Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvallen II (=vol)

+6
Beachgirl
Sunshine
Pannetoet
Julia
Tiana
Jerry
10 plaatsers

Pagina 2 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Jerry za 1 jan 2011 - 22:35

1. Jerry
2. Stylegirl
3. Julia
4. Ik_Zelf_87
5. Sunshine
6. Sannanas
7. Vilein
8. Mimpie
9. Cherry Darling
10. applestar



Dan zitten we nu op de 10!!
Wil iedereen de volgende gegevens doorgeven:

- Naam
- Startgewicht
- Streefgewicht
- Afgevallen tot nu toe
- volgende weegdag.

Dan probeer ik een tabel voor ons te maken!
Zullen we afspreken dat we 1x per week de tabel verversen? Laten we zeggen dat iedereen voor iedere maandag haar nieuwe gegevens doorgeeft, anders krijg je per week 10 nieuwe tabellen...
Moeten er nog meer gegevens in de tabel? Let me know smile

Morgen is de grote dag (voor mij dan :P ), maar heb niks ongezonds meer in huis, dus begin eigenlijk vandaag al!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Sunshine za 1 jan 2011 - 22:47

Yeah we're gonna start tommorow!

Ik ga morgen beginnen, dan kom ik ook gelijk in m'n ritme..

- Naam: Sunshine
- Startgewicht: 73
- Streefgewicht:65 (laten we daar maar mee beginnen)
- Afgevallen tot nu toe
- volgende weegdag: Zondag 9 Januari
Sunshine
Sunshine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 247
Registratiedatum : 26-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Jerry za 1 jan 2011 - 22:51

ik heb een tabelletje gemaakt, deze overgenomen uit 't oude forum :P

Maar daarin horen andere gegevens:

startgewicht
streefgewicht
huidige gewicht
tot nu toe afgevallen


Sunshine, mag ik er vanuit gaan dat jouw huidige gewicht je startgewicht is?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Sunshine za 1 jan 2011 - 23:31

Jerry schreef:ik heb een tabelletje gemaakt, deze overgenomen uit 't oude forum :P

Maar daarin horen andere gegevens:

startgewicht
streefgewicht
huidige gewicht
tot nu toe afgevallen


Sunshine, mag ik er vanuit gaan dat jouw huidige gewicht je startgewicht is?

Haha ja daar mag je vanuit gaan smile
Sunshine
Sunshine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 247
Registratiedatum : 26-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Beachgirl zo 2 jan 2011 - 0:18

Oke niet schrikken Wink

Naam: Mimpie
- Startgewicht: 108
- Streefgewicht:75 kg uiteindelijk, maar mijn eerste doel is onder de 100 komen
- Afgevallen tot nu toe: 6kg (afgerond) Dus mijn huidige gewicht is 102
- volgende weegdag: dinsdag 4 jan (bij de dietiste)
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 0:22

Ik had hier graag ook mee willen praten, maar zie dat ik net nummer 11 ben! Zou ik er nog bij mogen meiden? Ik ga vanaf morgen beginnen en er moeten aardig wat kilo's af dus zou graag met jullie mee kletsen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  applestar zo 2 jan 2011 - 1:05

- Naam: Applestar
- Startgewicht: 96.4
- Streefgewicht:80 kg
- Afgevallen tot nu toe 0.6kg
- volgende weegdag: Zondag 9 Januari.

zo hierbij mijn lijstje.
Mijn eerste doel is om onder de 90kg te komen en daarna door naar de 80kg. Als ik dan 80 kg zou wegen zou ik nog te zwaar zijn voor bij mijn lengte (1.71m) maar ik wil mij er wel lekker bij voelen.

Hebben jullie eigenlijk een plan?
Ik ga voor mijzelf een eetdagboek bijhouden zodat ik zelf kan zien wat ik allemaal eet op een dag en want ik eigenlijk had moeten laten staan of wat ik kan vervangen door iets gezonds Wink

Ook ga ik minimaal 2 keer per weer sporten ( xco ) en dan nog eens fitnessen.
Ik ben nu helemaal klaar met die kilo's te veel!

Zo nu eerst eens even een ticker maken smile
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : M.

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Ek zo 2 jan 2011 - 5:13

Hallo meiden,
hier ook nog iemand die graag mee wil schrijven!
Misschien dan toch 12 van maken???

Ek
Ek
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 22
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Cherry Darling zo 2 jan 2011 - 5:13

startgewicht: 96
streefgewicht: op 1 juli 80
huidige gewicht: 96
tot nu toe afgevallen: -

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik geen weegschaal heb.. zonet mezelf gewogen op de Wii Balance Board, dus niet zo precies waarschijnlijk :-) Zal van de week er eentje kopen!!

Applestar; wij hebben zowat het zelfde doel! Ik ben bijna even lang, 1.70 namelijk.
Cherry Darling
Cherry Darling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 74
Registratiedatum : 16-12-10
Woonplaats : Sneek

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Sunshine zo 2 jan 2011 - 5:42

@ Cherrie Darling, dat heb ik ook haha, ik heb ook geen weegschaal. Binnenkort ook maar even een kopen dus.

Ik heb net even m'n BMI uitgerekend, zit op een BMI van 25, officieel dus nog een gezond gewicht maar al ben ik 1 kg zwaarder, dan zit ik dus op licht overgewicht. Daar moet ik dus echt iets aan gaan veranderen.
Sunshine
Sunshine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 247
Registratiedatum : 26-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Beachgirl zo 2 jan 2011 - 5:55

Sunshine schreef:@ Cherrie Darling, dat heb ik ook haha, ik heb ook geen weegschaal. Binnenkort ook maar even een kopen dus.

Ik heb net even m'n BMI uitgerekend, zit op een BMI van 25, officieel dus nog een gezond gewicht maar al ben ik 1 kg zwaarder, dan zit ik dus op licht overgewicht. Daar moet ik dus echt iets aan gaan veranderen.


Komende week hebben ze een weegschaal in de aanbieding bij de Digros! Voor maar €6,99!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  applestar zo 2 jan 2011 - 6:17

Gelukkig hebben wij wel een weegschaal tijd. Een digitale die vanalles en nog wat aangeeft.
Ik probeer mij 1x per weer te wegen maar ik moet zeggen dat de drang wel erg groot is om elke dag eventjes op de weegschaal te staan.

Vandaag ben ik al voor mijzelf begonnen met afvallen en ging opzich wel redelijk. Wel 2 koekjes Embarassed genomen.
Gelukkig morgen weer werken en dan zit er vanzelf wel een goed ritme in met niet zo veel ruimte om de fout in de gaan. Ik heb het geluk dat mijn naaste collega ook fanatiek aan het afvallen is ( die is al ruim 20 kg kwijt ) en die weet ook dat ik vanaf vandaag weer ben begonnen smile
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : M.

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Jerry zo 2 jan 2011 - 6:35

@ Mila en Ek

We kunnen twee dingen doen: óf jullie erbij 'laten' (klinkt zo kinderachtig 'jij mag wel bij de club horen en jij niet') óf jullie maken topic numero III (want waarom wel nummer 11 en 12 en niet nummer 13 en 14, en 15 en 16..! snapje Embarassed )
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Jerry zo 2 jan 2011 - 6:42

[/tr][tr]
Naam startgewicht streefgewicht huidige gewicht tot nu toe afgevallen
Jerry 67 kg 62 kg 64,3 kg 2,7 kg
Sunshine 73 kg 65 kg 73 kg X
Mimpie108 kg 75 kg 102 kg 6 kg
Applestar 96,4 kg 80 kg95,8 kg 0,6 kg
Cherry Darling 96 kg 80 kg 96 kgX
Stylegirl
Julia
Ik_Zelf_87
Sanannas
Vilein
Mila
Ek

Nou, mazzel dat ik de tabel nog niet af had... smile
De race kan beginnen! :P
(als laatste avondmaal patat gehad, en 't smaakte niet eens zo goed... Neutral )
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Pannetoet zo 2 jan 2011 - 6:57

Internet lag er een paar dagen af dus ik heb net even snel alles doorgelezen en ik ga morgen even goed reageren maar welkom iedereen Very Happy We gaan er nu écht voor en onthoud; genieten mag maar met mate!

Allereerst mijn gegevens voor de tabel:
- Naam: Ik_zelf_87
- Startgewicht: 67.9 (vanmorgen gewogen)
- Streefgewicht: 60 (daar wil ik eerst mee beginnen en daarna zien we wel verder
- Afgevallen tot nu toe: Ik ben vorig jaar begonnen met 72.4 dus ik ben eigenlijk al 2.7kg afgevallen..op dit moment en de afgelopen paar maand heb ik er ook totaal niet op gelet en behoorlijk veel slechte dingen gegeten..
- volgende weegdag: Maandag 10januari

Mijn valkuil is heel simpel; ik ben verzot op alles wat slecht is.. pizza/snackbar/mc-donalds. Alles met chocola, snoep, koekjes, toetjes, crossaintjes, donuts ennn zo kan ik nog wel even doorgaan! Toch vind ik het gezondere eten zoals een boterham met kaas soms net zo lekker maar toch kies ik eerder voor het ongezonde.. Daarnaast vind ik het heel moeilijk om een 'vast' eetpatroon aan te houden, als ik werk dan gaat het goed maar zogauw ik vrij ben of weekend gaat het verkeerd. Geen zin om te ontbijten waardoor je een paar uur later gaat snaaien, soms geen zin om te koken en dan toch kiezen voor een pizza ipv een maaltijdsalade en dat wil ik anders! Ik heb PDS (Prikkelbaar Darm Syndroom;Gevoelige darmen) en daardoor is het eigenlijk heel belangrijk om goed en gezond te eten en ik voel mij ook veel lekkerder als ik gezond eet alleen kan ik niet doorzetten..ja misschien kan ik het wel maar als ik een wat kilootjes kwijt ben vind ik dat ik wel weer iets mag en dán ga ik weer de fout in..en ik wil nu echt doorzetten want de vetrolletjes zitten me vreselijk in de weg! Ik ga niet sporten want dat hou ik niet vol, ik ben al meerdere keren lid geweest van een sportschool maar na een maand ga ik niet meer omdat ik mij er écht niet toe kan zetten en het stiekem verschrikkelijk vind dus dat ga ik mijzelf niet meer verplichten..ik wil wel vaker de trap pakken ipv de lift, de fiets ipv de auto en misschien wat vaker wandelen en de zomer skeeleren (dat vind ik wel gigantisch leuk!)

@ Jerry: Het is wel zo dat je op een gegeven moment moet zeggen 'tot hier en niet verder' maar we kunnen ook zeggen 'alleen hun 2 nog' en dan is het klaar..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Beachgirl zo 2 jan 2011 - 7:01

Laten we het geen race noemen Wink

Beetje oneerlijk aangezien ik al 3 maanden bezig ben, en sommigen vandaag starten. Ook krijgen sommige meiden hulp (waaronder ik) en anderen niet.

Dus dit is niet de afvalrace, maar het afval motivatie topic! Very Happy

Hoe doen we het trouwens met de updates? Mailen we de topicstarter in een berichtje met het nieuwe gewicht, of zetten we het gewoon hier in een post? Ik weeg namelijk niet elke week, maar eens in de 3 weken bij de dietiste. Maar ik denk dat ik komende week een weegschaal ga kopen, weeg toch stiekem liever ook af en toe thuis.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  applestar zo 2 jan 2011 - 7:17

Ik_zelf_87 schreef:Internet lag er een paar dagen af dus ik heb net even snel alles doorgelezen en ik ga morgen even goed reageren maar welkom iedereen Very Happy We gaan er nu écht voor en onthoud; genieten mag maar met mate!

Allereerst mijn gegevens voor de tabel:
- Naam: Ik_zelf_87
- Startgewicht: 67.9 (vanmorgen gewogen)
- Streefgewicht: 60 (daar wil ik eerst mee beginnen en daarna zien we wel verder
- Afgevallen tot nu toe: Ik ben vorig jaar begonnen met 72.4 dus ik ben eigenlijk al 2.7kg afgevallen..op dit moment en de afgelopen paar maand heb ik er ook totaal niet op gelet en behoorlijk veel slechte dingen gegeten..
- volgende weegdag: Maandag 10januari

Mijn valkuil is heel simpel; ik ben verzot op alles wat slecht is.. pizza/snackbar/mc-donalds. Alles met chocola, snoep, koekjes, toetjes, crossaintjes, donuts ennn zo kan ik nog wel even doorgaan! Toch vind ik het gezondere eten zoals een boterham met kaas soms net zo lekker maar toch kies ik eerder voor het ongezonde.. Daarnaast vind ik het heel moeilijk om een 'vast' eetpatroon aan te houden, als ik werk dan gaat het goed maar zogauw ik vrij ben of weekend gaat het verkeerd. Geen zin om te ontbijten waardoor je een paar uur later gaat snaaien, soms geen zin om te koken en dan toch kiezen voor een pizza ipv een maaltijdsalade en dat wil ik anders! Ik heb PDS (Prikkelbaar Darm Syndroom;Gevoelige darmen) en daardoor is het eigenlijk heel belangrijk om goed en gezond te eten en ik voel mij ook veel lekkerder als ik gezond eet alleen kan ik niet doorzetten..ja misschien kan ik het wel maar als ik een wat kilootjes kwijt ben vind ik dat ik wel weer iets mag en dán ga ik weer de fout in..en ik wil nu echt doorzetten want de vetrolletjes zitten me vreselijk in de weg! Ik ga niet sporten want dat hou ik niet vol, ik ben al meerdere keren lid geweest van een sportschool maar na een maand ga ik niet meer omdat ik mij er écht niet toe kan zetten en het stiekem verschrikkelijk vind dus dat ga ik mijzelf niet meer verplichten..ik wil wel vaker de trap pakken ipv de lift, de fiets ipv de auto en misschien wat vaker wandelen en de zomer skeeleren (dat vind ik wel gigantisch leuk!)

@ Jerry: Het is wel zo dat je op een gegeven moment moet zeggen 'tot hier en niet verder' maar we kunnen ook zeggen 'alleen hun 2 nog' en dan is het klaar..
Ik ben het er wel meeeens wat ik_zelf zegt. Nog 2 en niet verder

jou verhaal klinkt mij erg bekend in de oren. Ik ben precies zo! Al heb ik nu wel al de grootte stap gezet door me in te schrijven bij een sportschool en eindelijk een les gevonden te hebben die ik echt leuk vind: XCO
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : M.

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Tiana zo 2 jan 2011 - 7:33

Van mij mogen de 2 dames er ook nog bij hoor, maar daarna liever niemand meer erbij, want anders kan ik het niet bijhouden angel.

- Naam: Stylegirl
- Startgewicht: 80 kg
- Streefgewicht: 68 kg
- Afgevallen tot nu toe: 0

Ik heb me niet meer gewogen vanmorgen, maar ik schat dat ik zo rond de 80 weeg, vorige week woog ik iets in de 79 en met oud & nieuw erbij zal het wel 80 zijn. Ik ben trouwens 1,68 meter dus vandaar dat mijn streefgewicht 68 kg is, maar ik kan het altijd nog naar onder/boven bijstellen. Ik wil in ieder geval uit de 80 en 70 komen silent.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 7:39

Helaas, net te laat! Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Jerry zo 2 jan 2011 - 7:54

ik noemde 't een race, maar toen ik gepost had, dacht ik 'hm, hoop niet dat meiden het lezen als 'we doen wie 't meest afvalt', want dat ik zeker niet mijn bedoeling. Het was meer in de trant van 'daar gaan we dan'..smile
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Beachgirl zo 2 jan 2011 - 7:57

Jerry schreef:ik noemde 't een race, maar toen ik gepost had, dacht ik 'hm, hoop niet dat meiden het lezen als 'we doen wie 't meest afvalt', want dat ik zeker niet mijn bedoeling. Het was meer in de trant van 'daar gaan we dan'..smile

Ik snapte je wel hoor. smile
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Tiana zo 2 jan 2011 - 8:11

Ik ben zo bang voor de operatie van morgen Sad. Begin steeds zenuwachtiger te worden, hoop dat ik nog wel een beetje kan slapen vannacht!
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 8:13

Jerry schreef:ik noemde 't een race, maar toen ik gepost had, dacht ik 'hm, hoop niet dat meiden het lezen als 'we doen wie 't meest afvalt', want dat ik zeker niet mijn bedoeling. Het was meer in de trant van 'daar gaan we dan'..smile

Het was wel een race over wie zich het eerst aanmeldt Wink
Misschien ga ik maar een 2e topic openen.. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  applestar zo 2 jan 2011 - 8:20

Stylegirl schreef:Ik ben zo bang voor de operatie van morgen Sad. Begin steeds zenuwachtiger te worden, hoop dat ik nog wel een beetje kan slapen vannacht!
agh niet te veel aan denken. het komt allemaal wel goed. ik heb alleen geen tips voor je want ik ben ookaltijd zo zenuwachtig voor dat soort dingen maar ik wil je wel alvast heel veel succes wensed voor morgen!
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : M.

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Pannetoet zo 2 jan 2011 - 8:49

@ Stylegirl: Inderdaad niet al teveel over nadenken, dan maak je jezelf helemaal gek..zo lekker gaan slapen en het komt vast en zeker goed morgen! Je merkt er toch niks van 👅 Ik ben zelf 19okt. geopereerd en ik vond het voor de tijd ook doodeng! Maar toen het eenmaal zover was vond ik het wel spannend omdat ik nog nooit zoiets meegemaakt had maar achteraf gezien viel het hartstikke mee! Behalve de pijn erna..maar dat zal bij jou vast heel anders zijn! (Ik ben namelijk niet aan mijn knie geopereerd) Komt goed meid!
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen II (=vol) - Pagina 2 Empty Re: Afvallen II (=vol)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum