Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

+6
RYW
knets
Coccinelle
mauwmauw
maiadebij
Monnie
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 9:11

Voor velen duurt dit nog jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren (gelukkig), maar hoe denken jullie daar nu over.

Vinden jullie dat jullie kind(eren) op een bepaalde leeftijd echt het huis uit moet(en)? Zo ja, waarom?

Zelf vind ik het wel afhankelijk van de situatie, maar ik vind het wel belangrijk dat mijn kinderen tzt leren om op eigen benen te staan. Zelf sowieso voor 25 (of er moeten bepaalde omstandigheden zijn), maar het liefst al op kamers met 18.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 9:12

ivax schreef:Voor velen duurt dit nog jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren (gelukkig), maar hoe denken jullie daar nu over.

Vinden jullie dat jullie kind(eren) op een bepaalde leeftijd echt het huis uit moet(en)? Zo ja, waarom?

Zelf vind ik het wel afhankelijk van de situatie, maar ik vind het wel belangrijk dat mijn kinderen tzt leren om op eigen benen te staan. Zelf sowieso voor 25 (of er moeten bepaalde omstandigheden zijn), maar het liefst al op kamers met 18.

Haha, daar ben ik écht nog niet mee bezig. Ik hoop zo voorlopig in ieder geval nog thuis te houden laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  Monnie zo 6 maa 2011 - 9:15

daar denk ik echt nog niet over na, zorg voor later smile

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 9:15

Het liefst op hun 18e op kamers?
En wat nu als ze daar helemaal geen behoefte aan hebben?
Voor mij was dat echt geen optie geweest hoor op die leeftijd!

Ik heb daar ook echt nog niet over nagedacht.
Het hangt ook totaal van de situatie af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 9:16

nee, ze hoeft niet op een bepaalde leeftijd uit huis, maar ik vind het wel belangrijk dat ze uiteindelijk uit huis gaat. Of dat nou met 18, 26 of 32 is, maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit. Ik vind het belangrijker dat zij zich financieel en emotioneel kan redden als ze uit huis gaat. Als dat niet het geval is, zal ik haar waarschijnlijk graag nog even thuis houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 9:19

Hazeltje schreef:Het liefst op hun 18e op kamers?
En wat nu als ze daar helemaal geen behoefte aan hebben?
Voor mij was dat echt geen optie geweest hoor op die leeftijd!


Ik vind het ook een beetje vreemd om te zeggen dat je ze graag vanaf hun 18e uit huis wil. Ik was ook 18 toen ik op kamers ging, maar dat was achteraf absoluut niet verstandig. Ik was daar eigenlijk nog helemaal niet aan toe als ik nu terugkijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  maiadebij zo 6 maa 2011 - 9:20

Ik was 18 jaar toen ik het huis uit ging, achteraf gezien echt nog even te jong...

Neehoor mijn kinderen mogen het huis uit gaan als ze daar zelf aan toe zijn. Is helemaal afhankelijk van de situatie. Mijn moeder heeft me wel eens gezegd dat ze me nog graag langer thuis had gehad (met tranen in haar ogen) dus 18 jaar vind ik persoonlijk te jong.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  mauwmauw zo 6 maa 2011 - 9:20

dat maakt mij helemaal niet uit,je weet niet wat op dat moment de situatie is,en als mijn zoon op zn oom lijkt woont ie met zn 30e nog thuis(mijn broer dus)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  Coccinelle zo 6 maa 2011 - 9:36

Dromertje schreef:nee, ze hoeft niet op een bepaalde leeftijd uit huis, maar ik vind het wel belangrijk dat ze uiteindelijk uit huis gaat. Of dat nou met 18, 26 of 32 is, maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit. Ik vind het belangrijker dat zij zich financieel en emotioneel kan redden als ze uit huis gaat. Als dat niet het geval is, zal ik haar waarschijnlijk graag nog even thuis houden.

+ 1, goed verwoord. smile

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  knets zo 6 maa 2011 - 9:48

Geen idee.. Nooit over nagedacht eigenlijk.. Wij wonen in de randstad dus waarschijnlijk is het ook helemaal niet nodig dat ze op kamers gaan.. We zien wel..
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 9:49

Minneke schreef:
Hazeltje schreef:Het liefst op hun 18e op kamers?
En wat nu als ze daar helemaal geen behoefte aan hebben?
Voor mij was dat echt geen optie geweest hoor op die leeftijd!


Ik vind het ook een beetje vreemd om te zeggen dat je ze graag vanaf hun 18e uit huis wil. Ik was ook 18 toen ik op kamers ging, maar dat was achteraf absoluut niet verstandig. Ik was daar eigenlijk nog helemaal niet aan toe als ik nu terugkijk.

Ownee, dat is ook niet zo heel letterlijk bedoelt hoor. Wat ik bedoel, ik ben zelf op mn 18 het huis uit gegaan, en ben daardoor echt zelfstandig geworden. Mijn vriend was 25+ toen hij voor het eerst het huis uitging, en na de jaren samenwonen is hij nog niet echt zelfstandig.
Wanneer X. daar later geen behoefte aan heeft, geen probleem, maar ik zou het zeker wel stimuleren. Evenals studeren in het buitenland. Maar nogmaals, wanneer hij daar niet aan toe is / niet de persoon voor blijkt te zijn, helemaal prima Very Happy

Aanleiding is dat sommige bekenden van ons 28 zijn, en nog thuis wonen, en daar nog prima zitten. Lekker in mama's hotel. Zelf vind ik dat X. (nogmaals, wanneer hij daar fin./psych. toe in staat is) dan wel iets moet zoeken voor zichzelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 9:59

Maar ik denk dat dat ook een beetje aan de persoon en de opvoeding ligt.
Mijn ex was echt een luie donder. Hij was enigskind en zijn mammie deed ALLES voor hem.
Ze poetste nog net zijn kont niet af op zijn 35e.
(Hij woonde toen dus ook nog weer thuis...)

En ik denk ook dat jongens/mannen later zelfstandig worden dan meisjes/vrouwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 9:59

Ik snap aan de ene kant wel dat je het belangrijk vindt dat kinderen op eigen benen leren staan, maar aan de andere kant vindt ik het ook zo raar om van je kinderen te verlangen dat ze op een bepaalde leeftijd uit huis gaan. Ik was 24, maar had ik nog 5 jaar thuis willen wonen dan was dat ook geen probleem. Al was ik wel toe aan een eigen stekkie. Mijn broertje is 26, woont nog altijd thuis maar is echt wel zelfstandig verder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 10:01

Coccinelle schreef:
Dromertje schreef:nee, ze hoeft niet op een bepaalde leeftijd uit huis, maar ik vind het wel belangrijk dat ze uiteindelijk uit huis gaat. Of dat nou met 18, 26 of 32 is, maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit. Ik vind het belangrijker dat zij zich financieel en emotioneel kan redden als ze uit huis gaat. Als dat niet het geval is, zal ik haar waarschijnlijk graag nog even thuis houden.

+ 1, goed verwoord. smile

+ 1 als hij maar wel voor z'n 40ste uit huis is :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 21:22

Ben het met Dromertje eens al vind ik 32 wel erg laat..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 21:26

Daar denk ik nu nog niet echt over na. Het ligt aan de situatie denk ik....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  RYW zo 6 maa 2011 - 21:30

Misschien is de één er wel aan toe om op zijn achttiende het huis uit te gaan, en de ander nog niet. Ik weet het nog niet, tegen die tijd kijk ik wel of de jongens al heel volwassen zijn of dat ze beter nog even bij mama aan de eettafel kunnen blijven smile

Ik denk wel dat ze met een jaar of 25 zo'n beetje op eigen benen zouden moeten kunnen staan, soms hoor ik van mensen tegen de 30 die nog thuis wonen, en dat vind ik dan altijd toch wat vreemd. Maar dat is geen stelregel, dat is meer een soort van gevoel. We zien het tegen die tijd wel.

Wat ik belangrijker vind is om ze aan te moedigen een baantje te zoeken zodra ze daar de wettelijke leeftijd voor hebben. Niet per sé een bijbaantje, maar sowieso een vakantiebaantje. Ze moeten tenslotte wel ergens léren op eigen benen te gaan staan.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  Flip Fluitketel zo 6 maa 2011 - 21:53

Dromertje schreef:nee, ze hoeft niet op een bepaalde leeftijd uit huis, maar ik vind het wel belangrijk dat ze uiteindelijk uit huis gaat. Of dat nou met 18, 26 of 32 is, maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit. Ik vind het belangrijker dat zij zich financieel en emotioneel kan redden als ze uit huis gaat. Als dat niet het geval is, zal ik haar waarschijnlijk graag nog even thuis houden.

Helemaal mee eens! En verder maak ik me daar echt nog niet druk over.........
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  Pussycat zo 6 maa 2011 - 22:03

Flip Fluitketel schreef:
Dromertje schreef:nee, ze hoeft niet op een bepaalde leeftijd uit huis, maar ik vind het wel belangrijk dat ze uiteindelijk uit huis gaat. Of dat nou met 18, 26 of 32 is, maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit. Ik vind het belangrijker dat zij zich financieel en emotioneel kan redden als ze uit huis gaat. Als dat niet het geval is, zal ik haar waarschijnlijk graag nog even thuis houden.

Helemaal mee eens! En verder maak ik me daar echt nog niet druk over.........

Ook eens. Ik was 17 toen ik uit huis ging en ook nog vééél te jong, maar ik ging uit huis omdat ik voor mijn gevoel wel ''moest''. (mijn thuissituatie was kort omschreven nogal kl*te.)
Dus dan heb ik liever dat ze tot hun 30e ofzo bij mij thuis wonen en zich goed voelen en genoeg gespaard hebben etc... dan dat ze weggaan terwijl ze er nog niet aan toe zijn.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  Susan zo 6 maa 2011 - 22:07

Ik heb sowieso geen maximumleeftijd waarop een kind nog thuis mag wonen, maar hoe het zal gaan als ik een kind heb dat echt nog op late leeftijd thuiswoont, daar ben ik nog helemaal niet mee bezig. Dat wijst zichzelf allemaal wel, en zo niet, dan ga ik daar tegen die tijd wel over nadenken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 22:09

Ik heb geen idee, maar hij hoeft echt niet op zijn 18e het huis uit. Ik moest dat wel en dat vond ik nou niet echt een fijne ervaring ofzo. Dus nee, als hij er klaar voor is.. Al vind ik 30 inderdaad wel een béétje oud nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  PapillonRose zo 6 maa 2011 - 22:13

Dromertje schreef:nee, ze hoeft niet op een bepaalde leeftijd uit huis, maar ik vind het wel belangrijk dat ze uiteindelijk uit huis gaat. Of dat nou met 18, 26 of 32 is, maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit. Ik vind het belangrijker dat zij zich financieel en emotioneel kan redden als ze uit huis gaat. Als dat niet het geval is, zal ik haar waarschijnlijk graag nog even thuis houden.

+1!
Ben er nog totaal niet mee bezig verder, maar als ik er aan denk vind ik het toch vooral belangrijk dat ze er zelf aan toe moet zijn op alle vlakken. Tuurlijk is het gezond dat ze uiteindelijk een keer het huis uit gaat, maar vooralsnog verbindt ik daar geen leeftijd aan. Zou ze rond haar 30e nog thuis wonen, dan zou ik het wellicht wat gaan stimuleren. Maar met 18 zeker nog niet!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 1:02

Mijn kinden mogen na de havo/vwo sowieso wel op kamer als ze dat willen. Na het mbo is er meestal wel een roc in de buurt o.i.d. en dan vind ik het eigenlijk niet nodig.

Ik vind 25/26 eigenlijk toch wel de max op thuis te wonen. Ik vind het erg belangrijk dat mijn kind leert om voor zichzelf te zorgen en zichzelf te redden.

Op je 28ste nog thuis wonen, wel full time werken en papa&mama het huishouden laten regelen vind ik (ik persoonlijk Wink )echt te ver gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 1:11

Als ze geestelijk of lichamelijk niets mankeren vind ik het 'normaal' dat ze (afhankelijk van hoe oud ze zijn als ze klaar zijn met de middelbare school) bij het begin van hun vervolgopleiding of rond 18/19/20 jaar het huis uit gaan.

Als onze kinderen ook maar enigszins op mijn man en mij lijken zal dat denk ik ook iets zijn wat ze zelf willen, we zijn allebei na onze middelbare school uit huis gegaan en keken daar ook echt naar uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 1:34

freakielief schreef:Als ze geestelijk of lichamelijk niets mankeren vind ik het 'normaal' dat ze (afhankelijk van hoe oud ze zijn als ze klaar zijn met de middelbare school) bij het begin van hun vervolgopleiding of rond 18/19/20 jaar het huis uit gaan.
Ga jij dat dan voor ze betalen? Of moeten ze lenen?

Ik ken echt niemand van mijn leeftijd die op zichzelf woont. Dat begint nu pas een beetje te komen.. Eigenlijk alleen de mensen die HBO doen zitten op kamers..

1 vriend van me woont op zichzelf, maar hij heeft een huis gekocht van de erfenis van z`n moeder.. Ik ben straks de eerste met een woning..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit? Empty Re: Moet jouw kind op een bepaalde leeftijd het huis uit?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum