Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik moet 't huis uit..

+29
Antibes
Toet
Lady4
Vanilla Queen
Tsjip
Suus
Paper Crown
Lejow
Benthe
loesje
slaatje
Marin
Bolleke
GreenGrass
ekjir@M
blondje1313
Carra
sanne-84
girli
Wennes
Spring
Niekske
Pompoen
Soleil
schuddebuikje
Rovine
Jeanette
Susan
Inge
33 plaatsers

Pagina 1 van 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 23:00

Ik weet dat er een heleboel mensen 't helemaal eens zijn met die nieuwe wet en dat mensen in de bijstand maar gewoon een baan moeten zoeken, maar alsjeblieft, bespaar me even die commentaren en preken, ik weet dat mensen die kúnnen werken ook zouden moéten werken, maar ik ben zo bang en verdrietig dat ik even geen preken aan kan..

Door die nieuwe wet, worden er bijstanduitkeringen verstrekt aan één adres. Als er op dat adres meerdere mensen wonen, kijken ze naar 't verzamelinkomen. Ligt dat op 1000 euro aan loon, dan wordt er geen bijstanduitkering meer verstrekt. Ik woon alleen met mam en verdien 1000 euro.. Ze gaan haar korten op haar bijstand dus ik moet ons dan beiden onderhouden. Dat kan gewoon niet, dan kan ik gelijk door rennen naar de voedselbank...

Er werd geadviseerd mij dan uit te schrijven, had ik gelijk al bedacht; ik schrijf me gewoon in bij mijn vader. Maar.. Ze doen huisbezoeken.. Ik moet dan dus gewoon écht 't huis uit, m'n kamer, mama én Frits achterlaten. Hoe kunnen ze me nou dwingen m'n moeder achter te laten? Ik vind 't al moeilijk om één nacht weg te gaan, vragen ze me nu dan echt om elke dag gedag te moeten zeggen? Mam is volledig over d'r treiter, weet niet hoe we dit anders moeten oplossen dan mij uit te laten schrijven.. Als ik hier blijf, gaan we geheid financiele problemen krijgen, maar ik wil helemaal niet weg, ik wil m'n eigen plekkie niet opgeven en alles moeten verhuizen en bende.. Mam is nu als een idioot aan't solliciteren, maar ik vrees dat we geen andere oplossing hebben en 't maakt me zo kwaad en zo intens verdrietig.. Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Inge di 10 jan 2012 - 23:02

Weet niks te zeggen, wil je alleen even een dikke knuffel geven, ook al hou je niet van knuffels :-p

hug
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Susan di 10 jan 2012 - 23:04

Kan ik me goed voorstellen, het is echt naar dat je tot dat soort stappen wordt gedwongen nu terwijl je er zelf niet aan moet denken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 23:05

maar je moeder kan niet werken? Omdat ze nu wel aan het solliciteren is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 23:08

Mam is deels afgekeurd, heeft een WSW indicatie (wetsocialewerkplaats) maar dat maakt geen verschil. Ze zou in principe kunnen werken, maar door haar heupen en rug (al 20 jaar rugpatient) moet ze zéér flexibele werkgever vinden en sja. Die kan ze niet vinden. Ze is zelf nu zo ver dat ze wel 't callcenter in wilt, maar ze kan niet 8 uur per dag in een stoel zitten, fysiek trekt ze dat niet.. En bovendien, ze is bijna 45, ik weet niet hoe makkelijk ze nog een baan vindt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 23:10

mijn vader kan ook niet volledig werken werkt daarom halve dagen en de rest krijgtie aangevuld via het U.W.V. Maar vervelend dat he zo moet.

Maar is het niet zo dat als jij werkt en je moeder ook gedeeltelijk dat het dan goed kan komen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 23:12

Ja, in theorie wel. Maar daar ga je weer; vindt die baan maar.. Ze is altijd manager geweest en bedrijfsleider in winkels, maar na de zoveelste overval met pistool op haar hoofd, is ze angstig om die rol weer in te gaan. En dan nog... Ik weet niet hoe goed 45 jarige 't doen op de arbeidsmarkt.. Maar goed, ze wilt mij ook niet kwijt dus ik geloof dat ze zich nu weer aanmeldt voor productiewerk..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Jeanette di 10 jan 2012 - 23:13

Wat een vreselijk nieuws Bazinga! hug Ik heb er niet zo veel verstand van qua uitkeringen enzo, maar ik hoop dat er alsnog een oplossing is!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Rovine di 10 jan 2012 - 23:13

Pfoe... ik weet zo nu even ook geen oplossing. Kun je niet bij beide (vader en moeder) een kamertje maken en dan bij je vader inschrijven, terwijl je vaak bij je moeder logeert? Dit is volgens mij wel heel erg op het randje, weet niet of ze zoiets goed zouden keuren. Kan me ook voorstellen dat je helemaal geen zin hebt om zo op het randje "illegaal" bij je moeder te wonen.

Bah, dit is echt niet leuk. Ik moet 't huis uit.. 699888
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  schuddebuikje di 10 jan 2012 - 23:14

Lily schreef:maar je moeder kan niet werken? Omdat ze nu wel aan het solliciteren is?



ik denk tegenwoordig dat de banen niet voor het oprapen liggen. heeft bij sommige mensen ook met opleiding en leeftijd te maken
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 23:17

Nou waar ik me aan vast houd; als ik me in laat schrijven bij mijn vader en ze komen controleren; wat willen ze doen?.. 't Zijn m'n ouders, ik woon al járen bij beide (op die jaren ruzie met m'n vader na natuurlijk...) en hij heeft zelfs al die jaren de voogdij gehad, terwijl ik bij mijn moeder woonde. 't Is niet zo dat ik me in schrijf bij een totaal onbekende.. Maargoed, feit blijft dat ik de boel dan aan't flessen ben en als zij 't anders zien, kunnen ze m'n moeder helemaal korten en dat maakt me helemaal bang..

Maar ja, ik heb net een nieuwe bed hier.. :p en m'n mooie bank.. en m'n tv en alle plankjes en 't rolgordijn wat ik met zoveel pijn en moeite zelf heb opgehangen... Bah word er misselijk van..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Soleil di 10 jan 2012 - 23:23

Ik wil je even heel veel sterkte wensen.. De enige oplossing die ik zie is zoals hier al genoemd, bij beide een kamer inrichten. Er is ook een regel voor hoeveel nachten je dan mag logeren, wil het nog logeren heten en geen wonen, maar als je bij beide een kamer hebt (en bij je vader dan ook een kast inricht met eventueel oude kleding, tandenborstel etc.) kunnen ze nooit hard maken dat je bij je moeder woont.. Ik vind die nieuwe regel wel een beetje ver gaan.. Zo krijgen kinderen die thuis wonen en werken ook geen kans om zelf iets op te bouwen voor later als ze het huis uit gaan (wat tegenwoordig ook noodzakelijk is) omdat ze hun ouder moeten onderhouden.



Groetjes.

Soleil

Soleil
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 24
Punten : 44
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 23:38

Een lastige situatie Bazinga.. Sad Zoals ik het nu lees zitten jullie nog wel in de overgangsregeling, dat wil zeggen dat jullie nog tot juli dit jaar hebben om dingen te regelen. Daarna valt jouw moeder ook onder de nieuwe bijstand. Misschien geeft dat jullie een beetje rust? Wanneer zijn jullie op de hoogte gebracht van deze wijziging? Want het is al een tijdje bekend.

Voor wat betreft het inschrijven bij je vader. Dit zou in principe mogelijk zijn, maar dan moet je wel zo weinig mogelijk spullen hebben bij je moeder. Want naar aanleiding van de spullen die bij jouw moeder staan gaan ze kijken of jij daar woont (Denk aan je kleren, tandenborstel, make-up e.d.). Verder zullen ze misschien een buurtonderzoek doen om te kijken of je daar veel bent en slaapt (dus woont).

Mocht je iets bedenken waardoor je de boel min of meer 'flest' houdt dit dan wel in je achterhoofd. Ze zijn zo geniepig..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Rovine di 10 jan 2012 - 23:40

Kun je misschien niet een paar uur minder gaan werken waardoor je onder die grens valt?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Pompoen di 10 jan 2012 - 23:41

Maar op zich is het vrij normaal toch dat een kind nog een kamer heeft bij haar moeder? Heb je ook een kamer bij je vader? Dan zou ik toch de gok wagen en bij mijn vader gaan wonen. En tja die huisbezoeken, ja ik vraag me wel af hoe veel vaart dat loopt. Huisbezoeken kosten ook geld!!

Edit: en dan zou ik ondertussen wel op zoek gaan naar een blijvende oplossing.


Laatst aangepast door тыквашка op di 10 jan 2012 - 23:52; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 23:42

Rovine, ze worden hoe dan ook gekort. Het loon van Bazinga wordt dan gewoon aangevuld met de bijstandsuitkering van haar moeder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 23:46

Onze gastouder loopt hier ook tegen aan, alleen is het nu wel zo dat ze al een tijd bezig zijn om een wao te krijgen voor haar moeder, want die kan ook wegens klachten niet werken, ze is dan ook een fase 4 "geval".

Ik hoop voor jullie ook dat er een oplossing voor komt! Ik moet 't huis uit.. 699888

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Niekske di 10 jan 2012 - 23:47

Bah wat naar! Hopelijk kunnen jullie samen een oplossing vinden hiervoor, heel veel sterkte! hug
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Spring di 10 jan 2012 - 23:48

Bah, rotregels.
Slaat ook compleet nergens op!
Maar nu woon je met je moeder, stel dat je met een huisgenoot woont.. Dan zit je met hetzelfde. Belachelijk vind ik het.

Ik zou doen zoals velen hier al zeggen, je inschrijven bij je vader en ondertussen bij je moeder blijven wonen.
Hoe groot is de kans op een huisbezoek? En dan nog, laat ze maar bewijzen dat jij daar vaker dan 1 nachtje per week blijft logeren.
Het was je ouderlijk huis, dan is het toch logisch dat je je kamer lekker zo laat. En die kleding? Ze moesten eens weten hoeveel kleding je hebt bij je vader, daar waar je echt woont. :P

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Rovine di 10 jan 2012 - 23:49

Yoyo schreef:Rovine, ze worden hoe dan ook gekort. Het loon van Bazinga wordt dan gewoon aangevuld met de bijstandsuitkering van haar moeder.

Dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik moet 't huis uit.. 561177 Dacht dat boven een bepaald inkomen er een percentage van de bijstand af werd getrokken. Dacht dus dat die 1000 euro een grens was, niet het totaal.

Wat Yoyo zegt klopt wel. Tot ongeveer 2 jaar nadat ik op kamers was gegaan was de slaapkamer bij mijn ouders nog steeds intact. Stonden bij mijn ouders ook duurdere spullen vanwege onvoorzichtige huisgenoten en een slechte buurt.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Wennes di 10 jan 2012 - 23:54

Deze situatie was ook toen ik nog thuis woonde. Vanaf mijn 18e moest ik kostgeld gaan betalen zodat ik ons kon onderhouden. Dit heb ik toen ook gedaan.
Ik "moest" hierdoor toen wel gaan werken en kon geen extra studie doen zonder een hoge schuld op te bouwen. Dus ben ik gaan werken en vind ik het jammer dat ik nooit verder heb gestudeerd.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  girli di 10 jan 2012 - 23:58

Je hebt er misschien helemaal niets aan, maar ik wilde het toch even melden. DUO dreigt ook altijd met huisbezoeken (ivm controle uitwonende beurs) en daar heb ik ook nog nooit iemand over gehoord. Echter, dat is natuurlijk geen garantie.

En echt gedeeltelijk bij je vader en moeder wonen (en inschrijven bij je vader) dat je de zaak niet flest? Is dat een optie?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 0:01

Spring schreef:Bah, rotregels.
Slaat ook compleet nergens op!
Maar nu woon je met je moeder, stel dat je met een huisgenoot woont.. Dan zit je met hetzelfde. Belachelijk vind ik het.

Ik zou doen zoals velen hier al zeggen, je inschrijven bij je vader en ondertussen bij je moeder blijven wonen.
Hoe groot is de kans op een huisbezoek? En dan nog, laat ze maar bewijzen dat jij daar vaker dan 1 nachtje per week blijft logeren.
Het was je ouderlijk huis, dan is het toch logisch dat je je kamer lekker zo laat. En die kleding? Ze moesten eens weten hoeveel kleding je hebt bij je vader, daar waar je echt woont. :P


Naja, het probleem is dat je zelf moet bewijzen dat het niet zo is. Als zij een buurtonderzoek doen en het blijkt dat je daar veel vaker bent dan zit je alweer..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Spring wo 11 jan 2012 - 0:38

Ze is daar zo vaak om haar moeder te helpen! PUNT Very Happy
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 0:44

Mja, was het maar zo simpel en dat is het jammer genoeg niet! Sad Kan je niet iets vinden vlak bij je moeder Baz?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet 't huis uit.. Empty Re: Ik moet 't huis uit..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum