Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!)

3 plaatsers

Ga naar beneden

Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!) Empty Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!)

Bericht  Atelier Madame ma 5 sep 2011 - 23:49

Al in februari ben ik begonnen met de eerste basisideeen voor mn scriptie, maar doordat mn stage drukker was dan verwacht uiteindelijk besloten pas in september mn scriptie te gaan schrijven. Maaar nu heb ik me dus voorgenomen om deze week te beginnen. Gisteren moest ik werken en vandaag een dagje vrij. Maar het is nu bijna 1 uur en ik zit al zeker 2 uur achter mn pc te staren en smoesjes te verzinnen om maar niet te hoeven beginnen. ben gewoon eventjes de draad kwijt over hoe ik het beste kan beginnen Laughing

Zijn er meer mensen die mee willen doen met het zoeken naar motivatie voor het nieuwe studiejaar?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!) Empty Re: Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!)

Bericht  Ugly Betty ma 5 sep 2011 - 23:52

Komt me heel bekend voor. Gelukkig ben ik geen student meer.
Waar gaat je scriptie over? Heb je al wel ideeen op papier gezet om mee te beginnen?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!) Empty Re: Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!)

Bericht  Atelier Madame ma 5 sep 2011 - 23:54

Over bevolkingsdaling in landelijk gebied! Heb mn onderzoeksvraag e.d. al wel goed op papier staan en al heel wat ideeen maar moet eventjes de moed vinden om mn inleiding af te schrijven zodat mn universitair begeleider daar is goed naar kan kijken!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!) Empty Re: Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!)

Bericht  Marin ma 5 sep 2011 - 23:56

Ik wou dat ik weer mocht studeren Wink

In Cambridge ontbrak het mij ook af en toe nogal aan motivatie echter, en kon ik niet wachten om te werken Wink

Maar wat mij daar heel goed heeft geholpen is een soort nerd-wall maken. Een grote poster op de muur met de deadlines en informatie over m'n thesis. Dus hoeveel woorden, de hoofdstukken, de titel, het argument, etc. En een grote poster met een brainstorm er op, met allemaal terminologie er op en wat ik bij kon vullen zodra ik een idee had. Heel suf, maar het hielp wel. Ik vond de stof namelijk altijd super interessant, maar had er gewoon geen zin in om er aan te werken. Door het op zo'n positieve, creatieve manier te benaderen, werd het weer leuk.
Flipcharts maken werkt ook, voor brainstorms en planningen om op gang te komen. Werkt het beste om echt grote vellen te gebruiken, van die vellen die je bij de kantoorboekhandel kan kopen (A3 of A2 dus).

Oh en je kunt het beste geel papier gebruiken, geel stimuleert de geest!


En natuurlijk gewoon werken met allerlei (gezonde) hapjes er bij!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!) Empty Re: Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!)

Bericht  Ugly Betty ma 5 sep 2011 - 23:56

Klinkt best moeilijk haha! Ik deed de inleiding meestal als laatst, als ik goed wist hoe het verslag in elkaar zat enzo.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!) Empty Re: Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!)

Bericht  Atelier Madame di 6 sep 2011 - 0:02

ja in normale verslagen kan je een inleiding wel op het einde doen, maar bij een masterscriptie moet de onderzoeksvraag en de relevantie toch wel heel duidelijk zijn voordat je echt verder kan. heb er net iig al eventjes een kwartiertje aangewerkt!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!) Empty Re: Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!)

Bericht  Atelier Madame di 6 sep 2011 - 0:05

En Joy dat is een hele goede, binnenkort maar is een grote gele poster halen dan Laughing
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!) Empty Re: Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!)

Bericht  Marin di 6 sep 2011 - 0:07

Ja ik merk dat het mij zo veel scheelt als ik er structuur op die manier in aanbreng. En stiekem is het best leuk om te doen ook. Je kiest toch je thesis onderwerp omdat het je enigszins interesseert, dus een positieve benadering werkt wel. Het is ook niet alleen maar een straf, moet je maar denken. Succes!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!) Empty Re: Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!)

Bericht  Atelier Madame di 6 sep 2011 - 0:09

Joy_ schreef:Ja ik merk dat het mij zo veel scheelt als ik er structuur op die manier in aanbreng. En stiekem is het best leuk om te doen ook. Je kiest toch je thesis onderwerp omdat het je enigszins interesseert, dus een positieve benadering werkt wel. Het is ook niet alleen maar een straf, moet je maar denken. Succes!

Dit ga ik mezelf eventjes inprenten!

Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!) Empty Re: Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum