Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

5 plaatsers

Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  Sorrento zo 17 maa 2013 - 8:18


Naast mijn voornemen om gezonder te gaan eten en meer te bewegen (zie winterkilootjes-topic), ben ik ook van plan iets aan mijn ritme te doen. Ik slaap heel vaak pas tegen twee of drie uur en ik red het bijna nooit om bij een college dat om negen uur begint aanwezig te zijn. Dit moet beter kunnen! In mijn omgeving zijn er meer mensen met dit probleem, maar deze mensen vinden het wel prima zo - 'hoort bij het studentenleven'. Zijn er hier toevallig mensen die samen met mij een poging willen doen om in een iets normaler ritme terecht te komen? Ik heb vanavond een borrel en ik denk dat ik op die borrel stiekem om half elf een melatoninepilletje neem, dat ik om kwart voor elf wegga en dat ik dan probeer om om elf uur in mijn bed te liggen, om vervolgens morgen om zeven uur op te staan - ik moet namelijk nog een erg grote opdracht afmaken en beter doe ik dit vroeg in de ochtend ipv vannacht tot in de late uurtjes.

Wie biedt? :cheering:
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  June zo 17 maa 2013 - 8:21

Ik! Ik ben helemaal niet blij met mijn studentenritme namelijk. Alleen op woensdag/donderdag doe ik niet mee. Ik werk in de horeca en op woensdagavond is mijn vaste dienst. Dan ben ik nu de zomer er weer aan komt echt niet voor drie uur thuis. Om niet mijn hele dag te verpesten, heb ik ook de dienst van donderdag overdag genomen. Ik moet dan om half elf opstaan en ben dan om 12 uur weer aan het werk.

Ik merk ook dat ik beter eet als ik een beter ritme heb en ik heb zoveel meer aan mijn dag! Gisteren ben ik de stad in geweest en vandaag was ik pas om twaalf uur op. Toch ben ik nu alweer moe en zou ik zo kunnen slapen Verbeter-je-ritme-motivatie-topic 394967.

Dusse: ik wil meedoen! Pick me!

Morgen wil ik om acht uur opstaan en om negen uur/half tien klaar zijn om naar de universiteit te vertrekken.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  Sorrento zo 17 maa 2013 - 8:28

Haha, herkenbaar! Ik heb gisteravond ook drankjes gedaan (niet eens heel veel) en was ook pas tegen half twaalf uit bed, heel slecht. Bovendien was ik supertraag aan het douchen en aankleden, waardoor ik pas om half twee in de bieb was. En dan had ik nog niet eens ontbeten, dat heb ik in de ub-kantine pas gedaan, dus ik zat pas om twee uur achter mijn boeken :O
Verder lig ik nu in bed te forummen, ipv dat ik nuttige dingen doe. Ik ben veel te lief voor mezelf, ik gun mezelf veel te veel middagdutjes/powernapjes.

Fijn dat je mee wil doen, hopelijk kunnen we elkaar motiveren!
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  Sorrento zo 17 maa 2013 - 8:30

O en wat je werk betreft: ik heb momenteel een zaterdagmiddagbaantje, maar ik ben daar niet heel blij meer mee. Ik wil supergraag bij mijn favoriete cafeetje werken, maar ik vrees dat dat het begin van het einde wordt: laat naar bed, grote verleiding om drankjes te doen, nog verdere verstoring van mijn ritme - nee, ik denk dat ik dat maar niet moet doen...
Wel heel slim van je om er dan meteen de donderdagdienst bij te nemen, trouwens! Dan heb je in ieder geval een reden om je bed uit te komen en maak je nog iets van je dag. Smart!
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  June zo 17 maa 2013 - 8:30

Sorrento schreef:Haha, herkenbaar! Ik heb gisteravond ook drankjes gedaan (niet eens heel veel) en was ook pas tegen half twaalf uit bed, heel slecht. Bovendien was ik supertraag aan het douchen en aankleden, waardoor ik pas om half twee in de bieb was. En dan had ik nog niet eens ontbeten, dat heb ik in de ub-kantine pas gedaan, dus ik zat pas om twee uur achter mijn boeken :O
Verder lig ik nu in bed te forummen, ipv dat ik nuttige dingen doe. Ik ben veel te lief voor mezelf, ik gun mezelf veel te veel middagdutjes/powernapjes.

Fijn dat je mee wil doen, hopelijk kunnen we elkaar motiveren!

Klinkt als mijn dag! Ik heb uiteindelijk niet eens meer de moeite genomen om naar de UB te fietsen (vijf minuten), maar ik ben thuis maar gaan studeren. Ik heb een halve pagina gelezen. Shame on me.

Morgen doen we het beter en zijn we gewoon minder lief voor onszelf!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  Sorrento zo 17 maa 2013 - 8:32

June schreef:

Morgen doen we het beter en zijn we gewoon minder lief voor onszelf!



Absoluut! :cheering:
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  June zo 17 maa 2013 - 8:33

Sorrento schreef:O en wat je werk betreft: ik heb momenteel een zaterdagmiddagbaantje, maar ik ben daar niet heel blij meer mee. Ik wil supergraag bij mijn favoriete cafeetje werken, maar ik vrees dat dat het begin van het einde wordt: laat naar bed, grote verleiding om drankjes te doen, nog verdere verstoring van mijn ritme - nee, ik denk dat ik dat maar niet moet doen...
Wel heel slim van je om er dan meteen de donderdagdienst bij te nemen, trouwens! Dan heb je in ieder geval een reden om je bed uit te komen en maak je nog iets van je dag. Smart!

Ja, ik heb een tijdje geen avonddiensten gewerkt, maar op deze manier vind ik het wel te doen. Ik werk nu woensdagavond, donderdag overdag en zaterdag overdag en dat bevalt eigenlijk wel prima. Ik laat me heel soms nog verleiden om een avonddienst over te nemen, maar dan weet ik de dag erna weer precies waarom ik die maar één wil! Kun je bij je favoriete cafeetje niet overdag gaan werken? De naborrel is zo dodelijk altijd. Op zaterdagavond wordt het regelmatig half zes. Die dienst neem ik dus in principe ook niet meer over Verbeter-je-ritme-motivatie-topic 394967. Ik ben iets te gevoelig voor gezelligheid.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  Minx zo 17 maa 2013 - 9:22

Ja ik wil ook wel mee doen. Heb ook echt geen ritme. Nou ja heb een prima ritme maar wil ooit ook gaan werken en ik denk niet dat een baas er blij mee is als ik pas om 12 uur begin Wink
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  Sorrento vr 22 maa 2013 - 4:06

Hoe gaat het bij jullie? Bij mij echt best wel slecht, haha!

Woensdagavond ben ik per ongeluk gaan drinken tot zes uur 's ochtends en gisteravond ben ik tijdens het tv kijken in slaap gevallen en heb ik dus geen wekker gezet, waardoor ik pas tegen elf uur wakker was laughcry

Doel van de dag: voor half twaalf in bed liggen, zodat ik om middernacht slaap en morgen keurig om acht uur op kan staan.

Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  Punk'd vr 22 maa 2013 - 4:14

Veel succes meiden. Ik ben echt ontzettend blij met mijn ritme en voel mezelf eigenlijk altijd fit, fris en fruitig als ik opsta en val als een blok in slaap als ik om half 11/11 uur in bed lig. Ik vind slapen zo belangrijk Laughing

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  Sorrento ma 1 apr 2013 - 5:17

Haha, genant dit! Iemand zin om alsnog een poging te doen? Ik ben de afgelopen week heel slecht bezig geweest. Veel wezen borrelen en stappen en op de overige dagen heb ik vaak tot laat in de keuken zitten kletsen met mijn huisgenootjes. Wel werd ik op de een of andere manier steeds rond half negen wakker, wat voor mijn doen best wel netjes is. Morgen moet ik om negen uur bright en shiny in de collegezaal zitten. Plan: niet al te laat weg bij mijn moeder, zodat ik een keer niet de allerlaatste trein hoef te pakken en ik gewoon op tijd in bed kan liggen. Ben benieuwd Laughing

O en Indigo: Merci! Je hebt gelijk, slapen is belangrijk - ook voor de studie. Ik heb de laatste tijd heel vaak 'watten' in mijn hoofd, denk echt dat mijn bijzondere slaapgedrag daar mee te maken heeft. Ben echt heel vaak moe/sloom. Kortom, de hoogste tijd om weer een poging te doen om dit op orde te krijgen smile
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  June di 2 apr 2013 - 1:03

Ik wil alsnog een poging doen. Ik zal even mijn afgelopen weken samenvatten, dan begrijp je waarom ik even geen zin had om hier te reageren smile.

De dag nadat jij dit topic opende, kreeg ik een mailtje van mijn studieadviseur. Ik mag mijn bachelorscriptie niet gaan schrijven. Mijn onderzoeksplan was goedgekeurd, maar ik heb een vak openstaan en dat mocht blijkbaar niet. Bij de bijeenkomst rondom mijn scriptie waren de voorwaarden niet volledig helder geformuleerd, maar blijkbaar voldoe ik er niet aan. Mooi *&#&^@(&# dus, want ik heb er al dagen werk en energie ingestopt. Ik mag mijn onderzoeksplan ook niet meenemen voor een volgende keer. Een verzoek bij de examencommissie heeft dit allemaal niet kunnen veranderen helaas. Ik mag mijn scriptie nu niet schrijven Cry.

Helaas heb ik daardoor extra stress gekweekt (die ik altijd al veel te veel krijg van mijn studie) en nu zijn mede daardoor mijn drie tentamens van afgelopen week ook niet goed gegaan Verbeter-je-ritme-motivatie-topic 1270000679. Rotweken dus, zonder goed ritme. Ik heb waardeloos geslapen.

Vanaf nu wil ik er wel weer voor gaan. Doordat ik echter nu maar twee vakken heb, ga ik wel nog iets meer werken. Als ik gewerkt heb 's avonds, moet ik van mezelf zeven/acht uur nadat ik thuis ben opstaan. Echt goed voor mijn ritme is dit natuurlijk niet, maar ik ga het gewoon zo goed mogelijk proberen!

Vanavond moet ik ook werken en ik wil dan morgen om uiterlijk twaalf uur in de bibliotheek zijn.

Mijn planning voor deze week:
Dinsdag: Boodschappen doen, hoofdstuk lezen, koken en dan om 18.00uur werken
Woensdag: 11.00uur opstaan, 12.00-16.30uur bibliotheek opdracht maken, daarna koken en om 18.00uur werken
Donderdag: 10.45uur opstaan, 12.00-18.00uur werken. 18.30 eten + borrel met vriendinnen
Vrijdag: 9.45uur opstaan, 11.00uur bibliotheek in en een opdracht maken. Eventueel 's middags een vriendin helpen in haar nieuwe huis en 's avonds naar een boekpresentatie.
Zaterdag 8.45uur opstaan, 10.00uur werken. 's Avonds vrij (misschien naar mijn ouders).
Zondag: 9.30uur opstaan. 11.00-17.00uur studeren in de bibliotheek.

Behoorlijk veel werk dus. Ik sta niet heel vroeg op steeds, maar ik streef er wel naar om een soort ritme te houden door ook na het werken niet later dan om elf uur op te staan.

Jij succes deze week Sorrento. Het is echt een goed teken dat je al steeds rond hetzelfde tijdstip wakker wordt. Ik heb dat ook in weken dat ik weer een beetje een goed ritme heb. En dan moet je ook gewoon opstaan heb ik gemerkt. Als ik blijf liggen, ben ik daarna alleen maar heel de dag moe. Succes en laten we elkaar op de hoogte houden!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  Minx di 2 apr 2013 - 1:16

Succes, ik wil proberen om elke dag om 9 uur op te staan en dan te ontbijten en even te gaan sporten. Vandaag de wekker weer uitgedrukt en me nog ruim een uur omgedraaid.

Planning deze week is om elke dag om 9 uur op te staan behalve zaterdag dan gaat mijn wekker om 5 uur :s en zit ik om 6.20 in de trein...
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  Reva di 9 apr 2013 - 2:49

En hoe gaat ie? :cheering:

Reva
Prater
Prater

Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  June di 9 apr 2013 - 2:52

Niet zo goed. Morgen moet moet moet ik om tien uur in de bibliotheek zijn. Deal?

Hoe gaat het bij de rest?
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  Sorrento di 16 apr 2013 - 5:30

Hoi, ik moet nu weg, maar ik wil bij deze graag aankondigen dat ik vanavond heel uitgebreid ga reageren! Ik ga er weer helemaal voor smile
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  Sorrento di 16 apr 2013 - 21:41

Zo, daar ben ik dan.

June, wat ontzettend kut van je scriptie! Balen ook dat de gang naar de examencommissie niet heeft mogen baten. Je schreef dat je tentamens hierdoor helaas ook niet goed zijn gegaan, heb je ze inmiddels al terug? Misschien heb je er alsnog één of meer gehaald? :-)
En hoe gaat het verder met je goede voornemens? Lukt het een beetje om aan je ritme te werken, ondanks dat je meer werkt?

Minx, hoe gaat het bij jou? Keurig om negen uur opgestaan de laatste tijd?

Ik ben zelf medium goed bezig.. Ben gisteravond zo dom geweest om om 23.30 nog te gaan hardlopen. Helaas kreeg ik daar mega veel energie van, dus ik sliep niet voor twee uur.. Echter ging wel om zeven uur mijn wekker, moest om acht uur weg ivm afspraak met de sportarts. Dit korte nachtje bleek niet voor niets te zijn geweest: ik mag weer een paar sporten proberen te beoefenen, echt heel blij mee, vooral met dit prachtige weer! :cheering:
Wel een beetje moe nu, maar ik ga proberen geen middagdutje te doen. Zometeen vier uur achter elkaar college, dan een gat van een paar uur en dan een eet- en bankhangafspraak. Tijdens dat gat gaat studeren denk ik niet lukken ivm kort nachtje en vier pittige uurtjes college, dus heb ik besloten me in die uren nuttig te maken door mijn kamer op te ruimen, het vuilnis weg te brengen, de gemeenschappelijke ruimtes schoon te maken, etc.
Verder heb ik een weddenschap: ik mag tot zondag geen alcohol drinken. Om te voorkomen dat dit mis gaat, ga ik denk ik geen kroegen bezoeken – wat vervolgens ook weer een gunstig effect heeft op mijn ritme. Ben heel benieuwd!

Doel voor vandaag: Elf uur weg bij mijn vriendinnetjes, kwart over elf thuis, half twaalf onder de wol.

Morgen: 11.00 college. Voor die tijd hardlopen. Acht uur opstaan, klein ontbijtje eten. Kwart over negen hardlopen.

’s Avonds bbq en officieel borrel met commissiegenoten. Bij beide geen biertjes drinken en de borrel wellicht zelfs laten schieten, want die vindt plaats in een speciaalbiercafé en dat vind ik altijd net iets te gezellig ;-)

Succes dames!
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  Minx di 16 apr 2013 - 21:51

Hier ook gemiddeld. Meestal is het toch half 10 dat ik wakker werd. Nu ben ik deze week nog vrij en moet ik vanaf volgende week 3 weken werken dus dan moet ik wel.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  Sorrento wo 17 apr 2013 - 20:46

Ik heb gefaald: gisteren wél een 'middagdutje' gedaan (drie uur lang :O ) en ik ben vandaag pas om half tien opgestaan. Overigens sliep ik 's avonds wel al voor twaalf uur, dus het middagdutje heeft verder geen invloed gehad op mijn ritme-verbeteringsplan.

Vanavond dus die borrel, ben heel benieuwd of het me lukt om daar een beetje bijtijds weg te gaan. Moet morgen wel om kwart voor acht opstaan ivm werk, hopelijk is dat een beetje een stok achter de deur smile
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  Sorrento wo 17 apr 2013 - 20:48

Minx, ik vind half tien trouwens nog best acceptabel voor iemand die 's ochtends verder niet weg moet. Goed bezig! Hoe laat moet je volgende week en de daarop volgende weken steeds op je werk zijn? Misschien toch proberen enigszins naar dat tijdstip van opstaan toe te werken?
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  Minx wo 17 apr 2013 - 21:10

Half 10 is wakker worden he Wink. Voordat ik dan gedoucht ben enzo. Maar dan denk ik ook kijk toch koffietijd e.d. altijd. Dus of ik nu voor of na die tijd douche maakt ook niet uit.

Ik denk dat ik zo rond 8 uur moet beginnen dus rond kwart over 7 de deur uit. Maar kan ook verschillen hoe laat ik moet beginnen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  Sorrento za 20 apr 2013 - 4:58

Haha o, wat een heerlijke ochtenden heb jij! Kan er altijd heel erg van genieten om in mijn chillpak naar koffietijd te kijken en helemaal niets te hoeven :-)

Begint je actieve, werkende leven per aanstaande maandag?

Bij mij is het aan mijn ritme werken redelijk mislukt laughcry Ik ben donderdag tot een uur in de kroeg gebleven (wel 1000% nuchter) en de volgende ochtend stond ik om half acht naast mijn bed - wat opzich wel weer keurig is, alleen was dat i.c.m. een plotseling ingelaste intensieve sportactiviteit blijkbaar een beetje te veel van het goede, want ik ben gisteravond om half negen al in slaap gevallen en werd vanochtend pas om kwart over tien wakker Rolling Eyes . Nou ja, zal het wel nodig gehad hebben. Ben nu nog steeds heel moe, dus vanavond maar weer een vroeg-onder-de-wol-poging doen!
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  Sorrento ma 22 apr 2013 - 4:59

June en Minx, hoe gaat het bij jullie? Bij mij wel redelijk :cheering: Slaap de afgelopen nachten sowieso telkens voor half één en dat is een hele vooruitgang! Vroeg wakker worden is ook nog niet zo'n probleem, maar 's ochtends meteen nuttige dingen doen terwijl ik pas later verplichtingen heb blijft lastig. Verbeterpuntje! Yes
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbeter-je-ritme-motivatie-topic Empty Re: Verbeter-je-ritme-motivatie-topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum