Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stoppen met werken?

+22
kwak
RYW
Flower_L
Jazzlyn
Annemie
Liadan
pindaatje
Spring
Printje
SarahKey
Annie24
MissD
Marin
chipa
Susan
Coco
Happydobby
Lavendel
_Mashimaro_
Paper Crown
Pussycat
joyce0606
26 plaatsers

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Stoppen met werken? - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met werken?

Bericht  pindaatje do 22 sep 2011 - 8:03

Ik zou persoonlijk geen thuisblijfmoeder kunnen/willen zijn.
Het zou financieel misschien wel kunnen, maar ik moet er niet aan denken.
Vind mijn werk veel te leuk, het contact met mijn collega's (en bewoners) zou ik niet willen missen.
Het geeft voor mij net even dat beetje extra, dat ik ook even gewoon mezelf kan zijn ipv alleen mama van....

En ook ik geniet van het moeder zijn, absoluut, op de dagen dat ik thuis ben (werk 24u onregelmatig) heb ik alle tijd voor
dochter en kan ik ook afspreken met vriendinnen oid.
Misschien dat ik in de toekomst, met 2e kindje erbij wel iets minder wil werken, maar ik zou niet helemaal stoppen..

Dus ik ben in mijn geval een leukere moeder als ik werk...

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:04

Laurientje85 schreef:
Eucalypta schreef:Het gaa er toch niet om of je werken leuk vindt? Als volwassen mens moet je toch gewoon zorgen voor inkomen, of je dat nou leuk vindt of niet?

Nou ja, het hoeft niet, maar dat heeft dan wel concequenties: niets opbouwen en een groot risico lopen.

Ik denk dat t juist noodzaak is je werk enigzins leuk te vinden wat voegt t anders toe? Alleen geld? Geld is noodzakelijk ja maar geld maakt mij altijd nog niet gelukkig!
Er zelf zijn voor mijn kinderen dat maakt mij momenteel wel gelukkig..

Waarom moet werk leuk zijn? Werk is in de eerste plaats nodig om jezelf te onderhouden. Dat het ook leuk kan zijn is mooi en lijkt me een prima streven. Maar niet gaan werken omdat je werken niet leuk vind vind ik dus oprecht heel erg lui. Prima als je je dat kunt veroorloven, lui zijn, maar dat is in de meeste gevallen niet zo.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:05

En wat nou als je man thuiskomt met 'ik vind mijn werk niet meer zo leuk, ik wil stoppen'?

Ik denk dat de meeste moeders gaan steigeren als hun man thuiskomt met de mededeling dat ze nu weleens zélf de opvoeding willen doen en dat vrouwlief 40 uur mag gaan werken.

Laatst aangepast door Eucalypta op do 22 sep 2011 - 8:06; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:06

Euc, wat heb je een verschrikkelijk naar, denigrerend toontje in je posts.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 22 sep 2011 - 8:07

Maakt de motivatie dan dat het meer of minder lui is? Als je gaat werken omdat je niet houdt van luiers verschonen en fruithapjes klaarmaken en je het minder intensief vindt om achter een bureau te zitten, ben je dan ook lui?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  pindaatje do 22 sep 2011 - 8:07

Eucalypta schreef:
Laurientje85 schreef:
Eucalypta schreef:Het gaa er toch niet om of je werken leuk vindt? Als volwassen mens moet je toch gewoon zorgen voor inkomen, of je dat nou leuk vindt of niet?

Nou ja, het hoeft niet, maar dat heeft dan wel concequenties: niets opbouwen en een groot risico lopen.

Ik denk dat t juist noodzaak is je werk enigzins leuk te vinden wat voegt t anders toe? Alleen geld? Geld is noodzakelijk ja maar geld maakt mij altijd nog niet gelukkig!
Er zelf zijn voor mijn kinderen dat maakt mij momenteel wel gelukkig..

Waarom moet werk leuk zijn? Werk is in de eerste plaats nodig om jezelf te onderhouden. Dat het ook leuk kan zijn is mooi en lijkt me een prima streven. Maar niet gaan werken omdat je werken niet leuk vind vind ik dus oprecht heel erg lui. Prima als je je dat kunt veroorloven, lui zijn, maar dat is in de meeste gevallen niet zo.

Ik vind het ook wel belangrijk om je werk leuk te vinden,denk dat er bedoeld wordt dat je het werk zelf leuk moet vinden... Niet of je werken wel of niet leuk vind.
Als je een baan hebt waar je het niet naar je zin hebt, kan ik me wel indenken dat het makkelijker zou zijn om er mee te stoppen

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Spring do 22 sep 2011 - 8:07

Euc, prima dat dat jouw mening is maar je brengt het zo dat het de waarheid is, en dat iedereen die niet doet wat jij zegt, dom is en niet voor zichzelf zorgt.

Als iemand het geen probleem vindt om afhankelijk te zijn van hun partner, dan is dat toch niet erg?
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:07

Wie zegt dat ik werken niet leuk vind?? Ik vind mijn baan erg leuk juist!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:08

Eucalypta schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Eucalypta schreef:Waarom is werken voor mannen toch een plicht en voor vrouwen een optie? Dat vind ik oneerlijk tegenover de mannen (die krijgen vrijwel niets van hun kinderen mee, want fulltime werken en kinderen kan volgens de meeste moeders niet),oneerlijk tegenover de kinderen (die krijgen weinig van hun vader mee) en oneerlijk tegenover de vrouw in kwestie die onherroeplijk de bijstand in moet als ze gaat scheiden of gedwongen is om in een slecht huwelijk te blijven omdat ze bang is voor de bijstand.

En wat als je man er ook volledig achterstaat? Tja, dan zijn wij maar erg ouderwets, traditioneel of wat dan ook, maar ik vind het prima zo. Zolang je er beide hetzelfde overdenkt binnen een relatie, vind ik het goed. Welke keuze je dan ook maakt, werken, een beetje werken of helemaal thuis zijn.
Logisch dat zo'n man erachter staat: hij loopt geen risico, kan zijn gang gaan en hij hoeft zich nergens zorgen over te maken. Zijn vrouw kan geen kant op want hij zorgt voor het geld, zijn kinderen worden opgevoed zonder dat hij zich er druk over hoeft te maken, en hij heeft het gewoon goed voor elkaar.

Daar staan voor hem dan wel weer lange werkdagen tegenover, van 4.00 tot 20.00 of langer, dus nee, zo goed heeft hij het dan ook weer niet voor elkaar. Het blijft voor beide gewoon geven en nemen, in ons geval dan.
En gelukkig komt niet alles maar op mij als vrouwtje neer. In het weekend werk ik af en toe, of de avonden, en dan is hij echt niet te beroerd om de dingen op zich te nemen die ik normaal doe, en ja, daar hoort ook het huishouden en alles bij.
Prima in evenwicht hier dus. Beide tevreden, heerlijk toch?Ik ben blij dat het hier finnacieel haalbaar is. Over een paar jaar ga ik weer meer werken, en in de zorg lukt dat 9 van de 10 keer gelukkig wel.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:09

Ik ben momenteel wel financieel onafhankelijk, maar ga straks een dag minder werken (3 dagen) als onze kleine geboren is. Als mijn vriend 4 dagen zou gaan werken, gaan we financieel een ontzettend stuk achteruit, veel meer als dan wanneer ik minder zou gaan werken. Ik werk in de kinderopvang, en als ik mijn kind 3 of 4 volle dagen naar het kdv zou brengen, werk ik voor het kdv en niet om er zelf financieel beter van te worden.

Ik denk niet dat ik ooit zal stoppen met werken, ik vind mijn werk ook erg leuk en financieel zou het voor ons niet haalbaar zijn, we zullen het heus wel redden, maar moeten dan heel erg beknibbelen. Plus, ik vind dat een kdv ook goed is voor een kindje, maar 5 hele dagen wil ik mijn kind niet wegbrengen.

Nog even over dat ik mijn vriend de tijd met zijn dochter ontneem omdat hij fulltime moet werken, als het straks mogelijk is voor hem om 36 uur in 4 dagen te proppen omdat hij in de buurt werkt (het bedrijf gaat verhuizen), dan gaat ze nog een dag minder naar het kdv en krijgt hij zijn papadag. Tot die tijd, heeft hij een vrij flexibele baan waardoor hij ook eens een dag thuis kan blijven met haar. Die tijd met papa krijgt ze dus ook wel smile

Trouwens, als mijn vriend een nettosalaris had waardoor ik thuis kon blijven, en lekker met haar dingetjes te kunnen gaan doen, en me niet druk hoefde te maken over boodschappen/leuke dingen/kleren etc. ik niet zou gaan werken, ik weet ook dat mijn vriend zit zou willen. Wel zou ik een 0-uren contract aanvragen, om zo toch af en toe met mijn collega's/de kindjes te blijven.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:09

Rejoy. schreef:Euc, wat heb je een verschrikkelijk naar, denigrerend toontje in je posts.
Mooi he? angel

Nee, ik word altijd zo moe van 'werken moet léuk zijn' en 'je leeft toch niet om te werken' uit de mond van vrouwen die het logisch vinden dat hun man 40 uur werkt en zelf thuis blijven zitten. En daar nog applaus voor willen ook, want ze voeden zelf hun kinderen op. Je hoeft van mij echt niet te werken, echt, als je het leuk vindt om thuis te blijven: gewoon doen. Maar het is geen kunst, die kinderen zouden net zo goed opgevoed worden als je wél werkte. Of iemand werkt of niet boeit me niet. Maar dat het voor mannen een plicht en voor vrouwen een optie is vind ik krom.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:10

Susan schreef:Maakt de motivatie dan dat het meer of minder lui is? Als je gaat werken omdat je niet houdt van luiers verschonen en fruithapjes klaarmaken en je het minder intensief vindt om achter een bureau te zitten, ben je dan ook lui?

Nou idd!

Gast
Gast

_MamaRosa_ schreef:
Eucalypta schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Eucalypta schreef:Waarom is werken voor mannen toch een plicht en voor vrouwen een optie? Dat vind ik oneerlijk tegenover de mannen (die krijgen vrijwel niets van hun kinderen mee, want fulltime werken en kinderen kan volgens de meeste moeders niet),oneerlijk tegenover de kinderen (die krijgen weinig van hun vader mee) en oneerlijk tegenover de vrouw in kwestie die onherroeplijk de bijstand in moet als ze gaat scheiden of gedwongen is om in een slecht huwelijk te blijven omdat ze bang is voor de bijstand.

En wat als je man er ook volledig achterstaat? Tja, dan zijn wij maar erg ouderwets, traditioneel of wat dan ook, maar ik vind het prima zo. Zolang je er beide hetzelfde overdenkt binnen een relatie, vind ik het goed. Welke keuze je dan ook maakt, werken, een beetje werken of helemaal thuis zijn.
Logisch dat zo'n man erachter staat: hij loopt geen risico, kan zijn gang gaan en hij hoeft zich nergens zorgen over te maken. Zijn vrouw kan geen kant op want hij zorgt voor het geld, zijn kinderen worden opgevoed zonder dat hij zich er druk over hoeft te maken, en hij heeft het gewoon goed voor elkaar.

Daar staan voor hem dan wel weer lange werkdagen tegenover, van 4.00 tot 20.00 of langer, dus nee, zo goed heeft hij het dan ook weer niet voor elkaar. Het blijft voor beide gewoon geven en nemen, in ons geval dan.
En gelukkig komt niet alles maar op mij als vrouwtje neer. In het weekend werk ik af en toe, of de avonden, en dan is hij echt niet te beroerd om de dingen op zich te nemen die ik normaal doe, en ja, daar hoort ook het huishouden en alles bij.
Prima in evenwicht hier dus. Beide tevreden, heerlijk toch?Ik ben blij dat het hier finnacieel haalbaar is. Over een paar jaar ga ik weer meer werken, en in de zorg lukt dat 9 van de 10 keer gelukkig wel.

Fijn dat het goed verdeeld is. Maar als hij er vandoor gaat zit jij met de ellende en gaat hij gewoon door zoals hij altijd doet.

Gast
Gast

Laurientje85 schreef:
Susan schreef:Maakt de motivatie dan dat het meer of minder lui is? Als je gaat werken omdat je niet houdt van luiers verschonen en fruithapjes klaarmaken en je het minder intensief vindt om achter een bureau te zitten, ben je dan ook lui?

Nou idd!
Dat levert tenminste nog wat op.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:11

Dat is nou waarom een vader lekker gaat werken, die heeft het dan toch prima geregeld? Vrouwtje lekker thuis, want mannetje vind het wel best zo... laughcry

Gast
Gast

Bericht  Susan do 22 sep 2011 - 8:11

En er is geen middenweg tussen iemand applaus geven en iemand dom, lui en gemakzuchtig noemen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:12

Mijn vriend werkt trouwens wel 40 uur, maar hoeft als hij thuiskomt niks meer in het huishouden te doen en alle tijd kan straks naar zijn dochter of zijn hobby's.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:13

Lekker leven heb je dan als je altijd maar moet denken van wat als mijn man bij me weggaat of wat als ik bij hem wegga of wat als dit of dat... Cry

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:13

Eucalypta schreef:
Rejoy. schreef:Euc, wat heb je een verschrikkelijk naar, denigrerend toontje in je posts.
Mooi he? angel

Nee, ik word altijd zo moe van 'werken moet léuk zijn' en 'je leeft toch niet om te werken' uit de mond van vrouwen die het logisch vinden dat hun man 40 uur werkt en zelf thuis blijven zitten. En daar nog applaus voor willen ook, want ze voeden zelf hun kinderen op. Je hoeft van mij echt niet te werken, echt, als je het leuk vindt om thuis te blijven: gewoon doen. Maar het is geen kunst, die kinderen zouden net zo goed opgevoed worden als je wél werkte. Of iemand werkt of niet boeit me niet. Maar dat het voor mannen een plicht en voor vrouwen een optie is vind ik krom.

hmm, niet mooi, eerder vervelend.

Maargoed, zoals jij voor jouw principes staat, staan thuisblijfmoeders voor hun principes. Jij vindt het blijkbaar nodig om luid en duidelijk te verkondigen dat jij veel werkt, sommige thuisblijfmoeders verdedigen hun mening w.b. het thuisblijven. Het verschil is dat jij andere mensen loopt te beledigen door te roepen dat ze lui en dom zijn. Andersom zie ik dat niet gebeuren. Daarbij lees ik vooral dat de rolverdeling het in goed overleg is gegaan, dus waar jij het vandaan haalt dat werken voor mannen een plicht is en voor vrouwen een optie, is me een raadsel.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:14

Het is gewoon de toon. Het hele 'ik moet wel werken omdat ik niet anders kan, maar anders zou ik thuisblijven bij mijn kinderen en ik heb het er zo moeilijk mee dat ik ze niet zélf kan opvoeden'. Ik ken een aantal van dat soort mensen in het echt, die melden zich constant ziek, zijn totaal onbetrouwbare werkneemsters, klagen zich een ongeluk over het feit dat ze wel móeten werken ookal hebben ze een kind (en vinden ook oprecht dat het hebben van een werkende baarmoeder een vrijstelling voor welke vorm van arbeid dan ook zou moeten zijn), enzovoorts.

Mannen doen dat niet, dat gezeur. Waarom vrouwen wel? Nergens voor nodig. Ik hoor nóóit een man zeggen 'ik moet zóveel werken, ik mís mijn kinderen zo, als ik kon zou ik stoppen'.

Gast
Gast

Bericht  Spring do 22 sep 2011 - 8:14

Jammer genoeg niet. Euc komt gewoon boos over. Zit je iets dwars misschien? Dat er vrouwen zijn die een risico durven te nemen, die ze niet eens als risico zien.. Want ze kiezen er als gezin voor om via bepaalde afspraken te gaan werken of juist niet werken.

Je komt haast jaloers over, en dat je er daarom zo keihard tegenaan loopt te schoppen.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan do 22 sep 2011 - 8:14

Eucalypta schreef:
Laurientje85 schreef:

Nou idd!
Dat levert tenminste nog wat op.

Ja, maar geld is geen argument voor de mate van luiheid. Thuisblijven levert niet nog minder op als je het doet omdat je geen zin hebt om te werken, maar toch is degene die dat als reden heeft in jouw ogen kennelijk extra lui.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:15

Eucalypta schreef:
Mooi he? angel

Wij hebben bij mij op het werk een paar kindjes die 5 dagen in de week komen omdat mama/papa geen zin hebben in de opvoeding en/of willen werken. Die kindjes hun basis ligt bij ons op het kdv, en thuis in het weekend ontsporen ze compleet. Ze huilen als mama ze komt halen en ze lachen als ze op het kdv binnen komen. Dat is ook niet helemaal normaal, denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:15

Er zitten overigens ook heel wat minder mannen in de bijstand. Gek...

Gast
Gast

Bericht  Spring do 22 sep 2011 - 8:15

Dan heb ik een nieuwtje voor je, als mijn vriend niet zou hoeven te werken, zou hij dat ook zeker niet doen!

Maar goed, er bestaan geen geldbomen.

Dus gaan we aan het werk, en zoeken we een baan die we leuk vinden.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: