Wanneer ging je het huis uit?
+81
Error
SuperGrover
BJA
Vanillivi
SarahKey
Lavendel
minoessepoes
Niekske
Isilme
Ugly Betty
JoyceVL
Verona
Mamsie
Joli86
samantjuh89
RYW
Tunrida
Happydobby
silly-one
_DoI
Silver
Labeendje
smooch
Miss-Rose
TNMN
Batwen
Zonnetje
Zwerver
Snoes
Jules
TukTuk
xxDila
Rouxxxe
Toet
miss piggy
Carra
Polly
rapa nui
Feline
Merai
Roxi3
Mizz_S
Sneeuwvlok
Flinder
Caramba
Oasis
CCC
Prosecco
Mamasapje
Parisienne
Suus
Phileine
Lady4
Flip Fluitketel
Juul
Arwyn
Jude
Sjaantje
loesje
Mida4you
Bruintje Beer
Atelier Madame
Zininzon
Bliss
Jerry
Lotus_
Tsjip
Angela_1986
Benthe
Antibes
luisa
Monte
Shisha
Ambivalence
Zora
Floor
MissD
Miss G
Rovine
SnowWhite
Jeanette
85 plaatsers
Pagina 8 van 13
Pagina 8 van 13 • 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13
Re: Wanneer ging je het huis uit?
Ik was 22 toen ik op kamers ging en 23 toen ik ging samenwonen.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Atelier Madame en Marin bedankt voor de nuance, ik had even geen energie die zelf helemaal aan te brengen, maar bedoelde wel al die dingen die jullie noemen
Gast- Gast
Op mijn 16é....
Batwen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 21
Punten : 24
Registratiedatum : 13-05-11
Zininzon schreef:@ James: je schrijft het al.... 'wij'... En als je nu geen partner hebt?
In mijn dorp (eigenlijk de hele gemeente) is ook amper huur. Wat er aan huur is, zijn seniorenwoningen en tussenwoningen (lees: groot en duur). Onlangs is er een nieuw appartementengebouw geopend met 6 appartementen, maar toen had ik inmiddels al zoveel geld gespaard (door 3 jaar werkend bij mijn ouders te wonen) dat ik een tussenwoning kon kopen. Je kunt wel begrijpen waar ik nu woon, denk ik
Ik woon nu gekocht maar een paar euro duurder dan wanneer ik hetzelfde huis zou huren of wanneer ik dat nieuwe appartement zou huren.
Mijn vriendin woont in eenzelfde appartement, betaalt hetzelfde en heeft een baan op mbo niveau en kan dat gewoon betalen en houdt ook nog wat over.
Ik woonde toen wel samen, maar studeerde en mijn vriend had nog geen normale baan. Dus denk dat wij samen wel uitkwamen op het inkomen van een gemiddelde fulltimer
Gast- Gast
Fijn voor je vriendin dat ze het in zo`n dure woning gemakkelijk kan redden..
Ik wil geen €1000 aan vaste lasten, dan blijft er voor mij niks over om van te leven/sparen..
Ik wil geen €1000 aan vaste lasten, dan blijft er voor mij niks over om van te leven/sparen..
Gast- Gast
Ik kan me ook wel aansluiten bij Atelier Madame en Marin. Ik heb mezelf heel goed leren kennen doordat ik juist vroeg op mezelf woonde. En het is zeker niet altijd rooskleurig geweest, maar ik heb er wel erg veel van geleerd.
Misschien een tip voor mensen die nog thuis wonen maar wel op zichzelf willen: een vriendin van mij deelt een vrij groot appartement in hartje grote stad met 2 vriendinnen. De huur is hoog en er is genoeg ruimte, maar toch betalen ze maar weinig. Dat is dus iets anders dan in een studenthuis wonen.
Misschien een tip voor mensen die nog thuis wonen maar wel op zichzelf willen: een vriendin van mij deelt een vrij groot appartement in hartje grote stad met 2 vriendinnen. De huur is hoog en er is genoeg ruimte, maar toch betalen ze maar weinig. Dat is dus iets anders dan in een studenthuis wonen.
Gast- Gast
Ik kan me hier ook wel bij aansluiten, hoe 'kort door de bocht' het ook is. Tevens ben ik het eens met Noa.James schreef:Ik kan me ook wel aansluiten bij Atelier Madame en Marin. Ik heb mezelf heel goed leren kennen doordat ik juist vroeg op mezelf woonde. En het is zeker niet altijd rooskleurig geweest, maar ik heb er wel erg veel van geleerd.
Gast- Gast
Ik denk dat niemand dat zal ontkennen..Storm schreef:Ik kan me hier ook wel bij aansluiten, hoe 'kort door de bocht' het ook is. Tevens ben ik het eens met Noa.James schreef:Ik kan me ook wel aansluiten bij Atelier Madame en Marin. Ik heb mezelf heel goed leren kennen doordat ik juist vroeg op mezelf woonde. En het is zeker niet altijd rooskleurig geweest, maar ik heb er wel erg veel van geleerd.
Gast- Gast
Ja dat doe ik ook, is hartstikke gezellig, mijn huisgenoten zijn echt de mensen die heel dichtbij me staan, en ik woon in een heel mooi huis met genoeg ruimte en alles is mooi en schoonJames schreef:Ik kan me ook wel aansluiten bij Atelier Madame en Marin. Ik heb mezelf heel goed leren kennen doordat ik juist vroeg op mezelf woonde. En het is zeker niet altijd rooskleurig geweest, maar ik heb er wel erg veel van geleerd.
Gast- Gast
Dat is idd erg leuk en handig, maar dan moet je wel vriendinnen/vrienden hebben waarmee je in 1 huis zou kunnen wonen..
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Fijn voor je vriendin dat ze het in zo`n dure woning gemakkelijk kan redden..
Wat heb jij nodig om van te kunnen leven/sparen? *serieuze vraag, niet sarcastisch*
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Dat is idd erg leuk en handig, maar dan moet je wel
vriendinnen/vrienden hebben waarmee je in 1 huis zou kunnen wonen..
Advertentie plaatsen? Genoeg mensen doen het zo.
Gast- Gast
Ja, maar ik niet haha.. No way dat ik met iemand in 1 huis ga wonen.. Sowieso niet met meiden, dat wordt ruzie..James schreef:_Donnaa schreef:Dat is idd erg leuk en handig, maar dan moet je wel
vriendinnen/vrienden hebben waarmee je in 1 huis zou kunnen wonen..
Advertentie plaatsen? Genoeg mensen doen het zo.
Daarom zei ik ook, waarmee ik het zou kunnen.. Ik heb vrienden en vriendinnen zat, maar niemand die bij mij in huis komt, haha..
Gast- Gast
Tja het is maar net hoe je je opstelt. Hier in huis is nog nooit ruzie geweest. We zeggen ook wel eens een paar dagen niks tegen elkaar, dat kan ook gewoon. Ik ben ook echt niet zo'n makkelijk persoon of sociaal dier en toch gaat het prima.
Gast- Gast
Nou, sowieso €120 voor benzine en ruim genomen hetzelfde voor boodschappen.. Dan zit je dus al op dik €1200 en dan komt leven en sparen er nog bij.. Ik wil wel graag €100 sowieso sparen..James schreef:_Donnaa schreef:Fijn voor je vriendin dat ze het in zo`n dure woning gemakkelijk kan redden..
Wat heb jij nodig om van te kunnen leven/sparen? *serieuze vraag, niet sarcastisch*
Gast- Gast
Het hoeft ook niet hoor Donnaa, en er zijn natuurlijk genoeg meiden die het niet zo doen. Ik heb er nu ook juist bewust voor gekozen om alleen te wonen, terwijl vriendinnen van me na dezelfde studie toch juist met meerdere mensen zijn samen gaan wonen om de kosten te drukken. Het gevolg is dat ik inderdaad minder te besteden heb, maar ik vond het zelf heel belangrijk om een eigen huisje te hebben, en dat mijn veilige plek te maken. Nou sta jij toch al zo hoog op de lijst dat er binnen een redelijke termijn toch wel iets voor jou moet vrijkomen? Dat kan je dan toch wel betalen?
Gast- Gast
Klopt het is maar net hoe je je opstelt, maar ik zou het ook niet willen. Ik ben blij dat ik straks eindelijk m`n eigen heb, alles van mezelf, zonder dat ik een ander tegenkom..Noa schreef:Tja het is maar net hoe je je opstelt. Hier in huis is nog nooit ruzie geweest. We zeggen ook wel eens een paar dagen niks tegen elkaar, dat kan ook gewoon. Ik ben ook echt niet zo'n makkelijk persoon of sociaal dier en toch gaat het prima.
Maargoed, al zou ik het wel kunnen/willen.. Er is hier toch geen ruimte voor haha..
Gast- Gast
Ja, hopelijk deze zomer.. En die huisjes kan en wil ik inderdaad betalen..Marin schreef:Het hoeft ook niet hoor Donnaa, en er zijn natuurlijk genoeg meiden die het niet zo doen. Ik heb er nu ook juist bewust voor gekozen om alleen te wonen, terwijl vriendinnen van me na dezelfde studie toch juist met meerdere mensen zijn samen gaan wonen om de kosten te drukken. Het gevolg is dat ik inderdaad minder te besteden heb, maar ik vond het zelf heel belangrijk om een eigen huisje te hebben, en dat mijn veilige plek te maken. Nou sta jij toch al zo hoog op de lijst dat er binnen een redelijke termijn toch wel iets voor jou moet vrijkomen? Dat kan je dan toch wel betalen?
Maar het ging er even over dat sommige mensen een huur van €600 ex. hebben en dat met een MBO salaris doen. Nou weet ik niet precies wat men daar onder verstaat, maar met mijn salaris zou ik het niet kunnen en dus ook absoluut niet willen.. Ik vind dat ook zonde van m`n geld, om eerlijk te zijn..
Gast- Gast
Tja zo maakt iedereen zijn eigen keuzes, ik vind het belangrijk om op mezelf te wonen en minder belangrijk om een auto te rijden en een gezinswoning helemaal voor mezelf te hebben. En hééél belangrijk om genoeg geld te hebben voor de geneugtes van t leven, zoals: reizen, lekker eten, uitgaan etc._Donnaa schreef:Ja, hopelijk deze zomer.. En die huisjes kan en wil ik inderdaad betalen..Marin schreef:Het hoeft ook niet hoor Donnaa, en er zijn natuurlijk genoeg meiden die het niet zo doen. Ik heb er nu ook juist bewust voor gekozen om alleen te wonen, terwijl vriendinnen van me na dezelfde studie toch juist met meerdere mensen zijn samen gaan wonen om de kosten te drukken. Het gevolg is dat ik inderdaad minder te besteden heb, maar ik vond het zelf heel belangrijk om een eigen huisje te hebben, en dat mijn veilige plek te maken. Nou sta jij toch al zo hoog op de lijst dat er binnen een redelijke termijn toch wel iets voor jou moet vrijkomen? Dat kan je dan toch wel betalen?
Maar het ging er even over dat sommige mensen een huur van €600 ex. hebben en dat met een MBO salaris doen. Nou weet ik niet precies wat men daar onder verstaat, maar met mijn salaris zou ik het niet kunnen en dus ook absoluut niet willen.. Ik vind dat ook zonde van m`n geld, om eerlijk te zijn..
Gast- Gast
Ja, en daarom neem ik dus een klein goedkoop huisje voor mezelf, in plaats een groot duur huis waarvan 3 van de 4 kamers gaan staan verstoffenNoa schreef:
Tja zo maakt iedereen zijn eigen keuzes, ik vind het belangrijk om op mezelf te wonen en minder belangrijk om een auto te rijden en een gezinswoning helemaal voor mezelf te hebben. En hééél belangrijk om genoeg geld te hebben voor de geneugtes van t leven, zoals: reizen, lekker eten, uitgaan etc.
Want die laatste dingen vind ik dus ook erg belangrijk.. En m`n auto ook, maar die heb ik ook nodig
Gast- Gast
Aan de ene kant ben ik het wel eens met wat punten die Atelier Madame en Marin noemen maar aan de andere kant ook weer niet omdat ik het van veel meer dingen vind afhangen en dat bv gaan werken / een echte baan hebben mij veel meer gevormd en zelfstandig gemaakt hebben en me van het echte harde leven bewust hebben gemaakt dan dat zelfstandig wonen dat gedaan heeft. Ik heb bv. bij Marin de afgelopen maanden toen ze na haar studie ging werken, dat dat tegenviel etc. wel regelmatig gedacht: welkom in het echte leven. Ook al is zij bv al veel eerder zelfstandig gaan wonen. Zelfde met andere mensen die nog studeren maar wel zelfstandig wonen.
Ik heb toen ik thuis woonde ook echt wel heel goed geleerd om te sparen, met geld om te gaan en ik wist echt we wel wat de vaste lasten waren, hoeveel dat soort dingen kosten. En ik vind het voor mij geen meerwaarde hebben om bv. een poosje droog brood te moeten eten ivm geldgebrek. Ook toen ik thuis woonde moest ik echt genoeg dingen laten om andere dingen financieel te kunnen doen en laten.
Ik denk dat het meer van de persoon zelf en haar karakter afhangt hoe je er mee omgaat. Ik ken mensen die thuis wonen en op alle gebieden zelfstandig, niet verwend en reeel in het leven staan terwijl andere dat niet doen. Zelfde bij mensen die zelfstandig wonen: ook al doe je dat al jaren dan ken ik nog mensen die maar blijven verzuipen, dingen niet weten, laten liggen etc. ook omdat het niet in hun karakter zit om echt zelfstandig te zijn op allerlei gebied.
Ik heb toen ik thuis woonde ook echt wel heel goed geleerd om te sparen, met geld om te gaan en ik wist echt we wel wat de vaste lasten waren, hoeveel dat soort dingen kosten. En ik vind het voor mij geen meerwaarde hebben om bv. een poosje droog brood te moeten eten ivm geldgebrek. Ook toen ik thuis woonde moest ik echt genoeg dingen laten om andere dingen financieel te kunnen doen en laten.
Ik denk dat het meer van de persoon zelf en haar karakter afhangt hoe je er mee omgaat. Ik ken mensen die thuis wonen en op alle gebieden zelfstandig, niet verwend en reeel in het leven staan terwijl andere dat niet doen. Zelfde bij mensen die zelfstandig wonen: ook al doe je dat al jaren dan ken ik nog mensen die maar blijven verzuipen, dingen niet weten, laten liggen etc. ook omdat het niet in hun karakter zit om echt zelfstandig te zijn op allerlei gebied.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
rapa nui schreef: Ik heb bv. bij Marin de afgelopen maanden toen ze na haar studie ging werken, dat dat tegenviel etc. wel regelmatig gedacht: welkom in het echte leven. Ook al is zij bv al veel eerder zelfstandig gaan wonen. Zelfde met andere mensen die nog studeren maar wel zelfstandig wonen.
Ja dat is heel erg anders en niet vergelijkbaar. Dat zei ik zelf ook al. Ik ben blij dat ik beide ervaringen heb meegemaakt, zowel de vreselijke studentenhuizen als het paleisje wat ik nu heb.
rapa nui schreef:
Ik heb toen ik thuis woonde ook echt wel heel goed geleerd om te sparen.
Maar weet je ook hoe het is om NIET te kunnen sparen. Ik denk dat die ervaring je ook juist weer wat leert. Tuurlijk kan je leren sparen, dat zou ik ook kunnen, als ik het geld er voor zou hebben omdat ik thuis woon. Ik bedoel, het heeft gewoon twee kanten. Natuurlijk leer je van beide dingen, maar ik denk wel dat je tussen je 18e en 25e een cruciale levensfase ingaat waarbij zelfstandheid een heel belangrijk proces is van volwassen worden.
Gast- Gast
Ik denk dat de overgang naar werken vooral zo zwaar is, omdat je vaak aan de gang gaat met iets compleet nieuws. Dus nieuwe mensen, nieuw werk, nieuwe dingen om te leren, nieuwe plekken waar je heengaat etc. Dat kost gewoon altijd erg veel energie. Ik ken ook genoeg studenten die én studeren (en dan bedoel ik afstuderen, dus niet lanterfanten en bier drinken) én erbij werken en die volgens mij een drukker schema hebben dan de mensen die een baan hebben van 32 uur en om 5 uur de deur achter zich kunnen dichtslaan... dat kun je als student namelijk nooit.
Gast- Gast
Klopt.. Ik denk dat menig student een zwaarder en drukker 'werk' leven heeft dan ik..
Ik werk alleen maar, zij werken én studeren..
En het verschilt natuurlijk ook als je én de overstap maakt naar werken én de overstap naar een eigen huis, dan dat je al eeuwen werkt en dan een huisje betrekt..
Ik werk alleen maar, zij werken én studeren..
En het verschilt natuurlijk ook als je én de overstap maakt naar werken én de overstap naar een eigen huis, dan dat je al eeuwen werkt en dan een huisje betrekt..
Gast- Gast
Ik was 19 toen ik een half jaar in het buitenland ging werken en 21 toen ik (voor zover ik dat kan zeggen) 'voorgoed' vertrok. Ik heb hele lieve ouders, maar ik had echt niet langer met ze kunnen wonen. Veel vriend(inn)en wonen nog thuis (rond de 23jr), dus vind het niet heel raar. Ben juist blij voor hun dat zij nog wel goed met hun ouders kunnen wonen, zonder dat er constant irritaties en ruzies zijn.
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 8 van 13 • 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13
Soortgelijke onderwerpen
» wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?
» wanneer ging je kindje in de wandelwageninzet?
» Wanneer ging bij jullie de box en ledikantje omlaag?
» Wanneer de kerstboom + versiering in huis & versierrituelen?
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» wanneer ging je kindje in de wandelwageninzet?
» Wanneer ging bij jullie de box en ledikantje omlaag?
» Wanneer de kerstboom + versiering in huis & versierrituelen?
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
Pagina 8 van 13
Permissies van dit forum: