Wanneer de kerstboom + versiering in huis & versierrituelen?
+16
Flippin' Bitch
Serena
Arwyn
mosio
lente
silly-one
Flip Fluitketel
Winegum
Dolphinne
Mon Amour
Mizz_S
minoessepoes
VeryCherry
tess05
Susan
*Lookie*
20 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wanneer de kerstboom + versiering in huis & versierrituelen?
Zoals de topictitel al zegt: Wanneer zet jij de kerstboom in huis en wanneer ga jij je huis versieren voor kerst? En heb je ook bepaalde rituelen bij het versieren of ben je meer zo van: ik zie wel hoe het komt?
Ik ga morgen een (echte) boom halen, eigenlijk wel wat vroeg maar wel zo praktisch omdat mijn vriend er dan ook is hij kan helpen dragen , volgende week zaterdag hebben we al wat en daarna vind ik het eigenlijk al weer te laat. Aangezien ik komende week lekker een vrij weekje heb, heb ik ook alle tijd voor de versieringen dus ik denk dat ik de boom en het huis dan dinsdag ga versieren. Ik heb niet echt een vast ritueel behalve dat ik gezellige kerstmuziek opzet, lekker een kopje thee of warme chocomel erbij en versieren maar! Ik vind het altijd heerlijk kneuterig en gezellig.
Ik ga morgen een (echte) boom halen, eigenlijk wel wat vroeg maar wel zo praktisch omdat mijn vriend er dan ook is hij kan helpen dragen , volgende week zaterdag hebben we al wat en daarna vind ik het eigenlijk al weer te laat. Aangezien ik komende week lekker een vrij weekje heb, heb ik ook alle tijd voor de versieringen dus ik denk dat ik de boom en het huis dan dinsdag ga versieren. Ik heb niet echt een vast ritueel behalve dat ik gezellige kerstmuziek opzet, lekker een kopje thee of warme chocomel erbij en versieren maar! Ik vind het altijd heerlijk kneuterig en gezellig.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Wanneer de kerstboom + versiering in huis & versierrituelen?
Leuk! Heb je 'm intussen opgezet en versierd?
Ik ga 'm van de week halen en ga zaterdag samen met m'n zusje kerstspulletjes kopen. Ik wil wel perse een kerst cd draaien tijdens het optuigen maar verder heb ik geen rituelen ofzo.
Ik ga 'm van de week halen en ga zaterdag samen met m'n zusje kerstspulletjes kopen. Ik wil wel perse een kerst cd draaien tijdens het optuigen maar verder heb ik geen rituelen ofzo.
Gast- Gast
Marin schreef:Leuk! Heb je 'm intussen opgezet en versierd?
.
Ja, ik heb hem al gehaald, nog niet versierd, dat doe ik vandaag of morgen.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Wij vieren Kerst in het vakantiehuisje van mijn ouders en daar is het sinds gistermiddag versierd.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Als het goed is, krijg ik onze kerstboom deze week binnen en dan zet ik 'm direct op en dan ga ik de rest ook direct versieren.
Gast- Gast
Leuk . Ik denk dat ik het morgen ga doen. Heb vanmiddag een sollicitatie en wil nog wat brieven schrijven vandaag . Ik hoop dat ik morgen dan ook nog vrij ben haha en dan even met mijn vaders auto kan halen. Ik zal het alleen moeten doen, kopen, sjouwen en neerzetten want dat kan mijn vader niet. Mijn vriend moet tot laat studeren vandaag, wil hem niet storen en morgen ook, daarna dansles. Ik weet dat hij het optuigen niet leuk vindt dus ik denk dat ik hem ermee ga verrassen (de boom zelf hebben vindt hij wel leuk) .
Gast- Gast
Wij hebben de kerstboom gisteren opgezet, mijn zoontje zei zo lief mama ik vind kerst nog leuker dan sinterklaas, want dan is het zo mooi en gezellig versierd in huis.
tess05- Fluisteraar
- Aantal berichten : 78
Punten : 78
Registratiedatum : 23-11-10
Wij krijgen een kunstkerstboom en die gaat mijn vriend morgen ophalen bij zijn ouders. Ik zet dat ding pas rond de 20e neer en haal hem 1 januari weer weg.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb van mijn ouders een kunstkerstboompje gekregen voor Sinterklaas van ongeveer een meter hoog. Ik had hem maar in de doos laten zitten omdat we de boom nog mee moesten nemen in de trein. Dus ik heb hem gister toen we thuis kwamen meteen gezet aangezien ik wel heel nieuwsgierig was hoe het boompje eruit zou zien. Voor erin heb ik zwarte/ grijze en witte kerstballen gekregen en met het dobbelspel bij mijn schoonouders heb ik nog van die zuurstokjes voor in de kerstboom gewonnen. Dus die hangen er ook in. Bij mijn ouders was ik gewend dat de boom pas rond 20 December gezet werd, ik denk dat ik in de toekomst de boom ook niet zo vroeg ga zetten, maar ik moet zeggen dat ik het nu toch wel erg gezellig vind weer!
Er was gister een vriend, we hebben een glaasje wijn ingeschonken en samen de ballen in de boom gehangen, was gezellig!
Er was gister een vriend, we hebben een glaasje wijn ingeschonken en samen de ballen in de boom gehangen, was gezellig!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Ik ga het denk ik zometeen doen (heb al wel wat andere kerstdingen neergezet zoals kaarsjes enzo). Aan de ene kant vind ik het nog wel wat vroeg, maar ja anders heb ik voorlopig nog geen tijd. En ik vind het ook wel heel gezellig!
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
ik heb hem vanmorgen wel gekocht (kunstboom) maar ik moet de ballen en verlichting nog kopen, dat ga ik zaterdag doen, en dan ga ik hem zondag neerzetten
Mon Amour- Fluisteraar
- Aantal berichten : 109
Punten : 109
Registratiedatum : 24-11-10
Ik heb vanmiddag de boom opgezet en versiert.
Heb een vrij kleine boom 120 cm.
Verder heb ik nog een paar kleine dingetjes op de schouw gezet en op de vensterbank.
Heb een vrij kleine boom 120 cm.
Verder heb ik nog een paar kleine dingetjes op de schouw gezet en op de vensterbank.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Ik heb de boom afgelopen vrijdag al opgezet, ik vind het erg gezellig Qua kerstdecoratie staat er verder nog niet zo veel, moet nog een aantal dingen kopen en in elkaar freubelen, maar dat komt nog wel.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Hier is de kerstboom ook al in huis. Een kunstboom altijd handig! Ik tuig hem een donderdag of vrijdag denk ik op en dan doe ik gelijk de rest van het huis versieren.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik heb zaterdag mijn boom uit de kast getrokken en neergezet. Het is een miniboompje en die gaat met versiering en al in de kast. Dat heeft vooral te maken dat hij nog is versierd door mijn oma en dat wil ik graag zo houden.
De rest heb ik toen ook maar gelijk gezet.
Sinds dit weekend ook eindelijk en adventskrans. Deze moet ik nog verder versieren, maar ik vond het gisteren wel zo gezellig op tafel staan.
De rest heb ik toen ook maar gelijk gezet.
Sinds dit weekend ook eindelijk en adventskrans. Deze moet ik nog verder versieren, maar ik vond het gisteren wel zo gezellig op tafel staan.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Ik denk dat ik 'm vrijdag neer ga zetten. Zaterdag een vervroegd kerst-etentje met vriendinnen, dus dan is het wel leuk als ie staat! De week erop weinig tijd en het weekend daarop weg dus anders wordt het alweer te laat. Vind het altijd wel erg leuk, alle lampjes kaarsjes en gezelligheid eromheen.
lente- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10
Ik heb gisteren alles van zolder gehaald. Ik heb een kunstkerstboom. De lampjes heb ik er al ingehangen.
Vanavond ga ik hem verder versieren. Heb er verder geen ritueel bij vind het wel altijd gezellig.
Vanavond ga ik hem verder versieren. Heb er verder geen ritueel bij vind het wel altijd gezellig.
mosio- Fluisteraar
- Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10
Ik ga zaterdag alles neerzetten. Ik heb daarbij geen rituelen. Ik zet de radio aan.
Gast- Gast
Morgen krijgen we er 1 van mijn vriend zijn werk; en ik heb vandaag de inkopen gedaan qua ballen en lampjes, dus we zullen hem morgen op gaan zetten denk ik!
Laatst aangepast door Minella op wo 8 dec 2010 - 6:07; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wij hebben hem gisteren neergezet
Had er zomaar zin in!
Had er zomaar zin in!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
wij gaan hem ergens volgende week neerzetten. Zondag krijgen we de kerstspullen (liggen bij mn ouders)
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Ik heb in mijn eigen huis het kunstboompje wat al sinds mijn 10e op mijn slaapkamer staat rond de feestdagen. Het is daarvoor decoratie geweest in een winkel, dus begint het nu wel echt oud en krakkemikkig te worden. Ik heb 'm vandaag opgetuigd. Aan mijn kroonluchter heb ik een ijssterrenslinger gehangen en een lint met een hanger. Op tafel heb ik een schaal gemaakt met kaarsjes en de ballen die ik over had.
Mijn ouders hebben wel een echte boom en weten ook dat ik het leuk vind om de boom te versieren, dus vaak wachten ze dan tot ik er ben. We doen het meestal zo rond 8 december (en die traditie heb ik dus overgenomen van mijn ouders). En maandag ga ik helpen op mijn werk om de boel daar in kerstsfeer te maken, super leuk altijd
Mijn ouders hebben wel een echte boom en weten ook dat ik het leuk vind om de boom te versieren, dus vaak wachten ze dan tot ik er ben. We doen het meestal zo rond 8 december (en die traditie heb ik dus overgenomen van mijn ouders). En maandag ga ik helpen op mijn werk om de boel daar in kerstsfeer te maken, super leuk altijd
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Dit weekend gaan wij er aan geloven. Vrijdag boom halen, even laten wennen aan de temperatuur en dan maandag versieren denk ik. Maar verder komt er totaal geen versiering, alleen de boom met lichtjes en kerstballen. Ook geen ritueel, geen kerstmuziek, gewoon lekker cdtje of de radio aan.
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10
Ik kwam gisteravond thuis, had vriendlief als verrassing een kerstboom gehaald.. Dus gister de kerstboom versierd en vandaag nog wat gezelligheid in huis gehaald (lichtjes, hert enz)
Lins- Zwijger
- Aantal berichten : 9
Punten : 13
Registratiedatum : 09-12-10
Denk dat ik de boom ergens ak week of anders ak weekend opzet. Vind het nog zo vroeg allemaal, ben nog helemaal niet in de kerstmood
stargirl- Fluisteraar
- Aantal berichten : 82
Punten : 84
Registratiedatum : 11-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» goedkope kerstboom versiering
» Hoe versier jij je kerstboom en huis met kerst?
» Wanneer zet jij de kerstboom op?
» Wanneer zetten jullie de kerstboom op?
» Wanneer ruimen jullie de kerstboom weer op?
» Hoe versier jij je kerstboom en huis met kerst?
» Wanneer zet jij de kerstboom op?
» Wanneer zetten jullie de kerstboom op?
» Wanneer ruimen jullie de kerstboom weer op?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: