Stoppen met werken?
+22
kwak
RYW
Flower_L
Jazzlyn
Annemie
Liadan
pindaatje
Spring
Printje
SarahKey
Annie24
MissD
Marin
chipa
Susan
Coco
Happydobby
Lavendel
_Mashimaro_
Paper Crown
Pussycat
joyce0606
26 plaatsers
Pagina 4 van 8
Pagina 4 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Stoppen met werken?
Eucalypta schreef:Het gaa er toch niet om of je werken leuk vindt? Als volwassen mens moet je toch gewoon zorgen voor inkomen, of je dat nou leuk vindt of niet?
Als het financieel mogelijk is, kán het wel gewoon. Niet iedereen heeft die luxe, maar sommige mensen wel en dan is een 1persoonsinkomen genoeg om een heel gezin te runnen. Waarom zou je dan als vrouw er bij gaan werken, en dus tijd met je kinderen opofferen terwijl je liever met je kinderen zou willen zijn?
Als je liever wilt werken, omdat je bang bent dat je wereldje te klein wordt, is dat een prima reden om te blijven werken. Maar als je vanuit financieel oogpunt niet hóeft te werken en het ook liever niet doet, lijkt me daar niets mis mee. Zelfs al gaat je relatie uit. Dan heb je wellicht minder carriere gemaakt en een gat in je cv, maar ook daar valt wel weer wat voor te regelen als je dan wel moet werken.
Als ik de luxe heb om niet te hoeven werken, hoef ik daar geen seconde over na te denken. Ik ben liever fulltime mama, dan fulltime carrierevrouw, of zelfs parttime. Ik besteed liever mijn volledige aandacht aan mijn gezin en steek daar mijn energie en toewijding in, dan dat ik het versprokkel over gezin en werk. En iemand anders die dat anders ziet, ook prima, ik kan héél goed begrijpen dat sommige mensen dat absoluut niet willen. Maar ik zie het zo.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Eucalypta schreef:Het is gewoon de toon. Het hele 'ik moet wel werken omdat ik niet anders kan, maar anders zou ik thuisblijven bij mijn kinderen en ik heb het er zo moeilijk mee dat ik ze niet zélf kan opvoeden'. Ik ken een aantal van dat soort mensen in het echt, die melden zich constant ziek, zijn totaal onbetrouwbare werkneemsters, klagen zich een ongeluk over het feit dat ze wel móeten werken ookal hebben ze een kind (en vinden ook oprecht dat het hebben van een werkende baarmoeder een vrijstelling voor welke vorm van arbeid dan ook zou moeten zijn), enzovoorts.
Mannen doen dat niet, dat gezeur. Waarom vrouwen wel? Nergens voor nodig. Ik hoor nóóit een man zeggen 'ik moet zóveel werken, ik mís mijn kinderen zo, als ik kon zou ik stoppen'.
Wat ik me wel afvraag, vind je het nou eigenlijk oneerlijk voor mannen of voor vrouwen als vrouwen thuisblijven? Want dat verschilt bij jou echt per post.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Wat offtopic misschien maar ik vind het zeker wel belangrijk dat mijn werk 'leuk' en uitdagend is. Anders ben je nog ongelukkig en dat komt ook over op je kind. Werken moet idd dat leer ik mijn kinderen in de klas ook maar niet werken maakt je niet dom en lui. Ik ken Laurientje persoonlijk en die twee dingen is zij dus absoluut niet.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Joy_ schreef:Eucalypta schreef:Het gaa er toch niet om of je werken leuk vindt? Als volwassen mens moet je toch gewoon zorgen voor inkomen, of je dat nou leuk vindt of niet?
Als het financieel mogelijk is, kán het wel gewoon. Niet iedereen heeft die luxe, maar sommige mensen wel en dan is een 1persoonsinkomen genoeg om een heel gezin te runnen. Waarom zou je dan als vrouw er bij gaan werken, en dus tijd met je kinderen opofferen terwijl je liever met je kinderen zou willen zijn?
Als je liever wilt werken, omdat je bang bent dat je wereldje te klein wordt, is dat een prima reden om te blijven werken. Maar als je vanuit financieel oogpunt niet hóeft te werken en het ook liever niet doet, lijkt me daar niets mis mee. Zelfs al gaat je relatie uit. Dan heb je wellicht minder carriere gemaakt en een gat in je cv, maar ook daar valt wel weer wat voor te regelen als je dan wel moet werken.
Als ik de luxe heb om niet te hoeven werken, hoef ik daar geen seconde over na te denken. Ik ben liever fulltime mama, dan fulltime carrierevrouw, of zelfs parttime. Ik besteed liever mijn volledige aandacht aan mijn gezin en steek daar mijn energie en toewijding in, dan dat ik het versprokkel over gezin en werk. En iemand anders die dat anders ziet, ook prima, ik kan héél goed begrijpen dat sommige mensen dat absoluut niet willen. Maar ik zie het zo.
En wat als je man nou ook het liefste fulltime thuisblijft en beide partime is geen optie?
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Eucalypta, in elk topic dat hierover gaat benadruk je dat het voor mannen een plicht en voor vrouwen een optie is om te werken, terwijl het daar vaak nog niet eens over gaat.
Ik ben een paar jaar degene geweest die het meest verdiende bij ons thuis omdat mijn vriend nog studeerde. Nu werk ik 18 uur (eerst 27 maar nu 9 uur ouderschapsverlof) en hij werkt 4 dagen. Hij is 1 dag thuis en dat vindt hij genoeg, daarbij heeft hij een functie waarbij hij niet minder kan gaan werken zonder zijn functie te verliezen.
Ik ben sinds begin deze maand minder gaan werken en wel in functie naar beneden gegaan, ik heb daar heel bewust voor gekozen want het belang van mijn zoontje ging toch echt boven het belang van financiele onafhankelijkheid.
Daarbij zijn mijn kinderen maar 1 keer zo klein en kan ik deze tijd nooit meer overdoen, dat is me veel meer waard dan de financiele onafhankelijkheid.
En ja, 1 van mijn redenen om nu ouderschapsverlof op te nemen en dus een stuk minder te werken is omdat ik mijn zoontje nu niet naar een kdv wil brengen.
Ik ben een paar jaar degene geweest die het meest verdiende bij ons thuis omdat mijn vriend nog studeerde. Nu werk ik 18 uur (eerst 27 maar nu 9 uur ouderschapsverlof) en hij werkt 4 dagen. Hij is 1 dag thuis en dat vindt hij genoeg, daarbij heeft hij een functie waarbij hij niet minder kan gaan werken zonder zijn functie te verliezen.
Ik ben sinds begin deze maand minder gaan werken en wel in functie naar beneden gegaan, ik heb daar heel bewust voor gekozen want het belang van mijn zoontje ging toch echt boven het belang van financiele onafhankelijkheid.
Daarbij zijn mijn kinderen maar 1 keer zo klein en kan ik deze tijd nooit meer overdoen, dat is me veel meer waard dan de financiele onafhankelijkheid.
En ja, 1 van mijn redenen om nu ouderschapsverlof op te nemen en dus een stuk minder te werken is omdat ik mijn zoontje nu niet naar een kdv wil brengen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Parels: in heel veel landen is het volslagen normaal dat kinderen 5 dagen per week naar een vorm van opvang gaan, of met 2,5 volledig naar school.
Dat die kinderen het zo slecht doen zou ook aan het KDV kunnen liggen. Of aan het feit dat het slechte ouders zijn. Maar of het veel te maken heeft met hoeveel ze werken betwijfel ik. Slechte ouders heb je altijd, of ze nu werken of thuisblijven, de hoeveelheid die je werkt heeft geen invloed op hoe goed je het doet als ouder. Een ouder die het slecht doet bij 40 uur werken zal het heus niet beter doen bij 10 uur werken. Zo iemand heeft dan gewoon geen aandacht voor zijn kind, dat veranderd niet opeens door minder te werken. Iemand die goed op zijn kind let en er goed voor zorgt doet dat ook met een werkweek van 40 uur. Die basis is dan altijd goed.
Ik werk overigens niet veel, maar 24 uur.
Dat die kinderen het zo slecht doen zou ook aan het KDV kunnen liggen. Of aan het feit dat het slechte ouders zijn. Maar of het veel te maken heeft met hoeveel ze werken betwijfel ik. Slechte ouders heb je altijd, of ze nu werken of thuisblijven, de hoeveelheid die je werkt heeft geen invloed op hoe goed je het doet als ouder. Een ouder die het slecht doet bij 40 uur werken zal het heus niet beter doen bij 10 uur werken. Zo iemand heeft dan gewoon geen aandacht voor zijn kind, dat veranderd niet opeens door minder te werken. Iemand die goed op zijn kind let en er goed voor zorgt doet dat ook met een werkweek van 40 uur. Die basis is dan altijd goed.
Ik werk overigens niet veel, maar 24 uur.
Gast- Gast
Laurientje85 schreef:Lekker leven heb je dan als je altijd maar moet denken van wat als mijn man bij me weggaat of wat als ik bij hem wegga of wat als dit of dat...
+1
Ik ben heel erg blij dat ik in goed overleg met mijn vriend heb besloten om minder te gaan werken, omdat dat rendabeler zou zijn dan als het andersom zou zijn. Ik ben er oprecht van overtuigd, en mijn vriend ook, dat wij nooit uit elkaar gaan. Die kans is er altijd hoor, ik ben zelf kind van gescheiden ouders, maar ik vind dit een geruststellendere gedachte dan de gedachte dat het wel eens mis zal kunnen gaan.
Gast- Gast
Susan schreef:Eucalypta schreef:Het is gewoon de toon. Het hele 'ik moet wel werken omdat ik niet anders kan, maar anders zou ik thuisblijven bij mijn kinderen en ik heb het er zo moeilijk mee dat ik ze niet zélf kan opvoeden'. Ik ken een aantal van dat soort mensen in het echt, die melden zich constant ziek, zijn totaal onbetrouwbare werkneemsters, klagen zich een ongeluk over het feit dat ze wel móeten werken ookal hebben ze een kind (en vinden ook oprecht dat het hebben van een werkende baarmoeder een vrijstelling voor welke vorm van arbeid dan ook zou moeten zijn), enzovoorts.
Mannen doen dat niet, dat gezeur. Waarom vrouwen wel? Nergens voor nodig. Ik hoor nóóit een man zeggen 'ik moet zóveel werken, ik mís mijn kinderen zo, als ik kon zou ik stoppen'.
Wat ik me wel afvraag, vind je het nou eigenlijk oneerlijk voor mannen of voor vrouwen als vrouwen thuisblijven? Want dat verschilt bij jou echt per post.
Voor beide. Ik vind het oneerlijk als mensen op basis van hun geslacht in een bepaalde rol worden geduwd.
Gast- Gast
Hier hebben we de gouden middenweg gevonden: we werken allebei 36 uur
Ik werk maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag overdag. Mijn vriend werkt maandag en dinsdag overdag, woensdagavond/nacht, vrijdagavond/nacht, zaterdagavond/nacht óf overdag. Daardoor gaat Y. op maandag en dinsdag naar het kdv. Op woensdag zijn we met z'n drietjes vrij en gaan we wat leuks doen. Op donderdag en vrijdag is het papadag (en doet papa ook het huishouden) Zaterdag is mama dag als papa overdag moet werken en zondag is ook voor ons drietjes, al moet papa dan voetballen. Op die manier bouwen we allebei een goed pensioen op voor later, heeft Y. zowel papadagen, mamadagen als kdv dagen waar hij met de kindjes kan spelen en kunnen we ons financieel prima redden. Ook als we evt uit elkaar zouden gaan.
Ik werk maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag overdag. Mijn vriend werkt maandag en dinsdag overdag, woensdagavond/nacht, vrijdagavond/nacht, zaterdagavond/nacht óf overdag. Daardoor gaat Y. op maandag en dinsdag naar het kdv. Op woensdag zijn we met z'n drietjes vrij en gaan we wat leuks doen. Op donderdag en vrijdag is het papadag (en doet papa ook het huishouden) Zaterdag is mama dag als papa overdag moet werken en zondag is ook voor ons drietjes, al moet papa dan voetballen. Op die manier bouwen we allebei een goed pensioen op voor later, heeft Y. zowel papadagen, mamadagen als kdv dagen waar hij met de kindjes kan spelen en kunnen we ons financieel prima redden. Ook als we evt uit elkaar zouden gaan.
Laatst aangepast door Annie24 op do 22 sep 2011 - 8:19; in totaal 1 keer bewerkt
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Lavendel schreef:Joy_ schreef: Ik ben liever fulltime mama, dan fulltime carrierevrouw, of zelfs parttime. Ik besteed liever mijn volledige aandacht aan mijn gezin en steek daar mijn energie en toewijding in, dan dat ik het versprokkel over gezin en werk. En iemand anders die dat anders ziet, ook prima, ik kan héél goed begrijpen dat sommige mensen dat absoluut niet willen. Maar ik zie het zo.
En wat als je man nou ook het liefste fulltime thuisblijft en beide partime is geen optie?
Dat gaat natuurlijk in overleg. Maar idealiter zie ik het zelf zo. Bovendien zou ik er wel bij willen blijven freelancen. Beetje a la Susan dus. Stel dat ik twee keer per maand een bruidsshoot heb a la 500 euro, dan zou hij dan mooi voor de kinderen kunnen zorgen, op een zaterdag ofzo.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik vind het trouwens helemaal niet 'goed' voor een kind om alleen bij mama thuis te zijn. Maar dat is persoonlijk. Ik kan duidelijk verschil merken tussen een kind wat alleen maar thuis is gebleven bij mama of ook naar een kdv/psz is geweest.
Daarom hebben wij gekozen om ons kind 1 dag naar kdv te doen, om samen te leren spelen, te delen en sociaal ook contacten te maken. Ook al is het hummeltje in het begin nog te klein.
Ik vind een gastouder of kdv dan alleen maar goed voor de ontwikkeling.
En ik zal straks ook wel moeite hebben om mijn kind 'achter te laten', maar als ik blijf werken voel ik mezelf wel fijner en dat zal een kind ook merken.
Financieel afhankelijk zijn van mijn man zou ik echt nooit willen, iig niet bewust!
Daarom hebben wij gekozen om ons kind 1 dag naar kdv te doen, om samen te leren spelen, te delen en sociaal ook contacten te maken. Ook al is het hummeltje in het begin nog te klein.
En ik zal straks ook wel moeite hebben om mijn kind 'achter te laten', maar als ik blijf werken voel ik mezelf wel fijner en dat zal een kind ook merken.
Financieel afhankelijk zijn van mijn man zou ik echt nooit willen, iig niet bewust!
Rejoy. schreef:en jij bent met 24 uur wel financieel onafhankelijk?
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Rejoy. schreef:en jij bent met 24 uur wel financieel onafhankelijk?
Ik verdien met 24 uur genoeg om eventueel deze woning zelf te huren en rond te komen ja. Met moeite, maar goed. Ik zou ook per direct 36 uur gaan werken als we uit elkaar zouden gaan, en als ik mijn diploma heb wil ik sowieso 32 uur gaan werken, volgend jaar.
Gast- Gast
Biancy schreef:Rejoy. schreef:en jij bent met 24 uur wel financieel onafhankelijk?
Grappig? Ja dus. Nogmaals: het zou wel krap worden, maar ik kan blijven wonen waar ik woon en doen wat ik nu ook doe.
Gast- Gast
SarahKey schreef:Ik vind het trouwens helemaal niet 'goed' voor een kind om alleen bij mama thuis te zijn. Maar dat is persoonlijk. Ik kan duidelijk verschil merken tussen een kind wat alleen maar thuis is gebleven bij mama of ook naar een kdv/psz is geweest.
Ik vind één dag per week juist niet goed, als ik dan toch voor het kinderdagverblijf zou kiezen zou ik altijd voor meer dagen/dagdelen gaan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik heb niet alles gelezen, maar zelf zou ik helemaal gek worden als ik niet zou werken, afgelopen zomer had ik 3 weken vakantie en was eigenlijk wel blij dat ik weer naar mijn werk kon, ff weer wat anders, heerlijk... (ik werk 24 uur)
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Volgens mij is er hier niemand die gezegd heeft op zijn kont te willen blijven zitten als hun relatie over zou gaan. Ik zou ook meer gaan werken als mijn relatie over zou gaan, maar op dit moment niet.Eucalypta schreef:Rejoy. schreef:en jij bent met 24 uur wel financieel onafhankelijk?
Ik verdien met 24 uur genoeg om eventueel deze woning zelf te huren en rond te komen ja. Met moeite, maar goed. Ik zou ook per direct 36 uur gaan werken als we uit elkaar zouden gaan, en als ik mijn diploma heb wil ik sowieso 32 uur gaan werken, volgend jaar.
Liadan- Ratel
SarahKey schreef:Ik vind het trouwens helemaal niet 'goed' voor een kind om alleen bij mama thuis te zijn. Maar dat is persoonlijk. Ik kan duidelijk verschil merken tussen een kind wat alleen maar thuis is gebleven bij mama of ook naar een kdv/psz is geweest.
Ik doe erg veel, ga veel uit huis, op bezoek, ook bij mensen met kinderen. Mijn dochter is dus geregeld bij anderen, ook bij andere kinderen. Dus dat klopt niet altijd wat je zegt.
@Euc, ik vind het gewoon grappig dat iemand jou er op wijst, dat jij geen 40 uur in de week werkt, maar wel zo'n mond heeft over vrouwen die niet werken of geen of amper pensioen opbouwen doordat ze een parttime baan hebben.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Waarom vind je dat Susan?Susan schreef:SarahKey schreef:Ik vind het trouwens helemaal niet 'goed' voor een kind om alleen bij mama thuis te zijn. Maar dat is persoonlijk. Ik kan duidelijk verschil merken tussen een kind wat alleen maar thuis is gebleven bij mama of ook naar een kdv/psz is geweest.
Ik vind één dag per week juist niet goed, als ik dan toch voor het kinderdagverblijf zou kiezen zou ik altijd voor meer dagen/dagdelen gaan.
Liadan- Ratel
Ik werk geen 40 uur omdat ik daarnaast nog een studie doe waar ik meer dan 8 uur school en nog een uur of 12 huiswerk per week voor heb. Als het goed is ben ik begin volgend jaar afgestudeerd en dan ga ik weer meer werken, en meer verdienen omdat ik mijn diploma heb.Biancy schreef:SarahKey schreef:Ik vind het trouwens helemaal niet 'goed' voor een kind om alleen bij mama thuis te zijn. Maar dat is persoonlijk. Ik kan duidelijk verschil merken tussen een kind wat alleen maar thuis is gebleven bij mama of ook naar een kdv/psz is geweest.
Ik doe erg veel, ga veel uit huis, op bezoek, ook bij mensen met kinderen. Mijn dochter is dus geregeld bij anderen, ook bij andere kinderen. Dus dat klopt niet altijd wat je zegt.
@Euc, ik vind het gewoon grappig dat iemand jou er op wijst, dat jij geen 40 uur in de week werkt, maar wel zo'n mond heeft over vrouwen die niet werken of geen of amper pensioen opbouwen doordat ze een parttime baan hebben.
Laatst aangepast door Eucalypta op do 22 sep 2011 - 8:27; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Hoe kan t dan toch ook dat toen ik nog klein was er dus heel veel moeders fulltime thuis waren het met ons ook allemaal goed gekomen is....
Gast- Gast
Tja, toevalLaurientje85 schreef:Hoe kan t dan toch ook dat toen ik nog klein was er dus heel veel moeders fulltime thuis waren het met ons ook allemaal goed gekomen is....
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
+1
Ik heb een kleuterklas en merk echt duidelijk verschil tussen kinderen die op een dagverblijf/peuterzaal geweest zijn of kinderen die altijd alleen maar thuisgeweest zijn. natuurlijk gaat deze vlieger voor lang niet alle kinderen op maar wel voor de meeste. Ze leren op een dagverblijf toch vaardigheden die ze thuis minder snel leren, niet omdat ouders er niet aan werken maar omdat sommige situaties thuis gewoon niet voorkomen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ook ik vind 1 dag erg weinig, maar dat komt omdat ik in zo'n geval naar Y. kijk. Hij gaat op maandag en dinsdag en op maandag merken zowel ik als de leidsters dat hij echt even moet wennen. Hij slaapt dan ook hooguit een halfuurtje op de dag en is wat jengelig. Op dinsdag is alles weer goed, slaapt hij 'normaal' en is gezellig.
Maar als jij je prettig voelt bij 1 dag moet je dat zeker doen
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Pagina 4 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Zou jij stoppen met werken als..
» Stoppen met werken, hoe dit aanpakken?
» Stoppen met werken.. welke tegemoetkomingen?
» Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....
» Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?
» Stoppen met werken, hoe dit aanpakken?
» Stoppen met werken.. welke tegemoetkomingen?
» Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....
» Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?
Pagina 4 van 8
Permissies van dit forum: