Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

+16
Sophiee
Océane
Caroow
Thunder
Coco
Annemie
Muppetje
PapillonRose
kwak
Jasmine
smooch
Mom-Of-3
Lejow
Sanne
Liadan
Mysterious
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Mysterious zo 9 sep 2012 - 7:32

Titel zegt het al eigenlijk. Ik heb het idee dat het bij mij alleen maar erger wordt dan minder. Een paar weken terug kon ik nog wel functioneren op het werk maar de laatste 3 weken is het echt een drama. Ben tot niks in staat, blijf overgeven heel de dag. Ik heb nu wel pilletjes gekregen van de huisarts maar echt helpen doet het niet.

Wanneer werd het bij jou minder?
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Liadan zo 9 sep 2012 - 7:34

Bij de oudste ging het met 16 weken weg, bij de jongste met 18 weken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Sanne zo 9 sep 2012 - 7:34

Rond de 20 weken ging het beter. Als ik me niet teveel inspande, ging het goed. Heel af en toe werd ik nog vanuit het niets heel misselijk en moest ik overgeven. Vanaf een week of 30 voelde ik me zo fit, dat ik ook weer ging sporten zonder daar misselijk van te worden.

Edit: die pilletjes hielpen bij mij ook niet. Ik liep één keer echt kotsend over de parkeerplaats van de Hema, heel vervelend...

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Lejow zo 9 sep 2012 - 7:35

Welke pillen heb je? Als het niet aanslaat kun je om wat anders vragen.
Emesafene deed niets bij mij, primpran (of hoe je het schrijft) wel een beetje!

Bij mij ging het pas weg met 25 weken.. vast niet het antwoord waar je op zit te wachten laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Mysterious zo 9 sep 2012 - 7:37

volgens mij heb ik de emese dinges gekregen. Ik hoop zo dat het nog weg gaat maar ik heb zo'n gevoel dat ik zo'n pechvogel ben die 9 maanden lang blijft kotsen pale
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Lejow zo 9 sep 2012 - 7:40

Ik zat toen bij de HAP omdat ik ook maar bleef spugen, en die arts die ik toen had zei dat ze sinds ze een onderzoek gelezen had over primpran en de werking bij misselijkheid, ze het sinds toen altijd voorschreef aan vrouwen die misselijk zijn door de zwangerschap.
Met die pillen hoefde ik bijna niet, tot helemaal niet meer te spugen, helaas was ik dan nog wel de hele dag misselijk, dat trok dus echt pas weg met 25 weken, toen kon ik de dag weer doorkomen zonder medicijnen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Mom-Of-3 zo 9 sep 2012 - 7:43

Hier begint het steeds minder te worden sinds 1,5 week ongeveer. Hopelijk is het binnenkort helemaal weg.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  smooch zo 9 sep 2012 - 7:45

Bij mij werd het rond de 20 weken minder.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Mysterious zo 9 sep 2012 - 7:57

nog even volhouden dus. Ik zal mijn huisarts naar die andere pillen vragen die jij had Lejow. misschien werken ze ook bij mij
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Jasmine zo 9 sep 2012 - 8:03

Lejow schreef:Welke pillen heb je? Als het niet aanslaat kun je om wat anders vragen.
Emesafene deed niets bij mij, primpran (of hoe je het schrijft) wel een beetje!

Bij mij ging het pas weg met 25 weken.. vast niet het antwoord waar je op zit te wachten laughcry

Beetje offtopic, maar bij jou blijf ik het bijzonder vinden dat je uberhaupt emesafene voorgeschreven kreeg, terwijl daar lactose in zit. Daar krijg jij toch altijd last.van? Of verwar ik je nu met iemand anders?
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  kwak zo 9 sep 2012 - 8:08

met 12 week was het echt wel weg.

welke medicatie heb je gekregen?
heb je ook al lauwe cola geprobeerd? of een pepermuntje?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 8:10

Bij de oudste rond 12 weken, bij de jongste rond 16 weken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Lejow zo 9 sep 2012 - 8:12

Jasmine schreef:
Lejow schreef:Welke pillen heb je? Als het niet aanslaat kun je om wat anders vragen.
Emesafene deed niets bij mij, primpran (of hoe je het schrijft) wel een beetje!

Bij mij ging het pas weg met 25 weken.. vast niet het antwoord waar je op zit te wachten laughcry

Beetje offtopic, maar bij jou blijf ik het bijzonder vinden dat je uberhaupt emesafene voorgeschreven kreeg, terwijl daar lactose in zit. Daar krijg jij toch altijd last.van? Of verwar ik je nu met iemand anders?

Oh echt? Dat wist ik niet eens.. Raar ook eigenlijk, want dat had toch bij de huisarts 'omhoog' moeten springen dan?
Ik heb gelukkig geen heftige lactose intolerantie hoor! Kan het best aardig eten.
Alleen niet elke ochtend een bak yoghurt/vla, of elke dag een ijsje met melk ofzo, dan gaat het mis!
Merk vrij snel wanneer ik teveel er van heb gegeten.

*edit* ik lees ook nooit bijsluiters Embarassed
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 8:14

Dat medicijn waar Lejow het over heeft heet Primperan....
Emesafene heeft nog steeds de voorkeur bij vrouwen met hyperemesis (ernstige zwangerschapsmisselijkheid) maar er zijn absoluut meer middelen, dus als iets niet werkt, trek aan de bel...

Wat je ook kunt proberen is droge crackertjes eten, dat houdt het soms net dat kleine stukje tegen. En echte Coca Cola (niet light)..... kleine slokjes, eventueel met de prik er een beetje af (dop er een tijdje afdoen, of je glas de avond tevoren al inschenken. Niet té koud!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  PapillonRose zo 9 sep 2012 - 8:18

Hier is het tot een week of 16 heel heftig geweest en vanaf toen ging het langzaamaan wat beter. Met een week of 20 was het zo ongeveer weg, op af en toe een incident na. En Emesafene heeft bij mij ook niet geholpen. Primperan een beetje, maar daar werd ik heel 'onrustig' van (soort bewegingsdrang).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Muppetje zo 9 sep 2012 - 8:19

Bij mij werd het met een week of 13 minder

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Annemie zo 9 sep 2012 - 8:36

Tot de bevalling elke dag overgegeven en misselijk geweest.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Coco zo 9 sep 2012 - 8:42

Na de bevalling pas. Neutral
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Thunder zo 9 sep 2012 - 8:52

Bij de tweede werd het na de 20 weken beter. Bij de oudste geen last van misselijkheid gehad.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Mysterious zo 9 sep 2012 - 9:17

crackers doe ik al, probeer een lege maag te voorkomen want dan ga ik zeker overgeven. Cola krijg ik sinds ik zwanger ben niet meer weg terwijl ik er voor altijd graag dronk.
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Caroow zo 9 sep 2012 - 12:24

Het is nu een weekje weg. Daarvoor had ik emasefene zetpillen, die werkten erg goed. Ik weet niet of je nu gewone pillen hebt? Anders kan je misschien de zetpillen proberen?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Océane zo 9 sep 2012 - 18:13

Bij de oudste 18 weken en bij de jongste 15 weken..
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 18:18

Bij de oudste rond de 18 weken bij de jongste rond de 13/14 weken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Sophiee zo 9 sep 2012 - 20:11

Met een week of 18 werd het beduidend minder!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  bolus26 zo 9 sep 2012 - 20:20

bij 15 weken was t over nu bij 26 weken begint t weer een beetje
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer ging bij jou de misselijkheid weg? Empty Re: wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum