Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvallen in 2011

+31
Jude
Monte
Highway
Mari
flower
applestar
Beachgirl
Lise_E
Sunshine
Poeke
MissD
mzcharlotte
Mscene
missmail
Jeanette
Silver
Frappuccino
Biancos
Ellebel
Jerry
silly-one
Arwyn
nina
Zwoesj
Rebecca
Minx
zaza
Zininzon
Pannetoet
Mysterious
Effie_O
35 plaatsers

Pagina 1 van 27 1, 2, 3 ... 14 ... 27  Volgende

Ga naar beneden

Afvallen in 2011 Empty Afvallen in 2011

Bericht  Effie_O do 23 dec 2010 - 1:05

Zo, nooit gedacht dat ik dit nog eens zou typen Wink
Ik begreep nooit waarom zoveel mensen perse vanaf 1 januari willen beginnen met afvallen, maar nu spookt het idee ook door mijn hoofd. Nog even de kerstdagen door, daarna de familietraditie waarbij het ook om voedsel gaat, dan nog de oliebollen...geen zin om dat allemaal te laten staan. Dus, zal ik het gewoon doen vanaf 1 januari?

Op mijn vorige werk liep ik de hele dag en ook vrij veel. Dat heb ik nu niet meer en ik ben sinds de zomer 8 kilo aangekomen. Op zich nog geen ramp, want ik was niet heel zwaar, maar als ik er nu niks aan doe blijft het maar door gaan natuurlijk. Nu is het nog niet zo ernstig dat ik echt drastische maatregelen moet gaan nemen. Ik zou er graag 5 kilo af willen hebben (want het iets vollere staat me niet heel verkeerd).

Maar, hoe dit aan te pakken? Ik ben niet sportief, heb heel weinig motivatie om te gaan sporten. Zou ook niet weten wat ik wil gaan doen. Ik weet wel dat ik overdag beter kan eten, ik sla vaak de lunch over en pak dan als ik echt heel erg trek heb snel een koekje of iets dergelijks. Dus overdag moet ik beter eten, gewoon netjes een broodje pakken. In de avond zetten mijn vriend en ik graag een toastje of chips op tafel, dat moet ook minder. Maar dan moet vriend natuurlijk ook mee willen werken Wink We drinken dan meestal ook een glaasje of 2, een glaasje fris zou beter zijn.

Ik weet dus wat ik moet doen, maar moet het nu nog voor elkaar zien te krijgen. En dat sporten, wat moet ik daar nou mee? Oh ja, ik weet van mezelf dat ik, als ik normaal eet, om de 2 uur iets moet eten. Misschien eet ik te weinig op de momenten dat ik eet en heb ik daarom zo snel weer trek, misschien verteer ik de boel snel. Maar dit heb ik dus ook na het avondeten, dus ik zou wel iets willen eten in de avond. Maar wat is gezond?

Iemand die mee wil doen of tips voor me heeft?
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen in 2011 Empty Re: Afvallen in 2011

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 1:46

Ik ga mee doen!

Edit: Wij eten nooit chips/nootjes/toastjes door de week.
Alleen in t weekend.
Wil ik savonds toch wat, dan eet ik worteltjes, komkommer of fruit.

Gast
Gast

Bericht  Effie_O do 23 dec 2010 - 2:27

Dat is ook meteen mijn probleem, ik ben absoluut geen liefhebber van fruit. Een komkommer zetten wij hier ook wel eens op tafel, maar dat gaat me vrij snel vervelen. En ik wil wel afvallen, maar niet op zo'n manier dat ik alleen nog maar 'vieze' dingen eet Wink

Er bestaan toch ook rijst wafels of iets dergelijks? Van die dingen die zo stinken? Volgens mij heb je die ook in verschillende smaken en ik dacht dat die ook niet heel vet zijn. Misschien kan ik eens zoiets proberen, om het eten in de avond wat af te bouwen. Niet meteen radicaal niks meer eten, want dan ga ik met zo'n vervelend gevoel in mijn maag naar bed.

Goed dat je ook mee gaat doen trouwens! Heb je ook een bepaald gewicht wat er af moet?
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 3:35

En ipv sporten een rondje lopen? Maak foto's onderweg of zo dan ben je toch nog bezig en lijkt het niet zinloos Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Mysterious do 23 dec 2010 - 3:37

i'm in! ik moet er 5 kwijt. Ben al een tijdje bezig en het ging best goed, was er 4 kwijt maar ze zitten er weer aan Sad
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Effie_O do 23 dec 2010 - 4:06

Lopen doe ik ook al heel veel trouwens. Boodschappen ga ik vaak halen met een rugzakje op, in plaats van met de fiets (wat overigens ook wel goed is maar dat duurt veel minder lang). Ga ook regelmatig een stukje gewoon door de stad lopen, of laatst een route van 8 kilometer om te voet bij de kringloop op het industrieterrein te komen :P
Maar dat zou ik nog wel vaker kunnen doen, zo'n stukje lopen. En dan ook echt stevig lopen, want met een rugzak vol boodschappen lukt dat niet altijd Wink

Dat van die foto's is trouwens wel een heel leuk idee, daar ben ik mijn hobby van aan het maken maar had nog niet aan de combinatie met het sportief lopen gedacht!
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 4:23

Very Happy Dan heb je mooi 2 ineen dus Very Happy Goede motivatie Wink (fotografie en sporten :P of ja lopen :P)

Gast
Gast

Bericht  Pannetoet do 23 dec 2010 - 4:26

Ik doe ook mee! Very Happy
Aangezien ik ook een gruwelijke hekel aan sporten heb doe ik het ook zonder sporten.. en ik weet eigenlijk heel goed waar mijn probleem ligt! Ik ben een ontzettende zoetekauw en ik heb ook echt dagen dat ik meer snoep/fastfood eet dan normaal en gezond eten en dit moet anders. Het werkt ook niet echt mee dat ik in een supermarkt werk waar je al snel in de verleiding komt om tussen de middag een crossaintje te eten ipv je boterham met kaas..terwijl dat soms nog lekkerder is! Het sporten wil ik kunnen vervangen door vaker de trap te nemen ipv de lift, de fiets ipv de auto en kleine stukjes gewoon lopen en het voorjaar gewoon lekker een stuk wandelen door het bos! In de eerste instantie wil ik gaan voor de 6 kilo zodat ik op een gezond bmi zit.. laten we daar maar eens mee beginnen smile
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Zininzon do 23 dec 2010 - 5:02

Ik ga ook meedoen! Ik snaai de laatste tijd alles wat los en vast zit, omdat het van mezelf 'mag'. Eigenlijk moet ik altijd oppassen, heb gigantische aanleg voor dik worden en pas zo langzamerhand niet meer in maat 42 (ik ben dan wel 1.80 meter, maar goed).
Ik ga voor minstens 15 kilo er af!

[Edit: Ehh, schreef ik dit echt? Ja? Krijg een beetje het gevoel dat ik er niet meer onderuit kan nu, misschien wel eens goed!]
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Effie_O do 23 dec 2010 - 5:43

Zininzon, 15 kilo staat genoteerd! Zwart op wit! En blijf van die 'wijzig' knop af Wink

Leuk dat er steeds meer mensen mee gaan doen! Toen ik het net aan mijn vriend vertelde, zei hij meteen 'oh, dan doe ik ook mee'. Dus dat wordt wel makkelijker, om 's avonds niet te gaan snacken. We hebben wel vaker zo'n periode gehad dat we dat bewust niet deden, maar het is er toch weer ingeslopen.

Trouwens, wat ik nu eens in de maand (?) doe maar eigenlijk een paar keer per week zou moeten doen: hoepelen! Heb al een hele tijd terug een hoepel gekocht, ben toen heel fanatiek een paar keer met die hoepel voor de tv gestaan bij een leuke serie, maar het hield ook snel weer op. Probeer het straks vaker te doen, dat is nog wel redelijk leuk sporten. Misschien nog een tip voor een ander?
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 5:49

Oh hoepelen doe (of je moet ik weer doen:P) op de wii Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Zininzon do 23 dec 2010 - 5:52

Ik heb een tijd 2 a 3 keer per week gesport, maar nu ik een huis heb gekocht en druk aan het verbouwen/shoppen ben, ben ik al blij als ik 1 x haal Embarassed Ik wil in januari weer meer gaan sporten, no excuses!
Ik ben nu ziek, dus deze week lukt het helemaal niet.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Afvallen in 2011 Empty Afvallen in 2011

Bericht  zaza do 23 dec 2010 - 7:42

Ik sluit mezelf ook aan! De laatste tijd eet ik ook echt veel te veel en ongezond. Ik sport wel een keer in de week en wil dit eigenlijk twee keer per week gaan sporten! Daarnaast wandel ik dagelijks met mijn hond. Dus wat betreft beweging zit het wel goed alleen nu mijn eet patroon aan gaan passen. Ik klets gezellig met jullie mee!
zaza
zaza
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 39
Punten : 41
Registratiedatum : 23-12-10

Bericht  Minx do 23 dec 2010 - 10:51

Ik doe ook mee. Heb het mijn vriend en ouders ook al gezegd. Ik heb een vervelende stage gehad en ben toen veel aangekomen. Dus wil nu 7-10 kg kwijt om weer aan mijn mooie gewicht te zitten.
Ff knallen en dan komt het goed.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Effie_O do 23 dec 2010 - 11:01

Heel leuk dat er nu al zoveel mensen mee willen doen! We gaan ons best doen!
Op 1 januari ga ik me wegen en definitief beslissen hoe veel er af moet Wink
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 24 dec 2010 - 9:28

Ik sluit me aan.

In totaal wil ik graag tussen de 10 en 15 kg afvallen. Dat zal voldoende zijn om weer in mijn oude broeken te passen. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 dec 2010 - 10:50

Ik doe mee, vanaf 10 januari. Daarvoor heb ik nog een paar verjaardagen.
Ik heb een tijdje Sonja Bakker gedaan, maar ik heb de laatste tijd heel erg ongezond gegeten.
Ik heb nu een boek van Mathijs Vrieze gekocht.

Ik heb al maanden niet meer op de weegschaal gestaan, ik durf niet ....
Ik woog afgelopen zomer 70 kg.

Gast
Gast

Bericht  Rebecca vr 24 dec 2010 - 11:16

Ik doe ook graag mee en wil er zo'n 15kg afhebben. Ik ben net als een aantal van jullie niet echt een sporter, al vind ik wandelen wel heerlijk (maar maak er te weinig tijd voor) en heb nog niet zo lang geleden een prachtig nieuwe fiets gekocht, met het idee af en toe samen met een collega naar het werk te fietsen, maar dat is pas 1 keer gebeurd, om 17.00u nog 15km terug naar huis fietsen staat me toch een beetje tegen.

Het grootste probleem is hier het snaaien in de avond...chippies, koekjes, noem maar op...vooral wanneer mijn vriend niet thuis is vind ik dat ik helemaal los mag gaan...in het nieuwe jaar wil ik terug naar niets meer nemen na het eten, maar om te beginnen maar gewoon een bakje yoghurt pakken als ik 's avonds trek heb.
Mijn vriend doet gelukkig ook mee, dus geen 'troep' meer in huis en echt ertegen aan!
Andere moeilijkheid voor mij is dat ik in het onderwijs werk, en er in een schooljaar zo'n 150 tot 200 traktaties aan mijn neus voorbij komen...die moet ik allemaal gaan zien te weerstaan!! aahhh...
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Zwoesj za 25 dec 2010 - 7:00

Ik ga meelezen met jullie. Ben benieuwd hoe het jullie af gaat. Ben zelf vorig jaar in 5 maanden tijd 20 kilo kwijt geraakt, wat me eigenlijk heel gemakkelijk af ging. Maar het vasthouden van dat gewicht, dat is nog het moeilijkst.

Alvast heel veel succes allemaal!!
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 7:02

Zwoesj> hoe heb je dat gedaan dan?

Gast
Gast

Bericht  Zwoesj za 25 dec 2010 - 7:14

Theedoosje schreef:Zwoesj> hoe heb je dat gedaan dan?

Ik at heel onregelmatig, ben enorm gaan snaaien toen ik ben gaan samenwonen (heimwee naar mn oude woonplaats, en natuurlijk is het gezellig saampjes op de bank, toastje en stokbroodje erbij :P) en minder beweeglijk werk gaan doen.
Ik heb het zonder dieet gedaan (geen Sonja Bakker o.i.d. ) maar meer dingen als:

* Regelmatig eten
* Na het avondeten niets meer eten
* Meer sporten (ben 4 uur per week gaan Salsa / Zouk dansen)
* Geen brood meer, maar crackers en yoghurt met fruit)
* In het weekend 1 avond waarin ik iets lekkers mocht nemen, maar daar had ik op een gegeven moment niet eens behoefte meer aan
* gezonde, saaie dingen (zoals tomaat of komkommer) opleuken met gezonde, zelfgemaakte dipsausjes op de feestavonden
* Gezonder avondeten (meer groenten zoals salades e.d. eten)

Maar het toverwoord is denk ik toch wel discipline geweest. Toen ik op een gegeven moment op de weegschaal ging staan en ik zag dat hij de 80 aantikte (ben maar 1.63 dus dat is echt teveel) ging er bij mij een knop om. Die moet wel omgaan, anders hou je het echt niet vol.
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 7:30

Oke ff checken wat ik al doe haha:

* Regelmatig eten Doe ik al
* Na het avondeten niets meer eten Doe ik ook, maar eet soms laat
* Meer sporten (ben 4 uur per week gaan Salsa / Zouk dansen) OKe meer sporten dat is mijn punt
* Geen brood meer, maar crackers en yoghurt met fruit) Misschien ook maar weer eens doen crackers, iig als ontbijt..tijd terug ook gedaan en hielp ook wel. Brood is er weer ingeslopen.
* In het weekend 1 avond waarin ik iets lekkers mocht nemen, maar daar had ik op een gegeven moment niet eens behoefte meer aan Ja ook dit doe ik nu nog (hoewel met deze dagen is het soms ook andere dagen :P
* gezonde, saaie dingen (zoals tomaat of komkommer) opleuken met gezonde, zelfgemaakte dipsausjes op de feestavonden Goede tip dat deed ik niet met gezonde dip. Heb je tips voor gezonde dip?
[/b][b]

Gast
Gast

Bericht  Zwoesj za 25 dec 2010 - 7:57

Ik at helemaal geen brood meer (nu ook nog steeds alleen 's middags trouwens). Als ontbijt at ik dan vaak yoghurt met stukjes fruit of een zelfgemaakte smoothie (bijv. met magere yoghurt, banaan, sinaasappelsap). Beviel me prima, die verandering smile

Ehm.. dipsausjes..
Tja eigenlijk alles wat op yoghurt basis is, bijvoorbeeld zelfgemaakte magere Tzaziki, of van die zakjes van de supermarkt waar poeder voor een dipsaus in zit. Aanmengen met Yofresh en smullen :P

Verder nog hapjes die je kan maken en toch nog wel enigszins gezond zijn, en er leuk uit ziet op tafel:
* Fruitspiesjes
* Gekruide soepstengels ingewikkeld in ham
* Geroosterde groentespiesjes
* Cherrytomaatjes uitgehold en gevuld met een lunchsalade (bijvoorbeeld eiersalade)
* Snij een komkommer met schil in wat dikkere plakken, druppel yofresh erop, schijfje hardgekookt ei, wat paprikapoeder erop en een half cherry tomaatje
* Meloen met rauwe ham
* En heel lekker, maar iets minder gezond, dunne plakjes appel, bestrooien met een beetje suiker en kaneel, en dan de oven in jummie!

En goed kijken naar wat je op je crackers en als tussendoortjes eet. Probeer binnen 2 uur na opstaan te ontbijten, dan rond een uur of 10 een tussendoortje (ik pakte vaak een stuk fruit), rond 12 uur je lunch (bijv. maaltijdsalade) om 3 uur je 2e tussendoortje (iets van sultana ofzo) en rond 6 a 7 uur je avondeten.

En wat ik vergat, ik ben gestopt met frisdranken drinken, en alleen maar siroop, water en thee gepakt. Dat helpt ook vooral Groene thee is erg goed.
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 8:10

Dat van frisdrank ben ik al heel lang mee gestopt en heb ook geen behoefte meer aan. Drink idd ook veel water of thee. Dus dat zit wel goed.

Ik eet bijna geen tussendoortjes eigenlijk.

Dank je voor de tips van dips$ausjes :P

Gast
Gast

Bericht  nina za 25 dec 2010 - 10:20

Zininzon schreef:Ik ga ook meedoen! Ik snaai de laatste tijd alles wat los en vast zit, omdat het van mezelf 'mag'. Eigenlijk moet ik altijd oppassen, heb gigantische aanleg voor dik worden en pas zo langzamerhand niet meer in maat 42 (ik ben dan wel 1.80 meter, maar goed).
Ik ga voor minstens 15 kilo er af!

[Edit: Ehh, schreef ik dit echt? Ja? Krijg een beetje het gevoel dat ik er niet meer onderuit kan nu, misschien wel eens goed!]
Mag ik je vragen hoe zwaar je dan nu bent? Want ik ben ook 1.81....

En let wel: Afvallen en op gewicht blijven doe je niet door tijdelijk af te vallen, maar door je leefstijl te veranderen!
(ik heb een goed schema en ben er eerder al 0,8 kg per week mee afgevallen waarbij ik meer brood moest eten als voorheen)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud