Wanneer ging je het huis uit?
+81
Error
SuperGrover
BJA
Vanillivi
SarahKey
Lavendel
minoessepoes
Niekske
Isilme
Ugly Betty
JoyceVL
Verona
Mamsie
Joli86
samantjuh89
RYW
Tunrida
Happydobby
silly-one
_DoI
Silver
Labeendje
smooch
Miss-Rose
TNMN
Batwen
Zonnetje
Zwerver
Snoes
Jules
TukTuk
xxDila
Rouxxxe
Toet
miss piggy
Carra
Polly
rapa nui
Feline
Merai
Roxi3
Mizz_S
Sneeuwvlok
Flinder
Caramba
Oasis
CCC
Prosecco
Mamasapje
Parisienne
Suus
Phileine
Lady4
Flip Fluitketel
Juul
Arwyn
Jude
Sjaantje
loesje
Mida4you
Bruintje Beer
Atelier Madame
Zininzon
Bliss
Jerry
Lotus_
Tsjip
Angela_1986
Benthe
Antibes
luisa
Monte
Shisha
Ambivalence
Zora
Floor
MissD
Miss G
Rovine
SnowWhite
Jeanette
85 plaatsers
Pagina 2 van 13
Pagina 2 van 13 • 1, 2, 3, ... 11, 12, 13
Re: Wanneer ging je het huis uit?
Ik was 21 toen ik uit huis ging en ging samenwonen met mijn vriend.
Benthe- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10
Ik was 19 toen ik ging samenwonen met m'n ex. Dat was achteraf gezien niet zo'n heel goed idee maar dat ik het huis uit ging wél. Na 1,5 jaar ben ik dus weer terug naar huis gegaan en vervolgens weer ruim 'n jaar later op mezelf gaan wonen.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Monte schreef:Nee ik krijg geen stufi meer(heb al 4 jaar gehad voor m'n bachelor). Lenen moet ik misschien toch wel voor m'n collegegeld. Dan zou ik nog meer moeten lenen voor een eigen huisje, vaste lasten en eten enzo. Ik wil echt niet een schuld hebben terwijl ik dat niet hoef. Daarbij kon ik volgens de ib groep nog maar 1 jaar lenen(wat ik raar vind, want heb nog nooit geleend bij de ib)Marin schreef:Monte schreef:Ik ben ook 23 en woon nog bij mijn ouders. Ik zou wel graag op mezelf wonen maar heb geen idee hoe ik dat moet doen. Ik ga in september aan een master beginnen die me zo'n 6000 gaat kosten(zonder reiskosten en boeken). Dus nee dat vind ik het niet oud om nog thuis te wonen, ik kan anders gewoon niet rond komen. Ik vraag me dan ook af of de mensen die al uit huis wonen dan allemaal een behoorlijke baan hebben. Want anders zou ik het met een dure studie + bijbaan ernaast niet kunnen betalen.
Je krijgt toch stufi? Je zou kunnen bijlenen.
Nou ja dan is het inderdaad je eigen keuze. Ik heb wel altijd bijgeleend om op mezelf te kunnen wonen (in het buitenland kon het niet anders natuurlijk). Ik heb dus inderdaad een fikse studieschuld, maar heb wel altijd op mezelf gewoond. 't is maar net wat je prioriteiten zijn dus. Maar je zou het wel kunnen, als je zou willen.
Gast- Gast
Ik was net 18. Ik vind 23 ook oud, ik ben ook 23 nu en zou me niet voorstellen dat ik nog thuis zou wonen, ik zou gek worden. Maar dat is natuurlijk oa ook afhankelijk van je ouders en hoeveel ruimte je hebt.
Gast- Gast
Wow Arden ben jij 23? Ik had je veel ouder geschat, omdat je ook al in Amerika hebt gezeten, al vrij ver in je studie bent (toch?) en al twee kinderen hebt!
Gast- Gast
20.. als ik eerder klaar was geweest met school .. dan was ik al eerder het huis uit gegaan. Ik stond echt te trappelen om nog meer zelfstandig te worden, lekker ons eigen dingetje ( van mijn vriend en mij). Thuis was/is het ook een chaos met 7 personenen ( nu nog 6) . vind het fijn om iedere week op visite te gaan, maar ben ook weer heel blij als ik thuis weer rust heb haha
Gast- Gast
Ik was 22 toen ik het huis uit ging. Ik had al wel eerder het huis uit gewild maar het moet ook maar mogelijk zijn. Hier liggen de huurhuizen niet voor het oprapen en kopen konden wij niet omdat ik nog studeerde. (kopen kunnen we nog niet maar dat terzijde)
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10
Ik was 21 toen ik uit huis ging. In de jaren daarvoor (sinds mijn 18e) woonde ik officieel wel nog thuis, maar sliep er eigenlijk vrijwel nooit.
Lotus_- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 545
Ik heb op m'n 17e bij een 'hospice' gewoond voor 1 maand (geloof dat dat zo heet, zo'n oud vrouwtje dat haar zolder aan studenten verhuurt...), in die maand ben ik 18 geworden en die zomer helemaal op mezelf gaan wonen.
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Tsjip schreef:Ik was 22 toen ik het huis uit ging. Ik had al wel eerder het huis uit gewild maar het moet ook maar mogelijk zijn. Hier liggen de huurhuizen niet voor het oprapen en kopen konden wij niet omdat ik nog studeerde. (kopen kunnen we nog niet maar dat terzijde)
Je kon ook nog op kamers gaan he, niet meteen in een huurhuis.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Eens met luisa. Je hoeft toch niet gelijk een heel appartement voor jezelf te hebben? Wat is er mis met een kamer of een studiootje ergens?
Gast- Gast
luisa schreef:Tsjip schreef:Ik was 22 toen ik het huis uit ging. Ik had al wel eerder het huis uit gewild maar het moet ook maar mogelijk zijn. Hier liggen de huurhuizen niet voor het oprapen en kopen konden wij niet omdat ik nog studeerde. (kopen kunnen we nog niet maar dat terzijde)
Je kon ook nog op kamers gaan he, niet meteen in een huurhuis.
Alles kan. Maar dan alles maar achterlaten in mijn eigen woonplaats? Familie, vrienden, vriend, werk etc... En in een studentenhuis wonen zag ik ook niet zitten... Dan blijft er weinig over toch?
Tsjip- Prater
En dan nog iets... De meiden die na hun 20e nog thuis wonen worden hier altijd een soort van aangevallen op het feit dát ze nog thuis wonen. Dat anderen vanaf hun 18e op kamers gaan en een lening erbij nemen is prima moeten ze ook zelf weten maar dat anderen het niet zo doen kan toch ook? Iedereen maakt eigen keuzes en iedereen doet het op zijn eigen manier. Als je op je 23e nog thuis woont is toch geen schande? Je hebt nog tijd zat om op je zelf te gaan wonen.
Zo dat is eruit Het was mij al vaker opgevallen namelijk...
Tsjip- Prater
23 jong? Ik was 17 Oh ik ben weer spuit elf of niet Wat is er mis met 23 dan? Ik vind het alleen niet echt jong
Gast- Gast
Tsjip schreef:En dan nog iets... De meiden die na hun 20e nog thuis wonen worden hier altijd een soort van aangevallen op het feit dát ze nog thuis wonen. Dat anderen vanaf hun 18e op kamers gaan en een lening erbij nemen is prima moeten ze ook zelf weten maar dat anderen het niet zo doen kan toch ook? Iedereen maakt eigen keuzes en iedereen doet het op zijn eigen manier. Als je op je 23e nog thuis woont is toch geen schande? Je hebt nog tijd zat om op je zelf te gaan wonen.
Laat maar, ik lees het al in dit topic Ik vind 23 absoluut niet oud of raar om nog thuis te wonen. Dat vind ik eerder van 28 ofzo.
Laatst aangepast door Fauve op zo 22 mei 2011 - 1:21; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Het is inderdaad je eigen keuze en het een is niet beter dan het ander. Alleen worden er altijd excuses gegeven waarom men het huis nog niet uit is. Duur, huurhuizen zijn in deze gemeente niet voor het oprapen, ik moet nog sparen voor een uitzet etc. Ik denk dat niemand die op zn 18e op zichzelf ging wonen in een compleet huurhuis met complete uitzet is gaan wonen.
Ik denk dat anderen dus gewoon aan willen tonen dat je op jezelf kan wonen zonder een hele eengezinswoning + inhoud te hoeven betalen. Ik denk dat mensen zich veelal vasthouden aan wat ze kennen en liever geen veranderingen willen maken. Terwij dat juist hartstikke leuk kan uitpakken.
Ik denk dat anderen dus gewoon aan willen tonen dat je op jezelf kan wonen zonder een hele eengezinswoning + inhoud te hoeven betalen. Ik denk dat mensen zich veelal vasthouden aan wat ze kennen en liever geen veranderingen willen maken. Terwij dat juist hartstikke leuk kan uitpakken.
Gast- Gast
*Weg *
Laatst aangepast door Tsjip op zo 22 mei 2011 - 1:33; in totaal 1 keer bewerkt
Tsjip- Prater
Maar waarom moet je verhuizen om veranderingen te ondergaan? Je kunt toch ook groeien en ontwikkelen als je nog thuis woont? En waarom zou je excuses moeten geven, ik denk dat veel mensen het gewoon ook nog leuk vinden thuis.
Tsjip ik had al ge-edit.
Tsjip ik had al ge-edit.
Gast- Gast
Dat moet ook niet, dat wordt alleen altijd gedaan. Waarop de volgende dan weer zegt: ja maar je kan ook gewoon op kamers gaan etc.Fauve schreef:Maar waarom moet je verhuizen om veranderingen te ondergaan? Je kunt toch ook groeien en ontwikkelen als je nog thuis woont? En waarom zou je excuses moeten geven, ik denk dat veel mensen het gewoon ook nog leuk vinden thuis.
Tsjip ik had al ge-edit.
Gast- Gast
Ik was 21 toen ik het huis uit ging. Ik bleef gewoon in dezelfde woonplaats, dus het was niet 'nodig' ofzo, maar ik was er zó aan toe! Heb daar toen vier jaar gewoond, samen met een huisgenootje. (2 verschillende) We hadden een bovenwoning, die erg ruim was en we zaten midden in het centrum. Op zich prima toen, maar op een gegeven moment ging ik me zoooo ergeren aan mn huisgenootje en hadden we steeds ruzie. Ik was de woonplaats sowieso ook wel ff zat en ben naar Den Haag verhuisd. Woon hier nu sinds augustus 2009 in een studiootje, dat me nu ook de strot uitkomt en gelukkig krijg ik volgende week woensdag de sleutel van mn eerste koopappartementje!
Op zich vind ik het niet raar als mensen op hun 23e nog thuis wonen, maar ik zou rond die tijd wél gaan zoeken naar iets voor jezelf idd. Ik ben nu 27 en zou zeker afknappen op mannen van mijn leeftijd die nog thuis wonen
Op zich vind ik het niet raar als mensen op hun 23e nog thuis wonen, maar ik zou rond die tijd wél gaan zoeken naar iets voor jezelf idd. Ik ben nu 27 en zou zeker afknappen op mannen van mijn leeftijd die nog thuis wonen
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ik was 24.
Wat ik bijzonder vind, is dat anderen menen een oordeel te moeten geven over de situatie van een ander.
Misschien vind je 23 voor jezelf oud en met je er zelf niet aan denken om dan nog thuis te wonen, dit wil toch niet zeggen dat dit dan voor iedereen geldt? TO vindt 23 blijkbaar jong. Prima toch?
Er zijn inderdaad altijd redenen om thuis te blijven wonen (financiele situatie, sociaal gebonden, opleiding dichtbij etc) en ook altijd redenen om vroeg het huis uit te gaan (voor studie, samenwonen, slechte band met ouders etc). Ik vind het wel erg makkelijk om te denken dat je de situatie van de ander snapt, want volgens mij is elke situate uniek.
Wat ik bijzonder vind, is dat anderen menen een oordeel te moeten geven over de situatie van een ander.
Misschien vind je 23 voor jezelf oud en met je er zelf niet aan denken om dan nog thuis te wonen, dit wil toch niet zeggen dat dit dan voor iedereen geldt? TO vindt 23 blijkbaar jong. Prima toch?
Er zijn inderdaad altijd redenen om thuis te blijven wonen (financiele situatie, sociaal gebonden, opleiding dichtbij etc) en ook altijd redenen om vroeg het huis uit te gaan (voor studie, samenwonen, slechte band met ouders etc). Ik vind het wel erg makkelijk om te denken dat je de situatie van de ander snapt, want volgens mij is elke situate uniek.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Fauve schreef:Maar waarom moet je verhuizen om veranderingen te ondergaan? Je kunt toch ook groeien en ontwikkelen als je nog thuis woont? En waarom zou je excuses moeten geven, ik denk dat veel mensen het gewoon ook nog leuk vinden thuis.
Tsjip ik had al ge-edit.
Ik nu ook weer... Was blijkbaar al aan het typen
Tsjip- Prater
Zininzon schreef:Ik was 24.
Ik geloof dat ik dit ook wilde zeggen Ik ben alleen niet goed in dingen verwoorden.
Tsjip- Prater
Pagina 2 van 13 • 1, 2, 3, ... 11, 12, 13
Soortgelijke onderwerpen
» wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?
» wanneer ging je kindje in de wandelwageninzet?
» Wanneer ging bij jullie de box en ledikantje omlaag?
» Wanneer de kerstboom + versiering in huis & versierrituelen?
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» wanneer ging je kindje in de wandelwageninzet?
» Wanneer ging bij jullie de box en ledikantje omlaag?
» Wanneer de kerstboom + versiering in huis & versierrituelen?
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
Pagina 2 van 13
Permissies van dit forum: