Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stoppen met werken?

+22
kwak
RYW
Flower_L
Jazzlyn
Annemie
Liadan
pindaatje
Spring
Printje
SarahKey
Annie24
MissD
Marin
chipa
Susan
Coco
Happydobby
Lavendel
_Mashimaro_
Paper Crown
Pussycat
joyce0606
26 plaatsers

Pagina 6 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Stoppen met werken? - Pagina 6 Empty Re: Stoppen met werken?

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:42

Als je werkt geef je de zorg toch gedeeltelijk uit handen.. En ik heb nooit gezegd dat dat verkeerd is!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:42

Rejoy. schreef:
Eucalypta schreef:
Rejoy. schreef:dan verdien je goed als je met 24 uur financieel onafhankelijk kunt zijn, of je woont uitzonderlijk goedkoop. Ik denk niet dat ik dat red mijn mijn toekomstige HBO-baan.
vind je het niet jammer dat je op deze manier weinig tijd hebt voor je kinderen als je ruim 60 uur in de week bezig bent met studie/werken?

Ik ben ten eerste geen 60 uur bezig. Ik werk 24 uur, ga er 8 naar school, dan ben ik van huis, 32 uur per week. Minder dan dat de gemiddelde kerel van huis is smile En de rest doe ik als ze in bed liggen of als ze naar school zijn.

Ik vind niet dat ik weinig tijd heb voor mijn kinderen. Ik ontbijt vrijwel elke ochtend met ze, leg ze 1 avond per week niet in bed, de rest van de avonden eten we samen en bespreken we uitgebreid onze dag en breng ik ze zelf naar bed, ik heb dag per week vrij en dan ga ik met ze naar school/zwemles/speeltuin enzovoorts en de weekenden ben ik ook vaak thuis. Tuurlijk heb ik minder tijd dan een thuisblijfmoeder, maar ik zie echt niet in waarom dat schadelijk zou zijn. Mijn kinderen doen het hier prima op, we hebben een uitstekende band en ze vinden school/opvang helemaal leuk. Die zitten er niet eens op te wachten dat we elke dag thuis zijn. Na 3 weken vakantie zijn ze ons echt wel zat smile

Overigens verdien ik helemaal niet zo denderend.

dan vraag ik me echt af wat ik verkeerd doe. Wij wonen niet duur, vaste lasten zijn niet extreem hoog, maar ik ben straks echt niet financieel afhankelijk als ik maar 24 uur ga werken.

Mijn vaste lasten zijn wel extreem hoog, en we wonen ook niet duur. Maar ik verdien in mijn uppie gewoon boven bijstandniveau met 24 uur. Dat zou echt niet overhouden en ik zou huurtoeslag moeten aanvragen, maar ik kan wel blijven wonen waar ik nu woon. Met 32 uur zou ik echt een normaal inkomen hebben en weinig hoeven aanpassen.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 22 sep 2011 - 8:44

RYW schreef:
Eucalypta schreef:
Laurientje85 schreef:
Flower_L schreef:
Jazzlyn schreef:
Laurientje85 schreef:Hoe kan t dan toch ook dat toen ik nog klein was er dus heel veel moeders fulltime thuis waren het met ons ook allemaal goed gekomen is.... scratch
Tja, toeval laughcry
toeval?

Redenen lijken mij voor de hand liggend. Wellicht eens met moeders praten, dan kom je er wel achter.

Vroeger was dat veel vanzelf sprekender om zelf voor de kinderen te zorgen, leefde mensen minder luxe dan nu.. En tja alles was misschien wel goedkoper maar mensen waren ook veel meer tevreden met alles dan dat de mensen nu zijn..

Ach ja ik ben gewoon lekker ouderwets!
Ik zorg ook zelf voor mijn kinderen. En ik leef niet luxe.

Ik zorg ook zelf voor mijn kinderen. Ik vind de suggestie dat ik niet zelf voor mijn kinderen zou zorgen omdat ik fulltime werk eigenlijk een beetje beledigend.

Ik vind termen als lui, dom en gemakzuchtig óók beledigend, maar dat heb ik toch al meerdere keren voorbij zien komen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:44

Laurientje85 schreef:Als je werkt geef je de zorg toch gedeeltelijk uit handen.. En ik heb nooit gezegd dat dat verkeerd is!

Dat je ZORG uit handen geeft wil niet zeggen dat je niet zelf opvoedt. Dat ik die zorg uit handen geef in onderdeel van mijn opvoeding. Dat deel vind ik zo belangrijk dat ik die zorg zelfs uit handen gaf toen ik niet werkte, omdat ik domweg niet wilde dat mijn kinderen altijd thuis zouden zijn. De opvang is geen noodvoorziening omdat ik nou eenmaal werk, dat is een bewuste keuze die ik beter voor mijn kinderen vind, omdat ik niet denk dat ze er beter van worden om altijd thuis te zijn met hun moeder. Ik wil dat ze dingen leren die ik ze niet kan bieden (in een groep zitten, zich aan andere regels houden, dingen leren waar ik niet zo goed in ben, knutselen enzo, en vooral dat mama nou eenmaal niet altijd in de buurt is) want dat vind ik belangrijk. Mijn kinderen gaan niet naar de opvang omdat ik zou nodig moet werken, ze gaan naar een opvang omdat ik dat een belangrijk deel van hun opvoeding vind). En als ze dat niet altijd leuk vinden (wat ze toevallig wel vinden) dan hebben ze pech, want ik vind dat ze ook moeten leren dat je moet werken voor je geld (en dus ook als je een vagina hebt) en dat je soms dingen moet doen die je niet zo leuk vindt. En andere onderdelen van mijn opvoeding vinden ze ook weleens niet tof, zoals dat ze op tijd naar bed moeten en niet altijd tv mogen kijken. Daar krijgen ze ook niets van.

Laatst aangepast door Eucalypta op do 22 sep 2011 - 8:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  RYW do 22 sep 2011 - 8:45

Susan schreef:
RYW schreef:
Eucalypta schreef:
Laurientje85 schreef:
Flower_L schreef:
Jazzlyn schreef:
Laurientje85 schreef:Hoe kan t dan toch ook dat toen ik nog klein was er dus heel veel moeders fulltime thuis waren het met ons ook allemaal goed gekomen is.... scratch
Tja, toeval laughcry
toeval?

Redenen lijken mij voor de hand liggend. Wellicht eens met moeders praten, dan kom je er wel achter.

Vroeger was dat veel vanzelf sprekender om zelf voor de kinderen te zorgen, leefde mensen minder luxe dan nu.. En tja alles was misschien wel goedkoper maar mensen waren ook veel meer tevreden met alles dan dat de mensen nu zijn..

Ach ja ik ben gewoon lekker ouderwets!
Ik zorg ook zelf voor mijn kinderen. En ik leef niet luxe.

Ik zorg ook zelf voor mijn kinderen. Ik vind de suggestie dat ik niet zelf voor mijn kinderen zou zorgen omdat ik fulltime werk eigenlijk een beetje beledigend.

Ik vind termen als lui, dom en gemakzuchtig óók beledigend, maar dat heb ik toch al meerdere keren voorbij zien komen.

Niet door mij, in elk geval. En als ik me beledigd voel door de suggestie dat ik niet, of minder, zelf voor mijn kinderen zorg dan vind ik dat ik dat prima mag zeggen, ongeacht of iemand anders woorden als lui en gemakszuchtig in de mond genomen heeft.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:46

Opvoeden doe je continue...

Gast
Gast

Bericht  Marin do 22 sep 2011 - 8:47

Eucalypta schreef:Mijn kinderen gaan niet naar de opvang omdat ik zou nodig moet werken, ze gaan naar een opvang omdat ik dat een belangrijk deel van hun opvoeding vindt.

Nee, allebei waarschijnlijk. Gezien jij volgens mij ook niet alleen om het geld maar ook om je eigen voldoening werkt. Toch? Dus dan breng je ze naar het kdv omdat je werkt én omdat je het belangrijk voor hun opvoeding vindt. Wat ik allebei goede redenen vind overigens.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:47

Trouwens mijn kind gaat straks als hij 2 jaar is ook naar de psz

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:47

Thuisblijven van je werk omdat je je werk niet zo leuk vindt zonder na te denken over de consequenties vind ik inderdaad lui en gemakzuchtig. Tref je een regeling en weeg je de risico's af, dan vind ik het nog steeds lui, maar niet meer gemakzuchtig. En met lui is niets mis, als je het je kunt verloorloven.

Laatst aangepast door Eucalypta op do 22 sep 2011 - 8:49; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Mijn spelling holt achteruit)

Gast
Gast

Bericht  Susan do 22 sep 2011 - 8:48

RYW schreef:

Niet door mij, in elk geval. En als ik me beledigd voel door de suggestie dat ik niet, of minder, zelf voor mijn kinderen zorg dan vind ik dat ik dat prima mag zeggen, ongeacht of iemand anders woorden als lui en gemakszuchtig in de mond genomen heeft.

Ik heb ook geen moment beweerd dat jij dat niet mag zeggen of dat jij die termen hebt gebruikt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:48

Joy_ schreef:
Eucalypta schreef:Mijn kinderen gaan niet naar de opvang omdat ik zou nodig moet werken, ze gaan naar een opvang omdat ik dat een belangrijk deel van hun opvoeding vindt.

Nee, allebei waarschijnlijk. Gezien jij volgens mij ook niet alleen om het geld maar ook om je eigen voldoening werkt. Toch? Dus dan breng je ze naar het kdv omdat je werkt én omdat je het belangrijk voor hun opvoeding vindt. Wat ik allebei goede redenen vind overigens.

Toen ik geen leuk werk kon vinden solliciteerde ik ook op kutbaantjes. Ik heb 2 jaar lang een baan gehad waar ik van gruwelde, en ik zou beter af zijn geweest als ik toen stopte, want dan zou ik met toeslagen enzo waarschijnlijk meer overhouden.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:49

Eucalypta schreef:Thuisblijven van je werk omdat je je werk niet zo leuk vind zonder na te denken over de concequenties vind ik inderdaad lui en gemakzuchtig. Tref je een regeling en weeg je de risico's af, dan vind ik het nog steeds lui, maar niet meer gemakzuchtig. En met lui is niets mis, als je het je kunt verloorloven.

Waarom blijf je hier toch zo in hangen?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:50

Laurientje85 schreef:
Eucalypta schreef:Thuisblijven van je werk omdat je je werk niet zo leuk vind zonder na te denken over de concequenties vind ik inderdaad lui en gemakzuchtig. Tref je een regeling en weeg je de risico's af, dan vind ik het nog steeds lui, maar niet meer gemakzuchtig. En met lui is niets mis, als je het je kunt verloorloven.

Verbazing.

Gast
Gast

Bericht  RYW do 22 sep 2011 - 8:50

Eucalypta schreef:
Laurientje85 schreef:Als je werkt geef je de zorg toch gedeeltelijk uit handen.. En ik heb nooit gezegd dat dat verkeerd is!

Dat je ZORG uit handen geeft wil niet zeggen dat je niet zelf opvoedt. Dat ik die zorg uit handen geef in onderdeel van mijn opvoeding. Dat deel vind ik zo belangrijk dat ik die zorg zelfs uit handen gaf toen ik niet werkte, omdat ik domweg niet wilde dat mijn kinderen altijd thuis zouden zijn. De opvang is geen noodvoorziening omdat ik nou eenmaal werk, dat is een bewuste keuze die ik beter voor mijn kinderen vind, omdat ik niet denk dat ze er beter van worden om altijd thuis te zijn met hun moeder. Ik wil dat ze dingen leren die ik ze niet kan bieden (in een groep zitten, zich aan andere regels houden, dingen leren waar ik niet zo goed in ben, knutselen enzo, en vooral dat mama nou eenmaal niet altijd in de buurt is) want dat vind ik belangrijk. Mijn kinderen gaan niet naar de opvang omdat ik zou nodig moet werken, ze gaan naar een opvang omdat ik dat een belangrijk deel van hun opvoeding vindt.

Dit vind ik dus ook. Werkende moeders zorgen echt niet minder 'zelf' voor hun kinderen.

Opvoeden doe je continue. Maar jouw kinderen gaan straks toch ook naar school, als ze vier zijn? Of ga je ze thuis onderwijs geven? Is dat dan ook not done?

Weet je, ik ben inmiddels al bijna 7 jaar moeder. Ik heb al verschillende fases van opvoeding doorlopen, en heb dat in verschillende omstandigheden gedaan, van thuiszitten omdat ik geen baan had tot fulltime werken, en ik kan oprecht zeggen dat ik geen seconde meer of minder 'zelf' voor mijn kinderen heb gezorgd en heb opgevoed.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:51

Overigens is het heus niet zó ongenuanceerd. Ik snap best dat mensen soms liever thuis blijven en dat is niet per definitie dom. Ik ga wel steigeren van sommige argumenten die ik lees.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:51

Eucalypta schreef:
Laurientje85 schreef:

Verbazing.

Wie is er dan volgens jou gemakzuchtig en of lui??

Gast
Gast

Bericht  Printje do 22 sep 2011 - 8:52

Eucalypta schreef:
Laurientje85 schreef:

Verbazing.

Ik snap werkelijk niet waarom jij thuisblijfmoeders lui vindt? Ik doe en wil het ze niet nadoen hoor, de hele dag thuis en alles zelf poetsen enzo (vooral dat poetsen hahahaha vreselijk)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Liadan do 22 sep 2011 - 8:52

Ik vind het ook belangrijk dat mijn dochter 1 dag in de week naar het kdv blijft gaan, ook al is het op dit moment niet nodig.
Voor mijn zoontje van 4 maanden is het een bewuste keuze van ons om hem niet naar een opvang te brengen.
Ik zie voor hem alleen maar nadelen om hem naar een kinderdagverblijf te brengen.
Ik ben van mening dat het ook in het belang van een kind kan zijn om hem/haar niet naar een opvang te brengen (en dan heb ik het vooral over hele jonge kinderen) en daarom minder of niet te werken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Marin do 22 sep 2011 - 8:52

Maar Euc, kan je je wel voorstellen dat er vrouwen zijn die echt liever thuisblijven voor hun kinderen én voor zichzelf? En die dan echt niet alleen nog maar over hun kinderen kunnen praten, maar zich ook blijven ontwikkelen door andere dingen te ondernemen en interesse te tonen in de wereld om hun heen. Die dan misschien wel in die luxe positie zitten dat werken niet hoeft, maar daardoor niet lui zijn, maar ook gewoon hun best doen om hun leven zo goed mogelijk in te richten, voor zichzelf, voor hun man en het gezin? Dat kan toch ook een prioriteit zijn? En geen onbelangrijke, lijkt mij.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:53

Eucalypta schreef:
Joy_ schreef:

Toen ik geen leuk werk kon vinden solliciteerde ik ook op kutbaantjes. Ik heb 2 jaar lang een baan gehad waar ik van gruwelde, en ik zou beter af zijn geweest als ik toen stopte, want dan zou ik met toeslagen enzo waarschijnlijk meer overhouden.

kijk, en dát vind ik dan weer dom. Waarom zou je in vredesnaam twee jaar lang een gruwelbaan hebben, terwijl je het financieel kunt redden en je de tijd ook kan besteden aan je kinderen. Geen haar op mijn hoofd die erover zou peinzen om die gruwelbaan aan te houden. Dan zou ik vééél gelukkiger zijn bij mijn kinderen.

Gast
Gast

Bericht  RYW do 22 sep 2011 - 8:53

Susan schreef:
RYW schreef:

Ik heb ook geen moment beweerd dat jij dat niet mag zeggen of dat jij die termen hebt gebruikt.

De woorden 'ik vind andere termen ook beledigend en die zie ik óók voorbij komen' wekten bij mij de suggestie dat ik er niet echt een punt van mag maken dat ik iets ook beledigend vind, omdat er tenslotte ook anderen beledigd worden. Maar dat zal ik dan wel verkeerd opgevat hebben, wat eigenlijk best waarschijnlijk is. Jij bent er niet het mens naar om zo te denken. Maar dat was even hoe het op me overkwam.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:53

Rejoy. schreef:
Eucalypta schreef:
Joy_ schreef:

kijk, en dát vind ik dan weer dom. Waarom zou je in vredesnaam twee jaar lang een gruwelbaan hebben, terwijl je het financieel kunt redden en je de tijd ook kan besteden aan je kinderen. Geen haar op mijn hoofd die erover zou peinzen om die gruwelbaan aan te houden. Dan zou ik vééél gelukkiger zijn bij mijn kinderen.
Omdat het op lange termijn beter is om te werken.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:54

Eens met Rejoy

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:55

Eucalypta schreef:
Rejoy. schreef:
Eucalypta schreef:
Joy_ schreef:

Omdat het op lange termijn beter is om te werken.

wat voegt twee jaar werken bij een waardeloos baantje nou precies toe. Een paar euro meer in de maand pensioen en een baan dat niet geweldig op je cv staat?

Gast
Gast

Bericht  Susan do 22 sep 2011 - 8:58

RYW schreef:
Susan schreef:
RYW schreef:

De woorden 'ik vind andere termen ook beledigend en die zie ik óók voorbij komen' wekten bij mij de suggestie dat ik er niet echt een punt van mag maken dat ik iets ook beledigend vind, omdat er tenslotte ook anderen beledigd worden. Maar dat zal ik dan wel verkeerd opgevat hebben, wat eigenlijk best waarschijnlijk is. Jij bent er niet het mens naar om zo te denken. Maar dat was even hoe het op me overkwam.

Nee, ik bedoel eigenlijk dat ik niet snap waarom de discussie niet van beide kanten wat genuanceerder gevoerd kan worden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: