Stoppen met werken?
+22
kwak
RYW
Flower_L
Jazzlyn
Annemie
Liadan
pindaatje
Spring
Printje
SarahKey
Annie24
MissD
Marin
chipa
Susan
Coco
Happydobby
Lavendel
_Mashimaro_
Paper Crown
Pussycat
joyce0606
26 plaatsers
Pagina 2 van 8
Pagina 2 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Stoppen met werken?
Stuiterbal schreef:Het is voor iedereen heel persoonlijk.
Ik ????? Ik zou knettergek worden als ik niet kon werken. Dus nee dat is niet voor mij weg gelegd !
+1
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Het is zeker voor iedereen persoonlijk.
Ik ga na mijn verlof twee middagen werken, dat is 11 uur per week.
Dus heb al het gevoel dat ik straks thuis ben, op die twee middagen na.
Maar zou niet helemaal willen stoppen. Wil mijn eigen geld verdienen, pensioen opbouwen (al is het niet veel) en sociale contacten behouden.
maar met al die bezuinigingen in de kinderopvang kan ik volgend jaar een vast contract wel vergeten Dus gok erop dat ik volgend jaar voor het eerst zonder werk ga zitten.
Ik ga na mijn verlof twee middagen werken, dat is 11 uur per week.
Dus heb al het gevoel dat ik straks thuis ben, op die twee middagen na.
Maar zou niet helemaal willen stoppen. Wil mijn eigen geld verdienen, pensioen opbouwen (al is het niet veel) en sociale contacten behouden.
Voor mij persoonlijk zou het niets zijn, ik word gek alleen maar thuis, heb ook mijn eigen werk nodig. Ook al zouden we het financieel aankunnen ik zou wel willen blijven werken.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Voor mijn dochter wil ik heel graag helemaal thuis zijn, maar ik denk dat ik na een paar weken tegen de muren opvlieg. Daarnaast is het geld ook wel fijn. Ik zit dus een beetje in een tweestrijd, allebei voelt niet fijn.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Voor mijn dochter wil ik heel graag helemaal thuis zijn, maar ik denk dat ik na een paar weken tegen de muren opvlieg. Daarnaast is het geld ook wel fijn. Ik zit dus een beetje in een tweestrijd, allebei voelt niet fijn.
Maar ik denk dat jouw dochter het ook wel erg fijn vindt bij haar gastouder toch? Lekker met andere kindjes spelen is toch heerlijk.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik vind het wel fijn om te werken (al werk ik momenteel niet erg veel en ook niet buitenshuis) maar ik weet wel dat ik het ook wel aan kan om thuis te zijn.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik las hier dat iemand nog nooit financieel onafhankelijk was geweest? Dat vind ik oprecht dom. Als je alleenstaand wordt zul je namelijk wel moeten, en er zijn teveel vrouwen die niet meer normaal aan het werk komen nadat ze een 0-uren contract hadden.
Waarom is werken voor mannen toch een plicht en voor vrouwen een optie? Dat vind ik oneerlijk tegenover de mannen (die krijgen vrijwel niets van hun kinderen mee, want fulltime werken en kinderen kan volgens de meeste moeders niet),oneerlijk tegenover de kinderen (die krijgen weinig van hun vader mee) en oneerlijk tegenover de vrouw in kwestie die onherroeplijk de bijstand in moet als ze gaat scheiden of gedwongen is om in een slecht huwelijk te blijven omdat ze bang is voor de bijstand.
Tenzij je er héle goede afspraken over maakt financieel gezien (dus ook rekening houdend met pensioen enzo) vind ik het onverstandig om te stoppen met werken of heel weinig te werken. Dat is gewoon slecht voor jezelf zorgen. En goed voor jezelf zorgen is minstens zo belangrijk als goed voor je kinderen zorgen. Kinderen doen het beter na een scheiding als beide ouders werken, kinderen van werkende moeders doen het sowieso beter tegenwoordig, gemiddeld genomen.
Waarom zou je jezelf in zo'n risicovolle positie plaatsen uit luiigheid en gemakzucht? Je kinderen leiden niet onder een werkende moeder. Wel onder een moeder die niet financieel zelfstandig is.
Waarom is werken voor mannen toch een plicht en voor vrouwen een optie? Dat vind ik oneerlijk tegenover de mannen (die krijgen vrijwel niets van hun kinderen mee, want fulltime werken en kinderen kan volgens de meeste moeders niet),oneerlijk tegenover de kinderen (die krijgen weinig van hun vader mee) en oneerlijk tegenover de vrouw in kwestie die onherroeplijk de bijstand in moet als ze gaat scheiden of gedwongen is om in een slecht huwelijk te blijven omdat ze bang is voor de bijstand.
Tenzij je er héle goede afspraken over maakt financieel gezien (dus ook rekening houdend met pensioen enzo) vind ik het onverstandig om te stoppen met werken of heel weinig te werken. Dat is gewoon slecht voor jezelf zorgen. En goed voor jezelf zorgen is minstens zo belangrijk als goed voor je kinderen zorgen. Kinderen doen het beter na een scheiding als beide ouders werken, kinderen van werkende moeders doen het sowieso beter tegenwoordig, gemiddeld genomen.
Waarom zou je jezelf in zo'n risicovolle positie plaatsen uit luiigheid en gemakzucht? Je kinderen leiden niet onder een werkende moeder. Wel onder een moeder die niet financieel zelfstandig is.
Gast- Gast
En of mijn kinderen nu liever hebben dat ik thuisblijf of niet, dat boeit echt helemaal niet. Ik wilde vroeger ook liever thuisblijven van school, en toch moest ik. Sommige dingen moeten. Geld verdienen om te leven moet, werken moet, dus daar hebben ze het maar mee te doen.
Gast- Gast
Printje schreef:Rejoy. schreef:Voor mijn dochter wil ik heel graag helemaal thuis zijn, maar ik denk dat ik na een paar weken tegen de muren opvlieg. Daarnaast is het geld ook wel fijn. Ik zit dus een beetje in een tweestrijd, allebei voelt niet fijn.
Maar ik denk dat jouw dochter het ook wel erg fijn vindt bij haar gastouder toch? Lekker met andere kindjes spelen is toch heerlijk.
wij zijn afgelopen week overgestapt naar een andere gastouder. Bij de vorige had ze het dus niet echt naar haar zin, plus nog een hele lading andere problemen. Toen vond ik het nog veel lastiger om weg te gaan. We hebben nu net een andere gastouder waar ze het echt naar haar zin heeft en dat maakt het inderdaad veel minder moeilijk om haar weg te brengen. Maar toen we bezig waren met het zoeken naar een andere gastouder en ik haar toch naar de vorige moest brengen heb ik me écht een hele slechte moeder gevoeld.
@ Euc: ik denk niet dat mijn dochter leidt onder het feit dat ik op het moment niet financieel onafhankelijk ben hoor. Bovendien beschik is straks over een prima diploma (nu dus nog studerende en daarom de reden dat ik niet financieel onafhankelijk ben), waar ik makkelijk een baan kan vinden met voldoende uren om financieel onafhankelijk te zijn. Het kán nu, om niet fulltime te werken en daar wil ik graag gebruik van maken in de tijd dat mijn dochter nog zo klein is. Helaas zit mijn man in een positie waarin het heel moeilijk is om part-time te werken, anders hadden we allebei waarschijnlijk 0.5 tot 0.75 baan gehad en waren we dus financieel afhankelijk van elkaar.
En luiheid en gemakzucht om thuis te blijven bij je kinderen? Ik weet wel zeker dat een thuisblijfmoeder zéker niet lui en gemakzuchtig is.
Gast- Gast
Studeren is ook werken aan je toekomst, dus dan snap ik het.
Maar niet werken omdat je het zo lastig vindt om dat je kind weg te brengen vind ik lui en gemakzuchtig ja.
Thuisblijfmoeder zijn is zwaar, maar niet zwaarder dan werken (ja, ik vind van wel, omdat het saai is, maar dat is ieder voor zich). Als je als reden opgeeft 'ik ga niet werken want ik vind het zo zielig voor mijn kind om naar het KDV te gaan' dan vind ik dat lui en gemakzuchtig. Omdat een kind dat even moet wennen aan een KDV of opvang niet opweegt tegen het risico wat je zelf loopt door zo slecht voor jezelf te zorgen.
Maar niet werken omdat je het zo lastig vindt om dat je kind weg te brengen vind ik lui en gemakzuchtig ja.
Thuisblijfmoeder zijn is zwaar, maar niet zwaarder dan werken (ja, ik vind van wel, omdat het saai is, maar dat is ieder voor zich). Als je als reden opgeeft 'ik ga niet werken want ik vind het zo zielig voor mijn kind om naar het KDV te gaan' dan vind ik dat lui en gemakzuchtig. Omdat een kind dat even moet wennen aan een KDV of opvang niet opweegt tegen het risico wat je zelf loopt door zo slecht voor jezelf te zorgen.
Gast- Gast
Dat wist ik natuurlijk niet Rejoy, voor mij is het een enorme geruststelling dat ons zoontje zo fijn speelt op het dagverblijf. Hoe fel ik eerst op dagverblijven was langzaamaan zag/zie ik ook positieve dingen eraan. Hij vindt het er ontzettend fijn, kan lekker spelen en leert er veel. Bovendien zou ik mijn werk als juf niet kunnen missen, ik geniet iedere dag (de 3 dagen dat ik werk dan en de andere dagen geniet ik intens van onze kleine man)
Printje- Lady Post-a-lot
Ik denk ook niet dat een moeder thuis blijft omdat ze het zielig vindt om haar kind weg te brengen, maar omdat ze de opvoeding zelf wil doen. En dat vind ik een hele goede reden. Je brengt het behoorlijk negatief en denigrerend. Thuis blijven om voor je kind te zorgen vind ik niet slecht voor jezelf zorgen.
Gast- Gast
Ik vind dat je je wel erg hard uitdrukt Euc.
Ik werk op het moment niet maar ben wel werkzoekende.
Mijn dochter is bijna 8 maanden en ik ben sinds december al thuis. (zwangerschapsverlof en daarna werkloos)
Ik vind het heerlijk om elke dag thuis te zijn met mijn dochter.
Als het zou kunnen dan zou ik ook niet gaan werken. Maar ik wil lekker kunnen leven, en mijn dochter kunnen bieden wat ze nodig heeft. Nu kosten haar dingetjes zoals pampers en kleding nog niet zoveel, maar ik wil dat ze straks ook in nette kleding loopt en wanneer ze naar school gaat, dat we haar een goede studie kunnen betalen.
Ik mis het werken niet, maar dat komt denk ik ook omdat mijn laatste baan gigantisch druk en chaotisch was.
Dat was echt niks voor mij. Het contact met collega's mis ik een beetje. Maar ik heb het enorm naar mijn zin op het moment. Ik doe van alles, ga naar vriendinnen, ben lekker in huis bezig, en het meest fijne van alles, ik geniet volop van het moeder zijn.
Maar goed, dat kan ik ook als ik wel aan het werk ben. Misschien dat ik dan nog wel gelukkiger ben omdat ik weet dat we financieel niets te klagen hebben.
Het verschilt per persoon of je thuis kunt blijven en alleen moeder kunt zijn, of dat je het nodig hebt om te werken, het contact met collega's, het werken op zich.
De keuze moet je dus ook zelf maken.
Ik werk op het moment niet maar ben wel werkzoekende.
Mijn dochter is bijna 8 maanden en ik ben sinds december al thuis. (zwangerschapsverlof en daarna werkloos)
Ik vind het heerlijk om elke dag thuis te zijn met mijn dochter.
Als het zou kunnen dan zou ik ook niet gaan werken. Maar ik wil lekker kunnen leven, en mijn dochter kunnen bieden wat ze nodig heeft. Nu kosten haar dingetjes zoals pampers en kleding nog niet zoveel, maar ik wil dat ze straks ook in nette kleding loopt en wanneer ze naar school gaat, dat we haar een goede studie kunnen betalen.
Ik mis het werken niet, maar dat komt denk ik ook omdat mijn laatste baan gigantisch druk en chaotisch was.
Dat was echt niks voor mij. Het contact met collega's mis ik een beetje. Maar ik heb het enorm naar mijn zin op het moment. Ik doe van alles, ga naar vriendinnen, ben lekker in huis bezig, en het meest fijne van alles, ik geniet volop van het moeder zijn.
Maar goed, dat kan ik ook als ik wel aan het werk ben. Misschien dat ik dan nog wel gelukkiger ben omdat ik weet dat we financieel niets te klagen hebben.
Het verschilt per persoon of je thuis kunt blijven en alleen moeder kunt zijn, of dat je het nodig hebt om te werken, het contact met collega's, het werken op zich.
De keuze moet je dus ook zelf maken.
Laatst aangepast door Biancy op do 22 sep 2011 - 8:00; in totaal 1 keer bewerkt
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Rejoy. schreef:Ik denk ook niet dat een moeder thuis blijft omdat ze het zielig vindt om haar kind weg te brengen, maar omdat ze de opvoeding zelf wil doen. En dat vind ik een hele goede reden. Je brengt het behoorlijk negatief en denigrerend. Thuis blijven om voor je kind te zorgen vind ik niet slecht voor jezelf zorgen.
Ik doe de opvoeding ook zelf, en de andere werkende moeders ook. Of doen de vaders de opvoeding niet zelf omdat ze werken?
Ik lees hier toch: ik blijf het vervelend vinden om kind weg te brengen, dus ik stop met werken. Dat klinkt als 'ik vind naar school gaan niet leuk, dus ik blijf thuis'.
En thuis blijven om voor je kind te zorgen en financieel daar niets voor regelen is wel degelijk erg slecht voor jezelf zorgen. Je partner bouwt iets op, verdient geld, maakt promotie, bouwt pensioen op, heeft een mooi cv, jij blijft thuis om voor de kinderen te zorgen. Heb je perfect opgevoede kinderen (alleen zou je die ook hebben als je ze naar een opvang bracht of als je partner minder zou werken) maar verder een pensioengat, een gat in je CV, geen inkomen en geen reserves en geen basis om weer aan het werk te gaan.
Noem dat maar goed voor jezelf zorgen. En als je kinderen er nou beter van werden, maar dat is in de meeste gevallen niet zo. Kinderen boeit het niet of mama nu wel of niet 24/7 in de buurt is, het is maar wat ze gewend zijn.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Ik denk ook niet dat een moeder thuis blijft omdat ze het zielig vindt om haar kind weg te brengen, maar omdat ze de opvoeding zelf wil doen. En dat vind ik een hele goede reden. Je brengt het behoorlijk negatief en denigrerend. Thuis blijven om voor je kind te zorgen vind ik niet slecht voor jezelf zorgen.
Ik bedoel het juist positief.... maar goed. Ik heb een lange tijd geleden ooit op een dagverblijf gewerkt en echt petje af voor die meiden maar als ik dan naar mezelf keek wilde ik liever dat mijn kind gewoon thuis zou zijn. Maar dat gaat helaas niet en ik zou het nu ook niet anders willen omdat mijn ervaringen als moeder beter zijn dan toen ik er zelf werkte.
Ik zeg nergens dat iemand het zielig vindt om haar kind weg te brengen overigens.
Printje- Lady Post-a-lot
Juist helemaal meeeens!
Gast- Gast
Het gaa er toch niet om of je werken leuk vindt? Als volwassen mens moet je toch gewoon zorgen voor inkomen, of je dat nou leuk vindt of niet?
Nou ja, het hoeft niet, maar dat heeft dan wel concequenties: niets opbouwen en een groot risico lopen.
Nou ja, het hoeft niet, maar dat heeft dan wel concequenties: niets opbouwen en een groot risico lopen.
Gast- Gast
Printje schreef:Rejoy. schreef:Ik denk ook niet dat een moeder thuis blijft omdat ze het zielig vindt om haar kind weg te brengen, maar omdat ze de opvoeding zelf wil doen. En dat vind ik een hele goede reden. Je brengt het behoorlijk negatief en denigrerend. Thuis blijven om voor je kind te zorgen vind ik niet slecht voor jezelf zorgen.
Ik bedoel het juist positief.... maar goed. Ik heb een lange tijd geleden ooit op een dagverblijf gewerkt en echt petje af voor die meiden maar als ik dan naar mezelf keek wilde ik liever dat mijn kind gewoon thuis zou zijn. Maar dat gaat helaas niet en ik zou het nu ook niet anders willen omdat mijn ervaringen als moeder beter zijn dan toen ik er zelf werkte.
Ik zeg nergens dat iemand het zielig vindt om haar kind weg te brengen overigens.
mijn post was een reactie op de post van euc!
kinderdagverblijf heb ik geen ervaring mee, dus ik kan daar niet echt een mening over vormen. Ik denk dat het wel heel afhankelijk is van het kinderdagverblijf, maargoed, dat is ook het geval bij een gastouder.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Waarom is werken voor mannen toch een plicht en voor vrouwen een optie? Dat vind ik oneerlijk tegenover de mannen (die krijgen vrijwel niets van hun kinderen mee, want fulltime werken en kinderen kan volgens de meeste moeders niet),oneerlijk tegenover de kinderen (die krijgen weinig van hun vader mee) en oneerlijk tegenover de vrouw in kwestie die onherroeplijk de bijstand in moet als ze gaat scheiden of gedwongen is om in een slecht huwelijk te blijven omdat ze bang is voor de bijstand.
En wat als je man er ook volledig achterstaat? Tja, dan zijn wij maar erg ouderwets, traditioneel of wat dan ook, maar ik vind het prima zo. Zolang je er beide hetzelfde overdenkt binnen een relatie, vind ik het goed. Welke keuze je dan ook maakt, werken, een beetje werken of helemaal thuis zijn.
Gast- Gast
Logisch dat zo'n man erachter staat: hij loopt geen risico, kan zijn gang gaan en hij hoeft zich nergens zorgen over te maken. Zijn vrouw kan geen kant op want hij zorgt voor het geld, zijn kinderen worden opgevoed zonder dat hij zich er druk over hoeft te maken, en hij heeft het gewoon goed voor elkaar._MamaRosa_ schreef:Eucalypta schreef:Waarom is werken voor mannen toch een plicht en voor vrouwen een optie? Dat vind ik oneerlijk tegenover de mannen (die krijgen vrijwel niets van hun kinderen mee, want fulltime werken en kinderen kan volgens de meeste moeders niet),oneerlijk tegenover de kinderen (die krijgen weinig van hun vader mee) en oneerlijk tegenover de vrouw in kwestie die onherroeplijk de bijstand in moet als ze gaat scheiden of gedwongen is om in een slecht huwelijk te blijven omdat ze bang is voor de bijstand.
En wat als je man er ook volledig achterstaat? Tja, dan zijn wij maar erg ouderwets, traditioneel of wat dan ook, maar ik vind het prima zo. Zolang je er beide hetzelfde overdenkt binnen een relatie, vind ik het goed. Welke keuze je dan ook maakt, werken, een beetje werken of helemaal thuis zijn.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Printje schreef:Rejoy. schreef:Ik denk ook niet dat een moeder thuis blijft omdat ze het zielig vindt om haar kind weg te brengen, maar omdat ze de opvoeding zelf wil doen. En dat vind ik een hele goede reden. Je brengt het behoorlijk negatief en denigrerend. Thuis blijven om voor je kind te zorgen vind ik niet slecht voor jezelf zorgen.
mijn post was een reactie op de post van euc!
kinderdagverblijf heb ik geen ervaring mee, dus ik kan daar niet echt een mening over vormen. Ik denk dat het wel heel afhankelijk is van het kinderdagverblijf, maargoed, dat is ook het geval bij een gastouder.
ik dacht al wat is er in hemelsnaam verkeerd aan mijn post...
Printje- Lady Post-a-lot
Eucalypta schreef:Het gaa er toch niet om of je werken leuk vindt? Als volwassen mens moet je toch gewoon zorgen voor inkomen, of je dat nou leuk vindt of niet?
Ik denk dat t juist noodzaak is je werk enigzins leuk te vinden wat voegt t anders toe? Alleen geld? Geld is noodzakelijk ja maar geld maakt mij altijd nog niet gelukkig!
Er zelf zijn voor mijn kinderen dat maakt mij momenteel wel gelukkig..
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Rejoy. schreef:Ik denk ook niet dat een moeder thuis blijft omdat ze het zielig vindt om haar kind weg te brengen, maar omdat ze de opvoeding zelf wil doen. En dat vind ik een hele goede reden. Je brengt het behoorlijk negatief en denigrerend. Thuis blijven om voor je kind te zorgen vind ik niet slecht voor jezelf zorgen.
Ik doe de opvoeding ook zelf, en de andere werkende moeders ook. Of doen de vaders de opvoeding niet zelf omdat ze werken?
Ik lees hier toch: ik blijf het vervelend vinden om kind weg te brengen, dus ik stop met werken. Dat klinkt als 'ik vind naar school gaan niet leuk, dus ik blijf thuis'.
En thuis blijven om voor je kind te zorgen en financieel daar niets voor regelen is wel degelijk erg slecht voor jezelf zorgen. Je partner bouwt iets op, verdient geld, maakt promotie, bouwt pensioen op, heeft een mooi cv, jij blijft thuis om voor de kinderen te zorgen. Heb je perfect opgevoede kinderen (alleen zou je die ook hebben als je ze naar een opvang bracht of als je partner minder zou werken) maar verder een pensioengat, een gat in je CV, geen inkomen en geen reserves en geen basis om weer aan het werk te gaan.
Noem dat maar goed voor jezelf zorgen. En als je kinderen er nou beter van werden, maar dat is in de meeste gevallen niet zo. Kinderen boeit het niet of mama nu wel of niet 24/7 in de buurt is, het is maar wat ze gewend zijn.
Werken is wél een keus, naar de basisschool gaan niet. Je bent samen met je partner verantwoordelijk voor hoe je de finaciën binnen je gezin regelt. Of dat nou allebei fulltime werken is, allebei parttime werken, of één ouder die thuisblijft, als je het financieel redt is het toch prima.
Als ik even naar mijn ouders kijk, mijn moeder is gestopt met werken toen ik geboren werd, heeft vijftien jaar lang voor mij en m'n broertjes en zusjes gezorgd, daarna heeft ze een bijscholingscursus gedaan en weer aan de slag gegaan. Inmiddels is ze zes jaar verder, verdient ze beter dan mijn vader, een behoorlijke carrière en verdient meer dan goed. Ze heeft nog 20 arbeidsjaren voor zich liggen. Hoezo, slecht voor jezelf zorgen?
En het hele leven is één groot risico. Als je altijd van het meest negatieve scenario uitgaat kun je beter helemaal niet trouwen en kinderen krijgen.
Gast- Gast
Ik vind het niet stom om thuis te willen blijven voor je kinderen. Maar denken dat ze het beter doen omdat jij thuisblijft vind ik naief, en niets regelen voor jezelf vind ik nog veel naiever. Prima dat je thuisblijft, maar regel dan dat je daar ook een inkomen voor krijgt ofzo, maak afspraken en zorg dat je op die manier een béétje onafhankelijk wordt, maar ga niet het risico lopen op een bijstandsuitkering alleen omdat je denkt dat het wel los zal lopen.
Gast- Gast
Pagina 2 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Zou jij stoppen met werken als..
» Stoppen met werken, hoe dit aanpakken?
» Stoppen met werken.. welke tegemoetkomingen?
» Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....
» Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?
» Stoppen met werken, hoe dit aanpakken?
» Stoppen met werken.. welke tegemoetkomingen?
» Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....
» Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?
Pagina 2 van 8
Permissies van dit forum: