Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

+4
samantjuh89
studiebol
Lynn_
Zora
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Zora vr 18 feb 2011 - 5:54

Hey dames!

Mijn vriend en ik hebben net de bezichtiging van een huis gehad. Wij konden eigenlijk maar weinig negatieve punten vinden. Erg fijne wijk, mooie keuken, mooi huis qua uiterlijk, goede ruimtes, fijne tuin, achterom, douche én bad etc. Vriend en ik hadden allebei alleen niet metéen zoiets van WAUW, kriebelssss!!! Wel zie ik mezelf daar wel wonen, geen probleem. Ik zie het denk ik best zitten. Maar ik twijfel dus omdat ik dat verliefde gevoel niet heb. Móet je dat nou hebben, of is dat een mythe Very Happy

Ik kan mezelf natuurlijk afvragen wat er dan nu mist, en dat is misschien toch dat gevoel. Ik twijfel denk ik alleen maar omdat ik dat gevoel niet heb. Maar ja, misschien ben ik wel gewoon zo'n dooie doos die uberhaupt altijd lekker kritisch en objectief zal blijven. En dat ben ik ook wel, ik ben sowieso niet iemand die ergens halsoverkop voor gaat...

Moeilijk!!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Lynn_ vr 18 feb 2011 - 5:56

Wij hebben best wat huizen gezien voordat we ons huis kochten. Ik moet zeggen dat wij wel allebei een héél speciaal gevoel hadden tijdens de eerste bezichtiging. We wilden het écht hebben! Verliefd is een groot woord maar je moet jezelf er wel van kunnen overtuigen dat het echt een plek is waar jij jezelf thuis kunt voelen. Het gaat om héél veel geld en een plek waar je heel veel van je tijd doorbrengt.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Zora vr 18 feb 2011 - 8:08

Ja he, wij beginnen nu toch wel wat te twijfelen... en dat lijkt me niet goed.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  studiebol vr 18 feb 2011 - 8:15

Wij hadden meerdere huizen bekeken en toen we bij dit huis hadden wel echt het JAAAA gevoel, dit huis willen we! En dat hadden we bij de andere huizen niet.

Hebben jullie meerder huizen bekeken? Vriendinnen van mij zeiden wel dat je het gevoel wel kreeg als je in HET huis liep en nou ze hadden gelijk. Het is moeilijk om uit te leggen hoe het voelt maar toen ik in dit huis liep wist ik wat ze bedoelde.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Zora vr 18 feb 2011 - 8:17

We hebben inderdaad nog maar weinig huizen bekeken, en twijfelen misschien daarom ook wel. We hebben immers weinig vergelijkingsmateriaal. Komende tijd toch maar eens vaker gewoon huizen gaan bezichtigen, ook als we ze niet helemaal geweldig vinden...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 8:27

Als 't nou zo zou zijn... Dat je je huis moet verlaten.... Dan lijkt een 'prima' huis goed genoeg! Maar als je tijd hebt, zou ik gewoon doorzoeken naar dat huis met dé klik! Persoonlijk woon ik liever in een huis, waar ik aan moet klussen en wat niet ideaal is zegmaar, maar waar ik wel een klik mee heb en een goed gevoel, dan een huis wat op papier ideaal is, maar verder één uit een dozijn is zeg maar. Snap je me nog? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Lynn_ vr 18 feb 2011 - 8:42

Zora schreef:Ja he, wij beginnen nu toch wel wat te twijfelen... en dat lijkt me niet goed.
Als ik eerlijk mag zijn denk ik dat dit een typisch gevalletje 'bij twijfel nooit doen' is. Je hoeft heus niet verliefd te zijn op een huis maar het WAUW gevoel moet er wel zijn vind ik.

Heel veel succes met jullie verdere zoektocht!!!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  samantjuh89 vr 18 feb 2011 - 9:42

Hier zou ik op slag verliefd op worden:

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? IMG_6541

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Boerderij%20Zuidoost%20Drenthe

Maar helaas lijkt ons huis in geen 1 opzicht op deze huizen:

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? 23D9BD6E-94F9-903D-2249151E8E4C8F2E.610x458
Ik ben wél héél blij met ons huisje. Mijn man en ik krijgen 31 maart de sleutel!
samantjuh89
samantjuh89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 141
Registratiedatum : 02-01-11
Woonplaats : Zeeland

Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Zora vr 18 feb 2011 - 10:02

@Lynn: daar heb je gelijk in denk ik hoor!

@ Trishaa: gelukkig hebben we absoluut geen haast. We wonen in een enorm crappy, superkoud huurhuis, maar hey, de zomer komt eraan, dus we kunnen prima rustig aan verder kijken en verder sparen. Moet zeggen dat dat ook wel een soort opluchting geeft, dat bedenken.

@ samantha: da's inderdaad heel anders, haha, maar goed niet te vergelijken ook natuurlijk. Gefeliciteerd!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  rapa nui vr 18 feb 2011 - 10:17

Ik denk dat het er ook wel wat mee te maken heeft wat er te koop is in jouw prijsklasse in de buurt waar je wilt wonen. Kun je wachten op dat verliefde gevoel of moet je ook practisch beslissen. Ik heb een nieuwbouwwoning van tekening gekocht en had echt niet meteen iets van een wauw gevoel. Het was alleen de enige mogelijkheid op dat moment om iets te kopen wat voor mij betaalbaar was en dat ook nieuw was dus niet meteen onderhoud / een complete verbouwing nodig had. En het is verder ook gewoon een practisch leuk huis met tuin in een nieuwe buurt vlakbij mijn werk en andere voorzieningen. En nu ik ben ik hartstikke wijs met mijn huis alhoewel een tussenwoning niet meteen mijn droomwoning was en ik echt wel een poos moest wennen. Maar hoop hier toch echt jaren naar tevredenheid te blijven wonen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Snoes vr 18 feb 2011 - 11:02

Lynn_ schreef:Wij hebben best wat huizen gezien voordat we ons huis kochten. Ik moet zeggen dat wij wel allebei een héél speciaal gevoel hadden tijdens de eerste bezichtiging. We wilden het écht hebben! Verliefd is een groot woord maar je moet jezelf er wel van kunnen overtuigen dat het echt een plek is waar jij jezelf thuis kunt voelen. Het gaat om héél veel geld en een plek waar je heel veel van je tijd doorbrengt.
+ 1!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Sterre vr 18 feb 2011 - 12:16

Wij hebben een tijdje geleden 6 huisjes bekeken. Bij twee hadden we beide een erg goed gevoel, maar in de dagen na de bezichtiging gingen we ook teveel twijfelen. Bij het laatste huis wat we bekeken was ik wel helemaal overtuigd, maar mijn vriend niet Sad.

Daarom hebben we het maar weer op een lager pitje gezet, het kost steeds best veel energie en HET huis zat er nog niet tussen. Binnenkort gaan we wel weer nieuwe afspraken plannen, want we willen toch wel erg graag iets meer ruimte.

Doordat met elk huis wel iets was wat we niet helemaal top vonden, twijfel ik ook of het perfecte huisje wel komt. Maar ook wij hebben de tijd, daarom zoeken we nog maar even door.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Zora vr 18 feb 2011 - 21:43

@ Rapa Nui: ja, dat is wel het moeilijke. We hebben nog maar heel weinig bezichtigd, maar kijken wel al heel lang elke dag op Funda. We hebben dus wel een goed idee van wat er in de aanbieding is, maar we moeten dus nu ook gewoon meer gaan bezichtigen om de huizen echt te zien. Het huis wat we nu gezien hebben is wel een heel goede in zijn prijsklasse, en er komen inderdaad niet belachelijk veel nieuwe woningen op de markt in die klasse.

Wat spannend dat jij gewoon van tekening hebt gekocht! Er is hier ook een aantal mooie nieuwbouwprojecten, maar mijn vriend en ik kunnen daar dus echt niks mee... geen visie ofzo Very Happy dan zien de plaatjes er mooi uit, gaan we naar de plek waar natuurlijk alleen maar modder en troosteloosheid is, en dan vinden we het meteen niet leuk meer :p Duh! Erg moeilijk dus! Hoe heb jij dat gedaan!?

@ Sterre; Jullie zitten wel een beetje in hetzelfde schuitje (hadden we niet zo'n topic? smile) Ik hoef denk ik geen perfect huisje, maar denk dat ik toch wel een bepaald gevoel moet hebben. Je komt er alleen niet achter of je dat voor jezelf echt nodig hebt, dat gevoel, als je het niet voelt! Wat vond je vriend niet mooi aan dat leuke huis?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Winegum za 19 feb 2011 - 9:45

Ik zou zeggen, volg je gevoel. Zelf heb ik ook behoorlijk wat woningen bekeken voordat we dit huis tegen kwamen. iK merkte ontzettend veel verschil qua gevoel per huis. Sommige huizen waren leuk, maar achteraf gezien kan ik zeggen dat ik 'iets' miste. Het is echt cliche, maar toen we dit huis binnen stapte, wisten we beiden gewoon dat dit hem ging worden. Het is een gevoel, ik denk niet dat je dat kunt snappen voordat je 'het' huis hebt gevonden.

En natuurlijk, er zullen ontzettend veel mooiere en leukere huizen zijn dan dit huis, maar voor nu is het absoluut prima. Echt een droom huis.

Succes met de zoektocht!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Sterre za 19 feb 2011 - 10:31

Zora schreef:

@ Sterre; Jullie zitten wel een beetje in hetzelfde schuitje (hadden we niet zo'n topic? smile) Ik hoef denk ik geen perfect huisje, maar denk dat ik toch wel een bepaald gevoel moet hebben. Je komt er alleen niet achter of je dat voor jezelf echt nodig hebt, dat gevoel, als je het niet voelt! Wat vond je vriend niet mooi aan dat leuke huis?

Die had een kleine rare keuken, echt in een raar hoekje van het huis. Je kon er ook niet echt meer iets anders mee doen. Mijn vriend kookt meestal, dus ik snap het wel... maar verder! Mooie woonkamer, glas-in-lood ramen, ornamenten aan het plafond, twee grote kamers boven, een mega dakterras... *zucht* smile. maar ik snap hem ook wel hoor. Oh en het was dus een bovenwoning, boven een studentenhuis zonder dat er een VVE was. Dat kon ook weleens tricky zijn.

Ik kijk check nog steeds bijna dagelijks Funda, gewoon een beetje verslavend is het! Ik hoop dat we gauw iets tegenkomen waar we beide zo'n goed gevoel over hebben. Tuurlijk zal er altijd wel iets zijn wat niet perfect is, maar ik denk dat je wel een 'hier wil ik graag wonen' gevoel moet hebben.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Zora za 19 feb 2011 - 11:43

Dat klinkt als een heel sfeervol huis! Maar idd, de keuken is toch wel erg belangrijk en met name een bovenwoning boven een studentenwoning zou het voor mij al afdoen...

En tja, op Funda kijken móet gewoon echt even. Het liefst 's ochtends meteen als ik wakker word Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Lynn_ za 19 feb 2011 - 23:39

Ik was in de tijd dat wij op zoek waren naar een huis ook verslaafd aan Funda! Succes met je zoektocht. Ik weet zeker dat het goedkomt!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Zora za 19 feb 2011 - 23:43

thanks smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 0:00

Zijn jullie allemaal op zoek naar een koophuis eigenlijk? Wij willen ook graag verhuizen, of nou ja graag, we willen graag meer ruimte en wat rustiger gaan zitten, maar we willen geen koophuis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Lynn_ zo 20 feb 2011 - 5:01

Wij hebben inderdaad voor een koophuis gekozen. Omdat we het kunnen betalen en zodat het dan straks (na 30 jaar haha) ook echt van ons is. Daarnaast denk ik dat een hypotheek voor veel mensen nog goedkoper is dan huren.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Zora zo 20 feb 2011 - 5:02

Wij willen nu echt gaan kopen ja. Niet meer afhankelijk zijn van een huisbaas met name. Zeker de onze. We hebben echt het idee dat we elke maand toch best wat geld in een bodemloze put gooien, en we zien er nooit iets van terug. Zo lang wij niks van onze huisbaas móeten is er niks aan de hand, maar zodra er wel wat is... We willen gewoon een eigen plekje, en tja, huurwoningen zijn er eigenlijk niet voor wat we willen. Uiteindelijk is kopen dan goedkoper (grotere huurwoningen hebben veel hogere huur dan de maandlasten zouden zijn van een koopwoning). Maar goed, we hebben nu wel een redelijk groot huurhuis, alleen erg koud (alleen beneden 1 kachel, en dus niet in de badkamer, keuken, en slaapkamer) en oud etc.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 5:04

Oh ik denk ook zeker wel dat een koophuis goedkoper zal zijn voor ons (vrije sector) maar we willen gewoon het risico niet nemen in deze tijd. Maar goed, ik snap jullie allemaal ook wel hoor, lijkt me ook erg leuk om te gaan kijekn naar een koophuis! Ik had bij dit huurhuis ook wel echt zoiets van WOW dit is het Very Happy maar het is tóch anders als bij een koophuis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Zora zo 20 feb 2011 - 5:05

Nú betalen we minder hoor... maar goed, we wonen nu echt studentlike vind ik. We werken nu allebei, dus het kan gewoon. Maar daar hebben we wel lang op moeten wachten natuurlijk. En gelukkig hebben we geen haast: de winter is bijna voorbij Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 5:07

Zora schreef:Nú betalen we minder hoor... maar goed, we wonen nu echt studentlike vind ik. We werken nu allebei, dus het kan gewoon. Maar daar hebben we wel lang op moeten wachten natuurlijk. En gelukkig hebben we geen haast: de winter is bijna voorbij Very Happy

True, dan is het ook weer anders. Ik heb nog steeds geen inkomen dus ja, kan wel willen maar we kúnnen niet eens een huis kopen haha :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Zora zo 20 feb 2011 - 5:09

Darcy schreef:
Zora schreef:Nú betalen we minder hoor... maar goed, we wonen nu echt studentlike vind ik. We werken nu allebei, dus het kan gewoon. Maar daar hebben we wel lang op moeten wachten natuurlijk. En gelukkig hebben we geen haast: de winter is bijna voorbij Very Happy

True, dan is het ook weer anders. Ik heb nog steeds geen inkomen dus ja, kan wel willen maar we kúnnen niet eens een huis kopen haha :P

Precies, je kunt al wel lekker wegzwijmelen op Funda iig Very Happy maar als je echt kunt gaan kopen is ook dat weer helemaal anders. Gelukkig heeft verhuizen voor jullie helemaal geen prioriteit toch?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis? Empty Re: Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum