Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

+14
Puggle
CCC
SarahKey
LDJ
Sanne
Parel
Lejow
Dora
Teddyaapje
Limburg85
studiebol
love
Arwyn
Mida4you
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  Mida4you wo 8 mei 2013 - 2:22

Al een lange tijd ben ik aan het twijfelen of ik zal gaan stoppen met werken of niet. In september verwachten wij ons 2e kindje. Volgend jaar na de zomer gaat onze dochter naar de basisschool. Zelf werk ik 3 dagen doordeweeks en 1 dag in het weekend. Dit houdt in dat op de 3 dagen dat ik werk onze dochter na schooltijd naar de bso moet, want ik heb verder geen oppas. Mijn man is zzp er en we kunnen het redden als ik thuis blijf. De voordelen zijn dat ik volledig kan zorgen voor mijn kinderen, nadeel is dat we 700 euro missen in de maand. Ook vind ik het heerlijk om te werken, maar aan de andere kant zou ik het ook heerlijk vinden om elke dag bij mijn kids te zijn. Ik heb vast contract van 20 uur, en vaste contracten vindt je haast niet meer..... ik zit al weken in dubio over wat ik straks zal gaan doen.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  Arwyn wo 8 mei 2013 - 2:25

Ik zou blijven werken.
Maar ja, ik heb geen kindje(s), dus misschien denk ik er dan wel heel anders over!

Je geeft trouwens aan dat je 4 dagen werkt en een contract van 20uur hebt, dan draai je diensten van 5uur per keer?
Zou je niet met je werkgever kunnen overleggen of die uren misschien anders verdeeld kunnen worden? 20uur kan in principe in 2,5 dag ipv 4, scheelt toch weer voor de opvang bijvoorbeeld.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  Mida4you wo 8 mei 2013 - 2:27

Arwyn schreef:Ik zou blijven werken.
Maar ja, ik heb geen kindje(s), dus misschien denk ik er dan wel heel anders over!

Je geeft trouwens aan dat je 4 dagen werkt en een contract van 20uur hebt, dan draai je diensten van 5uur per keer?
Zou je niet met je werkgever kunnen overleggen of die uren misschien anders verdeeld kunnen worden? 20uur kan in principe in 2,5 dag ipv 4, scheelt toch weer voor de opvang bijvoorbeeld.

nee daar kan ik niets mee overleggen met mijn baas. Ik werk op een plek waar je zo flexibel mogelijk moet zijn ( na lang overleggen heb ik gelukkig wel de vrijdag vrij gekregen omdat ik dan echt geen oppas heb ) maar verder is er echt niets meer mogelijk qua andere tijden of minder dagen......

En ik draai idd wisselende uren. 1 dag meestal volledig en de rest van de dagen of s middags of s ochtends.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  love wo 8 mei 2013 - 2:47

Je geeft aan dat jullie het kunnen redden zonder jou inkomsten?
Zet alle voor en nadelen eens voor jezelf op papier en kijk dan eens wat jr gevoel zegt smile
Vind je het werk nog leuk?
Mocht je het werk of collegas missen zou je evt ook vrijwilligerswerk kunnen gaan doen.
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  studiebol wo 8 mei 2013 - 3:19

Maar waarom wil je stoppen? Wil je meer bij je kinderen zijn? Vind je het werk niet leuk?

Ik zou niet stoppen. Vind mijn werk heel leuk, opvang is goed geregeld en ik word er gewoon niet leuk van als ik 7 dagen per week thuis ben
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  Limburg85 wo 8 mei 2013 - 3:24

Je moet voor je zelf de voor en tegens op papier zetten zoals financieel, maar ook of je zelf gelukkiger van word, of je later weer wilt gaan werken en of dat dan makkelijk lukt etc.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  Teddyaapje wo 8 mei 2013 - 3:29

Voor t geld hoef ik niet te werken maar ik zou niet willen stoppen. Vind t veel te leuk!

Als je neit op t geld hoeft te letten moet je kijken naar wat je wil. Maar denk ook aan de toekomst!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  Dora wo 8 mei 2013 - 4:05

Misschien zeg ik iets stoms hoor...

Maar is het geen idee om te blijven werken en als het je dan niet bevalt alsnog te stoppen? Of minder te gaan werken.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  Lejow wo 8 mei 2013 - 4:07

Dora schreef:Misschien zeg ik iets stoms hoor...

Maar is het geen idee om te blijven werken en als het je dan niet bevalt alsnog te stoppen? Of minder te gaan werken.


Ik las: 'En als je dan niet bevalt'
Ik dacht echt even: eh.. HUH? laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  Dora wo 8 mei 2013 - 5:17

Lejow schreef:
Dora schreef:Misschien zeg ik iets stoms hoor...

Maar is het geen idee om te blijven werken en als het je dan niet bevalt alsnog te stoppen? Of minder te gaan werken.


Ik las: 'En als je dan niet bevalt'
Ik dacht echt even: eh.. HUH? laughcry

Sorry, ben het padje een beetje kwijt.
Straks als ik ok de laptop zit wil ik even mijn verhaal doen. Op het moment doe ik niks anders dan huilen en snotteren
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  Parel wo 8 mei 2013 - 5:24

Dora, ik weet niet wat er is maar Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... 699888
Ik denk dat het wel lekker is om onder de mensen te zijn, ook al heb je 2 kindjes dan die je bezighouden. 700 euro minder te besteden is echt best een hoop geld, zeker met nog een kindje extra. Ik zou wellicht naar 16 of 12 uur werken gaan.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  Sanne wo 8 mei 2013 - 5:44

Huh, Dora, wat is er aan de hand? hug

Mida, als je twijfelt, is de manier van Dora misschien een goede optie. Eerst proberen en anders alsnog stoppen.
Ik vind het wel fijn om te werken. Ik word er niet gezelliger van als ik elke dag thuis zou zijn.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  LDJ wo 8 mei 2013 - 6:09

Dora, dat klinkt niet erg goed. hug

Mida, ik zou de voor en tegens op papier zetten en dat goed tegen elkaar afwegen.
Als je je huidige baan leuk vind zou ik het niet zomaar opzeggen.
De optie van Dora vind ik daarom een goede.
Opzeggen kun je altijd nog doen.

Nu een tijdje aan het werk te zijn vinding het heerlijk.
Op het werk ben ik LDJ ipv alleen maar mama.
Maar dit kan voor jou natuurlijk anders zijn.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  SarahKey wo 8 mei 2013 - 6:11

Zolang je twijfelt zou ik niet stoppen met werken. Zolang alles goed draait en loopt en je plezier hebt in je werk zou ik blijven werken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  CCC wo 8 mei 2013 - 6:26

Mida, ik wil me nergens mee bemoeien of in mengen hoor. Maar dacht dat de financiële zaken een paar maanden terug niet erg positief waren. Zou je niet liever gewoon blijven werken, en het tegen die tijd bekijken? Dan kan je eventueel nu ook een buffer opbouwen zeg maar mochten er dingen tegenvallen. In deze tijd zou ik meer voor financiële veiligheid kiezen, maar dat is echt puur persoonlijk natuurlijk.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  Gast wo 8 mei 2013 - 6:32

Ik snap de reden niet echt dat je wilt stoppen, je werkt nu al niet erg veel, als je het vervelend vindt dat je kind naar de BSO gaat, dan kan je man daar misschien iets in betekenen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  Puggle wo 8 mei 2013 - 6:34

Ik ben het wel eens met ccc. Zoiezo weet ik ook niet waarin je man zzper is, maar wie weet hoe dat loopt, dan heb jij in ieder geval een vast contract en inkomen.
Of je moet je werk ook echt vreselijk vinden dan is het anders natuurlijk.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  Shopaholic wo 8 mei 2013 - 6:38

Ik zou ook.blijven werken..je weet idd maar nooit hoe het ook.met je man gaat verlopen als.zzp-er.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  Lejow wo 8 mei 2013 - 6:39

Heh? Dora? Ik las verkeerd! Jij hebt niets verkeerds getypt! Gaat het wel goed? hug
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  Dora wo 8 mei 2013 - 7:14

Nee, maar ik wil dit topic niet vervuilen met mijn verdriet, dus ik ga hem zo posten op het forum. (Nieuw topic)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  Flower_L wo 8 mei 2013 - 7:19

chococupcake schreef:Mida, ik wil me nergens mee bemoeien of in mengen hoor. Maar dacht dat de financiële zaken een paar maanden terug niet erg positief waren. Zou je niet liever gewoon blijven werken, en het tegen die tijd bekijken? Dan kan je eventueel nu ook een buffer opbouwen zeg maar mochten er dingen tegenvallen. In deze tijd zou ik meer voor financiële veiligheid kiezen, maar dat is echt puur persoonlijk natuurlijk.

dit dus. een tweede baby is niet een grote kostenpost qua aanschaf, maar ik heb het gevoel dat ik maar geld uit blijf geven aan die voeding en luiers...
weet wel dat je niet zomaar werk terug krijgt mocht het op den duur tegenvallen. en ik heb er weinig verstand van, maar een zzp'er bouwt vaak toch ook niets op¿ lijkt me wel eng zonder buffer.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  Mida4you wo 8 mei 2013 - 8:06

Ik ben vanmiddag de hele middag aan het denken en denken geweest en heb alle voordelen en nadelen opgeschreven. Ook heb ik al jullie berichtjes goed doorgelezen. Ik stuit tegen meer nadelen dan voordelen. Bijvoorbeeld dat ik straks ALS ik wel stop dat misschien helemaal geen ritme meer heb, en ook de sociale contacten staan bij mij erg hoog. Ik heb besloten dat ik eerst wel ga werken en mocht het nou echt niet bevallen, dan kan ik altijd nog stoppen. Ook moet ik er wel bij zeggen dat dit niet de baan is waar ik nog jaren in wil werken. Ik kan namelijk ook niet helemaal met mijn baas. Ik werk nu in een winkel en ik wil nog steeds uiteindelijk naar mijn droombaan toe werken. En minder werken kan ook niet op mijn huidige werk..... Ik ben nog 1 van de weinige die nog vaste uren heeft. Alle andere collega's en nieuwe collega's krijgen een 16-31 contract.


Laatst aangepast door Mida4you op wo 8 mei 2013 - 8:08; in totaal 1 keer bewerkt
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  Manderijn wo 8 mei 2013 - 8:07

Dan zou ik eerder proberen om werk te vinden wat me wel leuk lijkt, en daarna pas de optie stoppen weer overwegen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  Mida4you wo 8 mei 2013 - 8:09

Manderijn schreef:Dan zou ik eerder proberen om werk te vinden wat me wel leuk lijkt, en daarna pas de optie stoppen weer overwegen.

Dit is inderdaad uiteindelijk de bedoeling.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  Manderijn wo 8 mei 2013 - 8:20

Ok, maar het zal handiger zijn om vanuit je werk nieuw werk te zoeken, dan wanneer je thuis zit.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken of niet? Twijfelen..... Empty Re: Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum