eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
Hey,
Ik hoorde van iemand die kon een huis huren, en het zelfde huis dan ook na een jaar of 3 of 5 jaar kon kopen...
Weet iemand hoe dit heet of organisaties die dit doen?
( In drenthe)
Ik hoorde van iemand die kon een huis huren, en het zelfde huis dan ook na een jaar of 3 of 5 jaar kon kopen...
Weet iemand hoe dit heet of organisaties die dit doen?
( In drenthe)
Elsje- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10
Re: eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
wij konden dat gewoon via de woningstichting, We konden kiezen huren of kopen, we hebben toen eerst 4 maanden gehuurd zo konden we ondertussen de hypotheek uitzoeken en regelen.
Vrienden van ons huren ook via een makelaar en die kregen afgelopen week een brief met een bedrag waar ze het voor kunnen kopen.
Dus gewoon via de verhuurder dus
Vrienden van ons huren ook via een makelaar en die kregen afgelopen week een brief met een bedrag waar ze het voor kunnen kopen.
Dus gewoon via de verhuurder dus
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
[quote="Paris1985"]wij konden dat gewoon via de woningstichting, We konden kiezen huren of kopen, we hebben toen eerst 4 maanden gehuurd zo konden we ondertussen de hypotheek uitzoeken en regelen.
Dus gewoon via de verhuurder dus[/quote
Ooh ik dacht dat dat maar bij bepaalde woningcorporaties was
Bedankt
Dus gewoon via de verhuurder dus[/quote
Ooh ik dacht dat dat maar bij bepaalde woningcorporaties was
Bedankt
Elsje- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10
De woningstichting heeft het in een buurdorp ook gedaan. Deze heeft de woningen jaren verhuurd en vervolgens de huurder de kans geboden deze te kopen. Het enige rottige aan deze regeling vond ik dat wanneer men niet kon kopen, ze het huis moesten verlaten.
In mijn portiek worden huurwoning, door dezelfde woningstichting, langdurig verhuurd en pas verkocht als de huurder besluit te vertrekken. In dit geval wordt de huurwoning pas verkocht op het moment dat er sterfte heeft plaats gevonden. Een hele trieste gedachte.
In mijn portiek worden huurwoning, door dezelfde woningstichting, langdurig verhuurd en pas verkocht als de huurder besluit te vertrekken. In dit geval wordt de huurwoning pas verkocht op het moment dat er sterfte heeft plaats gevonden. Een hele trieste gedachte.
Gast- Gast
Kan idd via de woningbouw. Wij kunnen dat geloof ik ook doen.
Wat raar dat die mensen moesten vertrekken. Dat kan toch ook niet zomaar?
Wat raar dat die mensen moesten vertrekken. Dat kan toch ook niet zomaar?
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Alle huizen die nu leeg komen te staan in de flat worden standaard verkocht. Maar je kan er als huurder ook voor kiezen om je eigen flat te kopen.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Bij ons kan het idd ook via de woningbouw met het appartement waar wij nu sinds kort wonen. We kunnen nu nog geen hypotheek krijgen omdat mijn vriend nog studeert, maar wellicht als hij klaar is (over een paar maanden) en het ons nog steeds goed bevalt hier
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Soortgelijke onderwerpen
» Huis kopen of huren....
» Huren vs Kopen
» Huren of Kopen
» huren of kopen?
» Dilemma: huren of kopen?
» Huren vs Kopen
» Huren of Kopen