Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer ging je het huis uit?

+81
Error
SuperGrover
BJA
Vanillivi
SarahKey
Lavendel
minoessepoes
Niekske
Isilme
Ugly Betty
JoyceVL
Verona
Mamsie
Joli86
samantjuh89
RYW
Tunrida
Happydobby
silly-one
_DoI
Silver
Labeendje
smooch
Miss-Rose
TNMN
Batwen
Zonnetje
Zwerver
Snoes
Jules
TukTuk
xxDila
Rouxxxe
Toet
miss piggy
Carra
Polly
rapa nui
Feline
Merai
Roxi3
Mizz_S
Sneeuwvlok
Flinder
Caramba
Oasis
CCC
Prosecco
Mamasapje
Parisienne
Suus
Phileine
Lady4
Flip Fluitketel
Juul
Arwyn
Jude
Sjaantje
loesje
Mida4you
Bruintje Beer
Atelier Madame
Zininzon
Bliss
Jerry
Lotus_
Tsjip
Angela_1986
Benthe
Antibes
luisa
Monte
Shisha
Ambivalence
Zora
Floor
MissD
Miss G
Rovine
SnowWhite
Jeanette
85 plaatsers

Pagina 3 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Monte zo 22 mei 2011 - 1:37

Precies. Daarbij ligt het ook heel erg aan het karakter van een persoon. Op mijn 18e(of 20e) was ik er echt nog niet aan toe om op mezelf te gaan wonen, dan had ik me doodongelukkig gevoeld. Nu woon ik ook nog prima maar heb steeds vaker het gevoel dat ik er nu wel echt aan toe ben om op mezelf te gaan wonen. Hopelijk heb ik volgend jaar een eigen plekje. Maar op m'n 23e/24e zou ik echt niet meer in een studentenhuis willen wonen, dus ja het wordt financieel niet makkelijk, maar eens moet ik die stap toch nemen. Maar dat doe ik pas wanneer IK er aan toe ben.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Jeanette zo 22 mei 2011 - 1:37

Fauve schreef:Maar waarom moet je verhuizen om veranderingen te ondergaan? Je kunt toch ook groeien en ontwikkelen als je nog thuis woont? En waarom zou je excuses moeten geven, ik denk dat veel mensen het gewoon ook nog leuk vinden thuis.

Tsjip ik had al ge-edit.

Daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb het thuis echt niet slecht, maar zou het wel leuk vinden als er iets leuks voorbij kwam. Ik groei en ontwikkel me genoeg inderdaad, echt niet meer of minder dan iemand die al wel op zijn eigen woont. Ik was gewoon benieuwd hoe oud hier de forummers waren toen ze uit huis gingen.

Ik begrijp wel wat Tsjip bedoelt. Omdat ik (net paar weken) 23 ben, wordt dat door bepaalde forummers blijkbaar raar gevonden dat ik nog thuis woon. Waar ik woon is dat niet raar, omdat hier bijna alleen maar koopwoningen zijn en niet door starters te betalen zijn. Iedereen zit dus te azen op die huurwoningen en hier wordt haast niks particulier aangeboden. Ik wil wel graag in deze buurt blijven wonen, omdat de buurt gewoon ontzettend leuk is en veel uitvalswegen heb naar diverse steden en niet onwijs ver is van mijn werk. En daarnaast kan ik nu wel mooi extra sparen natuurlijk, zodat ik het straks helemaal naar mijn smaak kan inrichten. En daarnaast heb ik thuis ook niks te klagen, want ik heb 4 kamers tot mijn beschikking en nog een badkamer, dus ik zit niet opeen gepropt op mijn ouders haha.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Jeanette zo 22 mei 2011 - 1:39

Helemaal met Zininzon eens!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 1:44

Puur uit interesse, dus totaal niet verkeerd bedoelt. Maar waarom zou je niet meer in een studentenhuis willen wonen op je 23e/24e Monte?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 1:46

Nou ik vind wel dat je mag zeggen dat je 23 niet oud vind. Ik vond dat ook een opvallende uitspraak, men kijkt dan toch gewoon naar de gemiddelde leeftijd waarop je vrienden en vriendinnen uit huis gingen? En ja, als iemand dan zegt dat ze 23 jong vind, dan vind ik dat best verrassend. Mag dat ook al niet meer? Ik was zelf dus wel vrij jong (17 vind ik jong, naar elke maatstaven), en de mensen om mij heen ook, en daar leid ik dat vanaf. Je kunt toch ook gewoon op een normale manier zeggen van goh vind je dat echt oud? Zo zie ik dat zelf niet (volgens mij heb ik gewoon normaal gereageerd).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 1:47

Ik was 21.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Zininzon zo 22 mei 2011 - 1:49

@ Fauve: ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar ik vind dat je overal best vragen over mag stellen. Ik vind alleen dat er nogal veroordelend wordt bevraagd/gereageerd, terwijl we die persoon/situatie niet eens kennen!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Monte zo 22 mei 2011 - 1:51

Odilia schreef:Puur uit interesse, dus totaal niet verkeerd bedoelt. Maar waarom zou je niet meer in een studentenhuis willen wonen op je 23e/24e Monte?
Omdat ik echt toe ben aan mijn eigen plekje. Eigen woonkamer, keuken en badkamer. Ik vind het erg prettig om zelf dingen te kunnen bepalen en kan me soms thuis al ergeren aan mensen die het anders doen(bijv broertje en zijn rommel in de keuken of badkamer). Ik zou me niet meer prettig voelen om weer alles te moeten delen. Dan kan ik voor mijn gevoel net zo goed thuis blijven.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Jeanette zo 22 mei 2011 - 1:51

Fauve, helemaal niet hoor! Voor de een klinkt het oud en voor de ander is het normaal. Maar zoals Zininzon al zegt, het ligt ook helemaal aan de situatie waarin iemand zich bevindt natuurlijk en met wat voor essentie je uit huis gaat.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 1:52

Ja maar ja dat is gewoon wel een beetje het principe van een forum. Je hebt bijna nooit weet van de gehele situatie van een forummer, je moet het alleen doen met wat ze je vertellen in 1 openingspost. Ik vond het iig gewoon een opvallende opmerking, want die ervaring heb ik niet smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Monte zo 22 mei 2011 - 1:53

Fauve schreef:Ja maar ja dat is gewoon wel een beetje het principe van een forum. Je hebt bijna nooit weet van de gehele situatie van een forummer, je moet het alleen doen met wat ze je vertellen in 1 openingspost. Ik vond het iig gewoon een opvallende opmerking, want die ervaring heb ik niet smile
dat is inderdaad het verschil. Bijna al mijn vrienden wonen nog thuis of gaan nu het huis pas uit. Dan is dat toch weer anders als je vrienden hebt die allemaal met 18 jaar uit huis zijn gegaan.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Jeanette zo 22 mei 2011 - 2:00

Monte schreef:
Fauve schreef:Ja maar ja dat is gewoon wel een beetje het principe van een forum. Je hebt bijna nooit weet van de gehele situatie van een forummer, je moet het alleen doen met wat ze je vertellen in 1 openingspost. Ik vond het iig gewoon een opvallende opmerking, want die ervaring heb ik niet smile
dat is inderdaad het verschil. Bijna al mijn vrienden wonen nog thuis of gaan nu het huis pas uit. Dan is dat toch weer anders als je vrienden hebt die allemaal met 18 jaar uit huis zijn gegaan.

Ja precies, dat heb ik dus ook. Wink
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 2:02

Marin schreef:Wow Arden ben jij 23? Ik had je veel ouder geschat, omdat je ook al in Amerika hebt gezeten, al vrij ver in je studie bent (toch?) en al twee kinderen hebt!

Ja ik ben idd pas 23 haha, ik was net 18 toen ik naar Amerika ging, bijna 20 toen ik erachter kwam dat ik zwanger was (2 jaar nadat ik naar Amerika was vertrokken) en ik ben nu bezig met mn master. Ik heb alles gewoon heel erg snel gedaan :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 2:06

Ik was 22 en ik wilde al héél lang het huis uit. Niet dat ik het slecht had hoor, zeker niet, maar ben gewoon een zelfstandig type. Helaas kon het echt niet eerder, de wachttijd voor een huurwoning is hier zo'n 7/8 jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Atelier Madame zo 22 mei 2011 - 2:09

Ik was 19 toen ik op kamers ging.. op mn 22e gaan samenwonen met mn vriend (ben nu 23).
Vond het wel een mooie leeftijd, was er ook echt aan toe.

En tsja, of 23 te oud is om nog thuis te wonen. Ik denk dat dat heel erg afhankelijk van de situatie is. Ik heb vriendinnen die op hun 18e op kamers zijn gegaan en ik heb vriendinnen die nu nog thuiswonen.. of bijv een nieuwbouw woning hebben gekocht maar nog 2 jaar moete nwachten tot het af is.. dan ben je ook 25 als je het huis uitgaat.

Ik denk zolang je gewoon een reden hebt dat je thuiswoont (dure studie, wachten, niets anders kunnen vinden) het gewoon prima is op de 23e. Als je echter rond je 27e nog steeds thuiswoont 'gewoon omdat het makkelijk is en het kan' moet je imo is goed gaan nadenken!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 2:14

19 jaar toen ik voor het eerst het huis uitging om te gaan samenwonen. Op mijn 22e ben ik 'tijdelijk' teruggekeerd naar het ouderlijk huis. Op mijn 26e ben ik wederom het huis uitgegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 2:15

Maar waarom moet je een reden hebben dan? Je kunt het toch ook gewoon fijn vinden thuis?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 2:29

Ik was 21 toen ik het huis uit ging, ging samen wonen en hij was ook 21. Ik zei altijd tegen mijn moeder dat ik tot mijn 25ste thuis zou blijven maar dat is dus niet gebeurt.op zich achteraf gezien had ik nog ietsje langer thuis willen blijven bij mijn moeder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 2:34

Ik ben gaan samenwonen toen ik 22 was. Dat was vanuit huis. Ik was vergeleken met mijn andere vriendinnen nog vroeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 2:37

Fauve schreef:Maar waarom moet je een reden hebben dan? Je kunt het toch ook gewoon fijn vinden thuis?

Ja. En nog de reden aandragen dat je er gewoon klaar voor bent om op jezelf te gaan? Dat is toch ook een reden? Een positieve reden, maar een reden in mijn ogen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Bruintje Beer zo 22 mei 2011 - 3:03

Ik was 25 jaar toen ik uit huis ging. Ik ging trouwen en tja dan blijf je niet thuis wonen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  luisa zo 22 mei 2011 - 3:04

Tsjip schreef:En dan nog iets... De meiden die na hun 20e nog thuis wonen worden hier altijd een soort van aangevallen op het feit dát ze nog thuis wonen. Dat anderen vanaf hun 18e op kamers gaan en een lening erbij nemen is prima moeten ze ook zelf weten maar dat anderen het niet zo doen kan toch ook? Iedereen maakt eigen keuzes en iedereen doet het op zijn eigen manier. Als je op je 23e nog thuis woont is toch geen schande? Je hebt nog tijd zat om op je zelf te gaan wonen.

Zo dat is eruit Wink Het was mij al vaker opgevallen namelijk...

Ik was degene die begon met zeggen dat je ook op kamers kon. Dat was niet als aanval bedoelt hoor, het maakt mij weinig uit of je tot je 25e ofzo thuis woont. Ik vind dat best oud ja, maar idd iedereen moet doen waar die zich prettig bij voelt.
Mij opmerking kwam doordat je zei dat je wel eerder uit huis wou, maar geen huurwoning kon krijgen. Het kwam op mij over als een excuus en dat snap ik dan dus niet want als je wil kan je ook op kamers ofzo dus gaat dat excuus niet op. Maar ok, je hebt het al uitgelegd.
Ik ben overigens vanaf mijn 18e het huis uit en heb nooit een lening gehad.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 3:10

Maar Luisa, op kamers kan je ook niet overal.. Ik woon in P.urmerend en ging naar school in Z.aandam, waar had je me op kamers willen hebben dan? Zijn allebei geen studentensteden.. En dat zal voor heel veel mensen gelden hier, niet iedereen gaat naar school in een grote stad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Mida4you zo 22 mei 2011 - 3:16

Ik was 20 jaar en ging samenwonen, maar dit is niet goed gegaan en ben ik na 3 kwart jaar weer thuis komen wonen.
Nu woon ik sinds 2,5 jaar met mijn man in een appartement ( huur )
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  loesje zo 22 mei 2011 - 3:25

ik was 17 toen ik het huis uitging
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum