Wanneer ging je het huis uit?
+81
Error
SuperGrover
BJA
Vanillivi
SarahKey
Lavendel
minoessepoes
Niekske
Isilme
Ugly Betty
JoyceVL
Verona
Mamsie
Joli86
samantjuh89
RYW
Tunrida
Happydobby
silly-one
_DoI
Silver
Labeendje
smooch
Miss-Rose
TNMN
Batwen
Zonnetje
Zwerver
Snoes
Jules
TukTuk
xxDila
Rouxxxe
Toet
miss piggy
Carra
Polly
rapa nui
Feline
Merai
Roxi3
Mizz_S
Sneeuwvlok
Flinder
Caramba
Oasis
CCC
Prosecco
Mamasapje
Parisienne
Suus
Phileine
Lady4
Flip Fluitketel
Juul
Arwyn
Jude
Sjaantje
loesje
Mida4you
Bruintje Beer
Atelier Madame
Zininzon
Bliss
Jerry
Lotus_
Tsjip
Angela_1986
Benthe
Antibes
luisa
Monte
Shisha
Ambivalence
Zora
Floor
MissD
Miss G
Rovine
SnowWhite
Jeanette
85 plaatsers
Pagina 13 van 13
Pagina 13 van 13 • 1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Re: Wanneer ging je het huis uit?
Dit is voor mij nu ook heel herkenbaar. Ik ben ook 23 en was er eerder ook nog niet aan toe(ik had iemand nodig die er voor me was en zou anders ook die aandacht missen). Ik vind het ook helemaal niet erg om nog thuis te wonen als je 20-23 bent, als jij nog niet aan alleen wonen toe bent,waarom zou het dan moeten? Nu merk ik net als jou wel dat ik echt toe ben aan mijn eigen plekje. Ik raak nu soms gewoon geïrriteerd van het wonen met mijn ouders(en dat terwijl ze heel lief zijn), maar ben gewoon echt toe aan mijn eigen appartementje. Nu is het alleen even afwachten wat mijn sollicitaties gaan doen(of ik überhaupt een baan krijg) en waar deze toekomstige baan dan is (heb in meerder steden gesolliciteerd). Maar hoop echt wel binnen een jaar op mezelf te wonen, dat lijkt me nu echt heerlijk.Vanillivi schreef:Als ik dit topic zo lees heb ik inderdaad het idee dat veel mensen het idee hebben dat zij zich 'moeten' verdedigen.
Ik ben 23 jaar en woon nog thuis.
Ik heb momenteel nog een fulltime baan maar ga per 5 september weer studeren.
Persoonlijk ben ik er nog niet uit of ik op kamers (of wie weet een klein app) ga.
Kan goed met mijn ouders overweg en ben ook meer weg dan dat ik thuis ben.
Ook als ik 's middags besluit ergens anders te gaan eten (bij vrienden, terrasje pakken) dan bel ik en is het geen enkel probleem.
Ben al wel aan het kijken geweest naar huisjes toen ik nog twijfelde over weer studeren maar toen was ik er nog niet aan toe (21 jaar, merkte gewoon dat ik het gezelschap heel prettig vond als ik thuis kwam). Maar nu ga ik ook wel merken dat ik er aan toe ben.
Ik wil eigenlijk gewoon zeggen dat ik alle argumenten hier interessant vind. En dat heel veel argumenten ook passen bij mijn gevoel op dit moment; Tijd voor nieuwe dingen en ik denk dat daar ook een nieuwe woonplaats bij hoort!
Ik ben dan ook zeker, zoals de meeste mensen hier, van mening dat waar een wil is ook een weg is.
Dus, heeft iemand nog een leuk, klein, betaalbaar appartementje/kamer in de aanbieding in Breda, ik hou me aanbevolen!
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Maar als je in een studentenhuis gaat wonen heb je echt wel aanspraak hoor... in de studentenhuizen waar ik woonde was altijd wel iemand thuis om even mee te kletsen of stoom af te blazen als dat nodig was, of gewoon te ouwehoeren e.d.
Gast- Gast
Dat is ook wel zo, maar ik was daar gewoon nog niet aan toe, ja ik had mijn moeder nodig. Dat klinkt heel kinderachtig, maar zo zie ik het niet. Je bent ergens aan toe of je bent het niet. Ik ben het wel eens met sommigen die zeggen dat de mensen die thuis wonen zichzelf verdedigen. Aan de ene kant denk ik dat ze zichzelf verdedigen omdat ze zich aangevallen voelen, aan de andere kant denk ik ook dat ze zich moeten verdedigen omdat iedereen al een mening heeft hoe het allemaal moet(dat je op je 22/23 niet meer thuis hoort te wonen). Er is niemand die de wet voorschrijft. Als iemand er aan toe is op 18 uit huis te gaan, prima. Gaat iemand met 23 omdat hij/zij er aan toe is, ook prima. Ik veroordeel daarin niemand en voel mij ook niet aangevallen omdat ik nog thuis woon, want dat is mijn keuze en had/kan het oplossen als ik dat wil(en dat wil ik ook nu). Vind het alleen jammer dat sommige zich wel zo aangevallen voelen of aangevallen worden.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Powerbabe schreef:Nouja ik weet niet, ik studeer en ik werk gemiddeld 30 uur. Kijk jij woont in Belgie dus dan is het een ander verhaal want je kunt blijkbaar niet werken door de weeks. Maar het kan echt wel. Ik zeg niet dat mijn studie nou geweldig op tijd gebeurt maar het gaat prima zo.
Ik wil hier helemaal niet mee zeggen dát iedereen zou moeten werken, maar ik vind het zo'n onzin als mensen roepen dat het niet kán. Dus voel je alsjeblieft niet aangevallen, ik vind niet dat jij zou moeten gaan werken, maar het is niet waar dat het niet kan.
Het hangt gewoon enorm van de situatie af, ik kon tijdens mijn vorige opleiding ook veel meer werken en heb ik ook gedaan, maar ik zou dan echt te veel moeten werken om een kamer te kunnen betalen aangezien mijn ouders niet mee konden betalen. Of het kan is dus voor iedereen verschillend
Maar het is maar net hoeveel waarde je er aan hecht, misschien als meer medestudenten ook op kamers zouden zitten dat het anders was, maar we waren met 15/20 studenten totaal, en hooguit 1 of 2 zaten op kamers, iedereen reisde heen en weer, denk dat dat ook wel een verschil maakt en ik het misschien toch eerder zou doen en er dus ook voor zou bij lenen, maar vond het dat op dat moment echt niet waard.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Hoeveel mensen er van mijn studie op zichzelf wonen wist ik niet van te voren. Ik ben voor ik ben gestart met mijn studie op mezelf gaan wonen, dus dat heb ik niet laten meespelen. Er woonde ook nog niemand van mijn vrienden op zichzelf, ik was echt de enige. Het was gewoon iets dat in mijn schoot geworpen werd en iets dat ik graag wilde. Dat is niet omdat ik het thuis zo slecht had want ik kom nog steeds heel graag thuis, maar omdat het me goed leek voor mijn ontwikkeling en het leek me gewoon leuk. Nouja zo heeft het ook uitgepakt. Ik heb ook genoeg vriendinnen die nog thuis wonen en die veroordeel ik geenzins, dat moet iedereen voor zichzelf weten. Ik weet alleen wel dat ik heel blij ben dat ik het wel gedaan heb toen. Ik moet er niet meer aan denken om thuis te wonen.
Maar iedereen is anders, ik weet dat thuiswonen ook zo zijn voordelen heeft en dat het voor sommige mensen noodzakelijk is, maar ik weet ook dat voor mij de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. Ik ben er ook van overtuigd dat het beter is om eerst op jezelf te wonen en dan pas samen te gaan wonen, maar dat is weer een heel andere discussie.
Maar iedereen is anders, ik weet dat thuiswonen ook zo zijn voordelen heeft en dat het voor sommige mensen noodzakelijk is, maar ik weet ook dat voor mij de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. Ik ben er ook van overtuigd dat het beter is om eerst op jezelf te wonen en dan pas samen te gaan wonen, maar dat is weer een heel andere discussie.
Gast- Gast
Powerbabe schreef:
Ik wil hier helemaal niet mee zeggen dát iedereen zou moeten werken, maar ik vind het zo'n onzin als mensen roepen dat het niet kán. Dus voel je alsjeblieft niet aangevallen, ik vind niet dat jij zou moeten gaan werken, maar het is niet waar dat het niet kan.
Helemaal mee eens! Ik heb naast mijn studie ook gewerkt in een kledingzaak. Hoewel het best druk was, is het altijd goed gegaan!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik was 27 toen ik verhuisde en 26 toen ik mijn appartement kocht.
Ik kon simpelweg niks kopen in de regio waar ik thuiswoonde en de wachtlijst voor huren was lang.
Samenwonen is er ook nooit van gekomen.
Daarvoor heb ik een aantal jaren terug even op mezelf gewoond. Dat was vreselijk, dus ben weer terug naar mijn ouders gegaan.
Ik wilde het daarna meteen goed doen, dus ben wat later.
Ik kon simpelweg niks kopen in de regio waar ik thuiswoonde en de wachtlijst voor huren was lang.
Samenwonen is er ook nooit van gekomen.
Daarvoor heb ik een aantal jaren terug even op mezelf gewoond. Dat was vreselijk, dus ben weer terug naar mijn ouders gegaan.
Ik wilde het daarna meteen goed doen, dus ben wat later.
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
Ik was net 22 toen ik op mezelf ging wonen en ik was er echt aan toe! Zou er ook niet aan moeten denken om weer thuis te gaan wonen.
Gast- Gast
Ik ben 18 en ga volgende maand op kamers
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik ga waarschijnlijk per september/oktober op mezelf, appartement. Is nieuwbouw dus weet nog niet helemaal wanneer het af is
Ben nu 20, heb het gevoel dat ik er nu ook wel aan toe ben. Ben 2 jaar geleden al eerder op kamers gegaan voor mijn studie, voel mezelf wel 'zelfstandig'. Was eigenlijk mijn plan om nog even te wachten, maar in mijn woonplaats werden nu nieuwbouwappartementen gebouwd, en nadat ik alles op een rijtje had gezet besloot ik dat ik nu de kans moest grijpen.
Ben nu 20, heb het gevoel dat ik er nu ook wel aan toe ben. Ben 2 jaar geleden al eerder op kamers gegaan voor mijn studie, voel mezelf wel 'zelfstandig'. Was eigenlijk mijn plan om nog even te wachten, maar in mijn woonplaats werden nu nieuwbouwappartementen gebouwd, en nadat ik alles op een rijtje had gezet besloot ik dat ik nu de kans moest grijpen.
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Odilia schreef:Ik was 18. ik vind 23 eigenlijk best wel oud om nog bij je ouders te wonen.
Mee eens, ik was ook 18.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ben 21 en ga volgende maand het huis uit. Ik ga samenwonen met mijn vriend
mara- Zwijger
- Aantal berichten : 1
Punten : 2
Registratiedatum : 01-05-11
Ik was 19 en ik ging toen bij mijn toenmalige vriend wonen. Op mijn 23ste was ik weer terug bij mijn moeder Na een half jaartje weer op mezelf en toen echt alleen op mezelf en dat beviel me heel goed inmiddels woon ik weer samen met mijn huidige vriend en dat bevalt ook goed
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Ik ben denk ik de oudste. Ik ben 26 en krijg over een aantal maandjes de sleutel van me eigen huisje.
Miss-Rose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 64
Punten : 81
Registratiedatum : 28-12-10
Samen met mij dan.. Was 25 toen ik uit huis ging en woon nu weer thuis. Ben nu 26.Miss-Rose schreef:Ik ben denk ik de oudste. Ik ben 26 en krijg over een aantal maandjes de sleutel van me eigen huisje.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Hoe is dat zo gekomen en hoe is het nu met je als ik vragen mag!Sweety schreef:Samen met mij dan.. Was 25 toen ik uit huis ging en woon nu weer thuis. Ben nu 26.Miss-Rose schreef:Ik ben denk ik de oudste. Ik ben 26 en krijg over een aantal maandjes de sleutel van me eigen huisje.
Miss-Rose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 64
Punten : 81
Registratiedatum : 28-12-10
Pagina 13 van 13 • 1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Soortgelijke onderwerpen
» wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?
» wanneer ging je kindje in de wandelwageninzet?
» Wanneer ging bij jullie de box en ledikantje omlaag?
» Wanneer de kerstboom + versiering in huis & versierrituelen?
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» wanneer ging je kindje in de wandelwageninzet?
» Wanneer ging bij jullie de box en ledikantje omlaag?
» Wanneer de kerstboom + versiering in huis & versierrituelen?
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
Pagina 13 van 13
Permissies van dit forum: