Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik moet 't huis uit..

+29
Antibes
Toet
Lady4
Vanilla Queen
Tsjip
Suus
Paper Crown
Lejow
Benthe
loesje
slaatje
Marin
Bolleke
GreenGrass
ekjir@M
blondje1313
Carra
sanne-84
girli
Wennes
Spring
Niekske
Pompoen
Soleil
schuddebuikje
Rovine
Jeanette
Susan
Inge
33 plaatsers

Pagina 3 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  loesje wo 11 jan 2012 - 3:06

ik vind het een hele vervelende situatie voor jou maar toch je bent 23 en geen 14 meer dus het is waarschijnlijk even wennen maar je komt er wel! ik was 17 toen ik op mezelf ging en dat is een stukje jonger maar ook bij mij is het goed gekomen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Benthe wo 11 jan 2012 - 3:07

Ontzettend rot voor je. Jij hebt ook niet voor deze situatie gekozen (dat je moeder in de bijstand zit) maar je wordt er daardoor nu wel door gedwongen om op jezelf te gaan. Ik zou alleen wel reeel kijken naar de mogelijkheden. De boel flessen en je inschrijven bij je vader lijkt me geen goede oplossing, als ze er achter komen ben je verder van huis. Als je er echt niet aan toe bent om uit huis te gaan, dan zou ik dan ook niet hals over kop gaan doen. En een huis en inboedel heb je ook niet zomaar bij elkaar natuurlijk. Is het niet een (voorlopige) oplossing om toch thuis te blijven wonen en dus financieel te moeten bijdragen en dat je moeder er misschien ook een baantje bij kan vinden?
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:10

Bazinga, bluh, ik wou zo graag dat ik je kon helpen! Mijn radartjes draaien, op zoek naar oplossingen.

Gaan jullie er uiteindelijk veel op achteruit wanneer jouw inkomen wordt meegerekend?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:13

Yoyo schreef:
Susan schreef:Nou, ik zou er weinig zin in hebben om die vraag te beantwoorden over mijn buren. Ben je verplicht om mee te werken?

Nee, ik geloof het niet. Ze kunnen jou in feite niks maken. Maar er zijn vast wel mensen die hun mond open doen of dat ze op een andere manier aan info komen. De sociaal rechercheurs zijn heel tactisch en geniepig wat dat betreft. Ze kijken naar de kleinste dingen.

Of ze staan te posten in een auto en houden zo alles in de gaten, kijken naar waterverbuik e.d. Als buren ben je niet veplicht mee te werken.

Ik zou er niet vanuit gaan dat ze geen huisbezoeken doen. Dat risico nemen meer mensen maar neem van mij aan, dan ben je nog verder verwijderd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:15

Ik snap niet zo goed waarom mensen erover vallen dat ze 23 is en dus niet zo moet 'zeuren' en gewoon het huis uit kan. Als ze het niet wilt, wilt ze het niet. Als zij op haar 23e bij moeder wil wonen, moet dat gewoon kunnen. (even zonder zicht op de nieuwe wet) En misschien komt ze er wel, maar ze vindt het duidelijk niet leuk. Zou ik toch eerst naar andere opties kijken ipv het huis uitgaan omdat het op die leeftijd zo 'hoort'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:16

тыквашка schreef:Maar op zich is het vrij normaal toch dat een kind nog een kamer heeft bij haar moeder? Heb je ook een kamer bij je vader? Dan zou ik toch de gok wagen en bij mijn vader gaan wonen. En tja die huisbezoeken, ja ik vraag me wel af hoe veel vaart dat loopt. Huisbezoeken kosten ook geld!!

Edit: en dan zou ik ondertussen wel op zoek gaan naar een blijvende oplossing.
Hier in de stad doen ze al een tijdje redelijk wat huisbezoeken én posten ze bij mensen voor de deur om te kijken wie en hoe vaak er in de nacht blijft en of iemand de deur uit gaat om te werken. Daarna grijpen ze in met voldoende bewijs.
Er is ook een TV programma over op de regionale zender, om mensen bang te maken denk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:16

Ik weet dat 't de band niet veranderd.. En ik weet dat jullie allemaal gelijk hebben, maar 't doet zoveel pijn..

Op 't moment kies ik er toch voor om me te laten inschrijven bij mijn vader. Dan is de directe dreiging geweken en ik draai veel nachtdiensten komende maand, waardoor 't sowieso niet echt uitmaakt waar ik ben en hoe en wat.. Ik heb altijd al spullen en kleding bij mijn vader liggen, hoor, dus 't is niet compleet wereldvreemd daar. En sja, dan moet ik me dus maar van mam losweken..

Die overigens nu al 5 solliciatie brieven heeft klaar liggen, ze doet d'r best smile

't Is geen oplossing om hier te blijven en mam financieel te onderhouden; haar bijstand is 900 euro. Mijn salaris is 900 euro. Alles wat ik verdien, gaat van haar inkomen af, dus zij ontvangt alleen nog huurtoeslag (196) en zorgtoeslag (69) Ik weet dat 't nog steeds niet 't einde van de wereld is en een hoop mensen kunnen rondkomen van 1200 euro. Maar onze huur alleen al is 500 euro, zorgverzekeringen 200, gwl, reserveringen, telefoon... waar moeten we dan nog van leven? Hoe moet ik sparen om uiteindelijk wél op mezelf te kunnen? Of moet ik mijn sociale leven en leuke dingen opgeven, zodat k thuis kan blijven wonen?

Ik begrijp alles.. En kan voor een hoop nog begrip opbrengen, maar dat dit alles nu gedwongen wordt, vind ik zo naar en misselijkmakend.. Ik laat me bij mijn vader inschrijven en zal dat huis meer eigen maken en er meer tijd doorbrengen, maar ik doe 't met pijn in m'n hart..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:17

Maar Bazinga, jullie vallen pas per 1-7-2012 onder de regeling (Ik neem aan dat jouw moeder haar uitkering had voor 31-12-2011?), dus je hebt nog even de tijd om na te denken wat je wil en hoe je dit wilt gaan aan pakken. Neem geen overhaast beslissingen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:18

Jolee schreef:Ik snap niet zo goed waarom mensen erover vallen dat ze 23 is en dus niet zo moet 'zeuren' en gewoon het huis uit kan. Als ze het niet wilt, wilt ze het niet. Als zij op haar 23e bij moeder wil wonen, moet dat gewoon kunnen. (even zonder zicht op de nieuwe wet) En misschien komt ze er wel, maar ze vindt het duidelijk niet leuk. Zou ik toch eerst naar andere opties kijken ipv het huis uitgaan omdat het op die leeftijd zo 'hoort'.
ze hoeft niet, maar dan moet ze meebetalen. Per geval is het hier en daar wat pijnlijk, maar ergens ben ik het wel eens met de regeling. Er zijn heel wat bijstandsmensen die nu opeens toch wel gaan en kunnen werken en gezinnen die niet meer drie bijstandsbedragen binnenhalen op een adres. Dat vind ik winst.

Het gaat alleen over de bijstand en daar zitten over het algemeen mensen die wel kunnen werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:19

Yoyo schreef:Maar Bazinga, jullie vallen pas per 1-7-2012 onder de regeling (Ik neem aan dat jouw moeder haar uitkering had voor 31-12-2011?), dus je hebt nog even de tijd om na te denken wat je wil en hoe je dit wilt gaan aan pakken. Neem geen overhaast beslissingen!

Nee ze had een WW uitkering dus ze gaat de bijstand nu in.. Ze heeft vanmorgen dat gesprek bij UWV gehad, de definitieve brief valt volgende week op de mat en dan moeten mijn gegevens etc worden ingezonden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:19

Ik weet niet wie het vroeg maar we vallen er niet over op het feit dat ze 23 is en dat dat een mooie leeftijd is om uit huis te wonen. Maar ze flest nu liever de boel dan op haar eigen te wonen. Het zal in het begin vast moeilijk en onwennig zijn maar ik denk dat dat een betere optie is dan wat je nu gaat doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:21

Smikkell schreef:
Jolee schreef:Ik snap niet zo goed waarom mensen erover vallen dat ze 23 is en dus niet zo moet 'zeuren' en gewoon het huis uit kan. Als ze het niet wilt, wilt ze het niet. Als zij op haar 23e bij moeder wil wonen, moet dat gewoon kunnen. (even zonder zicht op de nieuwe wet) En misschien komt ze er wel, maar ze vindt het duidelijk niet leuk. Zou ik toch eerst naar andere opties kijken ipv het huis uitgaan omdat het op die leeftijd zo 'hoort'.
ze hoeft niet, maar dan moet ze meebetalen. Per geval is het hier en daar wat pijnlijk, maar ergens ben ik het wel eens met de regeling. Er zijn heel wat bijstandsmensen die nu opeens toch wel gaan en kunnen werken en gezinnen die niet meer drie bijstandsbedragen binnenhalen op een adres. Dat vind ik winst.

Het gaat alleen over de bijstand en daar zitten over het algemeen mensen die wel kunnen werken.

Ik zeg niet dat ik het niet eens ben met de regeling. Ik val over dat ze maar gewoon op zich zelf moet gaan wonen, omdat ze daar een normale leeftijd voor heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:23

Ik kies er nu voor om mij te laten inschrijven bij mijn vader ja, dus misschien fles ik de boel. Maar 't is dat, of nog 6 maanden wachten op een eigen flatje en ondertussen 6 maanden mijn moeder onderhouden --> mijn volledige inkomen inleveren --> niet kunnen sparen/mijn spaargeld aanbreken --> over 6 maanden een flatje in gaan met helemaal niks.

Ik hou er ook niet van om de regels te buigen, maar ik vind eigenlijk dat ze me ook niet heel veel keus geven. Voor nu ga ik me laten inschrijven bij mijn vader, om in ieder geval beetje rustiger te kunen slapen, zodat we daarna een goede oplossing kunnen bedenken die langer mee gaat. Misschien vindt mijn moeder wel een baan in die tussentijd en is 't helemaal goed, maar ik kan nu toch niet op stel en sprong op mezelf? Enige wat ik in de buurt heb gevonden wat direct beschikbaar is, is ergens op kamers bij iemand, voor 450 euro, dan heb ik 't zelfde als nu, maar betaal ik er een godsvermogen voor (in verhouding)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:25

Het is wel achterlijk hoe kort van te voren ze de wijziging aankondigen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Bolleke wo 11 jan 2012 - 3:26

Vinden je ouders dat dan ook een goed idee, om tegen de wet in te gaan, terwijl je gewoon op jezelf zou kunnen gaan wonen? Mijn ouders zouden dat absoluut niet goed keuren en dan toch tegen mij zeggen dat ik op mezelf zou moeten gaan.

Zo erg is dat toch echt niet, en al helemaal niet als je 23 bent.. Toen woonde ik al 4 jaar op mezelf.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:27

Elodie schreef:Het is wel achterlijk hoe kort van te voren ze de wijziging aankondigen..

Dit was anders al een hele tijd bekend..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Bolleke wo 11 jan 2012 - 3:28

Ja maar je moeder hoeft niet nu meteen al haar inkomen af te geven, dat gaat pas over 6 maanden in.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  girli wo 11 jan 2012 - 3:28

Maar ze kunnen toch ook zien dat je je nu dan bij je vader inschrijft? Geeft dat dan niet alleen maar meer signalen om bij jullie te komen onderzoeken?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:28

Of je start een studie Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 827601

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:29

Yoyo schreef:
Elodie schreef:Het is wel achterlijk hoe kort van te voren ze de wijziging aankondigen..

Dit was anders al een hele tijd bekend..
+1

Plus dat het nog even duurt toch het echt allemaal gaat gebeuren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:30

kruimelje schreef:Ja maar je moeder hoeft niet nu meteen al haar inkomen af te geven, dat gaat pas over 6 maanden in.

Nee, mensen die nu in de bijstand gaan vallen direct onder de nieuwe regeling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Lejow wo 11 jan 2012 - 3:31

Ik vind dat iedereen wel erg hamert op het feit dat 'het helemaal niet zo erg is' om op jezelf te gaan en dat ze 'al 23' is.
Kennelijk voelt dat voor Bazinga wel zo, anders had ze het allang gedaan.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:31

Smikkell schreef:Of je start een studie Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 827601

Slim! Kan ook nog als je er ambitie voor hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:32

Lejow schreef:Ik vind dat iedereen wel erg hamert op het feit dat 'het helemaal niet zo erg is' om op jezelf te gaan en dat ze 'al 23' is.
Kennelijk voelt dat voor Bazinga wel zo, anders had ze het allang gedaan.

Mijn punt inderdaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:32

Yoyo schreef:
Elodie schreef:Het is wel achterlijk hoe kort van te voren ze de wijziging aankondigen..

Dit was anders al een hele tijd bekend..

Volgens mij is dat pas in december er door gekomen.. Eerst was het nog niet zeker toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 3 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum