Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stoppen met werken?

+22
kwak
RYW
Flower_L
Jazzlyn
Annemie
Liadan
pindaatje
Spring
Printje
SarahKey
Annie24
MissD
Marin
chipa
Susan
Coco
Happydobby
Lavendel
_Mashimaro_
Paper Crown
Pussycat
joyce0606
26 plaatsers

Pagina 8 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Ga naar beneden

Stoppen met werken? - Pagina 8 Empty Re: Stoppen met werken?

Bericht  Tania do 22 sep 2011 - 22:00

Susan schreef:
Eerlijk gezegd dacht ik in die tijd juist door dit soort discussies dat er iets heel erg grondig mis met me was dat ik thuisblijfmoeder zijn zo moeilijk vond.

Dat vind ik echt rot voor je dat je dat dacht. Ik weet zeker dat je echt een geweldige mama bent voor E.zra (en Y.rsa natuurlijk ook) met alles wat hij meemaakt in z'n jonge leventje. hug

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 23:01

Anniej_S schreef:Helaas is dat financiel niet haalbaar! Ben net wel minder gaan werken, 5 ochtenden + 2 middagen, maar als de bezuiningen en al die gekke dingen door gaan zoals alles verhogen kinderbijslag etc na beneden, zal ik toch wel weer meer moeten gaan werken!

*** Nederland.....

Poe, wees blij dat die regeling er is. Er zijn zat landen waar jij niet parttime kan werken hoor. Nederland is toch echt nog steeds 1 van de landen waar het zorgnet het beste geregeld is. Maar goed, we moeten altijd wat te klagen hebben... Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 0:11

@ Euc: Het huishouden is voor thuisblijfmoeders zwaarder, omdat die in de meeste gevallen 90% ervan zullen doen. Jij deelt het huishouden vast en zeker met je man en de helft van het huishouden is toch wat anders dan zo goed als het hele huishouden.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 23 sep 2011 - 0:19

Twellie schreef:@ Euc: Het huishouden is voor thuisblijfmoeders zwaarder, omdat die in de meeste gevallen 90% ervan zullen doen. Jij deelt het huishouden vast en zeker met je man en de helft van het huishouden is toch wat anders dan zo goed als het hele huishouden.

Wat ik vooral vind is dat je veel meer troep en vuile vaat hebt als je overdag thuis bent. Zeker als er kleine kinderen rondlopen die kruimels verspreiden en limonade omstoten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 0:24

Susan schreef:
Twellie schreef:@ Euc: Het huishouden is voor thuisblijfmoeders zwaarder, omdat die in de meeste gevallen 90% ervan zullen doen. Jij deelt het huishouden vast en zeker met je man en de helft van het huishouden is toch wat anders dan zo goed als het hele huishouden.

Wat ik vooral vind is dat je veel meer troep en vuile vaat hebt als je overdag thuis bent. Zeker als er kleine kinderen rondlopen die kruimels verspreiden en limonade omstoten.

Susan, nou geef je Euc wel een inkoppertje hoor Very Happy . Want als jij niet thuis was geweest waren er ook geen kruimels en limonadevlekken geweest en dús had je net zo goed kunnen gaan werken, want dan had je dat ook niet op hoeven ruimen.

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 23 sep 2011 - 4:19

Ik vind eigenlijk juist dat Euc nu heel hard wordt weggezet.

In haar laatste post zegt ze duidelijk dat het prima is als iemand thuisblijfmoeder is als je dat leuker/prettiger/makkelijker/beter bij je situatie vind passen, maar dat je dan niet moet zeggen dat je het 'beter' doet voor je kinderen omdat je tenminste 'zelf' je kinderen opvoedt.

Van beide kanten worden er gewoon keihard mensen veroordeeld, ook de werkende moeders krijgen hier best een flink oordeel naar hun hoofd. Euc krijgt ook allemaal nare opmerkingen van 'oh wat heb jij het goed geregeld' en 'geef haar nou geen inkoppertje' alsof ze één of ander vervelend kind is.

Ik vind zelf dat beide opties voordelen en nadelen hebben, en ik vind zelf in mijn keuze de voordelen verreweg opwegen tegen de nadelen. Anderen vinden dat weer niet en maken in hun situatie een andere keuze. Nou, best toch? Maar dan mag Euc toch ook haar mening hebben? Ik vind dat zij het in haar laatste paar posts best netjes verwoordt, maar haar woorden worden door anderen compleet belachelijk gemaakt en dat vind ik een zwaktebod.

En ***Nederland terwijl je gewoon de luxe hebt om te kunnen kiezen hoeveel je werkt vind ik dan weer heel erg overtrokken. Dan weet je denk ik werkelijk waar niet hoe luxe je het hier hebt. Nu moet je zelf misschien wat meer werken. In andere landen moeten je kinderen werken. Vind je Nederland dan nog steeds een ***land, ans je daaraan denkt?

Susan, ik kan me best voorstellen dat je al die tijd onzeker bent geweest over je eigen keuzes en handelen. Ik denk dat je trots mag zijn op jezelf dat je juist precies het goede doet voor je kinderen. Volgens mij is het juist heel pittig om thuisblijfmoeder te zijn, en zeker in situaties zoals de jouwe.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Susan vr 23 sep 2011 - 4:41

@RYW, maar andersom geldt toch ook dat de vervelende opmerkingen die Euc krijgt los staan van de harde manier waarop ze zelf de discussie voert? Ik vind haar namelijk wel degelijk heel hard. Wat anderen tegen haar zeggen of hebben gezegd doet daar niets aan af.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  RYW vr 23 sep 2011 - 4:51

Susan schreef:@RYW, maar andersom geldt toch ook dat de vervelende opmerkingen die Euc krijgt los staan van de harde manier waarop ze zelf de discussie voert? Ik vind haar namelijk wel degelijk heel hard. Wat anderen tegen haar zeggen of hebben gezegd doet daar niets aan af.

Ik vind dat ze in de eerste helft van de discussie inderdaad hard reageert, maar dat het in haar laatste posts erg genuanceerd is qua toon. Terwijl ik juist vind dat andersom de posts van haar 'tegenstanders' gemener en minder inhoudelijk worden.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 8:40

Ik heb in mijn omgeving nu al een aantal keren meegemaakt dat ouders gingen scheiden en de moeder met alleen een mavo diploma in een huurhuisje moest gaan zitten en bij de Hema achter de kassa moet gaan werken.

Daar pas ik echt voor. Ik wil dus niet financieel afhankelijk zijn van mijn man. Sowieso zou ik pas aan kinderen beginnen als ik ben getrouwd (in gemeenschap van goederen Wink ) en alles goed op papier staat. Ik wil ook pas aan kinderen beginnen als wij samen een koophuis hebben waarvan ieder 50% bezit. (stel dat de relatie zou overgaan heb ik sowieso recht op de helft en kan ik nog wel ergens anders gaan wonen).

Puur financieel gezien ligt het voor de hand dat mijn vriend meer zal gaan werken dan ik. Dan hebben we (als we de inkomens bij elkaar gooien) echt een veel groter inkomen dan dat we allebei minder zouden werken, of het op een andere manier zouden indelen.

Ik zou echter alleen thuisblijfmoeder worden als ik de loterij zou winnen (en stiekem zou ik mijn kinderen dan nog wel 2 dagen naar het kdv brengen vanaf dat ze 1 jaar zijn, ik wil dat ze leren om met andere kinderen om te gaan, en dat er meer is dan alleen papa, mama, opa en oma..) Ik zou dus niet per definitie thuisblijven voor mijn kinderen maar meer voor mijzelf omdat ik dat lekker vind.. Vrije tijd angel .. Lui he Wink haha. I don't care.

Maar nog even over die loterij haha, ik zou sowieso niet gaan werken of ik nou kinderen had of niet :P Of het moet werk zijn wat ik ontzettend leuk vind en waar ik voldoening uit haal, maar dat heb ik tot op heden nog nooit bij een baan of stage gehad.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 vr 23 sep 2011 - 9:59

Denk niet dat dat in alle gevallen zo zal zijn, maar dat iedereen het op zijn/haar manier zwaar vindt of niet. De één wil ook een huis wat spik en span is en waar geen stofje te vinden is, terwijl de ander genoegen neemt met wat minder schoon.

Als er veel gewerkt wordt moet het huishouden ook gedaan worden en dat zal dan dus 's avonds moeten. Een werkende vrouw/man heeft dan dus heel de dag gewerkt, komt 's avonds thuis en moet dan het huishouden gaan doen, terwijl een thuisblijfmoeder dan 's avonds rustig kan gaan zitten, want die heeft, ondanks dat de kindjes er overdag zijn, overdag ook wel iets kunnen doen (een wasje erin stoppen kan altijd en dat kan niet als je werkt)
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 10:11

Annie24 schreef:

Denk niet dat dat in alle gevallen zo zal zijn, maar dat iedereen het op zijn/haar manier zwaar vindt of niet. De één wil ook een huis wat spik en span is en waar geen stofje te vinden is, terwijl de ander genoegen neemt met wat minder schoon.

Als er veel gewerkt wordt moet het huishouden ook gedaan worden en dat zal dan dus 's avonds moeten. Een werkende vrouw/man heeft dan dus heel de dag gewerkt, komt 's avonds thuis en moet dan het huishouden gaan doen, terwijl een thuisblijfmoeder dan 's avonds rustig kan gaan zitten, want die heeft, ondanks dat de kindjes er overdag zijn, overdag ook wel iets kunnen doen (een wasje erin stoppen kan altijd en dat kan niet als je werkt)

En ook dat gaat niet altijd op. Ik doe idd wel de was tussendoor, maar als de kinderen in bed liggen is er altijd nog wel wat te doen voor me.

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 23 sep 2011 - 10:13

Wat ik me dan wel afvraag..vinden de moeders die ervoor kiezen om fulltime thuis te blijven het niet eeuwig zonde van je opleiding? Ik vind dat persoonlijk dus wel zonde en dat is dus mede een reden om zelf wel te blijven werken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 10:19

Printje schreef:Wat ik me dan wel afvraag..vinden de moeders die ervoor kiezen om fulltime thuis te blijven het niet eeuwig zonde van je opleiding? Ik vind dat persoonlijk dus wel zonde en dat is dus mede een reden om zelf wel te blijven werken.

Dat is voor mij idd ook een belangrijke reden om toch nog een aantal uur per week te blijven werken, ik wil zeker wel bekwaam blijven. Het zijn maar een paar uurtjes per week, maar zo blijf ik er wel in.

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 23 sep 2011 - 10:20

_MamaRosa_ schreef:
Printje schreef:Wat ik me dan wel afvraag..vinden de moeders die ervoor kiezen om fulltime thuis te blijven het niet eeuwig zonde van je opleiding? Ik vind dat persoonlijk dus wel zonde en dat is dus mede een reden om zelf wel te blijven werken.

Dat is voor mij idd ook een belangrijke reden om toch nog een aantal uur per week te blijven werken, ik wil zeker wel bekwaam blijven. Het zijn maar een paar uurtjes per week, maar zo blijf ik er wel in.

ja precies, ook al is het maar een paar uurtjes idd zo blijf je wel 'bij' in je werk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Susan vr 23 sep 2011 - 10:31

Ik heb een paar jaar lang geprobeerd om een baan te vinden met mijn opleiding, maar dat was echt ontzettend moeilijk. Het is me wel een keer gelukt, maar met die baan ben ik gestopt om persoonlijke redenen, maar ook omdat ik er inhoudelijk niet achterstond. Ik vind het soms inderdaad jammer dat ik er niks mee doe, misschien komt het ooit nog. Op mijn manier doe ik daar nu ook heel veel ervaring in op.

Plus, ik heb eigenlijk twee ambities. Mijn studie en schrijven. Schrijven doe ik nog steeds, al is het nu minder dan ik zou willen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: