punk'd schreef:
Oasis schreef:Ik vraag me af Punk'dn wat is een groenlicht gesprek? Embarassed


Dat is een verplichte presentatie waarin je je werk tot zover presenteert. Je mag er maximaal aan 3 meedoen.

Als je presentatie tijdens zo'n groenlicht gesprek goedgekeurd wordt dan heb je 3/4 weken later je eindgesprek (precies dezelfde presentatie alleen dan formeel voor de examencomissie).

In mijn geval hoop ik in de week van 4 juli groenlicht te krijgen en de eindpresentatie dan op 28/29/30 augustus te hebben. (Dan kan ik nog dit schooljaar afstuderen zonder extra kosten).

Oh, apart zeg! Krijg je dan ook feedback zodat je dat nog kunt aanpassen voor het eindgesprek? Ik duim met je mee dat je dan dit schooljaar nog klaar bent! (daar doe ik ook mijn uiterste best voor).


Je kunt alleen goedkeuring krijgen als je 90% afhebt. Dan kunnen ze inderdaad nog feedback geven om bepaalde dingen te veranderen. Maar er zijn ook mensen die gewoon niets aan feedback krijgen en prachtige presentaties geven en zwaar overtuigd zijn hahaha. Ik hoop daar ook op Yes . Ik ga in iedergeval mijn hele plan indekken en zorgen dat ik voor elke beslissing een concreet antwoord heb.

Ik wil namelijk na die week lekker vakantie hebben en dan in aug. de presentatie nogmaals doen op precies dezelfde wijze.


Er was een meid uit mijn klas die heeft 4 weken geleden groenlicht gekregen. Had alles al netjes laten drukken op A0 vellen in kleur, mooi presentabel (echt mega groot). Ze heeft groenlicht gekregen maar moest nog wel veel dingen aanpassen. Die heeft dus alles opnieuw moeten laten printen. De eerste keer was ze €120,- kwijt voor al die vellen. Kon dus mooi weer opnieuw.

Ik hoop zo dat ik dat kan voorkomen. Heb echt geen zin om zo met geld om te gaan. Misschien print ik alles op A3 zodat ik kan laten zien dat ik alles heb en als ik dan nog wat moet aanpassen dan kan dat gemakkelijk en print ik het met de eindpresentatie op A0.

(die vellen zijn trouwens zo groot omdat we schaal 1:100 moeten ontwerpen en mijn gebouw 80 meter lang is.) Het pas alleen op A0.. :nopompom:


Hoop voor je dat het ook dit jaar lukt! Succes met de laatste loodjes smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Oasis do 21 jun 2012 - 8:09

Wow, dat is zuur voor dat meisje zeg! Kost belachelijk veel geld allemaal he.
Jij klinkt in ieder geval heel gemotiveerd, ga ervoor!!
Inderdaad de laatste loodjes, we can do it Yes
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Gast do 21 jun 2012 - 18:53

Succes met voorbereiden en afronden van je gesprek Punk'd! Hopelijk haal je het en kun je lekker vakantie vieren en in augustus afstuderen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Atelier Madame za 23 jun 2012 - 1:27

Nog 1,5 week en dan is mijn scriptie af, ik heb gisteren mijn conclusie afgetypt, nu alleen nog de slotbeschouwing en aanbevelingen afmaken. Daarna heb ik nog tot volgende week maandag de tijd om een nette thesis ervan te maken. Dus alle hoofdstukken nog eens goed doorlezen en er een verhaal van maken.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Atelier Madame zo 24 jun 2012 - 22:36

Nog een weekje Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 281626781
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Atelier Madame zo 24 jun 2012 - 22:37

Atelier Madame schreef:

week 7 mei
Methoden hoofdstuk verbeteren
Theorie verbeteren
Interviews inplannen

Week 14 mei
Hopelijk interviews afnemen
Interview inplannen

week 21 mei
Interviews afnemen en uitwerken

week 28 mei - 15 juni
2 interviews nog afnemen
opzet analyse maken

Interviews uitwerken en analyseren
Transscripten volledig uitwerken
1 hoofdstuk schrijven van resultaten

week 18 juni
Conclusies schrijven
Slotbeschouwing / aanbevelingen schrijven

week 26 juni
Complete rapport aan elkaar schrijven qua conclusies, overgang theorie naar empirisch onderzoek duidelijk krijgen

2 juli
concept rapport inleveren

eind augustus --> mogelijk al begin augustus
Scriptieverdediging


Conclusie ben ik druk mee bezig, hopelijk krijg ik die morgen aan het einde van de dag af[/quote]
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 0:32

Ik ben vandaag weer langs mn begeleider gegaan maar t is gewoon niet goed. Vorige keer gaf ze voornamelijk feedback over taalgebruik dus ik dacht: yes, eindelijk einde in zicht na 1.5 jaar. En nu.. kan ik mn deelvragen weer helemaal opnieuw doen. Ik zie het gewoon echt niet meer zitten, ik heb echt geen motivatie meer gewoon Sad Ik wil er echt wel aan werken maar ik heb gewoon t idee van: alles wat ik doe weet ik niet of t goed is..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Oasis di 26 jun 2012 - 0:34

Oh Yasmin, wat naar! Hoe kan dat dan dat ze dat niet eerder heeft aangegeven?
Ik weet helaas hoe je je voelt.. ik vind het ook heel moeilijk om er aan te werken, maar je moet maar denken: je hebt er al zoveel tijd en geld in gestopt, het zou zonde zijn als je stopt!! En je wilt graag dat diploma. Dus sleep jezelf er door heen, dat is ook wat ik nu doe. Zet 'm op :cheering:
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 0:37

Ja dat probeer ik ook zoveel mogelijk maar weetje, ik heb gewoon echt steeds meer van: ik ga liever helemaal opnieuw beginnen, nieuwe stage, nieuwe opdracht, dat ik de motivatie gewoon weer heb. Ik kan gewoon ook niet inschatten hoe lang ik hier mee bezig ben, vorig jaar september dacht ik van: nog 2 maandjes, dan moet het wel afzijn. Daarna was het van: ach in januari, moet lukken. Toen verschoven naar maart en nu is het alweer juni en ik heb altijd gezegd, als het in september niet voldoende is begin ik gewoon opnieuw. Voor zelfde geld ben ik dan in januari nog niet klaar en aangezien ik boete moet betalen.. Als ik dan toch moet betalen dan liever een leuke stage

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Benthe di 26 jun 2012 - 0:38

Oh bah, wat naar Yasmin. Ik moet volgende week mijn conceptversie inleveren en ik ben ook zo bang dat het helemaal afgeschoten wordt en er nog van alles veranderd moet worden. Maar goed, zo ver is het nog niet.
Maar niet opgeven hoor. Heb je wel goede feedback gekregen waardoor je weer verder kunt en het gevoel hebt dat je er aan de slag kan?
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Oasis di 26 jun 2012 - 0:39

Daar heb je wel gelijk in, maar weet je nu al zeker dat je september niet haalt? want stel je haalt het wel, kun je nu beter even die hele zware laatste loodjes doorstaan en dan heb je je diploma!! Is er iemand op jouw school die je hier mee kan helpen, misschien, een mentor ofzo? Ik ken de frustratie maar al te goed hoor.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Atelier Madame di 26 jun 2012 - 0:47

Maar Yasmin: je hebt je hele scriptie dus al af begrijp ik? Het is alleen nu telkens dat je begeleider er mee komt dat bepaalde dingen nit goed zijn? Je moet dan op een gegeven moment toch wel afspraken kunnen maken wanneer het nou uiteindelijk een keer goed is of niet?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 0:48

Nu heb ik weer allerlei feedback gehad en toen vroeg ik dus van: als ik dit verbeter is het goed? Dan krijg ik als antwoord: dat weet ik niet, dat bekijk ik dan weer.Daar schiet ik toch niks mee op? Ik kan het gewoon niet meer inschatten hoelang ik nog bezig ben. Ook mn hele taalgebruik is niet goed, opzich heb ik wel mensen om me heen die me daarbij kunnen helpen maar toch. Ja ik heb een soort van mentor, daar ga ik binnenkort weer heen denk ik. Het is ook al bijna vakantie en docenten doen hier dan echt helemaal niks als het vakantie is Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 1371890812

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Atelier Madame di 26 jun 2012 - 0:50

Sorry maar ik vind dat echt niet kunnen! Er moet toch duidelijk worden aangegeven wat je moet doen om het goed te maken zodat je kunt afstuderen? Mijn nichtje heeft precies hetzelfde gehad. Concept afgekeurd en toen elke keer weer k*tsmoesjes waarom het niet goed gneoeg was, terwijl mensen eromheen al lang en breed klaar waren met afstuderen en dezelfde dingen hadden die wel waren goedgekeurd. Ik zou er echt meer op aandringen, je bereidheid laten tonendat je deze zomer echt per se wil afstuderen vanwege die boete.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 0:58

.


Laatst aangepast door Yasmin op di 7 aug 2012 - 12:20; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Oasis di 26 jun 2012 - 1:03

Wat een waardeloze begeleider heb jij, zeg! Ik hoop dat je studiecoach je kan helpen en motiveren, om dit schooljaar af te studeren.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Atelier Madame di 26 jun 2012 - 1:26

Pff echt waardeloos ja, maar je kunt het eigenlijk ook omdraaien en vragen: wat moet ik nog allemaal doen om in augustus te kunnen presenteren? Op die manier heb je meer duidelijkheid en geef je ook aan dat je prioriteit daar echt ligt.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 7 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum