Stoppen met werken?
+22
kwak
RYW
Flower_L
Jazzlyn
Annemie
Liadan
pindaatje
Spring
Printje
SarahKey
Annie24
MissD
Marin
chipa
Susan
Coco
Happydobby
Lavendel
_Mashimaro_
Paper Crown
Pussycat
joyce0606
26 plaatsers
Pagina 5 van 8
Pagina 5 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Stoppen met werken?
Laurientje85 schreef:Hoe kan t dan toch ook dat toen ik nog klein was er dus heel veel moeders fulltime thuis waren het met ons ook allemaal goed gekomen is....
Omdat toen alles goedkoper was, omdat je toen van 1 inkomen nog rond kon komen, omdat er toen nog geen goede opvang bestond, omdat veel van onze moeders nog ontslagen werden als ze zwanger waren, omdat scheiden toen nog niet hip was.
Gast- Gast
Ik ben het grotendeels eens met euc. Hebben besproken destijds en man wilde minder gaan werken, maar kon toen niet. Ik werk 32u en man nu nog 40. Binnenkort schuiven om te kijken of het mogelijk is dat man ook minder gaat werken. Ik blijf dan 32 werken. Financieel hoeven we niet zoveel te werken, maar voelen ons er prettig bij. En ik wil ook bijdragen aan hypotheek, boodschappen etc....plus aan mn eigen ontwikkeling. Als man en ik uit elkaar zouden gaan, heb ik geen gat op mn cv
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Laurientje85 schreef:Hoe kan t dan toch ook dat toen ik nog klein was er dus heel veel moeders fulltime thuis waren het met ons ook allemaal goed gekomen is....
hahahaha dat klopt helemaal. Maar ik denk wel dat de tijden veranderd zijn, er moeten ook gewoon meer vrouwen werken om goed rond te kunnen komen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Liadan schreef:Waarom vind je dat Susan?Susan schreef:SarahKey schreef:Ik vind het trouwens helemaal niet 'goed' voor een kind om alleen bij mama thuis te zijn. Maar dat is persoonlijk. Ik kan duidelijk verschil merken tussen een kind wat alleen maar thuis is gebleven bij mama of ook naar een kdv/psz is geweest.
Daarom hebben wij gekozen om ons kind 1 dag naar kdv te doen, om samen te leren spelen, te delen en sociaal ook contacten te maken. Ook al is het hummeltje in het begin nog te klein.
Ik vind een gastouder of kdv dan alleen maar goed voor de ontwikkeling.
En ik zal straks ook wel moeite hebben om mijn kind 'achter te laten', maar als ik blijf werken voel ik mezelf wel fijner en dat zal een kind ook merken.
Financieel afhankelijk zijn van mijn man zou ik echt nooit willen, iig niet bewust!
Ik vind één dag per week juist niet goed, als ik dan toch voor het kinderdagverblijf zou kiezen zou ik altijd voor meer dagen/dagdelen gaan.
Ik denk dat het moeilijk is voor een kind om goed te wennen en zich te hechten aan de leidsters als hij of zij maar eens per week gaat.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
dan verdien je goed als je met 24 uur financieel onafhankelijk kunt zijn, of je woont uitzonderlijk goedkoop. Ik denk niet dat ik dat red mijn mijn toekomstige HBO-baan.
vind je het niet jammer dat je op deze manier weinig tijd hebt voor je kinderen als je ruim 60 uur in de week bezig bent met studie/werken?
vind je het niet jammer dat je op deze manier weinig tijd hebt voor je kinderen als je ruim 60 uur in de week bezig bent met studie/werken?
Gast- Gast
Als ik móet werken, zoals wanneer wij uit elkaar zouden gaan, dan ga ik ook zoveel werken dat ik het red natuurlijk. Ik kan hier alleen niet blijven wonen, maar mijn vriend evenmin. Als je MOET werken, dan MOET je werken, maar als je KAN thuisblijven (jij of je man), dan zou ik thuisblijven (of hij).
Gast- Gast
Ik heb het meegemaakt, scheiden van de vader van mijn kinderen. En nog elke dag ben ik heel heel heel heel blij dat ik financieel onafhankelijk ben, want mijn zoons en ik wonen nog in hetzelfde huis in hetzelfde dorp. Ik hoef ze niet uit hun vertrouwde omgeving naar een flatje drie hoog achter te slepen en hun leven hoeft niet verder overhoop dan het al lag na de scheiding.
Mijn jongens gaan ook bijna de hele week naar kinderopvang. Maar van de tijd die we samen hebben genieten we enorm, ik ben wel degelijk compleet verantwoordelijk voor de opvoeding van mijn jongens en ervaar het totaal niet alsof 'iemand anders mijn kinderen opvoedt'. Sterker nog, ik ben onwijs trots op de band die ik met mijn zoons heb.
Voor ieder persoonlijk, hoor, maar ik als ervaringsdeskundige ben gewoon enorm blij geweest met mijn keuze.
Mijn jongens gaan ook bijna de hele week naar kinderopvang. Maar van de tijd die we samen hebben genieten we enorm, ik ben wel degelijk compleet verantwoordelijk voor de opvoeding van mijn jongens en ervaar het totaal niet alsof 'iemand anders mijn kinderen opvoedt'. Sterker nog, ik ben onwijs trots op de band die ik met mijn zoons heb.
Voor ieder persoonlijk, hoor, maar ik als ervaringsdeskundige ben gewoon enorm blij geweest met mijn keuze.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
toeval?Jazzlyn schreef:Tja, toevalLaurientje85 schreef:Hoe kan t dan toch ook dat toen ik nog klein was er dus heel veel moeders fulltime thuis waren het met ons ook allemaal goed gekomen is....
Redenen lijken mij voor de hand liggend. Wellicht eens met moeders praten, dan kom je er wel achter.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
ik zou het financieel kunnen doen, we zullen dat iets zuiniger moeten leven maar ik vind mijn werk te leuk om te stoppen!
ik werk maar 2 dagen in de week en verder ben ik heerlijk thuis bij D.
heel soms zou ik wel willen stoppen met werken maar dan had ik geen leuk route in de thuiszorg
ik vind het alleen wel moeilijk om D. weg te brengen, omdat ik nu een nieuwe baan heb is dat mijn "taak" straks, alleen daarom zou ik dan thuis willen blijven maar dat vind ik geen goede reden van mezelf.
nee, om dan te moeten kiezen blijf ik werken puur omdat ik het zo ontzettend leuk vind.
ik werk maar 2 dagen in de week en verder ben ik heerlijk thuis bij D.
heel soms zou ik wel willen stoppen met werken maar dan had ik geen leuk route in de thuiszorg
ik vind het alleen wel moeilijk om D. weg te brengen, omdat ik nu een nieuwe baan heb is dat mijn "taak" straks, alleen daarom zou ik dan thuis willen blijven maar dat vind ik geen goede reden van mezelf.
nee, om dan te moeten kiezen blijf ik werken puur omdat ik het zo ontzettend leuk vind.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Waarom denk je dat die smiley er stondFlower_L schreef:toeval?Jazzlyn schreef:Tja, toevalLaurientje85 schreef:Hoe kan t dan toch ook dat toen ik nog klein was er dus heel veel moeders fulltime thuis waren het met ons ook allemaal goed gekomen is....
Redenen lijken mij voor de hand liggend. Wellicht eens met moeders praten, dan kom je er wel achter.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Rejoy. schreef:dan verdien je goed als je met 24 uur financieel onafhankelijk kunt zijn, of je woont uitzonderlijk goedkoop. Ik denk niet dat ik dat red mijn mijn toekomstige HBO-baan.
Ik ben ten eerste geen 60 uur bezig. Ik werk 24 uur, ga er 8 naar school, dan ben ik van huis, 32 uur per week. Minder dan dat de gemiddelde kerel van huis is En de rest doe ik als ze in bed liggen of als ze naar school zijn.
Ik vind niet dat ik weinig tijd heb voor mijn kinderen. Ik ontbijt vrijwel elke ochtend met ze, leg ze 1 avond per week niet in bed, de rest van de avonden eten we samen en bespreken we uitgebreid onze dag en breng ik ze zelf naar bed, ik heb dag per week vrij en dan ga ik met ze naar school/zwemles/speeltuin enzovoorts en de weekenden ben ik ook vaak thuis. Tuurlijk heb ik minder tijd dan een thuisblijfmoeder, maar ik zie echt niet in waarom dat schadelijk zou zijn. Mijn kinderen doen het hier prima op, we hebben een uitstekende band en ze vinden school/opvang helemaal leuk. Die zitten er niet eens op te wachten dat we elke dag thuis zijn. Na 3 weken vakantie zijn ze ons echt wel zat
Overigens verdien ik helemaal niet zo denderend.
Laatst aangepast door Eucalypta op do 22 sep 2011 - 8:34; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Flower_L schreef:toeval?Jazzlyn schreef:Tja, toevalLaurientje85 schreef:Hoe kan t dan toch ook dat toen ik nog klein was er dus heel veel moeders fulltime thuis waren het met ons ook allemaal goed gekomen is....
Vroeger was dat veel vanzelf sprekender om zelf voor de kinderen te zorgen, leefde mensen minder luxe dan nu.. En tja alles was misschien wel goedkoper maar mensen waren ook veel meer tevreden met alles dan dat de mensen nu zijn..
Ach ja ik ben gewoon lekker ouderwets!
Gast- Gast
Ik vind het trouwens heerlijk om naar mijn werk te kunnen gaan, en ik vind het ook weer heerlijk om naar huis te kunnen gaan. Dat is voor mij de ideale situatie.
Oh, en ik studeer er ook naast. Dat vind ik ook erg prettig, want ik doe zoveel voor anderen (werken voor mijn baas, zorgen voor mijn zoons, ondersteunen van mijn familie - vooral mijn broer, die heeft een huilbaby-, mijn vriend helpen met zijn bedrijf) en dat studeren is MIJN ontwikkeling, mijn ding.
Oh, en ik studeer er ook naast. Dat vind ik ook erg prettig, want ik doe zoveel voor anderen (werken voor mijn baas, zorgen voor mijn zoons, ondersteunen van mijn familie - vooral mijn broer, die heeft een huilbaby-, mijn vriend helpen met zijn bedrijf) en dat studeren is MIJN ontwikkeling, mijn ding.
RYW- Ratel
Ok, ik snap het. (ik vroeg het me af omdat mijn dochter nu nog maar 1 dag in de week gaat en dat gaat heel goed, maar zij was natuurlijk al heel goed gewend en kent de leidsters al erg goed).Susan schreef:Liadan schreef:Waarom vind je dat Susan?Susan schreef:SarahKey schreef:
Ik vind één dag per week juist niet goed, als ik dan toch voor het kinderdagverblijf zou kiezen zou ik altijd voor meer dagen/dagdelen gaan.
Ik denk dat het moeilijk is voor een kind om goed te wennen en zich te hechten aan de leidsters als hij of zij maar eens per week gaat.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Stom voorbeeld misschien hoor, maar bij mijn moeder is het wel goedgekomen zonder dat ze heeft hoeven te werken. Absoluut een luxe positie, maar het komt dus wel voor. M'n moeder is gestopt met werken toen ze zwanger was van mij (na vijf jaar doktersassistente te zijn geweest), en was dus getrouwd met m'n vader. Toen zij gingen scheiden, mocht zij in het huis blijven wonen en kreeg ze zodanig veel alimentatie van m'n vader dat ze gewoon rondkwam met alles, voor zichzelf en drie kinderen kreeg ze alimentatie. Toen is ze hertrouwd, en verviel de alimentatie voor zichzelf, en ontving ze alleen nog alimentatie voor de kinderen die nog onder de 18 waren en thuis woonden. Toen kreeg ze twee stiefkinderen er bij, en bleef ze voor hen ook thuis, en had intussen dus weer een man. En intussen werkt ze tegenwoordig gewoon 1 x in de week in een winkel, omdat ze dat leuk vindt en alle kinderen intussen zo groot zijn dat ze voor zichzelf kunnen zorgen thuis (en op de middelbare school zitten).
Tja, het is enorm luxe en ontzettend fijn dat het zo goed gelopen is, want het had een veel dramatischer verhaal kunnen worden..Maar het kán dus wel gewoon goed gaan. Ja ze is financieel afhankelijk, zelfs toen ze alleenstaand was, maar ze heeft wel altijd fulltime voor haar 5 kinderen kunnen zorgen, wat haar grootste wens en zorg was.
Tja, het is enorm luxe en ontzettend fijn dat het zo goed gelopen is, want het had een veel dramatischer verhaal kunnen worden..Maar het kán dus wel gewoon goed gaan. Ja ze is financieel afhankelijk, zelfs toen ze alleenstaand was, maar ze heeft wel altijd fulltime voor haar 5 kinderen kunnen zorgen, wat haar grootste wens en zorg was.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Eucalypta schreef:Rejoy. schreef:dan verdien je goed als je met 24 uur financieel onafhankelijk kunt zijn, of je woont uitzonderlijk goedkoop. Ik denk niet dat ik dat red mijn mijn toekomstige HBO-baan.
Ik ben ten eerste geen 60 uur bezig. Ik werk 24 uur, ga er 8 naar school, dan ben ik van huis, 32 uur per week. Minder dan dat de gemiddelde kerel van huis is En de rest doe ik als ze in bed liggen of als ze naar school zijn.
Ik vind niet dat ik weinig tijd heb voor mijn kinderen. Ik ontbijt vrijwel elke ochtend met ze, leg ze 1 avond per week niet in bed, de rest van de avonden eten we samen en bespreken we uitgebreid onze dag en breng ik ze zelf naar bed, ik heb dag per week vrij en dan ga ik met ze naar school/zwemles/speeltuin enzovoorts en de weekenden ben ik ook vaak thuis. Tuurlijk heb ik minder tijd dan een thuisblijfmoeder, maar ik zie echt niet in waarom dat schadelijk zou zijn. Mijn kinderen doen het hier prima op, we hebben een uitstekende band en ze vinden school/opvang helemaal leuk. Die zitten er niet eens op te wachten dat we elke dag thuis zijn. Na 3 weken vakantie zijn ze ons echt wel zat
Dit heb ik ook zo in mijn gezin alleen ik ben ietsje meer van huis, dan. Gaat hier ook uitstekend.
RYW- Ratel
Ik zorg ook zelf voor mijn kinderen. En ik leef niet luxe.Laurientje85 schreef:Flower_L schreef:toeval?Jazzlyn schreef:Tja, toevalLaurientje85 schreef:Hoe kan t dan toch ook dat toen ik nog klein was er dus heel veel moeders fulltime thuis waren het met ons ook allemaal goed gekomen is....
Vroeger was dat veel vanzelf sprekender om zelf voor de kinderen te zorgen, leefde mensen minder luxe dan nu.. En tja alles was misschien wel goedkoper maar mensen waren ook veel meer tevreden met alles dan dat de mensen nu zijn..
Gast- Gast
RYW schreef:Eucalypta schreef:Rejoy. schreef:dan verdien je goed als je met 24 uur financieel onafhankelijk kunt zijn, of je woont uitzonderlijk goedkoop. Ik denk niet dat ik dat red mijn mijn toekomstige HBO-baan.
Dit heb ik ook zo in mijn gezin alleen ik ben ietsje meer van huis, dan. Gaat hier ook uitstekend.
Tja, het is soms druk, maar eerlijk gezegd vind ik het alternatief niet erg aantrekkelijk.
Gast- Gast
RYW schreef:Ik heb het meegemaakt, scheiden van de vader van mijn kinderen. En nog elke dag ben ik heel heel heel heel blij dat ik financieel onafhankelijk ben, want mijn zoons en ik wonen nog in hetzelfde huis in hetzelfde dorp. Ik hoef ze niet uit hun vertrouwde omgeving naar een flatje drie hoog achter te slepen en hun leven hoeft niet verder overhoop dan het al lag na de scheiding.
Het is niet alleen persoonlijk, het is ook maar net hoe je leven loopt. In onze situatie was het denk ik alleen maar een stressfactor geweest als we allebei bijvoorbeeld een baan van 32 uur hadden gehad.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Eucalypta schreef:Ik zorg ook zelf voor mijn kinderen. En ik leef niet luxe.Laurientje85 schreef:Flower_L schreef:toeval?Jazzlyn schreef:Tja, toevalLaurientje85 schreef:Hoe kan t dan toch ook dat toen ik nog klein was er dus heel veel moeders fulltime thuis waren het met ons ook allemaal goed gekomen is....
Ik zorg ook zelf voor mijn kinderen. Ik vind de suggestie dat ik niet zelf voor mijn kinderen zou zorgen omdat ik fulltime werk eigenlijk een beetje beledigend.
RYW- Ratel
Eucalypta schreef:Rejoy. schreef:dan verdien je goed als je met 24 uur financieel onafhankelijk kunt zijn, of je woont uitzonderlijk goedkoop. Ik denk niet dat ik dat red mijn mijn toekomstige HBO-baan.
dan vraag ik me echt af wat ik verkeerd doe. Wij wonen niet duur, vaste lasten zijn niet extreem hoog, maar ik ben straks echt niet financieel afhankelijk als ik maar 24 uur ga werken.
Gast- Gast
als we het financieel hadden kunnen doen was ik gestopt met werken helaas is dit niet het geval dus ik werk 24 uur in de zorg
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
RYW schreef:Eucalypta schreef:Ik zorg ook zelf voor mijn kinderen. En ik leef niet luxe.Laurientje85 schreef:Flower_L schreef:toeval?Jazzlyn schreef:Tja, toevalLaurientje85 schreef:Hoe kan t dan toch ook dat toen ik nog klein was er dus heel veel moeders fulltime thuis waren het met ons ook allemaal goed gekomen is....
Ik zorg ook zelf voor mijn kinderen. Ik vind de suggestie dat ik niet zelf voor mijn kinderen zou zorgen omdat ik fulltime werk eigenlijk een beetje beledigend.
Nogal ja. En als er nou érgens uit bleek dat kinderen van thuisblijfmoeders het beter deden dan snapte ik het nog. Maar dat is niet zo. Het gaat meer om het gevoel van de moeder zelf. Niets mis mee, maar doe dan niet alsof je kinderen zoveel beter af zijn. Kinderen maakt het oprecht niets uit.
Gast- Gast
Susan schreef:RYW schreef:Ik heb het meegemaakt, scheiden van de vader van mijn kinderen. En nog elke dag ben ik heel heel heel heel blij dat ik financieel onafhankelijk ben, want mijn zoons en ik wonen nog in hetzelfde huis in hetzelfde dorp. Ik hoef ze niet uit hun vertrouwde omgeving naar een flatje drie hoog achter te slepen en hun leven hoeft niet verder overhoop dan het al lag na de scheiding.
Het is niet alleen persoonlijk, het is ook maar net hoe je leven loopt. In onze situatie was het denk ik alleen maar een stressfactor geweest als we allebei bijvoorbeeld een baan van 32 uur hadden gehad.
Dat bedoelde ik een beetje met persoonlijk, inderdaad. Dat het per situatie verschilt.
RYW- Ratel
Natuurlijk zorgen jullie zelf voor jullie kinderen. Jullie blijven de enige echte ouders. Maar er zijn natuurlijk ook andere mensen (denk aan oppas, of op het kdv) die een groot deel van de tijd met jullie kinderen doorbrengen. En dus ook opvoeden. Maar goed, daar lijkt mij helemaal niets mis mee. Ik heb echt absoluut niets tegen het kdv, en zie de sociale voordelen ook echt wel.
Edit: Wat Euc zegt ja. Ik denk dat het eerder om de persoonlijke voorkeur van de vrouw/ouders gaat, dan dat het daadwerkelijk iets toevoegt voor een kind of het nou naar het kdv gaat of thuis blijft. Voor beide valt wat te zeggen.
Edit: Wat Euc zegt ja. Ik denk dat het eerder om de persoonlijke voorkeur van de vrouw/ouders gaat, dan dat het daadwerkelijk iets toevoegt voor een kind of het nou naar het kdv gaat of thuis blijft. Voor beide valt wat te zeggen.
Laatst aangepast door Joy_ op do 22 sep 2011 - 8:43; in totaal 1 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Pagina 5 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Zou jij stoppen met werken als..
» Stoppen met werken, hoe dit aanpakken?
» Stoppen met werken.. welke tegemoetkomingen?
» Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....
» Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?
» Stoppen met werken, hoe dit aanpakken?
» Stoppen met werken.. welke tegemoetkomingen?
» Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....
» Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?
Pagina 5 van 8
Permissies van dit forum: