Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afstuderen-motivatie-topic :)

+18
Lousanne
Shopelle
Antibes
Snoes
Discordia
Gympie
Siem
Oasis
Minx
Mees
Blond
SoGood
Kaat
Middleme
Benthe
Atelier Madame
Parisienne
Polly
22 plaatsers

Pagina 13 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 13 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Atelier Madame do 6 sep 2012 - 1:51

Dames zet hem nog even op, hopelijk hebben jullie ook allemaal snel je diploma binnen!!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 13 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 2:15

Oasis schreef:
GreenGrass schreef:
Oasis schreef:A.s donderdag gaat er € 537,12 van mijn rekening af voor school, jeeeej laughcry.
En als nou de kwaliteit ook beter werd, maar ok...

Hoor ergens deze week hoe nu verder met scriptie!
Hoe gaat het met jou, Punk'd?

Whow, het aanstaande donderdag al een inningsdag?!?

Blijkbaar, ik kreeg er een mailtje over.

@Punk'd, dan kan jij nog relatief goedkoop afstuderen, als het je alleen maar 950 euro kost. Mij kost het du nu 537 en de volgende maanden 480 euro. Blegh, naaiers.
En het gevoel van onrecht ken ik ook HEEL goed helaas. Succes nog even!

Dat is als het je in oktober lukt.. Als het januari wordt kost het 1800 euro.. en als je een heel jaar blijft 3600 euro.. Ze zijn gek daar. Neutral

Eerdere jaren als je alles al af had en alleen nog maar hoefde af te studeren betaalde je 150 euro inschrijfgeld en dat was het.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 13 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 0:23

Ik heb ook op het randje gezeten van die langstudeerboete betalen, ik vind het nog steeds geen eerlijke maatregel. Klasgenoot van mij moet nu deze maand 875 euro betalen, dan de maand erop niks dacht ik en dan weer 500 euro. Gisteren de uitnodiging voor mn diploma gehad, het was echt nog even spannend, ik heb wel al gepresenteerd, maar het moet ook nog door de eindexamencommissie. Het voelt echt een beetje vreemd, niet meer naar school

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 13 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 4:52

Gelukkig hoef ik mij niet druk te maken om die langstudeerboete. Ik heb namelijk op een particuliere opleiding gezeten en die vallen buiten die regel.

Maar aan de andere kant slaan die kosten ook nergens op. Bij ons betaal je voor een collegejaar 3750 euro (ex. materialen). En de eerstejaars die nu starten zelf boven de 4000 euro.. Belachelijk. Is die opleiding echt niet waard.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 13 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Oasis zo 9 sep 2012 - 5:14

Ik heb deze week een gesprek gehad en twee opties gekregen om uit te kiezen:

a) de bestaande scriptie naar een hoger niveau tillen: de opdracht zo herschrijven dat het een advies voor meerdere bedrijven kan zijn, uit bv dezelfde branche als nu.
b) een geheel nieuwe opdracht

Voordeel van optie a is dat ik dan eind oktober klaar kan zijn (dus maar t/m eind okt 535 euro per maand hoef te betalen) nadeel is dat ik best wel vast zat in deze opdracht, voordeel van optie b is dat het een frisse, nieuwe opdracht is (maar wel de deadline pas in januari, dus tot dan zoveel geld betalen). Wat zouden jullie doen?
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 13 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 9:01

Het ligt eraan, heb je nog motivatie om door te gaan? Heb je er nog vertrouwen in dat als je nu verder gaat het dan goedkomt?
Als je dan toch die boete moet betalen.. kan je maar beter een leuke stageplek hebben en als dat dan zou betekenen een nieuwe opdracht, tja, dan is dat maar zo

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 13 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Oasis zo 9 sep 2012 - 9:09

Bedankt voor jouw advies, Yasmin! Maar ik vergeet nog toe te voegen dat ik geen nieuwe stage kan lopen, omdat ik erbij moet werken voor het betalen van de langstudeerboete...

Ik heb er helemaal geen zin meer in, maar het moet toch en dan neig ik toch eerder naar optie a. In mijn omgeving geven de meeste mensen dit ook aan als de beste optie. Pff, ik slaap er nog even een nachtje over!
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 13 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Atelier Madame zo 9 sep 2012 - 9:27

Ik zou toch voor optie à gaan. Het scheelt je heel erg veel geld. En 2 maanden is te overzien. En sowieso, een advies voor meerdere bedrijven schrijven klinkt ook al als deels een nieuwe opdracht. En je moet je niet verkijken op een nieuwe opdracht hè, dan kan je weer tegen hetzelfde aanlopen. 
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 13 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 1:37

Ik heb 1.5 jaar gedaan over mijn scriptie, ik zag het echt niet meer zitten maar ook zei iedereen van: gewoon doorgaan, maarja dat is makkelijk praten natuurlijk vanaf hun kant. Maar als je er echt geen vertrouwen meer in hebt kun je echt het beste overnieuw beginnen met een nieuwe stage, omdat je anders volgend jaar nog steeds bezig bent waarschijnlijk. Dan zou je in januari klaar zijn denk ik, is wel te overzien toch? Ik zou nu echt kijken wat de snelste manier is van afstuderen. Hoe lang ben je nu nog bezig denk je als je verdergaat met je huidige opdracht?
Je kunt nu extra lenen bij de Ib groep trouwens ivm die langstudeerboete..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 13 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Oasis di 11 sep 2012 - 4:06

Ja, extra lenen en dan straks extra hoge schuld Wink... liever niet!

Ik ben uiteindelijk toch voor optie a gegaan. Nu even kijken wat school nog zegt.
Hier voel ik mij het fijnste bij, een nieuwe stage zie ik ook eigenlijk helemaal niet zitten.
Bedankt voor alle adviezen!! smile
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 13 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  GreenGrass wo 12 sep 2012 - 3:13

Ik heb een 8 op mijn afstudeerscriptie! (YEEEEAH)

Vanmorgen mijn master aangevraagd en nu op naar de uitreiking & solliciteren!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 13 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Oasis di 25 sep 2012 - 22:14

Punk'd, hoe is het met jou?

Ik heb gisteren weer een gesprek gehad op school, en ik krijg alle schuld in mijn schoenen geschoven. Alle schuld van hoe het de afgelopen 1,5 jaar is gegaan. En ik zeg echt niet dat ik heilig ben, maar school heeft ook zeker zijn fouten gemaakt. Ben er nog zo kwaad over! Voel zoveel onmacht.

Afspraken zijn nu, dat ik 8 januari de deadline heb (hoppa, ruim 2000 euro gaat mij dat kosten ivm langstudeerboete) en dus de opdracht naar een hoger niveau til. Ik heb een andere begeleider toegewezen, maar volgens mij is het allemaal voor de 'sier'. School heeft geen vertrouwen in mij, en ik niet in school. Maar niet afstuderen is gewoonweg geen optie.
Een flinke dip, dus..

Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 13 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Discordia di 25 sep 2012 - 22:17

Kom op, medekneusjes. Als ik het kan, dan kan iedereen het.

Waar loopt het bij jou op vast, Oasis?
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 13 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Oasis di 25 sep 2012 - 22:21

Discordia, volgens school kan ik het niet, ben ik te afhankelijk (ik wil gewoon graag weten of ik goed bezig ben? Ik vraag echt niet of ze aub mijn handje vast houden) en ze hebben er na 1,5 jaar geen vertrouwen meer in.

De vrouw waarmee ik gisteren sprak, begon het gesprek met: "Ik zie op tegen dit gesprek". Lekker professioneel.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 13 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Discordia di 25 sep 2012 - 22:23

Kun je mij niet eens doorsturen wat je hebt? Ik wil wel een beetje je handje vasthouden (als de school dat zo ziet Wink)

Goede resultaten komen door goede begeleiding en motivatie (zo zie ik het)
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 13 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Oasis di 25 sep 2012 - 22:31

Discordia, met die laatste zin ben ik het 100% eens. Daarom zeg ik ook, ik ben niet heilig maar school heeft ook behoorlijk wat fouten gemaakt en ik vind het echt kwalijk dat zij dat niet erkennen. Alle docenten nemen elkaar in bescherming, terwijl ze maar de helft van het verhaal weten. En de langstudeerboete is niet 'hun probleem' naar eigen zeggen, maar ik moet wel fulltime aan mijn scriptie gaan werken. Tja, ik krijg geen ibg meer dus ik moet wel +/- 30 uur per week werken, wil ik uberhaupt deze opleiding af kunnen ronden.. Ik voel mij echt onbegrepen, alsof ik tegen een muur praat daar.

En jouw aanbod, vind ik echt ontzettend lief! Eindelijk iemand die wel luistert Wink.
Ik Pm je even smile.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 13 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Discordia do 18 okt 2012 - 21:21

Zo. Hoe staat het hier? Ik ga vandaag de scriptie van Oasis even doorlezen. Die krijgt ze straks van me terug in de mail Wink
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 13 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  GreenGrass do 18 okt 2012 - 21:37

Ik ben dus afgestudeerd in de tussentijd smile Nu dus werk zoeken (sollicatietopic)

Ik heb in de tussentijd ook een vriendin geholpen met scriptie/onderzoeksvoorstel schrijven. Zij was nu uiteindelijk de enige die 'verder' mocht en ze was heel blij met mijn feedback! Ik wil ook best feedback geven als iemand dat nodig heeft. Mijn kennis is best breed, ik snap veel, en nu (nog) tijd genoeg!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 13 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  madam wo 31 okt 2012 - 3:02

Ik meld mij aan bij dit topic.

Ik heb heeeeeeel veeeeel motivatie nodig.
Ik zit momenteel in mijn laatste jaar van mijn opleiding SJD op het HBO.
IK heb vorig jaar het jaar niet gehaald waardoor ik dit schooljaar aan mijn 5de jaar ben begonnen.
Mijn allergrootste struikelblok is een onderzoek doen en mijn scriptie schrijven.
Ik heb nog 2 vakken die ik moet herkansen en een minor volgen maar daar heb ik geen problemen mee.

Mijn grote probleem is een onderzoek doen.
Ik heb mijn opleiding op het MBO niet gehaald doordat ik geen eindonderzoek heb verricht.
Ik ben daarna gaan werken en een jaar later een studie begonnen aan het HBO.
En nu in mijn laatste jaar loop ik tegen het zelfde probleem op.
Ik word bang en angstig als ik er aan denk dat ik een onderzoek moet doen en een scriptie moet schrijven.

Ik durf het niet te zeggen of aan te geven op school omdat ik niet wil dat de docenten denken dat ik mij aanstel.
Ik heb via de studenten decaan een faalangst cursus gevolgd. Daarin leerde we voornamelijk hoe je moest ontspannen
dmv ademhalingsoeffeningen en dergelijke.
Soms weet ik niet of het faalangst is of dat het succesangst is. Bang om succes te hebben.
Het idee om op eigen kracht en inzet een onderzoek te verrichten en hier een oplossing voor te bedenken beangstigt mij waardoor ik daarna volledig blokker en niets meer doe. Ik ben vorig jaar het afgelopen half jaar niet meer op school geweest.
Ik wil dit zo graag doorbreken!! En ik weet dat het alleen maar kan doen het zelf te doen!
Vandaar dat ik mij aanmeld op dit topic, als een stok achter de deur.

Vanuit school heb ik nu een nieuwe begeleider die mij goed op weg helpt.
Ik wil voorkomen dat als ik ergens tegen aan loop dat ik niet volledig blokkeer, maar het op tijd aangeef.

excuses voor de lange lap tekst.

madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen-motivatie-topic :) - Pagina 13 Empty Re: Afstuderen-motivatie-topic :)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 13 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum