Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

PCOS en afvallen

5 plaatsers

Ga naar beneden

PCOS en afvallen Empty PCOS en afvallen

Bericht  ShallY di 2 apr 2013 - 7:47

Ik heb pcos en ben inmiddels aan clomid begonnen. Ik loop al jaren te klooien met mijn gewicht en val bijna niet af. En als ik iets af val dan is het er ook zo weer aan. De internist raadde me aan om toch wat af te vallen zodat er een kans is dat mijn menstruatie weer op gang komt. En buiten dat, ik wil gewoon heel graag wat kilo's kwijt.

Hebben jullie misschien tips over wat wel/niet eten of een 'dagprogramma' wat betreft eten?
Ik had al op internet gelezen dat je eiwitten en koolhydraten apart moet eten zodat het beter verbrand wordt.

Bewegen doe ik elke dag. Of ik ga een uur fietsen of ik ga wandelen, water drinken doe ik ook al. Het gaat met name over wat ik wel/niet mag eten.

Thnx!


ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS en afvallen Empty Re: PCOS en afvallen

Bericht  Dora di 2 apr 2013 - 8:05

Ik heb zelf ooit Sonja bakker (half) gevolgd. Mijn vrouw volgde die toen ik deed in grote lijnen mee. (Meer als support zeg maar).
Ik vond daar het voordeel dat je duidelijk werd verteld wat je die dag mocht eten. En uiteindelijk kreeg je er vanzelf wel handigheid in. Zo word daar bijvoorbeeld uitgelegd dat fruit heel gezond is, maar je de mango's beter kunt laten vanwege de mega hoeveelheid natuurlijke suikers.

Heel veel succes in ieder geval!

En dat je snel resultaat mag zien (met een positieve test)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS en afvallen Empty Re: PCOS en afvallen

Bericht  ShallY di 2 apr 2013 - 8:39

Sonja Bakker heb ik ook al eens gevolgd en was er toen wel wat door af gevallen.

Ik heb via een ander forum een koolhydraat beperkt dieet gevonden en ga daar mee aan de slag.
Daarin staan geen aparte dingen die je moet eten, dus dat moet wel vol te houden zijn.

Bedankt in ieder geval voor je reactie!

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS en afvallen Empty Re: PCOS en afvallen

Bericht  Novalee di 2 apr 2013 - 8:51

Sonja Bakker zou ik niet zo snel doen want daarbij eet je gewoon weinig, niet per se gezond. Er schijnt uit onderzoeken gebleken te zijn dat een koolhydraatarm of -beperkt dieet een gunstig effect heeft op PCO-patiënten. Twellie heeft daar over gelezen en het ook uitgeprobeerd (niet om af te vallen geloof ik, maar om te kijken of haar PCO minder zou worden). Je zou haar misschien een PM kunnen sturen?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS en afvallen Empty Re: PCOS en afvallen

Bericht  Pannetoet di 2 apr 2013 - 9:01

Mijn zusje heeft ook PCOS en zij is destijds 12kg afgevallen door heel regelmatig te eten, gezond eten en veel te sporten.. Ik zie dat je nu ook mee schrijft in het 'dieet-topic' en geen dieet gaan volgen! Ga gewoon lekker gezond en regelmatig eten. Sport daarbij 3x in de week en dan komt het vast goed!

En wat betreft je menstruatie..bij mijn zusje is hij nooit meer op gang gekomen. Zij slikt 2x in het jaar hormonen waardoor ze de menstruatie opwekken..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS en afvallen Empty Re: PCOS en afvallen

Bericht  Twellie di 2 apr 2013 - 10:21

Met PCOS is het belangrijk om zo min mogelijk koolhydraten te eten. Er is hier veel info over te vinden op internet. Ik heb dat ook gedaan en ben nu zelfs zonder tussenkomst van een ziekenhuis zwanger. Ik heb overigens geen overgewicht maar ben koolhydraatarm gaan eten om mijn vruchtbaarheid te vergroten.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS en afvallen Empty Re: PCOS en afvallen

Bericht  Twellie di 2 apr 2013 - 10:22

Oh haha, precies wat Novalee zegt dus.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS en afvallen Empty Re: PCOS en afvallen

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 10:28

Twellie schreef:Met PCOS is het belangrijk om zo min mogelijk koolhydraten te eten. Er is hier veel info over te vinden op internet. Ik heb dat ook gedaan en ben nu zelfs zonder tussenkomst van een ziekenhuis zwanger. Ik heb overigens geen overgewicht maar ben koolhydraatarm gaan eten om mijn vruchtbaarheid te vergroten.

Ik merkte het vorig jaar zomer toen ik koolhydraatarm ging eten dat ik weer een " cyclus" had (heb spiraal) en nu van de winter kon ik het niet opbrengen om koolhydraatarm te eten en ik ben alweer maanden niet ongesteld geworden. Ik merk dat ik de behoefte aan koolhydraten heb als het zo koud is ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS en afvallen Empty Re: PCOS en afvallen

Bericht  ShallY di 2 apr 2013 - 19:35

Bedankt voor jullie reacties!

@ Twellie: wat fijn dat je zonder medicatie zwanger bent geraakt. Bij jou hielp het dus echt? Dat je cyclus weer op gang kwam?
En heb je ook echt een dieet gevolgd of ben je gaan letten op koolhydraten?

Ik heb op een ander forum een koolhydraat beperkt dieet gevonden en ga dit vanaf vandaag proberen. Ik hoef geen vreemde dingen te gaan eten dus dat is wel vol te houden.
Er staat alleen wel in dat je noten moet eten maar hebben jullie enig idee welke ze daarmee bedoelen? En waar die te koop zijn?
Ook moet ik misschien nog even langs de drogist voor multivitamine omdat het dieet niet alle vitamines bevat die je nodig hebt. Ik weet alleen niet of ik dat wel wil aangezien ik al genoeg pillen slik.
Zal er ook een multivitamine zijn waar foliumzuur al bij in zit?


ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS en afvallen Empty Re: PCOS en afvallen

Bericht  Novalee di 2 apr 2013 - 21:14

Bij Kruidvat hebben ze van eigen merk de multivitamine Vrouw (zit in een rood potje). Daar zit alles in en ook foliumzuur. Je moet dan alleen als je straks zwanger bent kijken naar de hoeveelheid vitamine A, teveel daarvan is namelijk niet goed voor de baby. Maar tijdens het zwanger worden kan dit geen kwaad.

Qua noten bedoelen ze in elk geval ongezouten noten. Ik zou even googlen op gezonde noten want niet elke noot is even gezond. Amandelen zijn bijvoorbeeld wel goed, maar pinda's weer niet zo. Veel supermarkten verkopen gewoon noten alleen moet je dan even kijken of ze gezouten zijn of niet. Verder kun je ze waarschijnlijk ook wel bij een natuurwinkel of kaasboer halen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS en afvallen Empty Re: PCOS en afvallen

Bericht  Twellie wo 3 apr 2013 - 9:53

Ja, het hielp dus echt bij mij. Ik heb geen dieet gevolgd omdat ik juist aan de dunne kant ben (komt ook best vaak voor met PCO), dus ik vermeed koolhydraten maar moest wel opletten dat ik nog genoeg calorieën binnen kreeg.
Ik at ook veel noten, bij alle supermarkten hebben ze wel bakjes met ongezouten, gemengde noten. Daar at ik bijna dagelijks een bakje van leeg.
Ik vraag me af aan wat voor een dieet je begint als niet alle vitamines erin zitten? Koolhydraten beperken kan vrij makkelijk terwijl je alle benodigde voedingsstoffen nog binnen krijgt.
In de meeste multivitamines zit ook foliumzuur (ook wel B11 genoemd) maar vaak geen 200% wat de aanbevolen hoeveelheid is als je zwanger wilt worden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS en afvallen Empty Re: PCOS en afvallen

Bericht  ShallY wo 3 apr 2013 - 20:24

Het dieet beperkt zich in kleine mate brood eten, geen aardappelen, rijst of pasta.

Verder mag ik fruit in kleine mate, noten, eieren, magere vleeswaren, en proberen om 2x in de week vis te eten, zuivel en (kruiden)thee en water drinken.



ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS en afvallen Empty Re: PCOS en afvallen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum