Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stoppen met werken, hoe dit aanpakken?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Stoppen met werken, hoe dit aanpakken? Empty Stoppen met werken, hoe dit aanpakken?

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 0:09

Al een jaar loop ik rond met depressieve buien. Buien die soms zo erg zijn dat ik die dag m'n bed gewoon niet uit kom. 3 jaar geleden heb ik iets mee gemaakt op het werk waardoor ik me zo voel. In het begin vielen de depressieve buien wel mee en kon ik de dingen nog op z'n plaats houden en kon ik gewoon doorgaan met alles zonder dat iemand iets in de gaten had. Maar nu is de maat gewoon vol. Ik heb iedere dag hoofdpijn, last van m'n darmen, rugpijn, pijn in m'n schouder en ik ben ontzettend moe. Als ik 3 weken vakantie heb heb ik er wienig last van en voel ik me zelfs af en toe gelukkig. Maar als ik weer eenmaal aan het werk ben (is trouwens ander werk en heb ondertussen en 3 verschillende banen gehad) ben ik binnen no-time weer verdrietig, worden de pijnen erger, zit ik te trillen en ik zit vaak tegen een hyperventielatie aanval aan. Ik werk 3 dagen in de week maar de dagen dat ik vrij ben ben ik met m'n hoofd bij m'n werk en ik kan er werkelijk waar gewoon niet meer tegen. Al 2,5 jaar vecht ik als werknemer op m'n werk om het gewoon leuk te vinden maar het lukt me gewoon niet. Ik ben al een keer in therapie geweest maar dat hielp naar mijn idee niet echt en het kost gewoon veel geld. En geld speelt ook een rol waarom ik überhaupt ook werkt. Als we het super breed zouden hebben zou ik niet eens gaan werken maar ik moet gewoon. Maar ik ga er dus echt gewoon aan onderdoor en wil de ziektewet in. Maar hoe pak ik dit aan? Waar begin ik? Meld ik me gewoon ziek er vertel op het werk gewoon wat er aan de hand is en dat hun dan een arboarts op me afsturen of moet ik eerst naar de huisarts? En ik wil natuurlijk wel een inkomen hebben. Krijg ik die dan wel? (via het werk, uitkering) En over 2 maanden loopt mijn contract af. Kunnen ze mij hierdoor dan ontslaan?

Ik wil nu geen beeld creeren dat ik geld wil verdienen zonder te werken maar ik heb het gewoon nodig en dit houd me gewoon tegen. Maar ik weet gewoon als ik zo door ga dat ik misschien straks helemaal instort. Ik wil er gewoon voor vechten om een leuke baan te hebben. Om net als ieder ander gewoon naar het werk te kunnen. Om geld te verdienen, contacten te hebben met mensen etc. Zucht ik weet gewoon niet wat ik nu moet. Het enige wat ik wel weet is dat ik van die gevoel af wil en dat ik weer gelukkig kan zijn.


Laatst aangepast door _Livia op di 5 jul 2011 - 4:50; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken, hoe dit aanpakken? Empty Re: Stoppen met werken, hoe dit aanpakken?

Bericht  Susan di 5 jul 2011 - 0:15

Ik denk dat ziek melden inderdaad de eerste stap is, verder loopt het dan voorlopig volgens mij via de bedrijfsarts. Daarnaast zou ik ook wel naar de huisarts gaan om te informeren naar mogelijkheden. Er zijn ook therapieën die worden vergoed door de verzekering.

Reken er wel op dat de kans klein is dat je zonder meer een periode thuis mag blijven. Een bedrijfsarts zal er toch op gericht zijn om je zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen en zal van jou verwachten dat je er ook alles aan doet om dat voor elkaar te krijgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken, hoe dit aanpakken? Empty Re: Stoppen met werken, hoe dit aanpakken?

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 0:29

Heb je niet last van een PTSS?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken, hoe dit aanpakken? Empty Re: Stoppen met werken, hoe dit aanpakken?

Bericht  minoessepoes di 5 jul 2011 - 0:35

Ik denk dat stoppen met werken niet de juiste instelling is, maar zoeken naar een oplossing en als dat stoppen met werken is dan is dat prima.

Zoek hulp, vertel op je werk aan een leidinggevende wat er aan de hand is en dat je niet meer kan en kijk of ze met je mee willen denken, praat met je huisarts en geef aan dat de emmer overloopt en dat je vorige therapie niet geholpen heeft enz. En ga samen met een hulpverlener kijken wat voor jouw de beste oplossing is. Misschien is dat inderdaad wel even een tijdje thuis blijven en bij komen, maar misschien is er ook wel een hele andere oplossing voor jouw en is het juist belangrijk om wel te blijven werken, want anders wordt de drempel om weer aan het werk te gaan misschien wel alleen maar groter en groter.

Op die manier kom je hopelijk ook uiteindelijk tot een structurele oplossing. Sterkte!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken, hoe dit aanpakken? Empty Re: Stoppen met werken, hoe dit aanpakken?

Bericht  Melis_je di 5 jul 2011 - 1:30

_Livia schreef: En over 2 maanden loopt mijn contract af. Kunnen ze mij hierdoor dan ontslaan?

Het is dan geen ontslag, ze verlengen je contract dan niet. Ze hoeven geen reden op te geven om je contract niet te verlengen, dus ja, je kunt dan je baan kwijtraken.
Je hebt dus drie parttime in 1,5 jaar tijd gehad en geen van drieën beviel. Moet je het niet wat langer aankijken? Of een heel ander vakgebied zoeken? De eerste stap lijkt me een gesprek met je werkgever die je dan naar de arboarts stuurt. De kans dat je contract niet verlengd wordt, lijkt me vrij groot. Je werkt hier pas net (4 maanden dan?) en je overweegt om je de laatste twee maanden ziek te melden voor klachten die niet zomaar opgelost kunnen worden.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken, hoe dit aanpakken? Empty Re: Stoppen met werken, hoe dit aanpakken?

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 4:49

Melis_je schreef:
_Livia schreef: En over 2 maanden loopt mijn contract af. Kunnen ze mij hierdoor dan ontslaan?

Het is dan geen ontslag, ze verlengen je contract dan niet. Ze hoeven geen reden op te geven om je contract niet te verlengen, dus ja, je kunt dan je baan kwijtraken.
Je hebt dus drie parttime in 1,5 jaar tijd gehad en geen van drieën beviel. Moet je het niet wat langer aankijken? Of een heel ander vakgebied zoeken? De eerste stap lijkt me een gesprek met je werkgever die je dan naar de arboarts stuurt. De kans dat je contract niet verlengd wordt, lijkt me vrij groot. Je werkt hier pas net (4 maanden dan?) en je overweegt om je de laatste twee maanden ziek te melden voor klachten die niet zomaar opgelost kunnen worden.

Nee sorry 2,5 jaar bedoel ik. Was een type fout. Ik heb eerst een half jaar diep in de put gezeten en even niet gewerkt (m'n contract werd daar ook niet verlengd) Daarna heb ik 3 andere banen gehad. Ik werk nu bijna een jaar bij dit bedrijf

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken, hoe dit aanpakken? Empty Re: Stoppen met werken, hoe dit aanpakken?

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 4:52

James PTSS komt inderdaad dicht in de buurt. Ik kan het zelf geen naam noemen en waar ik in therapie zat heeft dit ook niet genoemd. Maargoed therapie is nu inmiddels alweer 2 jaar geleden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met werken, hoe dit aanpakken? Empty Re: Stoppen met werken, hoe dit aanpakken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum