Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afstuderen-motivatie-topic :)

+18
Lousanne
Shopelle
Antibes
Snoes
Discordia
Gympie
Siem
Oasis
Minx
Mees
Blond
SoGood
Kaat
Middleme
Benthe
Atelier Madame
Parisienne
Polly
22 plaatsers

Pagina 1 van 13 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 1:31

Ik zit er helemaal doorheen met mn master thesis en kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Ik ben al 3 maanden bezig, maar heb nog niet veel meer dan het onderwerp Afstuderen-motivatie-topic :) 394967 De deadline is eind mei en dan wil ik het ook echt af hebben! Nog heeeeel hard aan het werk dus en dat is nou juist iets wat niet echt lukt. Ik kan gewoon de motivatie niet opbrengen.
Iemand die dit herkent? Misschien kunnen we elkaar bijstaan en motiveren in dit topic Afstuderen-motivatie-topic :) 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Polly di 3 apr 2012 - 2:33

Ik herken het helemaal. Ik heb zojuist mijn thesis afgerond en ingeleverd, ik heb het in 2 maanden gedaan ipv 4 maanden omdat ik het een verschrikkelijke opdracht vind en er ook totaal geen motivatie voor had. Ik vond mijn onderwerp erg interessant, maar dat maakte verder niet veel uit want ik vind het proces van een thesis schrijven gewoon oersaai. Het enige dat ik erover kan zeggen is dat je weinig keuze hebt, het MOET gewoon af, dus zet door en als je het eenmaal achter de rug hebt is het leed snel vergeten... smile Heel veel succes!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 2:42

Ik heb alleen mijn aanvraag ingestuurd en morgen mijn eerste gesprek met mijn externe begeleider.. En heb nu al niet echt veel zin om te beginnen. Embarassed Ik ben echt het type wat gelijk met van alles aan de slag wilt en niet zo goed in rustig begin kan bepalen. Waar moet ik beginnen..?

Maar maandag ga ik wel echt starten. Wil graag in juli afstuderen en er staat 420 uur voor bij onze opleiding. Moest dus echt beginnen en doorbikkelen.

Ik volgens trouwens de opleiding I.nterior design & styling. We hoeven dus niet perse iets te leren (haha okee, als in theorie) maar wel een ontwerp volledig uitwerken aan de hand van een concept en onderzoek hiernaar doen natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Parisienne di 3 apr 2012 - 3:28

@ Polly: in 2 maanden? Hoe heb je dat gedaan? Hoe zagen je dagen er dan uit?!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Polly di 3 apr 2012 - 11:22

Parisienne, ik heb genoeg leuke dingen kunnen doen gelukkig, ik ben bijvoorbeeld een paar keer een paar dagen weg geweest. Verder heb ik geprobeerd me iedere dag aan de thesis te wijden, waarbij ik op sommige dagen hooguit een uur eraan werkte, op de meeste dagen zo'n 5 tot 8 uur en tegen het einde aan af en toe dagen van 10 uur. Niks geks dus eigenlijk, ik denk gewoon dat mijn redding is dat ik snel werk (als ik eenmaal bezig ben...)
Hoe gaat het met jouw thesis, ben je nog opgeschoten de afgelopen tijd? Het lijkt me super super super moeilijk om je te concentreren op zoiets als je moeder bent! Respect! En veel succes natuurlijk.

Punk'd, logisch dat je er geen zin in hebt, en het is ook moeilijk om ergens te beginnen! Ik zag ook vaak door de bomen het bos niet meer. Succes!!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Gast zo 8 apr 2012 - 23:01

Ik heb vorige week 4 toetsen gehad, 1 ervan heb ik al gehaald smile Sowieso nog 1 heb ik zeker weten gehaald en die andere 2 is even afwachten maar heb er een positief gevoel over. Ben nu al meer dan een jaar bezig met mn scriptie, heb nu sinds een paar maanden een andere begeleider. Sindsdien gaat het goed, ik begin nu eindelijk door te krijgen waarom het elke keer verkeerd ging. Mn andere begeleider had dat nooit kunnen duidelijk maken. In mei afstuderen gaat niet lukken, maar denk dat september wel gaat lukken smile Dan heb ik een jaar langer over mn HBO diploma gedaan, maar ach..
Ik heb echt veel te licht gedacht over scriptie schrijven, blijkt ook nu dat ik een onderwerp gekozen heb wat niet helemaal bij mn onderwerp past

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Atelier Madame wo 11 apr 2012 - 2:25

Ik doe mee met dit topic, haleluja wat ben ik het zat mijn master! Ik moet het afmaken omdat ik anders met een studieschuld overblijf (ga hierna nog een studie doen dus doe niets met deze master) en omdat ik het gewoon af wil hebben. Maar echt het kost me zoveel moeite.

Moet mijn scriptie nog afronden: heb mijn theorie nu af, ga hopelijk over 2 weken interviews inplannen. 1 juli wil ik mijn concept afhebben zodat ik eind augustus de eindpresentatie kan doen. Dan heb ik eind augustus ook nog een literatuurtentamen waarvoor ik 5 boeken moet lezen van in totaal 1500 pagina's. Dus dat is ook nog wel flink. Ach nog 5 maanden doorbikkelen en dan is het papiertje hopelijk binnen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Benthe wo 11 apr 2012 - 2:35

Wat doen jullie het allemaal in een korte periode! Ik ben al bijna een jaar bezig met mijn masterscriptie, echt niet best. Ik ben het ook wel bijna helemaal beu. Ik moet wel zeggen dat ik in de tussentijd nog een stage heb gedaan, maar mijn scriptieplan is een jaar geleden goed gekeurd. Ik ben echt heel lang bezig geweest met de theorie en ben nu bijna mijn empirische deel aan het afronden (althans dat hoop ik, krijg binnenkort terug of het voldoende is wat ik heb gedaan). Ik kan dan eindelijk beginnen met resultaten analyseren. Het moet ook echt af voor de zomer, want ik kan het volgende studiejaar niet verder i.v.m de langstudeerboete.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Middleme wo 11 apr 2012 - 2:41

Hier nog een afstudeerder! Ik zit inmiddels middenin afstuderen, moet volgende week mijn voorlopig portfolio inleveren en eind mei mijn eindportfolio Ă©n mn scriptie! (Pabo)
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Kaat wo 11 apr 2012 - 3:08

Hier ook nog een afstudeerder! Moet een onderzoek doen en de opzet is door de eerste beoordelaar goed gekeurd en ligt nu bij de tweede beoordelaar. Ondertussen ben ik aan de uitvoering begonnen, aangezien het over een maand al af moet zijn :'-) en nee, ik ben er niet laat mee.

Ik krijg er zo'n ontzettend uitstel gedrag van, om gek van te worden. Ik kan mij er moeilijk toe zetten en zit al twee weken tegen een mail versturen aan te hikken. Net verstuurd en dan denk ik echt: waarom maak ik het mijzelf zo moeilijk?
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Atelier Madame wo 11 apr 2012 - 3:08

Benthe schreef:Wat doen jullie het allemaal in een korte periode! Ik ben al bijna een jaar bezig met mijn masterscriptie, echt niet best. Ik ben het ook wel bijna helemaal beu. Ik moet wel zeggen dat ik in de tussentijd nog een stage heb gedaan, maar mijn scriptieplan is een jaar geleden goed gekeurd. Ik ben echt heel lang bezig geweest met de theorie en ben nu bijna mijn empirische deel aan het afronden (althans dat hoop ik, krijg binnenkort terug of het voldoende is wat ik heb gedaan). Ik kan dan eindelijk beginnen met resultaten analyseren. Het moet ook echt af voor de zomer, want ik kan het volgende studiejaar niet verder i.v.m de langstudeerboete.
Ik ben ook al een jaar bezig hoor haha :P maar ook met een scriptie erbij, vele vakanties, veel gewerkt het afgelopen half jaar, maar nu moet het toch echt is opschieten idd vanwege die boete!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Gast wo 11 apr 2012 - 3:14

Ik hoef niet echt iets te leren. (theoretisch gezien)

Wij hebben 3 fases.

- Onderzoek (Locatie, Gebouw en functie analyse, concept, programma van eisen)
- Voorlopig ontwerp (Schetsen, schetsen, schetsen, schetsen)
- Definitief ontwerp (Echt alles erop en eraan, het ontwerp zelf, technische tekeningen, collages, detailleringen, aanzichten, doorsneden. Gewoon alles wat gepresenteerd moet worden)

- Opleidingsportfolio. Waarin alle modules die de afgelopen 4 jaar behandeld zijn nog even kort toegelicht worden en waar ruimte is (voor de student, ik dus haha) om te vertellen welke competenties ik wanneer heb behaald.

Bij ons staat er voor het afstuderen trouwens 425 uur.

Er is een optie om af te studeren in de laatste week van juni of in de laatste week van augustus. (Of later.. maar dan ga je het nieuwe schooljaar in dat wil ik niet). Ik ga gewoon voor juni, en lukt dat niet dan doe ik het in augustus.


Maar ik heb dan ook wel een creatieve opleiding gedaan. Dus het proces zal hier wel wat anders in elkaar steken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Atelier Madame wo 11 apr 2012 - 5:59

Punk'd schreef:Ik hoef niet echt iets te leren. (theoretisch gezien)
Waarom volg je dan een opleiding :shock: :P
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  SoGood wo 11 apr 2012 - 6:00

Ik ben (thank god) al afgestudeerd maar ben nu een super saaie studie aan het volgen voor mijn werk. Nou, waar die motivatie is... Echt ik kan hem niet vinden en de tijd tikt maar door.

Succes allemaal, het is vaak niet makkelijk maar als je klaar bent geeft dat een super gevoel!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Gast wo 11 apr 2012 - 6:43

Atelier Madame schreef:
Punk'd schreef:Ik hoef niet echt iets te leren. (theoretisch gezien)
Waarom volg je dan een opleiding :shock: :P

haha omdat we praktisch echt heel veel leren.. Ook wel theorie, maar wel praktisch toepasbaar Laughing

Ik leer bijv. hoe je in een technische tekening een raam moet tekenen.. Of hoe je aangeeft of het een klapraam/kiepraam/links of rechts draaiend raam is.

Wij leren ook heel erg conceptueel denken.. Het ontwerpen vanuit een concept niet omdat het 'mooi' is.. want mooi en leuk zijn abstracte termen en dat mag niet. Het moet wel onderbouwd kunnen worden.

Maar goed ik doe deze opleiding vooral omdat ik het leuk vind (vond haha).



Soms sta ik er alleen versteld van dat het een geaccrediteerde HBO opleiding is silent



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Blond wo 11 apr 2012 - 8:45

Ik was vorig jaar rond deze tijd ook bezig met afstuderen. Kan me jullie tegenzin zo goed indenken. Ik vond het ook niet echt spannend. Daarbij had ik doodsaaie stage, dus dat maakte het er niet leuker op.
Maar, doorzetten. De aanhouder wint Very Happy . En als het af is, en je in je mooie jurk naar je diploma uitreiking mag, dan voel je je zo trots!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Mees wo 11 apr 2012 - 9:51

Ik moet hier ook maar eens gaan meeschrijven want mijn motivatie is ver te zoeken op het moment.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Atelier Madame ma 16 apr 2012 - 2:35

Zeker aan het einde van de middag is de motivatie ver weg.. Heb wel volgende week mijn eerste interview staan cheers Hoe is het bij jullie dames?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Minx ma 16 apr 2012 - 2:43

Hier nog een, motivatie is ver te zoeken. Nu is mijn scriptie gelukkig al klaar en hoef ik nog maar 1 toets en mijn stage af te ronden. Maar ik ben er zo klaar mee ik wil gewoon nog even een periode werken bij mijn bijbaantje en dan werk zoeken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Oasis ma 16 apr 2012 - 2:46

Ik meld mij ook aan! Ik ben er een half jaar mee bezig, in juni is de deadline. Ben nu bezig met (nog meer) theorie zoeken.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Mees ma 16 apr 2012 - 9:03

Op dit moment staat het even op een lager pitje. Zit nu aan het einde van het blok en moet dus ook nog andere vakken afsluiten. Dat gaat nu even voor en dan 10 weken full time afstuderen. Hopelijk kan ik me dan ook wat meer focussen dan afgelopen 20 weken waar ook gewoon nog vakken en project langs liepen.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Benthe di 17 apr 2012 - 2:42

Atelier Madame schreef:Zeker aan het einde van de middag is de motivatie ver weg.. Heb wel volgende week mijn eerste interview staan cheers Hoe is het bij jullie dames?



Wat goed! Hoeveel moet je er in totaal? Ik heb er al 18 gehad en hopelijk heb ik volgende week mijn laatste twee, maar ik ben nog in afwachting van mijn begeleider of ze dat voldoende vindt. Een beetje irritant, want nu zit ik daar eigenlijk op te wachten en ga ik niet echt verder. Stom natuurlijk, gelukkig heb ik vanmiddag wel wat gedaan en de middag is ook nog niet om smile
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Atelier Madame do 19 apr 2012 - 3:06

Benthe schreef:
Atelier Madame schreef:Zeker aan het einde van de middag is de motivatie ver weg.. Heb wel volgende week mijn eerste interview staan cheers Hoe is het bij jullie dames?



Wat goed! Hoeveel moet je er in totaal? Ik heb er al 18 gehad en hopelijk heb ik volgende week mijn laatste twee, maar ik ben nog in afwachting van mijn begeleider of ze dat voldoende vindt. Een beetje irritant, want nu zit ik daar eigenlijk op te wachten en ga ik niet echt verder. Stom natuurlijk, gelukkig heb ik vanmiddag wel wat gedaan en de middag is ook nog niet om Afstuderen-motivatie-topic :) 561177

tussen de 10 en 15, wss met 5 verschillende gemeentes.

Maar ben op dit moment bezig het de operationalisatie van mijn onderzoek, zit alleen echt zo vast Neutral
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Siem do 19 apr 2012 - 3:36

Hier nog 1 moet nog 3 blokken en een scriptie, heb wel alleen nog toetsen voor die blokken en geen onderwijs. Hierdoor mis ik totaal een ritme en schiet die scriptie er ook constant bij in..

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Middleme do 19 apr 2012 - 4:36

Voorlopig eind-portfolio gisteren ingeleverd gisteren smile weer een stukje afgesloten, nu hopen dat het goed is.

Vandaag bezig geweest aan scriptie, maar kan sommige dingen niet vinden waardoor ik niet verder kan Sad
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 13 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum