Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik moet 't huis uit..

+29
Antibes
Toet
Lady4
Vanilla Queen
Tsjip
Suus
Paper Crown
Lejow
Benthe
loesje
slaatje
Marin
Bolleke
GreenGrass
ekjir@M
blondje1313
Carra
sanne-84
girli
Wennes
Spring
Niekske
Pompoen
Soleil
schuddebuikje
Rovine
Jeanette
Susan
Inge
33 plaatsers

Pagina 8 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Antibes wo 11 jan 2012 - 7:03

Dat snap ik inderdaad ook niet, want Wajong is volgens mij 900 of 910 ofzo. En dan krijg je al vrij snel geen huurtoeslag meer (zorgtoeslag wel geloof ik). En het idee is toch dat arbeidsongeschiktheid meer inkomen geeft dan bijstand?

Ik dacht ook dat bijstaand 600 was inderdaad.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:04

Jolicious schreef:Eigenlijk vind ik het al bijzonder dat mensen zoveel bijstand krijgen als ze wel kunnen werken ( er vanuit gaande dat je in de bijstand zit omdat je kan werken). Ik dacht altijd dat het rond de €600 was. Maar €900 en daarbij nog toeslagen vind ik veel geld. Onnodig ook.
En korting op he zorgverzekering en in veel gemeentes ook nog kortingspas voor OV, musea, zwembaden, dagjes uit enz.
Edit:

Bijstand
De bijstand voor gezinnen is (gehuwden en ongehuwd samenwonenden tot 65 jaar) is 100% van het minimumloon: 1.336,42 euro (januari 2012). Deze bedragen zijn netto, vandaar dat ze afwijken van bovengenoemde bruto bedragen. Bovendien zijn de genoemde bijstandbedragen inclusief vakantietoeslag.

Alleenstaanden, tussen de 27 en 65 jaar, in de bijstand krijgen 50 procent van het minimumloon: 668,21 euro. Alleenstaande ouders in dezelfde leeftijdscategorie krijgen 70 procent van het minimumloon: 935,49 euro. Daar bovenop kunnen eventuele toeslagen komen, oplopend tot maximaal 267,28 euro per maand


Laatst aangepast door Smikkell op wo 11 jan 2012 - 11:01; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:16

Het klopt dus dat een Bijstand voor een alleenstaande rond de 600 euro ligt. De moeder van Bazinga wordt denk gezien als alleenstaande ouder (en dus betaalt de staat al mee in een deel van het onderhouden van Bazinga).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:20

Realiseren jullie je wel, dat niet iedereen die in de bijstand zit, daar blij mee is? Mijn moeder zou graag een baan willen, ze doet nu vrijwilligerswerk en is bezig met mogelijkheden om zich te laten omscholen. Ik krijg beetje naar gevoel bij, dat alles 'bijstandtrekkers' nu over dezelfde kam geschoren lijken te worden. Mam heeft altijd gewerkt, vanaf d'r jeugd. Nu is ze oud(er) en krakkemikkig, jarenlang bikkelen en buffelen eist z'n tol; ze staat er ook niet om te juichen dat ze geld van de staat ontvangt, maar wat moet ze anders?

Kom maar op met die krakkemikkige-lichamen-vriendelijke banen voor 45jarige vrouwen. Wel in Heemskerk en omstreken ivm gebrek aan rijbewijs.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  loesje wo 11 jan 2012 - 7:21

ik vind 600 wel schandalig weinig daar kun je toch niet van rondkomen ja misschien als je in een inimi kamertje gaat wonen van 300 euro dan je zorg verzekering van 200 euro dan heb je nog 100 euro over voor eten drinken en kleding. maarja vind maar eens zo'n kamertje en wat als je werkloos bent geworden en een huis hebt dan ga je de schulden in. tegenwoordig vind je niet zo makkelijk werk en zeker niet als je al wat ouder bent.


Laatst aangepast door loesje op wo 11 jan 2012 - 7:22; in totaal 1 keer bewerkt
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:21

Bazinga schreef:Realiseren jullie je wel, dat niet iedereen die in de bijstand zit, daar blij mee is? Mijn moeder zou graag een baan willen, ze doet nu vrijwilligerswerk en is bezig met mogelijkheden om zich te laten omscholen. Ik krijg beetje naar gevoel bij, dat alles 'bijstandtrekkers' nu over dezelfde kam geschoren lijken te worden. Mam heeft altijd gewerkt, vanaf d'r jeugd. Nu is ze oud(er) en krakkemikkig, jarenlang bikkelen en buffelen eist z'n tol; ze staat er ook niet om te juichen dat ze geld van de staat ontvangt, maar wat moet ze anders?

Kom maar op met die krakkemikkige-lichamen-vriendelijke banen voor 45jarige vrouwen. Wel in Heemskerk en omstreken ivm gebrek aan rijbewijs.
Maar waar lees je dat dan? En ze heeft toch nog steeds recht op die uitkering en die behoudt ze toch ook gewoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:24

loesje schreef:ik vind 600 wel schandalig weinig daar kun je toch niet van rondkomen ja misschien als je in een inimi kamertje gaat wonen van 300 euro dan je zorg verzekering van 200 euro dan heb je nog 100 euro over voor eten drinken en kleding. maarja vind maar eens zo'n kamertje en wat als je werkloos bent geworden en een huis hebt dan ga je de schulden in. tegenwoordig vind je niet zo makkelijk werk en zeker niet als je al wat ouder bent.
Ow, je was er nog. Jammer dat je niet meer op de rest hebt gereageerd. Ja, bijstand is laag. Ik weet er alles van. Ik woon alleen niet in een klein kamertje hoor en mijn zorgverzekering is 100 euro i.p.v. 200 euro. 100 euro boodschappen, dat red ik gewoon.
Kleding koop ik inderdaad amper.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  loesje wo 11 jan 2012 - 7:26

@Smikkell
dat vind ik dan knap van jou. ik ken genoeg andere gevallen die niet goed rond kunnen komen


Laatst aangepast door loesje op wo 11 jan 2012 - 7:30; in totaal 1 keer bewerkt
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:29

Bazinga schreef:Realiseren jullie je wel, dat niet iedereen die in de bijstand zit, daar blij mee is? Mijn moeder zou graag een baan willen, ze doet nu vrijwilligerswerk en is bezig met mogelijkheden om zich te laten omscholen. Ik krijg beetje naar gevoel bij, dat alles 'bijstandtrekkers' nu over dezelfde kam geschoren lijken te worden. Mam heeft altijd gewerkt, vanaf d'r jeugd. Nu is ze oud(er) en krakkemikkig, jarenlang bikkelen en buffelen eist z'n tol; ze staat er ook niet om te juichen dat ze geld van de staat ontvangt, maar wat moet ze anders?

Kom maar op met die krakkemikkige-lichamen-vriendelijke banen voor 45jarige vrouwen. Wel in Heemskerk en omstreken ivm gebrek aan rijbewijs.

Ik scheer persoonlijk niet iedereen over 1 kam, maar mensen zoals jouw moeder waarbij het lichaam niet mee wil werken horen eigenlijk niet in de bijstand lijkt me. Aangezien je zelf ook al aangeeft dat werken niet echt makkelijk gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:31

loesje schreef:ik vind 600 wel schandalig weinig daar kun je toch niet van rondkomen ja misschien als je in een inimi kamertje gaat wonen van 300 euro dan je zorg verzekering van 200 euro dan heb je nog 100 euro over voor eten drinken en kleding. maarja vind maar eens zo'n kamertje en wat als je werkloos bent geworden en een huis hebt dan ga je de schulden in. tegenwoordig vind je niet zo makkelijk werk en zeker niet als je al wat ouder bent.

Dat ben ik ook met je eens. Maar bijstand hoeft ook geen luxe te zijn. Het is een periode ter overbrugging.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:31

Jolicious schreef:
Bazinga schreef:Realiseren jullie je wel, dat niet iedereen die in de bijstand zit, daar blij mee is? Mijn moeder zou graag een baan willen, ze doet nu vrijwilligerswerk en is bezig met mogelijkheden om zich te laten omscholen. Ik krijg beetje naar gevoel bij, dat alles 'bijstandtrekkers' nu over dezelfde kam geschoren lijken te worden. Mam heeft altijd gewerkt, vanaf d'r jeugd. Nu is ze oud(er) en krakkemikkig, jarenlang bikkelen en buffelen eist z'n tol; ze staat er ook niet om te juichen dat ze geld van de staat ontvangt, maar wat moet ze anders?

Kom maar op met die krakkemikkige-lichamen-vriendelijke banen voor 45jarige vrouwen. Wel in Heemskerk en omstreken ivm gebrek aan rijbewijs.

Ik scheer persoonlijk niet iedereen over 1 kam, maar mensen zoals jouw moeder waarbij het lichaam niet mee wil werken horen eigenlijk niet in de bijstand lijkt me. Aangezien je zelf ook al aangeeft dat werken niet echt makkelijk gaat.



Die vallen dan weer onder fase 3 of 4, waarbij je dus geen sollicitatie plichten hebt enzo. Maar dan toch ook weer geen recht hebt op WAO.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:35

Ik heb nu ook bijstand zonder sollicitatieplicht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:46

Smikkell schreef:Ik heb nu ook bijstand zonder sollicitatieplicht.



Ja dan val je onder fase 3 of 4.
Maar waarom zou je niet voor een Wajong gaan dan Smikk? Het voordeel is wel, dat je altijd een stok achter de deur hebt mocht het fout gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:47

Doedel schreef:
Smikkell schreef:Ik heb nu ook bijstand zonder sollicitatieplicht.



Ja dan val je onder fase 3 of 4.
Maar waarom zou je niet voor een Wajong gaan dan Smikk? Het voordeel is wel, dat je altijd een stok achter de deur hebt mocht het fout gaan.
Dat ben ik nu aan het uitzoeken. Voor- en nadelen enz.
Aanvraag Wajong is een stuk ingewikkelder dan het aanvragen van een Bijstand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:52

Smikkell schreef:
Doedel schreef:
Smikkell schreef:Ik heb nu ook bijstand zonder sollicitatieplicht.



Ja dan val je onder fase 3 of 4.
Maar waarom zou je niet voor een Wajong gaan dan Smikk? Het voordeel is wel, dat je altijd een stok achter de deur hebt mocht het fout gaan.
Dat ben ik nu aan het uitzoeken. Voor- en nadelen enz.
Aanvraag Wajong is een stuk ingewikkelder dan het aanvragen van een Bijstand.



Ja ik weet er alles van, ik heb dan wel de "mazzel" dat ik nog onder de oude regeling val. Toen was het allemaal iets makkelijker. Ik heb toen tijdelijk bijstand gehad toen ik in afwachting zat van de wajong. Maar het voordeel was toen wel, ik kreeg die wajong met terugwerkende kracht, dus kreeg behoorlijk wat in 1 keer. Ik moest toen wel alleen die 2 maanden bijstand terug betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:03

Hoe zit dat dan precies met de Wajong? Want Doedel, jij werkte tot een paar maand terug toch gewoon 24 of 32 uur? Ik dacht dat Wajong was voor mensen die echt niet konden werken. Ik insinueer niks voordat je het verkeerd opvat Very Happy, maar ik ben wel benieuwd hoe zo'n Wajong dan precies werkt. Mijn zwager kan ook Wajong krijgen als hij wil, hij heeft een oogafwijking en ziet nog maar 18 procent. Maar hij kan wel gewoon werken en doet dat ook gewoon. Zijn Wajong is geloof ik maar 200 euro als hij het wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:06

Jolicious schreef:Hoe zit dat dan precies met de Wajong? Want Doedel, jij werkte tot een paar maand terug toch gewoon 24 of 32 uur? Ik dacht dat Wajong was voor mensen die echt niet konden werken. Ik insinueer niks voordat je het verkeerd opvat Very Happy, maar ik ben wel benieuwd hoe zo'n Wajong dan precies werkt. Mijn zwager kan ook Wajong krijgen als hij wil, hij heeft een oogafwijking en ziet nog maar 18 procent. Maar hij kan wel gewoon werken en doet dat ook gewoon. Zijn Wajong is geloof ik maar 200 euro als hij het wil.

Nee, je kunt ook een deel wajong krijgen. Ik werkte inderdaad, dit wordt dan gekort op je wajong.Ik ben 80-100% afgekeurd, ik ben ook gaan werken omdat ik het zelf wilde niet omdat het moest.

En mocht je bijvoorbeeld 15 jaar gewoon aan het werk zijn, en daarna gaat het weer fout kun je zo weer terug naar de Wajong, de Wajong loopt dan zeg maar onzichtbaar door.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Antibes wo 11 jan 2012 - 8:08

Wajong is voor mensen die voor hun 17e arbeidsongeschikt zijn geraakt en dus nog geen vaste baan gehad hebben. Je kunt meer dan zoveel procent (80 ofzo) ongeschikt zijn, dan krijg je 75% minimumloon en werk je verder niet.

Je kan ook deels arbeidsongeschikt zijn, dan werk je bijv een aantal uur en het UWV vult verder aan. Ook is het voor de werkgever gunstig omdat die niet door hoeft te betalen als je ziek (bent). Day krijg je dan van het UWV.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Antibes wo 11 jan 2012 - 8:11

Doedel schreef:
Jolicious schreef:Hoe zit dat dan precies met de Wajong? Want Doedel, jij werkte tot een paar maand terug toch gewoon 24 of 32 uur? Ik dacht dat Wajong was voor mensen die echt niet konden werken. Ik insinueer niks voordat je het verkeerd opvat Very Happy, maar ik ben wel benieuwd hoe zo'n Wajong dan precies werkt. Mijn zwager kan ook Wajong krijgen als hij wil, hij heeft een oogafwijking en ziet nog maar 18 procent. Maar hij kan wel gewoon werken en doet dat ook gewoon. Zijn Wajong is geloof ik maar 200 euro als hij het wil.

Nee, je kunt ook een deel wajong krijgen. Ik werkte inderdaad, dit wordt dan gekort op je wajong.Ik ben 80-100% afgekeurd, ik ben ook gaan werken omdat ik het zelf wilde niet omdat het moest.

En mocht je bijvoorbeeld 15 jaar gewoon aan het werk zijn, en daarna gaat het weer fout kun je zo weer terug naar de Wajong, de Wajong loopt dan zeg maar onzichtbaar door.

Is dat ook onzichtbaar voor je werkgever eigenlijk? Dat het pas ter sprake komt als je echt vastloopt?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:12

Antibes schreef:Wajong is voor mensen die voor hun 17e arbeidsongeschikt zijn geraakt en dus nog geen vaste baan gehad hebben. Je kunt meer dan zoveel procent (80 ofzo) ongeschikt zijn, dan krijg je 75% minimumloon en werk je verder niet.

Je kan ook deels arbeidsongeschikt zijn, dan werk je bijv een aantal uur en het UWV vult verder aan. Ook is het voor de werkgever gunstig omdat die niet door hoeft te betalen als je ziek (bent). Day krijg je dan van het UWV.

Maar hoe zit het dan als je tot je 23e bijv gestudeerd hebt en je dan tot de conclusie komt dat je niet aan een baan kan komen door bijv psychische problemen of andere zaken? Dan heb je geen recht op Wajong, maar op..?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:13

Antibes schreef:
Doedel schreef:
Jolicious schreef:Hoe zit dat dan precies met de Wajong? Want Doedel, jij werkte tot een paar maand terug toch gewoon 24 of 32 uur? Ik dacht dat Wajong was voor mensen die echt niet konden werken. Ik insinueer niks voordat je het verkeerd opvat Very Happy, maar ik ben wel benieuwd hoe zo'n Wajong dan precies werkt. Mijn zwager kan ook Wajong krijgen als hij wil, hij heeft een oogafwijking en ziet nog maar 18 procent. Maar hij kan wel gewoon werken en doet dat ook gewoon. Zijn Wajong is geloof ik maar 200 euro als hij het wil.

Nee, je kunt ook een deel wajong krijgen. Ik werkte inderdaad, dit wordt dan gekort op je wajong.Ik ben 80-100% afgekeurd, ik ben ook gaan werken omdat ik het zelf wilde niet omdat het moest.

En mocht je bijvoorbeeld 15 jaar gewoon aan het werk zijn, en daarna gaat het weer fout kun je zo weer terug naar de Wajong, de Wajong loopt dan zeg maar onzichtbaar door.

Is dat ook onzichtbaar voor je werkgever eigenlijk? Dat het pas ter sprake komt als je echt vastloopt?



Nee want ze krijgen subsidie voor je smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:16

Jolicious schreef:
Antibes schreef:Wajong is voor mensen die voor hun 17e arbeidsongeschikt zijn geraakt en dus nog geen vaste baan gehad hebben. Je kunt meer dan zoveel procent (80 ofzo) ongeschikt zijn, dan krijg je 75% minimumloon en werk je verder niet.

Je kan ook deels arbeidsongeschikt zijn, dan werk je bijv een aantal uur en het UWV vult verder aan. Ook is het voor de werkgever gunstig omdat die niet door hoeft te betalen als je ziek (bent). Day krijg je dan van het UWV.

Maar hoe zit het dan als je tot je 23e bijv gestudeerd hebt en je dan tot de conclusie komt dat je niet aan een baan kan komen door bijv psychische problemen of andere zaken? Dan heb je geen recht op Wajong, maar op..?



Daar gaat een hele papierwinkel, gesprekken en weet ik veel wat allemaal aan voor af. Maar dan heb je kans dat je wajong krijgt. Ik weet alleen niet hoe het nu zit met de wajong, want wat ik al eerder zei, ik val onder de oude regeling.
Het moet aantoonbaar zijn dat je voor je 17e al problemen had bijv op school, ze vragen ook van alles op bij je huisarts waar je toestemming voor moet geven enz. Ging bij mij ook wel iets van 5 maanden overheen voordat alles rond was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:31

Doedel schreef:
Jolicious schreef:
Antibes schreef:Wajong is voor mensen die voor hun 17e arbeidsongeschikt zijn geraakt en dus nog geen vaste baan gehad hebben. Je kunt meer dan zoveel procent (80 ofzo) ongeschikt zijn, dan krijg je 75% minimumloon en werk je verder niet.

Je kan ook deels arbeidsongeschikt zijn, dan werk je bijv een aantal uur en het UWV vult verder aan. Ook is het voor de werkgever gunstig omdat die niet door hoeft te betalen als je ziek (bent). Day krijg je dan van het UWV.

Maar hoe zit het dan als je tot je 23e bijv gestudeerd hebt en je dan tot de conclusie komt dat je niet aan een baan kan komen door bijv psychische problemen of andere zaken? Dan heb je geen recht op Wajong, maar op..?



Daar gaat een hele papierwinkel, gesprekken en weet ik veel wat allemaal aan voor af. Maar dan heb je kans dat je wajong krijgt. Ik weet alleen niet hoe het nu zit met de wajong, want wat ik al eerder zei, ik val onder de oude regeling.
Het moet aantoonbaar zijn dat je voor je 17e al problemen had bijv op school, ze vragen ook van alles op bij je huisarts waar je toestemming voor moet geven enz. Ging bij mij ook wel iets van 5 maanden overheen voordat alles rond was.

Oké en als je er later achter komt heb je gewoon pech? Dus Wajong is een soort vangnet. Maar Doedel, jij zegt dat je 80-100 procent afgekeurd bent. Hoe kan het dan dat je een baan van 24-32 uur vol houdt? Nogmaals, bedoel ik niks mee, maar ik ben gewoon echt benieuwd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:37

Jolicious schreef:
Doedel schreef:
Jolicious schreef:
Antibes schreef:Wajong is voor mensen die voor hun 17e arbeidsongeschikt zijn geraakt en dus nog geen vaste baan gehad hebben. Je kunt meer dan zoveel procent (80 ofzo) ongeschikt zijn, dan krijg je 75% minimumloon en werk je verder niet.

Je kan ook deels arbeidsongeschikt zijn, dan werk je bijv een aantal uur en het UWV vult verder aan. Ook is het voor de werkgever gunstig omdat die niet door hoeft te betalen als je ziek (bent). Day krijg je dan van het UWV.

Maar hoe zit het dan als je tot je 23e bijv gestudeerd hebt en je dan tot de conclusie komt dat je niet aan een baan kan komen door bijv psychische problemen of andere zaken? Dan heb je geen recht op Wajong, maar op..?



Daar gaat een hele papierwinkel, gesprekken en weet ik veel wat allemaal aan voor af. Maar dan heb je kans dat je wajong krijgt. Ik weet alleen niet hoe het nu zit met de wajong, want wat ik al eerder zei, ik val onder de oude regeling.
Het moet aantoonbaar zijn dat je voor je 17e al problemen had bijv op school, ze vragen ook van alles op bij je huisarts waar je toestemming voor moet geven enz. Ging bij mij ook wel iets van 5 maanden overheen voordat alles rond was.

Oké en als je er later achter komt heb je gewoon pech? Dus Wajong is een soort vangnet. Maar Doedel, jij zegt dat je 80-100 procent afgekeurd bent. Hoe kan het dan dat je een baan van 24-32 uur vol houdt? Nogmaals, bedoel ik niks mee, maar ik ben gewoon echt benieuwd.

Ik zit natuurlijk ook niet voor niets weer thuis, ik hou het dus wel even vol en dan loop ik mezelf weer voorbij. Waardoor ik daarna weer een aantal maanden mezelf weer omhoog moet graaien. Maar ik wil het hier op het forum niet teveel meer over kwijt. Ik heb aardig meelezers, niet dat het een geheim is ofzo. Maar wil niet al te veel echt persoonlijke info meer kwijt op het forum.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 9:24

Ik lees een paar pagina's terug dat je 3 dagen bij je moeder wilt slapen en 5 dagen er wil eten. Als ze gaan controleren dan letten ze niet op de aantal keren dat je er slaapt of eet. Het gaat ze er om of er regelmaat in zit. Al is het maar iedere week 1 nacht. Dan woon je al voor een gedeelte bij je moeder en gaan ze je korten en krijg je een boete of helemaal geen uitkering meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 8 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 8 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum