Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik moet 't huis uit..

+29
Antibes
Toet
Lady4
Vanilla Queen
Tsjip
Suus
Paper Crown
Lejow
Benthe
loesje
slaatje
Marin
Bolleke
GreenGrass
ekjir@M
blondje1313
Carra
sanne-84
girli
Wennes
Spring
Niekske
Pompoen
Soleil
schuddebuikje
Rovine
Jeanette
Susan
Inge
33 plaatsers

Pagina 5 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 4:44

Ik vind 1800 euro met zijn twee ook best veel geld. Ik snap best dat de bijstand daar niet voor bedoeld is. De bijstand is er voor als je het echt niet op een andere manier redt. Niemand verplicht Bazinga met of zonder psychische achtergrond/stoornis uit huis te gaan. Ze mag er gewoon blijven wonen, alleen wil de overheid niet meer betalen voor gezinnen die dan 1800 euro hebben met zijn twee. Bazinga rond de duizend euro. Moeder een paar uurtjes per week werken en dus nog een X bedrag erbij. Ik snap het probleem niet?!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 4:47

Princess schreef:Kruimeltje hoe weet jij nou of Bazinga het financieel gaat redden?
En ook al wist je dat tot op de cent precies, dan is het nog niet aan jou om daarover te oordelen.

Ik vind het ontzettend klote voor jullie dat jullie in deze situatie zitten.
Ik denk dat je een goede oplossing hebt gevonden door deels bij je vader te gaan wonen.
Sterkte met alles!
Ja, veel mensen vinden het klote maar veel mensen hebben ook hun mening over het hoge aantal bijstandsuitkeringen in Nederland. Nu wordt daar wat aan gedaan en is het nog niet goed.

Tuurlijk is het per individueel geval soms pijnlijk en niet leuk. Maar wat dan? Ze vragen thuiswonende kinderen die niet naar school gaan en voldoende verdienen om bij te dragen in de zorg van hun ouders zolang die niet werken. Ik vind dat niet zo gek. Waarom moet de staat er voor betalen?

Edit: financiele zorg.
Ik denk dat door deze regeling eindelijk mensen weer gaan werken die gewoon kunnen werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Bolleke wo 11 jan 2012 - 4:58

Princess schreef:Kruimeltje hoe weet jij nou of Bazinga het financieel gaat redden?
En ook al wist je dat tot op de cent precies, dan is het nog niet aan jou om daarover te oordelen.

Ik vind het ontzettend klote voor jullie dat jullie in deze situatie zitten.
Ik denk dat je een goede oplossing hebt gevonden door deels bij je vader te gaan wonen.
Sterkte met alles!

Er staat nergens dat ze het financieel niet red. En ik vin het ook een rotsituatie, maar ook wel logisch dat deze maatregel er komt. Voor de meeste mensen zou dat dus betekenen dat ze tochecht iets voor hunzelf zouden moeten zoeken. Ik wil niet oordelen, misschien komt dat zo over maar ik denk dat er veel meer achter zit dan " gewoon niet willen".

Bazinga, wat als je deze week een huisje aangeboden krijgt van de woningvereniging?
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 5:04

Smikkell schreef:
Princess schreef:Kruimeltje hoe weet jij nou of Bazinga het financieel gaat redden?
En ook al wist je dat tot op de cent precies, dan is het nog niet aan jou om daarover te oordelen.

Ik vind het ontzettend klote voor jullie dat jullie in deze situatie zitten.
Ik denk dat je een goede oplossing hebt gevonden door deels bij je vader te gaan wonen.
Sterkte met alles!
Ja, veel mensen vinden het klote maar veel mensen hebben ook hun mening over het hoge aantal bijstandsuitkeringen in Nederland. Nu wordt daar wat aan gedaan en is het nog niet goed.

Tuurlijk is het per individueel geval soms pijnlijk en niet leuk. Maar wat dan? Ze vragen thuiswonende kinderen die niet naar school gaan en voldoende verdienen om bij te dragen in de zorg van hun ouders zolang die niet werken. Ik vind dat niet zo gek. Waarom moet de staat er voor betalen?

Edit: financiele zorg.
Ik denk dat door deze regeling eindelijk mensen weer gaan werken die gewoon kunnen werken.

Ik ga geen uitspraken doen over de vele bijstanduitkeringen in Nederland simpelweg omdat ik daar vrijwel niets over weet. Ik kan wel vanalles gaan blaten maar dat zal dan nergens op slaan.
Ik heb het nu puur over Bazinga en het feit dat ze uit huis moet en dat nog helemaal niet wil zodat haar moeder het financieel breder krijgt.

Thuiswonende kinderen met een vaste baan die bijspringen vind ik niet meer dan logisch, maar naar wat ik begreep deed Bazinga dit al. Maar dat zij zichzelf én jaar moeder moet onderhouden is heel wat anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Bolleke wo 11 jan 2012 - 5:08

Dat ze haar moeder moet onderhouden gaat ok erg ver vind ik. Kort moeder dan op de uitkering, maar pak die niet helemaal af.

Huur betalen ze maar 1x, kort dat bedrag dan op de bijstanduitkering van moeder, dat zou ik helemaal geen slecht idee vinden.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 5:12

LSAls ik nu een huisje krijg aangeboden, schrik ik me de pleuris. Weet ook niet wat ik dan doe.. Ik heber niet op gerekend nu op mezelf te gaan. God dat wil ik ook gewoon helemaal niet :/ daarom maakt heel die godvergeten kutwet me ook zo kwaad; ik wil niet op mezelf! Ik wil thuis blijven wonen, anders had ik allang met m'n gat in een klein kutflatje gezeten dat ik 2 jaar geleden al kon veroorloven... Maar k ben blij en gelukkig thuis, dat zou ik vrijwillig nooit, nooit, nooit opgeven, de komende paar jaar iig niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Lady4 wo 11 jan 2012 - 5:14

Bazinga schreef:Ik ga niet tegen de wet in..Ik ga bij mijn vader wonen en logeer 3 nachten bij mijn moeder, eet 5x per week met haar. Ik verhuis naar een ander huis, maar behoud mijn thuis. Een kind mag toch bij beide ouders wonen?

Tis gewoon belachelijk hoe dit de 'onschuldige' raakt, ik weet zeker dat wij namelijk niet de enige zijn..

Moet nu weer aan't werk, maar bedankt voor jullie reacties Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 561177

De vraag is in hoeverre de overheid jou nog ziet als een kind. Ze zien je waarschijnlijk aan voor volwassene, ook al ben je kind van je ouders, en ik hoop dat je daar geen problemen door krijgt.

Ik vind het goed dat de wetten rondom uitkering en bijstand aangescherpt worden. Maar ik vind het heel naar dat sommige mensen, zoals jij en je moeder, hier gigantisch de dupe van worden. Ik weet ook echt niet wat ik je zou adviseren, volgens mij is het alleen maar kiezen tussen heel veel kwaden.

Misschien kun je SBS HVN ofzo inschakelen. En dat is niet grappig bedoeld. Als zulke schrijnende zaken voldoende media-aandacht krijgen, wordt er wellicht iets aan gedaan.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 5:14

Als Bazinga op zichzelf gaat, krijgt ze ook huurtoeslag en zorgtoeslag, dus zichzelf alleen onderhouden lijkt me het probleem niet.

Ik vind het dubbel. Ik snap je gevoel goed Bazinga, maar ook deze regel was toch al wel even bekend. Je kan je bij je vader inschrijven, zou een oplossing zijn. Ik hoop voor je moeder dat ze gauw een baan vind, dan is dat ook opgelost. Kan jij niet meer werken?

Ik vind het trouwens wel logisch dat deze regeling er komt. Er wordt overal bezuinigd, dus ook in deze hoek. Ook ik zie in mijn omgeving mensen die er misbruik van maken. En €1800 voor 2 personen met nog bijkomende toeslagen (?) vind ik veel geld. Er zijn tig gezinnen die daar van moeten rondkomen en waarbij beide partners werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 5:15

Princess schreef:
Smikkell schreef:
Princess schreef:Kruimeltje hoe weet jij nou of Bazinga het financieel gaat redden?
En ook al wist je dat tot op de cent precies, dan is het nog niet aan jou om daarover te oordelen.

Ik vind het ontzettend klote voor jullie dat jullie in deze situatie zitten.
Ik denk dat je een goede oplossing hebt gevonden door deels bij je vader te gaan wonen.
Sterkte met alles!
Ja, veel mensen vinden het klote maar veel mensen hebben ook hun mening over het hoge aantal bijstandsuitkeringen in Nederland. Nu wordt daar wat aan gedaan en is het nog niet goed.

Tuurlijk is het per individueel geval soms pijnlijk en niet leuk. Maar wat dan? Ze vragen thuiswonende kinderen die niet naar school gaan en voldoende verdienen om bij te dragen in de zorg van hun ouders zolang die niet werken. Ik vind dat niet zo gek. Waarom moet de staat er voor betalen?

Edit: financiele zorg.
Ik denk dat door deze regeling eindelijk mensen weer gaan werken die gewoon kunnen werken.

Ik ga geen uitspraken doen over de vele bijstanduitkeringen in Nederland simpelweg omdat ik daar vrijwel niets over weet. Ik kan wel vanalles gaan blaten maar dat zal dan nergens op slaan.
Ik heb het nu puur over Bazinga en het feit dat ze uit huis moet en dat nog helemaal niet wil zodat haar moeder het financieel breder krijgt.

Thuiswonende kinderen met een vaste baan die bijspringen vind ik niet meer dan logisch, maar naar wat ik begreep deed Bazinga dit al. Maar dat zij zichzelf én jaar moeder moet onderhouden is heel wat anders.
Ze hoeft het huis niet uit en haar moeder krijgt het ook niet breder. Als Bazinga blijft, leven ze van haar salaris. Rond de 900 euro + toeslagen, zoals ze zegt en als Bazinga uit huis gaat houdt de moeder de uitkering, rond de 900 euro + toeslagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 5:15

Lady4 schreef:
Bazinga schreef:Ik ga niet tegen de wet in..Ik ga bij mijn vader wonen en logeer 3 nachten bij mijn moeder, eet 5x per week met haar. Ik verhuis naar een ander huis, maar behoud mijn thuis. Een kind mag toch bij beide ouders wonen?

Tis gewoon belachelijk hoe dit de 'onschuldige' raakt, ik weet zeker dat wij namelijk niet de enige zijn..

Moet nu weer aan't werk, maar bedankt voor jullie reacties Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 561177

De vraag is in hoeverre de overheid jou nog ziet als een kind. Ze zien je waarschijnlijk aan voor volwassene, ook al ben je kind van je ouders, en ik hoop dat je daar geen problemen door krijgt.

Ik vind het goed dat de wetten rondom uitkering en bijstand aangescherpt worden. Maar ik vind het heel naar dat sommige mensen, zoals jij en je moeder, hier gigantisch de dupe van worden. Ik weet ook echt niet wat ik je zou adviseren, volgens mij is het alleen maar kiezen tussen heel veel kwaden.

Misschien kun je SBS HVN ofzo inschakelen. En dat is niet grappig bedoeld. Als zulke schrijnende zaken voldoende media-aandacht krijgen, wordt er wellicht iets aan gedaan.

Maar is dit zo'n schrijnende zaak dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 5:17

Bazinga schreef:LSAls ik nu een huisje krijg aangeboden, schrik ik me de pleuris. Weet ook niet wat ik dan doe.. Ik heber niet op gerekend nu op mezelf te gaan. God dat wil ik ook gewoon helemaal niet :/ daarom maakt heel die godvergeten kutwet me ook zo kwaad; ik wil niet op mezelf! Ik wil thuis blijven wonen, anders had ik allang met m'n gat in een klein kutflatje gezeten dat ik 2 jaar geleden al kon veroorloven... Maar k ben blij en gelukkig thuis, dat zou ik vrijwillig nooit, nooit, nooit opgeven, de komende paar jaar iig niet.

Meid, je hebt nog een half jaar de tijd om te bedenken wat je gaat doen en je eventueel voor te bereiden op het uit huis gaan .Je hoeft niet nú meteen op stel en sprong uit huis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Toet wo 11 jan 2012 - 5:18

- Laat maar, heb het al gevonden.


Laatst aangepast door Toet op wo 11 jan 2012 - 5:19; in totaal 1 keer bewerkt
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Bolleke wo 11 jan 2012 - 5:19

Die kans is aanwezig dat je een huisje toegewezen krijgt als je staat ingeschreven. Ik vind het heel moeilijk om te lezen dat jij er zo' n moeite mee zou hebben om het huis uit te gaan. Ik kan het niet verklaren waar dat vandaan komt. Ik had het ook heerlijk thuis, maar ik moest op een gegeven moment mijn eigen plekje hebben.

Dat je er nu niet aan toe bent is niet gek, het is plotseling, maar dat je zegt dat je de komende jaren zo wel wil blijven zitten baart me toch zorgen.

Tv inschakelijken lijkt mij wat drastisch, ik denk dat de meeste mensen dit niet zien zoals Bazinga het ziet, maar dat het uit huis gaan nu een logisch gevolg is van de maatregel.

Sterkte in ieder geval de komende tijd.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 5:20

kruimelje schreef:Dat ze haar moeder moet onderhouden gaat ok erg ver vind ik. Kort moeder dan op de uitkering, maar pak die niet helemaal af.

Huur betalen ze maar 1x, kort dat bedrag dan op de bijstanduitkering van moeder, dat zou ik helemaal geen slecht idee vinden.
Het is ook zo dat je gekort wordt en niet je hele uitkering wordt afgenomen.
In Nederland is er een minimungrens gesteld voor huishoudens en alleenstaanden. Dat is ook het bedrag dat je krijgt als bijstand. En tot dat bedrag wordt je ook altijd aangevuld. Daarboven is alleen 'luxe' en waarom zou de staat betalen voor luxe. Als je dus nog iemand anders in huis hebt wonen die ook geld binnenhaalt en dus ook zou meekunnen betalen aan de huur en boodschappen, waarom zou de staat daar dan nog eens extra geld gaan doneren? De staatskas is nou niet echt rijkgevuld op dit moment. En niet bedoeld om mensen aan te vullen tot 1800 euro.

Bazinga kan ook stoppen met werken. Dan heeft ze geen inkomen en behoudt haar moeder de uitkering, of ze gaan een studie volgen. Als het uit huis gaan zo'n probleem is, dan zijn daar oplossingen voor.

In alle gevallen is het iig zo dat als moeder niet gaat werken ze moet leven van die 900 + toeslagen, wat bazinga ook doet. (werken, stoppen met werken, studeren, verhuizen enz.)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 5:24

Ik vind Bazinga en haar moeder nou niet zielig met 1800 euro voor twee personen. Ik vind eerder dat ze geluk hebben gehad dat ze, met hulp van de overheid, als die tijd zo hebben kunnen leven zonder dat die moeder werkt. Dat ze hun levensstandaard daaraan hebben aangepast is niet een probleem van de overheid. de overheid is bereid te betalen en aan te vullen tot het minimun en dat vind ik al heel netjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 5:25

Jolicious schreef:Als Bazinga op zichzelf gaat, krijgt ze ook huurtoeslag en zorgtoeslag, dus zichzelf alleen onderhouden lijkt me het probleem niet.

Ik vind het dubbel. Ik snap je gevoel goed Bazinga, maar ook deze regel was toch al wel even bekend. Je kan je bij je vader inschrijven, zou een oplossing zijn. Ik hoop voor je moeder dat ze gauw een baan vind, dan is dat ook opgelost. Kan jij niet meer werken?

Ik vind het trouwens wel logisch dat deze regeling er komt. Er wordt overal bezuinigd, dus ook in deze hoek. Ook ik zie in mijn omgeving mensen die er misbruik van maken. En €1800 voor 2 personen met nog bijkomende toeslagen (?) vind ik veel geld. Er zijn tig gezinnen die daar van moeten rondkomen en waarbij beide partners werken.
Eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 5:26

Smikkell schreef:
kruimelje schreef:Dat ze haar moeder moet onderhouden gaat ok erg ver vind ik. Kort moeder dan op de uitkering, maar pak die niet helemaal af.

Huur betalen ze maar 1x, kort dat bedrag dan op de bijstanduitkering van moeder, dat zou ik helemaal geen slecht idee vinden.
Het is ook zo dat je gekort wordt en niet je hele uitkering wordt afgenomen.
In Nederland is er een minimungrens gesteld voor huishoudens en alleenstaanden. Dat is ook het bedrag dat je krijgt als bijstand. En tot dat bedrag wordt je ook altijd aangevuld. Daarboven is alleen 'luxe' en waarom zou de staat betalen voor luxe. Als je dus nog iemand anders in huis hebt wonen die ook geld binnenhaalt en dus ook zou meekunnen betalen aan de huur en boodschappen, waarom zou de staat daar dan nog eens extra geld gaan doneren? De staatskas is nou niet echt rijkgevuld op dit moment. En niet bedoeld om mensen aan te vullen tot 1800 euro.

Bazinga kan ook stoppen met werken. Dan heeft ze geen inkomen en behoudt haar moeder de uitkering, of ze gaan een studie volgen. Als het uit huis gaan zo'n probleem is, dan zijn daar oplossingen voor.

In alle gevallen is het iig zo dat als moeder niet gaat werken ze moet leven van die 900 + toeslagen, wat bazinga ook doet. (werken, stoppen met werken, studeren, verhuizen enz.)

Hier ben ik het wel mee eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 5:28

Gezamelijk mogen we gewoon maar 1000 euro inkomen hebben. Ik mag dus 100 euro verdienen, de rest houden ze in van de uitkering.

Ik vind ons ook niet zielig, dat zeg ik niet. Maar om ons te laten rondkomen van 1000 euro vind ik wel vervelend. Ik laat 't nu ff rusten, word er niet echt gelukkig van. Ik heb een oplossing nu en ik kijk later verder.

Bedankt voor jullie reacties smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 5:32

Ja, natuurlijk is het vervelend. Maar het betekent niet dat er geen oplossingen zijn. Alleen niet de oplossing die jij het liefste hebt. Dat snap ik ook. Maar ik vind jullie geval niet schrijnend ofzo, ik vind het een logische consequentie van de bezuinigingen waar iedereen al bij in moet leveren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Bolleke wo 11 jan 2012 - 5:43

Daar komen nog wel de toeslagen bij Bazinga, en dan denk ik dat jullie volledige huur,- en zorgtoeslag krijgen dat is ook al tegen de 400,- in totaal. Dan zou je met zijn 2en moeten rondkomen van 1400 euro. Als dat klopt zie ik het probleem totaal niet.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 5:44

Bazinga schreef:En mijn hart breekt als ik aan m'n moeder denk, want die voelt zich nu een enorme loser, alsof ze gefaald heeft en d'r kind moet wegsturen om géld..
Maar dat is dus niet zo. Zie mijn andere reactie(s). Of je nu blijft of gaat en werkt of studeert. Het bedrag waar je moeder binnenkort van moet leven blijft het zelfde. Ook als ze jou 'wegstuurd'.

Ik vind jullie ook geen uitzondering hoor. Ik vind jullie juist zo'n gezin waar de regeling voor bedoeld is. Natuurlijk vind ik het vervelend om te lezen omdat ik je al wat jaren 'ken' en je achtergrond daardoor deels weet en de verhalen over je moeder lees enz. maar dat mag natuurlijk niet meewegen in een wet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 5:44

Ik vind die hele regeling wel logisch eigenlijk. Ik ken zelf een gezin met thuiswonende kinderen van in de 20 die daar met 4 personen een uitkering krijgen. Tja dat vind ik gewoon belachelijk.

Zelf ben ik 2 keer gedwongen uit huis gegaan, een keer met 18 en een keer met 21. Op mijn 18e vond ik het echt vreselijk, ik zat aan de andere kant van het land ivm studie en ik heb zo'n verschrikkelijke heimwee gehad en uiteindelijk dus weer thuis gaan wonen. Toen het thuis misliep tussen mijn ouders ben ik weer vertrokken. Vreselijk, maar niet het einde van de wereld.

Ik hoop dat door bij je vader te slapen je kan wennen aan het wegzijn bij je moeder. Ik denk dat dit de enige manier is om er doorheen te komen, vanzelf gaat het niet over denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Marin wo 11 jan 2012 - 5:47

Bazinga schreef:Marin, ik heb idd een stoornis, wat niet betekent dat ik nooit op mezelf kan.. ik wil ook heus wel, uiteeindelijk. Niet op stel en sprong en niet omdat 't moet. Ze dwingen me nu, dat werkt benauwend en ik raak er door in paniek. Ik ben zo gelukkig thuis, heb 't naar m'n zin.. tuurlijk heb ik wel 's ruzie met mam en k ben dr met regelmaat zat en da's volledig wederzijds... Maar 't is thuis, ik heb alles wat ik nodig heb.. ik wil nog helemaal niet op mezelf. Maar goed, ik ga nu dus deels bij papa wonen en logeren bij mama smile

Ik snap heel goed hoor dat je je zo voelt. Zeker gezien die stoornis, kan ik me voorstellen dat dit rauw op je dak valt en je je heel erg in het nauw gedreven voelt. Je wordt nu geleefd ipv dat je zelf voor die keuze gaat. Dat begrijp ik heel erg goed. Wat ik niet begrijp is dat je het zodanig moeilijk vindt om op jezelf te gaan dat je bereid bent te liegen hierover en dus feitelijk fraude te plegen.

Maar ik weet niet of het al beter is, als je echt daadwerkelijk bij je vader gaat wonen en dus niet alleen daar inschrijven, maar echt permanent wonen. Is dat wel volkomen legaal?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Antibes wo 11 jan 2012 - 5:57

Wat ik niet snap (misschien staat het al eerder uitgelegd, ik heb alleen kort doorgescrold en zag het niet): het is toch alleen voor bijstandsuitkeringen? Als jouw moeder beperkt is en daardoor niet kan werken, loopt dat dan niet via het UWV?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Marin wo 11 jan 2012 - 5:59

Antibes schreef:Wat ik niet snap (misschien staat het al eerder uitgelegd, ik heb alleen kort doorgescrold en zag het niet): het is toch alleen voor bijstandsuitkeringen? Als jouw moeder beperkt is en daardoor niet kan werken, loopt dat dan niet via het UWV?

Ze krijgt sinds kort een bijstandsuitkering.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. - Pagina 5 Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum