Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fysiek straffen

+17
maiadebij
liesje
Mamsie
Paper Crown
Teddyaapje
Liadan
Parisienne
Roodkapje
Ayla
piene1983
Darius
mauwmauw
PapillonRose
Steep
Tania
Printje
Twellie
21 plaatsers

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  maiadebij zo 1 apr 2012 - 21:24

ik geef de kinderen geen tik. Maar laatst gingen we naar beneden dus ik geef N een duwtje tegen zijn achterhoofd, zo van 'hup, we gaan die kant op' nou echt, alsof hij zwaar mishandeld werd! Dikke tranen en "aaaauuuuwww MAMAAAA" Laughing

Ik kan me voorstellen dat als je een mep in je gezicht krijgt je uit reflex een tik terug geeft. Maar dat vind ik niet vallen onder fysiek straffen, dat is puur een reactie. Ouders zijn ook niet perfect. Maar een tik geven omdat ze iets doen wat niet mag vind ik echt niets toevoegen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  maiadebij zo 1 apr 2012 - 21:26

daarnaast vind ik het ook een verkeerd voorbeeld. Wat als de kinderen op school samen spelen en een ander kind iets doet wat jou kind niet goed vind, dan kan het zijn dat ze het voorbeeld van ouders overnemen en ook een tik geven. Ik denk dat je kinderen beter kan leren het anders op te lossen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Linda zo 1 apr 2012 - 21:27

Ik zal mijn kind niet slaan of een bewuste tik geven, ik vind het denigrerend en mensonterend. Ik zou zelf zo niet behandeld willen worden, dus zo behandel ik mijn kind ook niet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 22:49

Een tik mensonterend, serieus?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  liesje zo 1 apr 2012 - 22:52

met zelda eens wat is er mensonterend aan een tikje op de vinger vraag ik me dan af:?:
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Bolleke zo 1 apr 2012 - 23:02

Mijn zoon heeft wel eens een tik op zijn billen gehad. Ik ben tegen fysiek straffen natuurlijk, maar denk dat zo' n tik weinig kwaad kan.
Ik heb vroeger ook wel eens een tik gehad, en heb er niks aan overgehouden en heb een hele goede band met mijn ouders maar het is wel eens voorgekomen ja. Als er al mensen zijn die dit structureel doen, en het zien als " normaal" dan ben ik er zeker op tegen. Ik vind dat je je kind op andere manieren duidelijk moet maken dat iets echt niet kan, alleen heel af en toe is mijn geduld op en dan kan er een tik volgen.
CKC ik vind het onacceptabel als een ander mijn kind op zo ' n manier zou duidelijk maken dat iets niet mag, vind niet dat het jouw plaats is dat kindje op die manier aan te raken. In jouw geval had ik haar opgepakt en in de kamer gezet en tegen die moeder had ik dan gezegd dat ik haar niet in de keuken wil.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Linda zo 1 apr 2012 - 23:19

Zelda schreef:Een tik mensonterend, serieus?

Haha, ja ik ben serieus. Ik ben er zelf echt fel op tegen, wat anderen doen moeten ze zelf weten, maar ik zou het nooit doen. Ik zou zelf ook geen serieuze tik willen ontvangen, dus ik zie ook niet in waarom ik dat bij mijn dochter zou doen.
Ik heb eigenlijk zelfs altijd begrepen dat de pedagogische tik ook niet meer mag, maar dat terzijde.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 23:44

Ik heb hem wel eens een tik op zijn vingers gegeven. Als hij constant ergens zat te pielen wat gevaarlijk was en het na tig keer gewoon weer deed. Maar meer ook niet. Ik vond dat al naar.
Ik vind fysiek straffen getuigen van weinig respect naar je kind toe. Immers, wat voor recht geeft het jou om je kind een tik te geven?

Mijn vader gaf mijn broertje vaak een tik op zijn achterhoofd en dat vond ik altijd zo vreselijk naar en denigrerend om te zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 23:46

Linda schreef:
Zelda schreef:Een tik mensonterend, serieus?

Haha, ja ik ben serieus. Ik ben er zelf echt fel op tegen, wat anderen doen moeten ze zelf weten, maar ik zou het nooit doen. Ik zou zelf ook geen serieuze tik willen ontvangen, dus ik zie ook niet in waarom ik dat bij mijn dochter zou doen.
Ik heb eigenlijk zelfs altijd begrepen dat de pedagogische tik ook niet meer mag, maar dat terzijde.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook tegen fysiek straffen en ik zal dat dus ook echt niet doen. Maar ik vind mensonterend zo ontzettend zwaar klinken, bij dat woord krijg ik visioenen naar 18 eeuwse martelpraktijken en daar vind ik een corrigerende tik niet mee te vergelijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Bolleke zo 1 apr 2012 - 23:50

Zelda schreef:
Linda schreef:
Zelda schreef:Een tik mensonterend, serieus?

Haha, ja ik ben serieus. Ik ben er zelf echt fel op tegen, wat anderen doen moeten ze zelf weten, maar ik zou het nooit doen. Ik zou zelf ook geen serieuze tik willen ontvangen, dus ik zie ook niet in waarom ik dat bij mijn dochter zou doen.
Ik heb eigenlijk zelfs altijd begrepen dat de pedagogische tik ook niet meer mag, maar dat terzijde.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook tegen fysiek straffen en ik zal dat dus ook echt niet doen. Maar ik vind mensonterend zo ontzettend zwaar klinken, bij dat woord krijg ik visioenen naar 18 eeuwse martelpraktijken en daar vind ik een corrigerende tik niet mee te vergelijken.

Haha precies, ik vind het niet mensonterend maar ik vind het ook niet goed, ook van mijzelf niet, daarom komt het ook bijna niet voor.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Linda zo 1 apr 2012 - 23:52

Ik ben het met je eens dat het een heftig woord is. Maar ik vind een tik/slaan ook heftig.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Teddyaapje ma 2 apr 2012 - 0:21

Het is een heftig woord maar ik snap wat Linda bedoelt. Stel je voor dat bijv. je baas of de cassiere bij de supermarkt je een tik op je vingers gaf omdat je iets doet wat in hun ogen niet mag. Het doet geen pijn maar het is wel kleinerend en daarbij bereik je er volgens mij niks mee, of in elk geval minder dan wanneer je praat en uitleg geeft.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Linda ma 2 apr 2012 - 0:29

Ik was laatst bij een vriendin en haar dochter (net 4) deed iets wat niet mocht. Haar man liep naar hun dochter, zei: "je hebt iets gedaan wat niet mag en daarom krijg je nu een tik." Ze moest haar hand omhouden en toen gaf hij haar een tik op haar vingers. Ik voelde me er plaatsvervangend ongemakkelijk bij, maar voor hun was het de normaalste zaak van de wereld. Even later vertelde die vriendin dat haar dochter tegenwoordig heel veel stoute dingen stiekem doet, ze snapte echt niet hoe dat kwam. En dan denk ik: ooit gehoord van de boodschap achter de boodschap?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 0:32

Echt? Jeetje. Daar snap ik toch echt niks van..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Bolleke ma 2 apr 2012 - 0:36

Linda schreef:Ik was laatst bij een vriendin en haar dochter (net 4) deed iets wat niet mocht. Haar man liep naar hun dochter, zei: "je hebt iets gedaan wat niet mag en daarom krijg je nu een tik." Ze moest haar hand omhouden en toen gaf hij haar een tik op haar vingers. Ik voelde me er plaatsvervangend ongemakkelijk bij, maar voor hun was het de normaalste zaak van de wereld. Even later vertelde die vriendin dat haar dochter tegenwoordig heel veel stoute dingen stiekem doet, ze snapte echt niet hoe dat kwam. En dan denk ik: ooit gehoord van de boodschap achter de boodschap?

Dan wil ik mijzelf toch even verhelderen, op deze manier is het hier natuurlijk nooit gegaan en dat vind ik ook acceptabel. Dan is het echt een straf om het straffen. Mijn zoon kan mij wel eens het bloed onder de nagels halen en dan na tig waarschuwingen heeft hij wel eens een pats op zijn billen gehad, gewoon tegen zijn broek aan. Niet zo van hou maar je handje op en je krijgt er een pats tegen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Susan ma 2 apr 2012 - 0:55

Ik vind het niet onacceptabel van CKC, als het handje van mijn kind bijna onder een mes komt ben ik blij dat degene die erbij is de tegenwoordigheid van geest heeft om direct in te grijpen en als dat met een tik op de vingers is dan vind ik dat wel begrijpelijk. Je moet dan echt direct reageren, je hebt niet echt tijd om na te denken wat de meest pedagogisch verantwoorde manier is. Ik snap wel dat je in een impuls op de vingers tikt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Bolleke ma 2 apr 2012 - 1:04

Maar je ziet al langer dat het een gevaarlijke situatie is, ze had haar er dan eerder uit die situatie moeten halen, vind ik dan he? Ik snap dat je in een soort van reflex een tik geeft om het handje weg te halen maar had haar dan eerder uit die keuken gehaald, dan had dat niet gehoeven. Onacceptabel klinkt ook wel wat hard, maar ik had het zeker niet leuk gevonden.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Susan ma 2 apr 2012 - 1:06

Tja, misschien, maar het was in eerste instantie de keuze van de moeder om haar in die keuken neer te zetten en zelf iets voor zichzelf te gaan doen, dus dat vind ik dan eigenlijk haar verantwoordelijkheid.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Teddyaapje ma 2 apr 2012 - 1:08

Ja maar het kind is en blijft de dupe.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 1:10

Ik ben tegen het fysiek straffen, vroeger kregen wij ook een tik op onze vingers, blote kont en werden (te) hard aan onze arm(en) getrokken. Dus dit is iets wat ik absoluut bij Y. en (uk) NIET wil. Heb het ook duidelijk gemaakt tegen over mijn ouders.

Maar afgelopen zaterdagmorgen kwam Y. heeel vrolijk onze slaapkamer op en door de enthousiaste gaf ze mij echt een behoorlijke klap in het gezickht! Dus actie reactie was, welliswaar niet zo hard, een tik/klapje terug! Ze zag, dat wat zij bij mij deed (tranen in mijn ogen nog net niet huilen want het was echt hard!) en ik deed het dus terug en zij reageerde het zelfde, dat ze echt dusdanig is geschrokken dat ze het nu denk ik wel door heeft gehad dat dat dus NIET mag.

Ook heeft ze wel eens de neiging om vanaf de voordeur naar de straat te rennen, en ja dan wil ik dr soms nog wel eens iets te hard aan arm vast pakken zo van Ho dametje, pas op nu!


Maar ik zeg liever iets te vaak nee dat mag niet als dat ik haar zou slaan. Of ik probeer dr af te leiden met iets anders natuurlijk.

Wel hebben we inmiddels het strafstoeltje ingeschakeld, bij een 3e x toch nee dat ze dus enkele sec even op het stoeltje moet zitten, en ondanks dat ze nog zo jong is, heb ik een idee dat het wel werkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Paper Crown ma 2 apr 2012 - 1:14

kruimelje schreef:Maar je ziet al langer dat het een gevaarlijke situatie is, ze had haar er dan eerder uit die situatie moeten halen, vind ik dan he? Ik snap dat je in een soort van reflex een tik geeft om het handje weg te halen maar had haar dan eerder uit die keuken gehaald, dan had dat niet gehoeven. Onacceptabel klinkt ook wel wat hard, maar ik had het zeker niet leuk gevonden.

Ja maar dat heb ik proberen te doen.. ik zei: 'Ivaan, ik wil even dat je van het krukje afgaat, het is hier gevaarlijk..' ik pakte haar op en wilde haar neerzetten.. nou kind greep zich vast aan het aanrecht en zette een enorme keel op, dus ik wist ook niet hoe ik moest reageren.. Moeder deed niets en zat ongeinteresseerd op de bank, ik vind dat moeder op dat moment moest ingrijpen maar die keek niet op of om. dus ik zei: 'Ok, ik ga dit snijden en dan leg ik dat voor jou neer en jij mag het in het mandje doen..' ging goed hoor tot het haar even niet gauw genoeg ging en ze vliegensvlug met haar handje naar de gesneden prei ging terwijl ik nog aan het snijden was.. ze stond links van me, ik ben rechts dus het gesneden prei lag ook rechts.. moet je nagaan hoe je schrikt als opeens zo'n klein kinderhandje bijna onder je mes verdwijnt..ik zeg ook in mijn eerste post dat ik weet dat je van een anders kind moet afblijven.. maar ik dacht niet echt na op dat moment. Oh en, dit is een heel wijs meisje hoor.. ze is 3 maar kan lezen en schrijven heel pienter dus ze snapte me dondersgoed maar ik had niet ingeschat dat ze toch zou gaan grijpen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Susan ma 2 apr 2012 - 1:19

Teddyaapje schreef:Ja maar het kind is en blijft de dupe.

Heb je het nu over de situatie van CKC? Dan vind ik dit wel een beetje overdreven geformuleerd, hoor. Het meisje kwam in een gevaarlijke situatie terecht en CKC handelde in een impuls door een tik op de vingers te geven. Het is niet zo dat ze haar in elkaar heeft gebeukt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Paper Crown ma 2 apr 2012 - 1:25

Susan schreef:
Teddyaapje schreef:Ja maar het kind is en blijft de dupe.

Heb je het nu over de situatie van CKC? Dan vind ik dit wel een beetje overdreven geformuleerd, hoor. Het meisje kwam in een gevaarlijke situatie terecht en CKC handelde in een impuls door een tik op de vingers te geven. Het is niet zo dat ze haar in elkaar heeft gebeukt.

Geloof me ik voelde me hartstikke schuldig. Ik wilde haar helemaal geen tik geven.. ik dacht ook helemaal niet na op dat moment, ik had geen tijd om op een verantwoorde manier het kind van een ander te corrigeren. Als het mijn kind was had ik haar allang afgeleid en uit de keuken gehaald, zeker als ik het gesprek meekreeg tussen mijn kind en de vrouw des huizes.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 1:48

Susan schreef:
Teddyaapje schreef:Ja maar het kind is en blijft de dupe.

Heb je het nu over de situatie van CKC? Dan vind ik dit wel een beetje overdreven geformuleerd, hoor. Het meisje kwam in een gevaarlijke situatie terecht en CKC handelde in een impuls door een tik op de vingers te geven. Het is niet zo dat ze haar in elkaar heeft gebeukt.
Eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Bolleke ma 2 apr 2012 - 1:58

2CKC2 schreef:
Susan schreef:
Teddyaapje schreef:Ja maar het kind is en blijft de dupe.

Heb je het nu over de situatie van CKC? Dan vind ik dit wel een beetje overdreven geformuleerd, hoor. Het meisje kwam in een gevaarlijke situatie terecht en CKC handelde in een impuls door een tik op de vingers te geven. Het is niet zo dat ze haar in elkaar heeft gebeukt.

Geloof me ik voelde me hartstikke schuldig. Ik wilde haar helemaal geen tik geven.. ik dacht ook helemaal niet na op dat moment, ik had geen tijd om op een verantwoorde manier het kind van een ander te corrigeren. Als het mijn kind was had ik haar allang afgeleid en uit de keuken gehaald, zeker als ik het gesprek meekreeg tussen mijn kind en de vrouw des huizes.

Ja ik snap de siuatie nu, en dan had ik waarschijnlijk hezelfde gedaan, of nog eens extra duidelijk gemaakt aan die moeder dat het meisje de keuken uit moes. Maar ik vind over het algemeen dat niemand mijn kind op zo' n manier mag corrigeren.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fysiek straffen - Pagina 3 Empty Re: Fysiek straffen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum