Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvallen II (=vol)

+6
Beachgirl
Sunshine
Pannetoet
Julia
Tiana
Jerry
10 plaatsers

Pagina 3 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Tiana zo 2 jan 2011 - 9:18

Dankjewel! Ik laat nog wel weten hoe het gegaan is! Heb net lekker gedoucht en een maskertje opgedaan en nu ga ik tv kijken en dan zo slapen.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Jerry zo 2 jan 2011 - 10:03

goedzo, lekker relaxen:)
En mocht je vannacht niet kunnen slapen; mij helpt het om dan te denken 'als ik lig en me ontspan, rust ik ook wel uit' (als ik niet kan slapen en denk 'maar ik moet morgen van alles doen en kan dan niet als een gare rondlopen') en meestal val ik dan wel in slaap.
Krijg je een ruggenprik? (of moet ik je er nu juist geen vragen over stellen? :P )
Veel succes in ieder geval, ik ben erg benieuwd hoe het je vergaat morgen!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 10:06

Ik zie dat ik toch nog ben opgenomen in het topic! Leuk! Ik ga mij morgen wegen en dan zal ik alle gegevens doorgeven hier en kom ik wat uitgebreider kletsen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Jerry zo 2 jan 2011 - 20:41

[tr]
Naam startgewicht streefgewicht huidige gewicht tot nu toe afgevallen
Jerry 67 kg 62 kg 64,3 kg 2,7 kg
Sunshine 73 kg 65 kg 73 kg X
Mimpie108 kg 75 kg 102 kg 6 kg
Applestar 96,4 kg 80 kg95,8 kg 0,6 kg
Cherry Darling 96 kg 80 kg 96 kgX
Stylegirl 80 kg 68 kg 80 kg X
Julia
Ik_Zelf_87 67,9 kg 60 kg 67,9X
Sanannas
Vilein
Mila
Ek

Julia, Sanannas, Vilein, Mila en Ek, willen jullie voor volgende week maandag (graag in een pm!!) jullie gegevens doorgeven? Misschien handig als jullie dan meteen je 'nieuwe' gegevens doorgeeft (mocht je dan al zijn afgevallen) want ik wil 1x per week een nieuwe lijst posten!

(voor de html-kenners... Ik weet niet hoe ik die [tr] boven de tabel weg kan halen...)

Succes meiden, deze week!
Ik ga zo boodschappen doen, alle afgeprijsde kerstlekkernijen laten liggen...

Kennen jullie het ook dat, wanneer je op tv iemand ziet eten, je zelf ook zin krijgt in iets?
Embarassed
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Julia zo 2 jan 2011 - 23:21

Stylegirl: Ik hoop dat de operatie voor je meevalt, succes en beterschap! Wink
Jerry: Je krijgt mijn gegevens deze week nog, ik moet eerst een weegschaal aanschaffen. Ik kijk vandaag wel even bij de blokker of ze daar een betaalbare verkopen. Ik ben toch wel erg benieuwd hoeveel ik nu, na bijna 4 maand na de bevalling, weeg.

Ik woog voor de zwangerschap ongeveer 64 kilo, maar ik ben bang dat het nu toch nog wel 70 of meer is Sad Ben benieuwd!

Ik zit heel erg na te denken over hoe ik wil afvallen, ik vind het namelijk heel lastig om te bedenken wat wel goed maar ook gezond voor je is en wat niet. Als je bv Sonja Bakker aanhoudt, betekent dat niet meteen dat het ook gezond is. Zoals die eierkoeken van haar, die doen echt niets voor je lichaam! Ik heb nu het boek: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig gekocht en die gaat heel erg uit van puur en biologisch eten. Maar dat is vrij duur dus ik ga proberen wat essentiële dingen daar uit te halen.
Verder ga ik proberen het hardlopen weer op te bouwen, maar ik zit overdag wel met mijn dochtertje, dan kan ik niet hardlopen. Maar dan moet het maar 's avonds.. En in het weekend.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Ek zo 2 jan 2011 - 23:24

Fijn dat ik ook nog mee mag schrijven!
Heb net mijn gegevens gestuurd naar Jerry.
Heb me dus vanmorgen gewogen en viel tegen, had gisteren al een ticker gemaakt maar moet ik even veranderen.
Weer 86.7 maar ik had gegokt op 86 kilo.
Maar welke dag gaan jullie wegen dames?
Ik wil toch wel proberen 1x in de week... dus niet iedere dag.. denk als ik iedere dag ga wegen ik mezelf ook helemaal gek ga maken!
Succes allemaal, vandaag weer in het gewone ritme, vanmiddag gaan werken!
Wat doen jullie allemaal voor werk of school??
Misschien kort voorstel rondje,
Zal met mezelf beginnen... 26 jaar, getrouwd, zoontje van bijna 1, werk in de zorg.
Fijne dag allemaal meiden, Groetjes
Ek
Ek
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 22
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Pannetoet ma 3 jan 2011 - 0:38

Jerry schreef:

Kennen jullie het ook dat, wanneer je op tv iemand ziet eten, je zelf ook zin krijgt in iets?
Embarassed

Heel, heel erg herkenbaar!

@ Julia: Ik ga ook geen dieet volgen want naar mijn idee houd je dat nooit je hele leven vol.. ik heb wel even Sonja Bakker gevolgd maar je mag zo weinig hebben dat ik halverwege de dag zowat omviel van de honger! Ik ga gewoon gezond en gevarieerd eten en aangezien ik vrij ongezond eet moet dat wel effect hebben.. Ik vind het wel knap van je dat je het hardlopen wil gaan oppakken! Deed je dat vaak?

@ Ek: Ik wil mij ook 1x per week wegen en ik denk dat ik de zondag of maandag aanhoud! Wij hebben hier ook een weegschaal en ik moet zeggen dat ik ook heel vaak in de verleiding kom om mij tussendoor te wegen..eigenlijk heel slecht dus dat ga ik niet meer doen.. Ik ben trouwens 23jaar, ik woon samen met mijn vriend en ik werk 24u in een supermarkt (cassiére/infobalie) verder hou ik ontzettend van lezen, winkelen, forummen..en ik hou ontzettend veel van honden! Helaas hebben wij onze franse bulldog 16dec. moeten laten inslapen maar er komt over een tijdje zeker een hond weer smile Ik vind het dan ook heerlijk om met een hond te wandelen, spelen..

*************************************************************

Ik had vandaag eigenlijk vrij maar moet vanavond toch onverwacht werken (18-20u) dus ik ga voor de tijd heel gezond een maaltijdsalade eten smile
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Sunshine ma 3 jan 2011 - 1:17

Jaja vandaag is de dag dan echt van start gegaan.
Net ook meteen boodschappen gedaan en heb de lekkere dingen kunnen weerstaan.
De chips lonk erg, en dacht eerst: hums..alleen voor in de weekend, maar later dacht ik van: Als ik het niet in huis heb, kan ik het ook niet nemen.

De eerste dagen schijnen altijd het ergste zijn, daarna begint je maag er aan te wennen en gaat het beter.

Hoe gaan jullie het allemaal aanpakken?
Sunshine
Sunshine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 247
Registratiedatum : 26-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  applestar ma 3 jan 2011 - 1:25

nou hier voormij dagje 2 hen het gaat goed! vind het nog wel moeilijk om alle verleidingen te verstaan maar het gaat goed. gelukkig is het aardig druk op werk dus niet zo vee tijd om te eten. haha hopelijk gaat het vanmiddag ook nog goed
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : M.

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Jerry ma 3 jan 2011 - 1:55

Ik ben in oktober ook bezig geweest met goed letten op wat ik eet en merkte echt dat mijn maag kleiner werd.
Dan had ik heel erg zin in pasta en nam ik nog een tweede keer (dan at ik niet omdat ik trek had, maar omdat het zo lekker was) en vervolgens had ik daar dan de hele avond last van...

Applestar, als je aan 't werk bent, kun je toch niet forummen?!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 5:51

Hier vandaag gewogen en begonnen! Ik wil gaan afvallen door regelmatiger en gezonder te gaan eten (lees: snoep en lekker te laten staan) en meer te gaan bewegen. Ik sportte een aantal maanden geleden 2 keer per week, maar de laatste maanden was het soms 1 en soms 0 keer, doordat ik druk was met mijn studie. Nu ik zo goed als klaar ben met de studie heb ik weer meer tijd en energie om vaker te gaan sporten. Ik wil dus ook weer 2-3 keer per week gaan.

Ik ga nu even koken, heb een slank gerecht van de AH site gehaald, dus ben zeer benieuwd.

@ Stylegirl, heel veel succes morgen voor de operatie en hopelijk herstel je vlot.
@ Jerry, je hebt PM

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  applestar ma 3 jan 2011 - 6:01

@Jerry: Ik zat in mijn pauze even stiekem achter de computer onder het mom van iets opzoeken, hahah smile Mijn leidinggevende was er toch niet.

@style_girl: Vandaag werd je toch geopereerd? hopelijk is de operatie geslaagd en kun je nu gaan herstellen!

@all:
Ook vanmiddag is goed gegaan! Had het om 4 uur wel even moeilijk want toen kreeg ik erge trek. Ik heb toen 2 appels gegeten en heel veel water gedronken en straks mijn avond eten nog.
Nu dit alleen vol houden elke dag.

Hebben jullie voor jezelf een soort lijstje/schema gemaakt wat je ongeveer wilt eten op een dag. Ik had het voor vandaag gedaan en vond het toch wel handig voor mijzelf. Dan heb ik een soort van regels/houvast.

Mijn lijstje zag er vandaag zo uit:
6.00 Kellogsontbijtgranen +melk
10.00 Appel + manderijn ( maar niet genomen i.v.m. druk aan het werk Wink)
11.30 3 boterhammen met kipfilet en slankie smeerkaas2x
16.00 Appel 2x
18.00 avondeten + yoghurt
20.00 Fruit
Tussendoor ruim 2l vocht gedronken ( water/thee )
Natuurlijk wil ik mijn tussendoortjes afwisselen met bij: rijstewafel, plakje ontbijtkoek, komkommer enz

Ik merk wel dat als ik voormijzelf alles op papier zet dat ik mij er makkelijk aan kan houden. Miss ook een tip voor jullie smile

Oja er kwam ook nog van iemand de vraag voor het voorstelrondje. Nou hier komt dat van mij:
Ik ben Applestar ( samantha) en ben 20jaar. Ik werk momenteel 5 dagen in de weer op de kinderdagverblijf, 0 tot 2 jaar groep ) en maak redelijk veel uren. Als ik niet werk vind ik het leuk om naar de bioscoop te scrappen, te scrappen ( scrapbooking ) en leuke dingen te doen met vrienden. Mijn gewicht is altijd al een punt geweest in mijn leven en ben er ook al heel lang mee bezig, om gewicht kwijt te raken. Ben wel eens 10kg afgevallen maar die zater er ook weer binnen no-time aan.

Pff heel stuk. nerd
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : M.

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Beachgirl ma 3 jan 2011 - 7:02

Zal me ook even kort voorstellen. Ik ben Mimpie, 23 jaar en werk fulltime in de zorg en volg daarnaast een studie voor mijn baan.
Ben in ongeveer 3 jaar tijd 30 kilo aangekomen, en dit bleek onder andere (naast stress en een depressieve periode) te komen door een te langzaam werkende schildklier. Ik heb daar nu medicijnen voor maar helaas gaan die kilo's en niet meer zo makkelijk vanaf. Loop nu sinds 1 oktober bij een dietiste en dat bevalt erg goed. Door haar zijn mijn eetgewoontes veranderd, en ik heb meteen een stok achter de deur.
Ik val ongeveer 2 a 3 kilo per maand af, dat lijkt langzaam maar dit schijnt de beste snelheid te zijn. Zo blijf je strak in je vel, en heb je minder kans op het jojo effect.
Om mijn BMI weer in de goede regio te krijgen moet er ongeveer 20 kilo af, maar meer is altijd welkom. Mijn eerste doel is onder die 100 te komen!

Mijn dagmenu is als volgt:

Ontbijt: 2 boterhammen met mager beleg, 1 glas melk/optimel
Koffiepauze: 1 tussendoortje van max. 100 calorieen (en thee of koffie of iets anders drinken)
Lunch: 3 of 4 boterhammen met mager beleg, 1 glas melk/optimel en evt. een heldere soep of een kleine salade
Theepauze: 1 tussendoortje van max. 100 calorieen of 1 stuk fruit
Diner: Gewoon lekker eten, denk aan voldoende groenten, en maximaal 80 gram vlees.
Avond: Magere yoghurt of kwark met fruit (Thee en koffie mag ook gewoon)

Ik mag mijn toetje 's avonds rond een uur of 8 omdat dat bij mij een valkuil is. Rond dat tijdstip ga ik anders lopen snaaien.

Verder moet ik letten op drinken. Alleen frisdrank light(maar liever helemaal geen frisdrank) en verder drankjes met max. 10 calorieen per 100ml (denk aan dubbelfriss light, eigen merk fruitdrank, limonade etc.)


Ik zal hier af en toe wat tips plaatsen die ik van de dietiste heb gekregen, is misschien ook handig voor jullie.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 8:42

Ik zal mij hier ook even voorstellen. Ik ben Mila, 23 jaar en werk (ook) fulltime in de zorg en ben zo goed als klaar met mijn vervolgopleiding. De afgelopen jaren zijn er langzaam aan kilo's aangekomen. In september begonnen aan een serieuze poging, maar in combinatie met het afronden van mijn opleiding was dit geen succes, maar nu ik bijna klaar ben heb ik meer energie en tijd om weer wat meer te gaan sporten en op mijn eetgewoonten te letten. Ik weet dat ik kan afvallen, want een aantal jaar geleden ben ik tien kilo kwijt geraakt door minder te snoepen en meer te sporten.
Mijn grootste struikelblok is mijn onregelmatige baan, waardoor ik soms mijn ontbijt oversla en dan ga snaaien. Daarnaast is het moment van 's middags uit mijn werk komen en de periode tot het avondeten vaak het moment dat ik zin in iets lekkers heb. Dus op deze momenten ga ik extra goed opletten en denken waar ik het voor doe!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Tiana ma 3 jan 2011 - 9:10

Ik zal morgen even op jullie berichtjes reageren, kom alleen even melden hoe het is gegaan in het ziekenhuis smile! De operatie viel eigenlijk reuze mee, alleen kon de assistente van de anesthesist geen infuus inbrengen bij mij en bleef hij doorduwen, waardoor de anesthesist het over moest nemen en ergens anders een infuus moest plaatsen. Daarna kreeg ik een kapje boven me en moest ik diep in en uitademen en toen was ik weg :P. Toen ik weer wakker werd, was het allemaal weer voorbij. De pijn in mijn knie valt eigenlijk wel mee, alleen met bewegen doet het pijn, maar dat komt voornamelijk doordat ze in mijn knie hebben gezeten natuurlijk angel.

De chirurg vertelde dat er waarschijnlijk wel een scheurtje in mijn meniscus heeft gezeten, maar deze is uit zichzelf genezen en er zit nu littekenweefsel, dit kon hij wel weghalen, maar dat komt toch weer terug. Verder zijn mijn voorste kruisband en binnenband van mijn knie het zwakste en over 4 weken wil hij het hebben over een kruisbandreconstructie, want daardoor heb ik weer een goede kruisband en kan mijn binnenband ook sterker worden, want de andere banden moeten nu alles opvangen van de voorste kruisband, maar die banden zijn ook allemaal kapot of aan het genezen en zo werkt dat niet echt goed. Alleen mijn achterste kruisband is nog intact. Nou heel verhaal, hoop dat jullie het snappen :P!
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Pannetoet ma 3 jan 2011 - 9:15

@ Applestar: Wel grappig .. gaan we hier weer samen met anderen afvallen 👅 We gaan ervoor meid!

@ Mimpie: Wat lastig dat je een traagwerkende schildklier hebt! Moet je hierdoor ook 'anders' eten? Heb je daar eigenlijk medicijnen voor?

@ Mila: Heel veel succes..we gaan ervoor met zijn allen!

@ Stylegirl: Wat fijn dat de operatie goed is gegaan! Wel goed de tijd nemen om te herstellen meid!

***********************************************************

Bij mij ging het goed vandaag! Dit heb ik gegeten..vind het wel fijn opzich om dat op te schrijven, zo kun je elkaar steunen en kun je zelf zien hoe goed je het doet en waar je evt. valkuilen zitten..

Ontbijt: 1 boterham met hagelslag en een yakult
Tussendoor: Blikje red-bull
Middageten: Cup-a-soup met een cracker kaas en een halve liter water
Avondeten: Lasagne kant&klaar (moest om 18u werken dus het moest iets makkelijks zijn) met weer een halve liter water
Net tegen kwart voor 9: Kop groentesoep en ik drink nu nog eens een halve liter water..

Ik heb een behoorlijke blaasontsteking dus ik moet veeeeel drinken..niet mijn sterkste kant! Maar ik wil zo snel mogelijk van mijn vreselijke buikpijn af, kan bijna niet lopen want het straalt helemaal door m'n onderrug en linkerbeen :shock: En ik ga zo lekker slapen want om 6.45 gaat mijn wekkertje weer, lange dag voor de boeg morgen; 8.00-18.00..

Heel veel succes morgen!
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Beachgirl ma 3 jan 2011 - 9:39

Ik_zelf_87 schreef:
@ Mimpie: Wat lastig dat je een traagwerkende schildklier hebt! Moet je hierdoor ook 'anders' eten? Heb je daar eigenlijk medicijnen voor?


Nee ik hoef gelukkig niet anders te eten. Voorheen (toen ik nog niet wist van mijn schildklierproblemen) moest ik altijd erg opletten met gekruid en vet eten omdat ik daar verschrikkelijke last van mijn darmen van kreeg. Mijn stoelgang was sowieso bagger. Ik had erg last van een trage stoelgang en erge verstopping. Maar dit blijkt dus ook te komen door die schildklier.

Ik slik nu inderdaad medicijnen. Thyrax heet dat. Dat zorgt ervoor dat je schildklierhormoon aangevuld wordt. Na een paar maanden uitproberen met de dosering (steeds verhogen of verlagen en dan weer bloed prikken) lijk ik nu op de goede dosering te zitten, en ik voel me ook echt stukken beter! Merk dat ook zeker aan mijn darmen. Mijn stofwisseling is nu veel sneller, en dat helpt gelukkig ook bij het afvallen.

Kan nu heerlijk uit eten gaan zonder dat ik 10 min na het hoofdgerecht naar het toilet moet kruipen van de buikkramp!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  applestar ma 3 jan 2011 - 9:57

@mimpie: Wat naar dat je een traagwerkende schildklier hebt. Hier hebben ze bij mij ook even aangedacht i.v.m. hormonen maar dat bleek het niet te zijn.
Jou schema ziet er ook goed uit. Hij lijkt wel een beetje op die van mij. Die heb ik trouwens ook van een dieetiste gekregen. Daar heb ik zo’n 1,5 jaar gelopen maar op een gegeven moment vond ik het geen meerwaarde hebben. Ik kwam er maar steeds met hetzelfde verhaal, hield mij netjes aan het schema maar viel nauwelijks af. Ook in combinatie met sporten niet. Nu ik niet meer bij de dieetiste loop, lijkt de druk een soort afgenomen te zijn en nu lukt het wel.

@mila: het is juist belangrijk om met regelmaat te eten. 6 maaltijden per dag. Maar dat is natuurlijk lasten met een onregelmatige baan. Hopelijk kan je hier in je draai vinden.

@Style_girl: gelukkig is de operatie goed gegaan en is het voorjezelf meegevallen. Wel balen dat het infuus prikken niet zo soepel ging.
Jou verhaal klinkt mij ergens wel bekend. Een vriendin van mij had ook zo’n zelfde operatie en volgens mij ook hetzelfde letsel ( klinkt zo raar om te zeggen ) Alleen de diagnose die ze daarna gaven was niet echt leuk.

@Ik_zelf: Ja want volgensmij zaten wij op het oude yes forum ook wel eens bij elkaar in een topic samen met Style_girl. Agh zo blijven we lekker bezig Wink
Aggh blaasontsteking is niet fijn! Ik ga morgen ook urine wegbrengen bij de huisarts want ik vertrouw het ook niet helemaal bij mij. De klachten blijven steeds maar terugkomen  dus even afwachten maar.

@All: aarrgghh ik moet even mijn frustratie kwijt en wel niet over het afvallen maar over mijn werk. Ik word nu al maanden aan het lijntje gehouden en ik word er helemaal gek van. Ik heb nu net maar weer een lange mail de deur uitgedaan want als ik probeer te bellen krijg ik het boze bericht dat ik ze weer van het werk af hou. Ik hoop dat ik deze maand meer duidelijkheid krijg en dat ik het goede bericht krijg dat ik ook mag blijven. Dit zeggen ze namelijk al vanaf september maar er zit altijd een maar aan vast. Pfff

Ik duik lekker mijn bedje in en ga morgen weer een goede dag tegemoet Very Happy
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : M.

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  applestar ma 3 jan 2011 - 9:58

@mimpie: Wat naar dat je een traagwerkende schildklier hebt. Hier hebben ze bij mij ook even aangedacht i.v.m. hormonen maar dat bleek het niet te zijn.
Jou schema ziet er ook goed uit. Hij lijkt wel een beetje op die van mij. Die heb ik trouwens ook van een dieetiste gekregen. Daar heb ik zo’n 1,5 jaar gelopen maar op een gegeven moment vond ik het geen meerwaarde hebben. Ik kwam er maar steeds met hetzelfde verhaal, hield mij netjes aan het schema maar viel nauwelijks af. Ook in combinatie met sporten niet. Nu ik niet meer bij de dieetiste loop, lijkt de druk een soort afgenomen te zijn en nu lukt het wel.

@mila: het is juist belangrijk om met regelmaat te eten. 6 maaltijden per dag. Maar dat is natuurlijk lasten met een onregelmatige baan. Hopelijk kan je hier in je draai vinden.

@Style_girl: gelukkig is de operatie goed gegaan en is het voorjezelf meegevallen. Wel balen dat het infuus prikken niet zo soepel ging.
Jou verhaal klinkt mij ergens wel bekend. Een vriendin van mij had ook zo’n zelfde operatie en volgens mij ook hetzelfde letsel ( klinkt zo raar om te zeggen ) Alleen de diagnose die ze daarna gaven was niet echt leuk.

@Ik_zelf: Ja want volgensmij zaten wij op het oude yes forum ook wel eens bij elkaar in een topic samen met Style_girl. Agh zo blijven we lekker bezig Wink
Aggh blaasontsteking is niet fijn! Ik ga morgen ook urine wegbrengen bij de huisarts want ik vertrouw het ook niet helemaal bij mij. De klachten blijven steeds maar terugkomen  dus even afwachten maar.

@All: aarrgghh ik moet even mijn frustratie kwijt en wel niet over het afvallen maar over mijn werk. Ik word nu al maanden aan het lijntje gehouden en ik word er helemaal gek van. Ik heb nu net maar weer een lange mail de deur uitgedaan want als ik probeer te bellen krijg ik het boze bericht dat ik ze weer van het werk af hou. Ik hoop dat ik deze maand meer duidelijkheid krijg en dat ik het goede bericht krijg dat ik ook mag blijven. Dit zeggen ze namelijk al vanaf september maar er zit altijd een maar aan vast. Pfff

Ik duik lekker mijn bedje in en ga morgen weer een goede dag tegemoet Very Happy
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : M.

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Phileine di 4 jan 2011 - 0:01

Ik zal mij ook nog even voorstellen. Ik ben Vilein, 25 jaar en volg een voltijdopleiding Nederlands. Daarnaast ben ik vooral bezig met het huishouden en schrijven.

Ik ben in de afgelopen zeven jaar ruim 50 kilo aangekomen. Dat is echt ontzettend veel en het is heel geleidelijk gegaan. Ik heb al die tijd mijn kop in het zand gestoken, maar een half jaar geleden heb ik hem er voorzichtig uitgetrokken en de weegschaal gaf een schrikbarend gewicht aan. Er is nu al elf kilo af en daar ben ik erg blij mee. Ik val niet heel snel af, maar dat hoeft ook niet per se. Ik wil graag blijvend op gewicht blijven en mijn levenstijl veranderen.

Ik probeer ervoor te zorgen dat ik ontbijt, lunch en de meeste dagen een gezonde avondmaaltijd tot mij neem. Ik drink tussendoor van alles, maar ik ben van 'gewone' cola overgestapt naar cola zero. Ik neem elke dag een tussendoortje, liga continu of een ontbijtkoekreep. Ik wil ook weer wat meer gaan bewegen, dus wil ik de komende tijd weer wat vaker op de hometrainer fietsen. Liefst om de dag een kwartier. Daarnaast probeer ik fietsen en lopen af te wisselen. Dus soms lopend naar de supermarkt, maar op de fiets naar de universiteit.

Ik zal de gegevens aan je doorsturen Jerry en ik hoop dat we met zijn allen heel veel gaan afvallen in 2011!
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Ek di 4 jan 2011 - 1:12

@ Ik_zelf 87: Vervelend zeg dat je je hond hebt in moeten laten slapen, wat was de reden daarvoor?
Als er over een tijdje weer een hond komt is dat ook zeker goed, lekker wandelen ja!
Ik vind het ook zo lekker om buiten te zijn om te wandelen met mijn zoontje.
Oei een blaasontsteking kan soms zo pijnlijk zijn, beterschap ermee.

@ sunshine: Wat knap van je dat je de chips hebt laten liggen in de winkel.
Ik ben nog niet in de supermarkt geweest maar denk dat ik heel snel die schappen voorbij loop.
Ja ze zeggen idd dat de 1e dagen het moeilijkste zijn.. even doorzetten.
Hoe ik het ga aanpakken: Niet snoepen, gezonder eten en meer bewegen.
Hopelijk gaat het allemaal lukken.

@ applestar: Vandaag ook goed gegaan??
Hoezo houden ze je aan het lijntje op je werk?
Heeft het met je uren/contract te maken?

@ Jerry: Ja dat is meestal he... die 2e keer opscheppen!
Hoeft helemaal niet maar is zo lekker...

@ Mila: Hoe smaakte je slank gerecht?

@ Mimpie: Wat slim om 's avonds je toetje te pakken!
Dat zal veel schelen. Die tijd is voor de meeste denk ik wel de tijd dat ze gaan snaaien!
En dat is zo slecht he...
Maar die tips zijn zeker welkom, hebben we waarschijnlijk allemaal wel iets aan.

@ Stylegirl: Fijn dat de operatie is meegevallen.. Hoe gaat het nu met de pijn in je knie?

@ Vilein: Goed zeg al 11 kilo afgevallen... zo doorgaan!
Het hoeft ook zeker niet snel te gaan, des te sneller zitten de kilo's er weer aan.


Hier verder alles goed, vandaag een dagje vrij.
Wanneer ik thuis ben is de verleiding toch wel groter om iets te pakken...
Ik ben 3 jaar geleden 15 kilo afgevallen... In tussen tijd zwanger geweest en de kilo'tjes zitten we nu weer allemaal aan.
Toen met hulp van Sonja Bakker, dat ga ik nu dus niet meer doen... want wanneer je dan weer "normaal" gaat eten zitten er zo weer een paar kilo aan.

Hebben jullie trouwens een streven wanneer je op je ideale gewicht wil zitten?

Fijne dag allemaal, en kom op he... succes meiden!!
Ek
Ek
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 22
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Julia di 4 jan 2011 - 2:04

@ Mila, ik ben benieuwd naar je slank gerecht! Ik ga daar ook maar eens naar kijken op de ah site. En dat dan vervolgens niet zoo lekker vinden om daar weer een 2e bord van vol te schappen Laughing
@ Mimpie, dat is idd een goeie tip. Ik denk dat ik de volgende keer ook maar mijn toetje later op de avond pak!
@ Jerry: Je hebt een pm met mijn gegevens!

Even iets in het kort over mij: Ik ben 24 jaar en heb een dochtertje van bijna 4 maand en ben nog studerende. Ik wil ongeveer 5 kilo afvallen die zijn blijven hangen na de zwangerschap. Dit wil ik gaan doen door veel gezonder te gaan eten, ik at met name witte producten end en door weer te gaan hardlopen! Mijn conditie is alleen 0 dus dat wordt opbouwen, alleen eerst moet die sneeuw nog weg!
Wel heb ik vanochtend een hardloopjack en broek gekocht en veel gezonde en biologische producten bij de AH!

Wat ik vandaag heb gegeten is:

Vanochtend: 2 knackebrod met kaas
1 glas tomatensap met gebroken lijnzaad

Voor de rest nog niets en ik rammel dus ik ga denk ik wat joghurt pakken met bosbessen ofzo!

Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Jerry di 4 jan 2011 - 5:05

Leuk om van iedereen te lezen wie je bent en wat je doet smile

Ikke dan ook even.
Ik ben 23, werk in de revalidatie, waarbij ik veel actief bezig ben met mensen.
Ik ben heel lang 62 kilo geweest, maar de laatste 2,5 jaar na m'n opleiding (sportopleiding, veel sporten) ben ik zo'n 5 kilo aangekomen (67 is het zwaarst wat ik ben geweest). Dit klinkt misschien als niet zo veel, maar ik zit er minder lekker door in m'n vel.
Ik wil graag weer terug naar 62 wil dit bereiken door gezond, regelmatig te eten en te sporten.
We gaan binnenkort verhuizen, dus veel klussen, weinig tijd om 'echt' te eten en erg weinig tijd om te sporten (heb in eerste instantie nog geen sportschoolabonnement). Ik hoop dat ik dan wel op z'n minst 'stabiel' blijf qua gewicht
Als we 'gesetteld' zijn wil ik wil gaan hardlopen. Daar ben ik vorig jaar mee begonnen en nu met de sneeuw heb ik het een poosje niet meer gedaan, maar daar kan ik deze week weer mooi mee beginnen!

Over drinken:
Ik drink overdag veel te weinig. Soms ga ik 's avonds naar het toilet en bedenk me dan dat ik de hele dag nog niet geweest ben. Dus dat wil ik goed in de gaten houden. Ik drink vaak thee of roosvicee. Cola, sinas en andere frisdranken vind ik van die 'nutteloze calorieën'. Ik drink het dan bijna ook nooit. Als ik het al wel neem, dan omdat ik er echt zin in heb en niet om dorst te stillen (tipje: eerst een glas water voor de dorst, dan een glas fris voor de lekker :P )

Vilein, als ik jou nog een tipje mag geven... Als je gaat fietsen, kun je beter 30 minuten doen, want als je een kwartiertje doet, is je lichaam net opgewarmd. Als je wilt vetverbranden kun je beter zo lang mogelijk cardio doen, waarbij je nog een gesprek kan voeren (dus niet op z'n allerhardst fietsen, maar 'lekker trappen'), net als wandelen: een hele goede vetverbrander (als je hartslag op 65% van je maximale hartslag zit (google om dat uit te rekenen, kan ingewikkeld, kan ook heel simpel) ben je heel effectief aan het vetverbranden)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 5:24

Even een kort berichtje vanaf hier, want heb enorme hoofdpijn al heel de dag en ga nu lekker even rustig aan doen na een dag hard werken. Eigenlijk was de bedoeling om na het werk te gaan sporten, maar al hoest ik of buk ik bonk mijn hele hoofd en de pijnstillers die ik heb ingenomen werken helaas niet.

Mijn slank gerecht van gisteravond was erg lekker. Had gevuld paprika gemaakt met rijst, mais, ui en gehakt. Smaakte er goed moet ik zeggen.

@ Stylegirl, fijn dat de operatie je mee is gevallen, hopelijk herstel je er weer snel van. Maar over een aantal weken/maanden moet je dus waarschijnlijk weer onder het mes, dat is wel minder. Maar goed je knieën zijn wel heel belangrijk



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Pannetoet di 4 jan 2011 - 7:14

Ik heb wel alles vluchtig doorgelezen maar omdat ik zo weg moet reageer ik morgen even op iedereen!

Maar hier gaat het redelijk! Ik heb zo'n last van de blaasontsteking! Het straalt gewoon helemaal door naar mijn linkerbeen waardoor ik haast niet kan lopen :shock: Het eten ging daarintegen wel goed!

Fijne avond meiden!
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 3 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum