Stoppen met werken?
+22
kwak
RYW
Flower_L
Jazzlyn
Annemie
Liadan
pindaatje
Spring
Printje
SarahKey
Annie24
MissD
Marin
chipa
Susan
Coco
Happydobby
Lavendel
_Mashimaro_
Paper Crown
Pussycat
joyce0606
26 plaatsers
Pagina 1 van 8
Pagina 1 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Stoppen met werken?
Waarschijnlijk stop ik een tijdje met werken aks de baby er is.. Ik zeg mijn baan op en neem dan een 0 uren contract.. Dan kan ik altijd eventueel werken in de uren dat mijn man thuis is!
Wie heeft dit nog meer gedaan? Stoppen met werken voor de kinderen?
Hoe bevalt dit?
Wie heeft dit nog meer gedaan? Stoppen met werken voor de kinderen?
Hoe bevalt dit?
Gast- Gast
Re: Stoppen met werken?
geen ervaring! maar als wij het financieel konden redden zo, zou ik het zo doen!
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben niet gestopt omdat ik een kind heb, maar heb m'n contract net opgezegd omdat ik het niet meer naar mijn zin heb. zoveel uren in de week werkte ik er niet en ik wil het wel naar mijn zin hebben op het werk.
Nu ga ik zo nu en dan bij het uitzendbureau werken.
Maar ik zou het niet kunnen om helemaal te stoppen hoor...
Dan ga ik het wel missen het werk.
Nu ga ik zo nu en dan bij het uitzendbureau werken.
Maar ik zou het niet kunnen om helemaal te stoppen hoor...
Dan ga ik het wel missen het werk.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Je hebt zelf vast 100 redenen waarom dit voor jou ideaal lijkt, maar ik word altijd een beetje verdrietig van vrouwen die dit doen. Zelfs als het financieel haalbaar is en je hebt een baan een werkende vrouw met sociaal leventje + mama lijkt me juist beter. Voor jezelf en je eigen ontwikkeling.. je naam doet me vermoeder dat je uit 1985 bent..dan ben je 26.. waarom zou je willen stoppen?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Vlak voordat ik zwanger raakte heb ik mijn baan opgezegd. Het was de bedoeling om wat anders te gaan doen, maar dat is er tot op heden nog niet van gekomen. Ik ben dus niet gestopt voor de kleine, maar het thuis zijn bevalt me tot op heden wel. Soms kruipen de dagen voorbij en soms vliegen ze voorbij!
Hoe mijn dagen eruit zien verschilt ook per dag. Is grotendeels afhankelijk van I., maar ook van mijn afspraken en van het weer.
Hoe mijn dagen eruit zien verschilt ook per dag. Is grotendeels afhankelijk van I., maar ook van mijn afspraken en van het weer.
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
2CKC2 schreef:Je hebt zelf vast 100 redenen waarom dit voor jou ideaal lijkt, maar ik word altijd een beetje verdrietig van vrouwen die dit doen. Zelfs als het financieel haalbaar is en je hebt een baan een werkende vrouw met sociaal leventje + mama lijkt me juist beter. Voor jezelf en je eigen ontwikkeling.. je naam doet me vermoeder dat je uit 1985 bent..dan ben je 26.. waarom zou je willen stoppen?
+1
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Je kan het proberen, als het na een half jaar niet bevalt kan je altijd weer gaan solliciteren.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
2CKC2 schreef:Je hebt zelf vast 100 redenen waarom dit voor jou ideaal lijkt, maar ik word altijd een beetje verdrietig van vrouwen die dit doen. Zelfs als het financieel haalbaar is en je hebt een baan een werkende vrouw met sociaal leventje + mama lijkt me juist beter. Voor jezelf en je eigen ontwikkeling.. je naam doet me vermoeder dat je uit 1985 bent..dan ben je 26.. waarom zou je willen stoppen?
Ik houd natuurlijk een 0 uren contract dus zal altijd nog wel wat kunnen werken mocht ik willen.. Het is een weloverwogen keuze van mij ik wilde eigenlijk al stoppen na de geboorte van onze eerste maar heb toen besloten om t toch eerst nog te proberen.. Maar ik blijf t vervelend vinden om thuis weg te gaan en hem bij de opas achter te laten..
En wie zegt dat ik alleen mama ben als ik niet meer werk.. Ik heb genoeg sociale contacten en sport ook regelmatig, daarnaast kan ik wel werken maar moet het niet perse en dat gevoel lijkt me erg prettig!n
Gast- Gast
Oh ja ik ben na de geboorte van onze eerste ook 7 maanden thuis geweest en ik vond t heerlijk!
Gast- Gast
Niet gestopt met werken, maar wel met studeren. Het bevalt mij prima en ik zou niet anders willen dan zelf bij de kinderen te zijn, zolang dat nog kan.
Zodra ze wel goed slapen ga ik wel verder studeren, maar wel thuis en 1 avond in de bieb.
Dat je geen sociaal leven hebt als je niet werkt is natuurlijk onzin.
Zodra ze wel goed slapen ga ik wel verder studeren, maar wel thuis en 1 avond in de bieb.
Dat je geen sociaal leven hebt als je niet werkt is natuurlijk onzin.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik bedoelde niet te zeggen dat je geen sociaal leven hebt als je niet werkt, maar dat een werkende moeder, met sociaal leven mijn inziens leuker is dan een niet werkende moeder met sociaal leven..
Maar misschien ligt het anders als je eenmaal een kindje hebt.
Maar misschien ligt het anders als je eenmaal een kindje hebt.
Wat bedoel je nou precies, dat een werkende moeder een leuker persoon is of dat het leuker is om een werkende moeder te zijn?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Wat bedoel je nou precies, dat een werkende moeder een leuker persoon is of dat het leuker is om een werkende moeder te zijn?
Ik bedoel dat het leuker is (denk ik,want ben nog geen moeder) om een werkende moeder te zijn.
Mijn inziens wordt je wereldje opeens zo klein als je alleen thuis bent..
Wat vertel je je man enzo...
Als je altijd met je reet op de bank blijft zitten heb je idd weinig te melden. Maar er zijn natuurlijk genoeg dingen te doen.
De dingen van mijn man zijn werken boeien mij trouwens ook echt geen bal, dus dat is max 5 min gesprekstof op een dag. Gesprekstof hebben we genoeg. Het nieuws, familie, vrienden, de kinderen, gebeurtenissen van de dag, poker..
Ik zou zeker niet leuker zijn als werkende moeder momenteel. Slapeloze nachten (al 3 nachten op rij alleen van 5 tot 7 geslapen), dan nog werken en thuis weer de kinderen, dan zou ik ze waarschijnlijk volstoppen met koek zodat ze stil zijn.
De dingen van mijn man zijn werken boeien mij trouwens ook echt geen bal, dus dat is max 5 min gesprekstof op een dag. Gesprekstof hebben we genoeg. Het nieuws, familie, vrienden, de kinderen, gebeurtenissen van de dag, poker..
Ik zou zeker niet leuker zijn als werkende moeder momenteel. Slapeloze nachten (al 3 nachten op rij alleen van 5 tot 7 geslapen), dan nog werken en thuis weer de kinderen, dan zou ik ze waarschijnlijk volstoppen met koek zodat ze stil zijn.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik denk dat het heel persoonlijk is. Er zijn vrouwen die idd een leukere en betere moeder zijn als zij ook een baan hebben. Maar er zijn natuurlijk ook zat vrouwen die een leuke en goede moeder zijn juist omdat zij niet werken.
Zelf wil ik binnenkort wel weer aan de slag, maar momenteel vind ik het nog heerlijk om thuis te zijn.
Zelf wil ik binnenkort wel weer aan de slag, maar momenteel vind ik het nog heerlijk om thuis te zijn.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Ik ben na de 2e ook gestopt, en na een tijdje, toen hij zo'n beetje 5 maanden was, heb ik het weer opgepakt, maar dan ook als oproep. Dat beviel hier heel goed, omdat mijn man hele lange dagen maakte, en we altijd wel met oppas zaten. Een kdv was niet mogelijk in onze situatie, ivm mijn werktijden, dus we moesten iets.
Vlak voor ik zwanger was van de tweeling heb ik nog een contract gekregen van 6-10 uur, maar na de geboorte van de tweeling ben ik weer oproep gaan doen, en dat bevalt weer prima, ik werk vooral avonden en weekenden, door de week eigenlijk nooit vroege, omdat het gewoon niet handig is qua oppas, en de schooltijden van mijn oudste.
Hier is het dus positief uitgevallen. Ik mis het nog niks, als de kinderen wat ouder zijn, wil ik weer meer gaan werken, maar voorlopig redden we ons prima, ik kan altijd meer werken mocht het wat slechter gaan financieel, dus dat is wel prettig.
Vlak voor ik zwanger was van de tweeling heb ik nog een contract gekregen van 6-10 uur, maar na de geboorte van de tweeling ben ik weer oproep gaan doen, en dat bevalt weer prima, ik werk vooral avonden en weekenden, door de week eigenlijk nooit vroege, omdat het gewoon niet handig is qua oppas, en de schooltijden van mijn oudste.
Hier is het dus positief uitgevallen. Ik mis het nog niks, als de kinderen wat ouder zijn, wil ik weer meer gaan werken, maar voorlopig redden we ons prima, ik kan altijd meer werken mocht het wat slechter gaan financieel, dus dat is wel prettig.
Gast- Gast
Wil je wel financieel zo afhankelijk zijn? Daar zou ik me zorgen om maken.
Gast- Gast
CKC, bekijk het eens van de andere kant.
Ben je ook nog een leuke moeder als je een drukke baan hebt, drie kinderen hebt, een huishouden runt, naar ouderavonden moet, 's ochtends je kind over je mantelpakje overgeeft en niet naar school kan en je oppas voor je ene kind moet regelen, voordat je de deur uit gaat de hond even uitlaat, dan de andere twee kinderen naar het KDV of school brengen, mensen je tijdens die belangrijke business meeting aankijken alsof je naar kots ruikt (wat je doet door dat kind), om zes uur je in de file je staat druk te maken omdat het KDV of BSO bijna sluit en je ook nog langs de Albert Heijn moet en dit doe je liever zónder kinderen dan dat kind 2 weer op de grond gaat liggen scene schoppen, en dan eenmaal thuis gauw je pijnboompitjes roostert die verbranden omdat kind 3 z'n beker melk over de nieuwe iPad heeft gegooid, en na het eten gauw de kinderen in bad doen, verhaaltjes voorlezen en dan nog net je vergadering van morgen kunt voorbereiden, omdat je daar tijdens je werk niet aan toegekomen was, alvorens je doodop naar bed gaat, maar kind 1 komt nog 2 x per nacht voor een flesje, dus écht uitgerust voel je je niet als je 's ochtends weer wakker wordt. OH en vader is op zakenreis naar Frankfurt, dat begrijp je.
Rampscenario, maar ook redelijk realistisch.
Echt niets dan respect voor de moeders die dat kunnen.
Ik denk oprecht dat mijn leven zo'n vreselijke chaos zou worden als ik dat zo zou moeten doen. Misschien gaat het wel even goed hoor, en kan ik het best, maar ik denk dat ik daar uiteindelijk niet gelukkig van zou worden. Haal die baan weg bij mij, niet die kinderen, en dan kan ik het denk ik wel aan.
Ik zou dat voor mezelf, m’n kinderen en m’n relatie niet willen.
Ben je ook nog een leuke moeder als je een drukke baan hebt, drie kinderen hebt, een huishouden runt, naar ouderavonden moet, 's ochtends je kind over je mantelpakje overgeeft en niet naar school kan en je oppas voor je ene kind moet regelen, voordat je de deur uit gaat de hond even uitlaat, dan de andere twee kinderen naar het KDV of school brengen, mensen je tijdens die belangrijke business meeting aankijken alsof je naar kots ruikt (wat je doet door dat kind), om zes uur je in de file je staat druk te maken omdat het KDV of BSO bijna sluit en je ook nog langs de Albert Heijn moet en dit doe je liever zónder kinderen dan dat kind 2 weer op de grond gaat liggen scene schoppen, en dan eenmaal thuis gauw je pijnboompitjes roostert die verbranden omdat kind 3 z'n beker melk over de nieuwe iPad heeft gegooid, en na het eten gauw de kinderen in bad doen, verhaaltjes voorlezen en dan nog net je vergadering van morgen kunt voorbereiden, omdat je daar tijdens je werk niet aan toegekomen was, alvorens je doodop naar bed gaat, maar kind 1 komt nog 2 x per nacht voor een flesje, dus écht uitgerust voel je je niet als je 's ochtends weer wakker wordt. OH en vader is op zakenreis naar Frankfurt, dat begrijp je.
Rampscenario, maar ook redelijk realistisch.
Echt niets dan respect voor de moeders die dat kunnen.
Ik denk oprecht dat mijn leven zo'n vreselijke chaos zou worden als ik dat zo zou moeten doen. Misschien gaat het wel even goed hoor, en kan ik het best, maar ik denk dat ik daar uiteindelijk niet gelukkig van zou worden. Haal die baan weg bij mij, niet die kinderen, en dan kan ik het denk ik wel aan.
Ik zou dat voor mezelf, m’n kinderen en m’n relatie niet willen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Jolicious schreef:Wil je wel financieel zo afhankelijk zijn? Daar zou ik me zorgen om maken.
Ik maak me daar in ieder geval geen zorgen om. Mocht het tussen ons niet goed gaan, kan ik altijd weer meer gaan werken. Wij hebben deze keuze in goed overleg met elkaar gemaakt, en staan er beide 100% achter.
Voor ons is dat het belangrijkste, het geeft ook veel meer rust in ons gezin, omdat we bijna geen oppas konden krijgen iedere keer.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Jolicious schreef:Wil je wel financieel zo afhankelijk zijn? Daar zou ik me zorgen om maken.
Ik maak me daar in ieder geval geen zorgen om. Mocht het tussen ons niet goed gaan, kan ik altijd weer meer gaan werken. Wij hebben deze keuze in goed overleg met elkaar gemaakt, en staan er beide 100% achter.
Voor ons is dat het belangrijkste, het geeft ook veel meer rust in ons gezin, omdat we bijna geen oppas konden krijgen iedere keer.
Ja, ik vind dat knap en fijn als je dat kan. Als je dat wil. Ja hoe zeg ik dat goed. Ik zie teveel mensen om mij heen uit elkaar gaan. Ik weet nog dat mijn moeder tegen mij zei :''Meid, zorg altijd dat je voor een deel financieel onafhankelijk blijft''. Zij heeft mee gemaakt dat ze in de penarie kwam nadat ze met mijn vader had afgesproken dat ze thuis zou blijven. Ik zou het risico gewoon niet durven nemen, maar ik vind het knap dat mensen dat wel durven.
Gast- Gast
Dat is ook een risico wat je loopt natuurlijk Jolicious, maar ik kan me voorstellen dat dat eventuele risico niet opweegt tegen het geluk en goede gevoel wat je hebt bij zo'n keuze om thuis te blijven.
Zoals ik al in een ander topic zei, kan ik voor zowel werken als thuisblijven goede pro's en con's bedenken, en het is maar net wat je eigen, persoonlijke prioriteiten daarin zijn. Ik denk dat ik voor mezelf een betere moeder, en beter persoon ben als ik thuis zou blijven. Mezelf blijven ontwikkelen zou ik toch wel doen, daar heb ik geen baan voor nodig. Dan steek ik liever daar eigen energie in, en energie in m'n gezin. Dat vind ik zelf dan belangrijker dan een baan. Mits dat financieel mogelijk is natuurlijk, that goes without saying.
Zoals ik al in een ander topic zei, kan ik voor zowel werken als thuisblijven goede pro's en con's bedenken, en het is maar net wat je eigen, persoonlijke prioriteiten daarin zijn. Ik denk dat ik voor mezelf een betere moeder, en beter persoon ben als ik thuis zou blijven. Mezelf blijven ontwikkelen zou ik toch wel doen, daar heb ik geen baan voor nodig. Dan steek ik liever daar eigen energie in, en energie in m'n gezin. Dat vind ik zelf dan belangrijker dan een baan. Mits dat financieel mogelijk is natuurlijk, that goes without saying.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Jolicious schreef:_MamaRosa_ schreef:Jolicious schreef:Wil je wel financieel zo afhankelijk zijn? Daar zou ik me zorgen om maken.
Ja, ik vind dat knap en fijn als je dat kan. Als je dat wil. Ja hoe zeg ik dat goed. Ik zie teveel mensen om mij heen uit elkaar gaan. Ik weet nog dat mijn moeder tegen mij zei :''Meid, zorg altijd dat je voor een deel financieel onafhankelijk blijft''. Zij heeft mee gemaakt dat ze in de penarie kwam nadat ze met mijn vader had afgesproken dat ze thuis zou blijven. Ik zou het risico gewoon niet durven nemen, maar ik vind het knap dat mensen dat wel durven.
Ben jij nu wel financieel onafhankelijk dan? Ik ben de vier jaar dat we samen nog geen één moment financieel onafhankelijk geweest. Ik zou het belangrijker vinden om tijd met mijn kind(eren) te hebben, dan dat ik financieel onafhankelijk ben. Als ik financieel onafhankelijk zou willen zijn, dan zou ik sowieso fulltime moeten werken, met minder kun je als alleenstaande moeder niet rondkomen. Fulltime werken zou ik nooit willen als de kinderen nog klein zijn.
Gast- Gast
Ik zou me financieel wel kunnen redden ja. Maar goed, dat is een angst van mezelf, ik veroordeel daar niemand voor ofzo. Ik zou het gewoon niet aandurven als je ziet hoeveel mensen er tegenwoordig uit elkaar gaan.
Gast- Gast
Het is voor iedereen heel persoonlijk.
Ik ????? Ik zou knettergek worden als ik niet kon werken. Dus nee dat is niet voor mij weg gelegd !
Ik ????? Ik zou knettergek worden als ik niet kon werken. Dus nee dat is niet voor mij weg gelegd !
Gast- Gast
Lavendel schreef:2CKC2 schreef:Je hebt zelf vast 100 redenen waarom dit voor jou ideaal lijkt, maar ik word altijd een beetje verdrietig van vrouwen die dit doen. Zelfs als het financieel haalbaar is en je hebt een baan een werkende vrouw met sociaal leventje + mama lijkt me juist beter. Voor jezelf en je eigen ontwikkeling.. je naam doet me vermoeder dat je uit 1985 bent..dan ben je 26.. waarom zou je willen stoppen?
+1
+1... ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik straks alleen nog maar "mama" zou zijn.
Niet zo zeer dat ik mijn werk zou missen, maar wel de dingen die ik daar zowel op persoonlijk als verpleegkundig gebied leer.
Toevallig zei mijn zusje vandaag nog dat ze erg blij was dat ze na 5 maanden thuis te zijn geweest weer aan het werk kon.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Pagina 1 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Zou jij stoppen met werken als..
» Ik wil stoppen met BV
» Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....
» Stoppen met werken.. welke tegemoetkomingen?
» Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?
» Ik wil stoppen met BV
» Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....
» Stoppen met werken.. welke tegemoetkomingen?
» Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?
Pagina 1 van 8
Permissies van dit forum: