Wanneer ging je het huis uit?
+81
Error
SuperGrover
BJA
Vanillivi
SarahKey
Lavendel
minoessepoes
Niekske
Isilme
Ugly Betty
JoyceVL
Verona
Mamsie
Joli86
samantjuh89
RYW
Tunrida
Happydobby
silly-one
_DoI
Silver
Labeendje
smooch
Miss-Rose
TNMN
Batwen
Zonnetje
Zwerver
Snoes
Jules
TukTuk
xxDila
Rouxxxe
Toet
miss piggy
Carra
Polly
rapa nui
Feline
Merai
Roxi3
Mizz_S
Sneeuwvlok
Flinder
Caramba
Oasis
CCC
Prosecco
Mamasapje
Parisienne
Suus
Phileine
Lady4
Flip Fluitketel
Juul
Arwyn
Jude
Sjaantje
loesje
Mida4you
Bruintje Beer
Atelier Madame
Zininzon
Bliss
Jerry
Lotus_
Tsjip
Angela_1986
Benthe
Antibes
luisa
Monte
Shisha
Ambivalence
Zora
Floor
MissD
Miss G
Rovine
SnowWhite
Jeanette
85 plaatsers
Pagina 6 van 13
Pagina 6 van 13 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13
Re: Wanneer ging je het huis uit?
_Donnaa schreef:Jij bent ook een stuk ouder, toch?Marin schreef:Dan ben ik benieuwd hoe veel je verdiend, want ik kan het ook en ik vind juist dat ik niet veel verdien. Ik kom af en toe ook amper rond (deze maand voor het eerst in jaren dat ik geld over heb aan het einde van de maand, dankzij m'n fotografie opdracht en bijles, ben zo trots op mezelf!) maar het kan wel. Ik kom ook uit op dat soort hoge vaste lasten. Al betaal je voor GWL echt niet 300 euro hoor, het is niet alsof je huur van 600 dan ineens naar 900 gaat, eerder 750 op z'n hoogst
Ja stuk ouder en stuk hoger opgeleid (ja sorry, t is nou eenmaal zo), dus ik vind dat ik naar omstandigheden idd weinig verdien. Afijn, dat was eigenlijk niet m'n punt maar ik denk dat het uiteindelijk inderdaad aankomt op prioriteiten stellen. Ik kan me heel goed voorstellen dat wanneer je toch nog thuis woont op zeg je 23e, je het ook echt perfect wilt hebben als je dan eenmaal die stap maakt. Hoe ouder je wordt, hoe meer eisen je krijgt, denk ik, en hoe meer kans je krijgt om te sparen. Dus ja, zoals zininzon het schetst snap ik ook wel. Als je dan lang genoeg wacht kan je ook 1 x alles mooi kopen.
Daarom bedoel ik het dus ook echt niet om iemand af te vallen, maar ik weet gewoon wel zeker dat zo ongeveer elke starter met die opstartkosten te maken krijgt en af en toe door minder makkelijke periodes heen gaat qua financien en het hebben van een eigen huisje, maar dat dat er ook gewoon bijhoort. Daar groei en leer je ook van, en daardoor leer je alleen maar meer te waarderen wanneer je een 'stapje hoger' mag.
Gast- Gast
Je eerste huisje voelt ook echt als een paleisje. Ik weet nog dat ik zoooo blij was met mn studentenkamer toen ik 19 was. Maar goed na 3 jaar was ik dat spuugzat. Inmiddels een eigen huisje met vriend (2 kamers) en dat voelt nu echt als een paleisje! Ik kan me alleen wel voorstellen dat het over een paar jaar echt te klein is en dan zal een tussenwoning of hoekhuis wederom als een paleis gaan voelen!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Nou de hoge kosten is wel iets dat mij tegenhoudt om überhaupt te dromen van een eigen huisje Ik wil namelijk niet kopen maar gewoon huren en op zich heb je dan wel een huurtoeslag, maar dan nog. Volgens mij zit je met je vaste lasten zo tegen de 1000 euro aan.
Hier in de buurt betaal je voor de huisjes die ik leuk vind al snel 500 euro per maand. Zeg dat daar 150 euro aan verzekeringen bij komt, een kleine 75 euro voor (mobiele) telefoon/internet/tv, GWL ruim 100 euro denk ik.. Reserveringen, huishoudgeld etc etc. In geval van Donnie komt er nog autokosten bij, 't tikt toch allemaal aan! En als je dan nog leuk wilt leven..
Dan moet je gaan samenwonen.
Hier in de buurt betaal je voor de huisjes die ik leuk vind al snel 500 euro per maand. Zeg dat daar 150 euro aan verzekeringen bij komt, een kleine 75 euro voor (mobiele) telefoon/internet/tv, GWL ruim 100 euro denk ik.. Reserveringen, huishoudgeld etc etc. In geval van Donnie komt er nog autokosten bij, 't tikt toch allemaal aan! En als je dan nog leuk wilt leven..
Dan moet je gaan samenwonen.
Gast- Gast
Je hebt helemaal gelijk Bazinga, dat zijn over 't algemeen de kosten. Maar ja, dat hoort er toch ook bij?
Gast- Gast
Ja tuurlijk dat snap ik maar ik bedoel te zeggen dat 't voor starters dus helemaal niet zo makkelijk is als men wel 's lijkt te denken, zelfs niet in de huur-scene en zelfs niet in dorpen.. Ik snap eigenlijk ook niet zo goed, dat er niet meer mogelijkheden worden gecreeerd voor starters. Hier in de omgeving heb je via de woningbouwverenigingen maar één locatie waar 't goedkoper is; een omgebouwde school van tig jaar terug. Daar zitten kleine (superschattige overigens) appartementjes in, die kosten maar 300 euro p/m. Alleen daar is dus een wachtlijst voor waar je misselijk van wordt...
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Jij bent ook een stuk ouder, toch? Ik verdien voor m`n leeftijd erg goed ja, maar als je bedenkt dat het minimumloon voor m`n leeftijd ergens op €830 ligt ..Marin schreef:Dan ben ik benieuwd hoe veel je verdiend, want ik kan het ook en ik vind juist dat ik niet veel verdien. Ik kom af en toe ook amper rond (deze maand voor het eerst in jaren dat ik geld over heb aan het einde van de maand, dankzij m'n fotografie opdracht en bijles, ben zo trots op mezelf!) maar het kan wel. Ik kom ook uit op dat soort hoge vaste lasten. Al betaal je voor GWL echt niet 300 euro hoor, het is niet alsof je huur van 600 dan ineens naar 900 gaat, eerder 750 op z'n hoogst
En de huizen die hier €600 huur kosten zijn zo`n 6/7x zo groot dan een huisje waar ik straks in kom te wonen.. Dan ben je wel heel wat meer kwijt aan GWL dus..
Hier zijn de huizen ook niet goedkoop maar je krijgt huurtoeslag he, zeker als je weinig verdient.. Toen ik nog alleen woonde, woonde ( later met kinderen) ik in een 4 kamer appartement. Huur was 520 euro. Kreeg 187 huurtoeslag. Dan zijn de kosten voor je huis opeens een stuk minder. In je uppie gas water en licht was ik ( gas had ik laten afsluiten, kook elektrisch) 75per maand kwijt en einde van het jaar vond mijn leverancier nog dat ik over had en kreeg ik weer een deel terug.
Je zou kunnen uitzoeken hoe hoog de huurtoeslag voor jou wordt! Zolang de huurprijs onder de 650 zit heb je daar recht op als je aan de inkomensvoorwaarden voldoet.
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10
Atelier Madame schreef:Je eerste huisje voelt ook echt als een paleisje. Ik weet nog dat ik zoooo blij was met mn studentenkamer toen ik 19 was. Maar goed na 3 jaar was ik dat spuugzat. Inmiddels een eigen huisje met vriend (2 kamers) en dat voelt nu echt als een paleisje! Ik kan me alleen wel voorstellen dat het over een paar jaar echt te klein is en dan zal een tussenwoning of hoekhuis wederom als een paleis gaan voelen!
Ik had dat ook, nu woon ik hier alweer ruim 3 jaar met mijn vriend en ik heb het gevoel dat de muren op mij afkomen.. (echt zo verwend.. ik ben 23, studeer nog, heb een oppervlakte van 75 vierkante meter.. dus mag eigenlijk echt niet zeuren).. Nu ben ik het hele interieur weer aan het opknappen etc. Leuke nieuwe kleur op de muur, wat meubeltjes vervangen.. Hopelijk voelt het dan snel ook weer als mijn paleisje
Gast- Gast
Nope, ik ben nog geen 23, dus ik krijg geen huurtoeslag als ik een huur heb van €352 of meer..Mamasapje schreef:_Donnaa schreef:Jij bent ook een stuk ouder, toch? Ik verdien voor m`n leeftijd erg goed ja, maar als je bedenkt dat het minimumloon voor m`n leeftijd ergens op €830 ligt ..Marin schreef:Dan ben ik benieuwd hoe veel je verdiend, want ik kan het ook en ik vind juist dat ik niet veel verdien. Ik kom af en toe ook amper rond (deze maand voor het eerst in jaren dat ik geld over heb aan het einde van de maand, dankzij m'n fotografie opdracht en bijles, ben zo trots op mezelf!) maar het kan wel. Ik kom ook uit op dat soort hoge vaste lasten. Al betaal je voor GWL echt niet 300 euro hoor, het is niet alsof je huur van 600 dan ineens naar 900 gaat, eerder 750 op z'n hoogst
En de huizen die hier €600 huur kosten zijn zo`n 6/7x zo groot dan een huisje waar ik straks in kom te wonen.. Dan ben je wel heel wat meer kwijt aan GWL dus..
Hier zijn de huizen ook niet goedkoop maar je krijgt huurtoeslag he, zeker als je weinig verdient.. Toen ik nog alleen woonde, woonde ( later met kinderen) ik in een 4 kamer appartement. Huur was 520 euro. Kreeg 187 huurtoeslag. Dan zijn de kosten voor je huis opeens een stuk minder. In je uppie gas water en licht was ik ( gas had ik laten afsluiten, kook elektrisch) 75per maand kwijt en einde van het jaar vond mijn leverancier nog dat ik over had en kreeg ik weer een deel terug.
Je zou kunnen uitzoeken hoe hoog de huurtoeslag voor jou wordt! Zolang de huurprijs onder de 650 zit heb je daar recht op als je aan de inkomensvoorwaarden voldoet.
Ik krijg trouwens wel gewoon huurtoeslag als ik in zo`n goedkope woning ga..
Laatst aangepast door _Donnaa op ma 23 mei 2011 - 0:58; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik heb even de stukjes eruit gehaald waar ik op wil reageren..Marin schreef:_Donnaa schreef:Jij bent ook een stuk ouder, toch?Marin schreef:Dan ben ik benieuwd hoe veel je verdiend, want ik kan het ook en ik vind juist dat ik niet veel verdien. Ik kom af en toe ook amper rond (deze maand voor het eerst in jaren dat ik geld over heb aan het einde van de maand, dankzij m'n fotografie opdracht en bijles, ben zo trots op mezelf!) maar het kan wel. Ik kom ook uit op dat soort hoge vaste lasten. Al betaal je voor GWL echt niet 300 euro hoor, het is niet alsof je huur van 600 dan ineens naar 900 gaat, eerder 750 op z'n hoogst
Ja stuk ouder en stuk hoger opgeleid (ja sorry, t is nou eenmaal zo), dus ik vind dat ik naar omstandigheden idd weinig verdien. Afijn, dat was eigenlijk niet m'n punt maar ik denk dat het uiteindelijk inderdaad aankomt op prioriteiten stellen.
Daarom bedoel ik het dus ook echt niet om iemand af te vallen, maar ik weet gewoon wel zeker dat zo ongeveer elke starter met die opstartkosten te maken krijgt en af en toe door minder makkelijke periodes heen gaat qua financien en het hebben van een eigen huisje, maar dat dat er ook gewoon bijhoort. Daar groei en leer je ook van, en daardoor leer je alleen maar meer te waarderen wanneer je een 'stapje hoger' mag.
Jij bent idd ouder, en hoger opgeleid (en daar hoef je geen sorry voor te zeggen, want het is gewoon zo). Ik bedoelde daar mee, dat jij voor je leeftijd en opleidingsniveau wellicht weinig verdiend, maar dat hetzelfde bedrag voor mij zomaar heel veel zou kunnen zijn. Aangezien het minimum voor m`n leeftijd maar zo laag ligt
En ik heb het nergens over opstartkosten, maar gewoon over de maandelijkse kosten.. Ik heb genoeg geld om die opstartkosten te dekken..
En ik weet idd wel dat GWL niet zo veel is, maar ik reken gewoon even heel ruim.. Ik ben straks €700 kwijt aan de vaste lasten en dan komt daar nog benzine en boodschappen bij.. Als ik in zo`n duur huis zou wonen ben ik sowieso dik €300 meer kwijt aan alleen al huur.. En waarvoor? 3 kamers die staan te verstoffen
Gast- Gast
Ik denk zelf ook heel vaak 'woonde ik maar samen, dan kon ik de vaste lasten iig delen'. Punt is gewoon dat het af en toe best wel zwaar is in je eentje. En ik kan me dus inderdaad best voorstellen dat hoe langer je wacht met uit huis gaan, hoe hoger die drempel wordt.
Gast- Gast
De mensen die wat langer thuis zijn blijven wonen, mede om te besparen, hoefden jullie dan ook geen kostgeld o.i.d. te betalen? Want als dat wel het geval is hou je volgens mij amper meer over thuis dan op een kamer (omdat je uitwonende basisbeurs ook een stuk hoger ligt).
En hoe stonden jullie ouders er tegenover, hadden zij misschien juist liever dat je thuis bleef wonen?
Ben gewoon even benieuwd.
En hoe stonden jullie ouders er tegenover, hadden zij misschien juist liever dat je thuis bleef wonen?
Gast- Gast
Ja, dat zou kunnen.. Ik heb daar geen idee van.. Ik moet wel het huis uit :-)
Gast- Gast
Ik ging op mijn 19e het huis uit en heb daar nooit spijt van gehad. Nu ben ik 25 en moet ik er al helemaal niet meer aan denken om nog naar een van mijn ouders terug te gaan.
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Ik hoefde geen kostgeld te betalen. Op een gegeven moment haalde ik wel elke maandag boodschappen (gewoon een paar dingen, niet de hele week-boodschappen) en dat werd erg gewaardeerd. Ook haalde ik elke week bloemen, vond m'n moeder super lief.
Toen ik rond ging kijken naar huurhuizen, zei m'n moeder: maar je HOEFT het huis niet uit hoor!
En toen ik uiteindelijk met dit huis bezig was, was m'n moeder erg bang dat ik het financieel allemaal niet kon bolwerken. Toen zei ze: misschien moet je het gewoon maar NIET doen en is het te hoog gegrepen.
Ja, mijn moeder mist mij erg (mijn vader en broertje ook wel, maar die zeggen dat niet )
Toen ik rond ging kijken naar huurhuizen, zei m'n moeder: maar je HOEFT het huis niet uit hoor!
En toen ik uiteindelijk met dit huis bezig was, was m'n moeder erg bang dat ik het financieel allemaal niet kon bolwerken. Toen zei ze: misschien moet je het gewoon maar NIET doen en is het te hoog gegrepen.
Ja, mijn moeder mist mij erg (mijn vader en broertje ook wel, maar die zeggen dat niet )
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Marin schreef:Ik denk zelf ook heel vaak 'woonde ik maar samen, dan kon ik de vaste lasten iig delen'. Punt is gewoon dat het af en toe best wel zwaar is in je eentje. En ik kan me dus inderdaad best voorstellen dat hoe langer je wacht met uit huis gaan, hoe hoger die drempel wordt.
Ik deel je gedachte.. Ik woon met deel met 8 man 1 douche omdat ik op kamers woon. Mijn oude huisgenootje woont nu lekker samen in hartje A'dam, prachtig mooi appartement met een balzaal badkamer met ligbad en een grote tuin.. en zij heeft lagere woonkosten per persoon. Dat maakt me dan wel jaloers. Ik wil ook graag een eigen huisje waarbij ik alles in kan richten zoals ik 't wil.. maar financieel is het niet haalbaar i.c.m. mijn werkgebied..
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Feline schreef:Marin schreef:Ik denk zelf ook heel vaak 'woonde ik maar samen, dan kon ik de vaste lasten iig delen'. Punt is gewoon dat het af en toe best wel zwaar is in je eentje. En ik kan me dus inderdaad best voorstellen dat hoe langer je wacht met uit huis gaan, hoe hoger die drempel wordt.
Ik deel je gedachte.. Ik woon met deel met 8 man 1 douche omdat ik op kamers woon. Mijn oude huisgenootje woont nu lekker samen in hartje A'dam, prachtig mooi appartement met een balzaal badkamer met ligbad en een grote tuin.. en zij heeft lagere woonkosten per persoon. Dat maakt me dan wel jaloers. Ik wil ook graag een eigen huisje waarbij ik alles in kan richten zoals ik 't wil.. maar financieel is het niet haalbaar i.c.m. mijn werkgebied..
lastig is dat zeg!
Ik moet zeggen dat ik sinds ik samenwoon ook lagere woonlasten heb dan toen ik op kamers woonde. Toen betaalde ik iets van 260 euro per maand, nu nog geen 200 en dat is inclusief gwl/tv/internet/verzekeringen. Als ik hier alleen zou wonen zou ik toch 150 euro meer betalen per maand, alsnog is mijn huisje dan heel goedkoop, maar het is toch een hoop geld!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
freakielief schreef:De mensen die wat langer thuis zijn blijven wonen, mede om te besparen, hoefden jullie dan ook geen kostgeld o.i.d. te betalen? Want als dat wel het geval is hou je volgens mij amper meer over thuis dan op een kamer (omdat je uitwonende basisbeurs ook een stuk hoger ligt).
Ik ben ook behoorlijk lang thuis blijven wonen. Mijn werk was op tien minuten fietsen van mijn ouderlijk huis af, huis was behoorlijk groot zodat je niet altijd bij elkaar hoefde te zitten. Ik hoefde geen kostgeld te betalen. Wel deed ik regelmatig boodschappen, betaalde eten van de chinees e.d. Op deze manier kon ik lekker sparen en uiteindelijk zelf een huis kopen.
Mijn ouders vonden het wel leuk. Vooral mijn moeder die mist me nog wel. Mijn vader af en toe wat minder omdat hij soms commentaar kreeg van mij en mijn moeder. Maar op een gegeven ben je er zelf wel aan toe en zij nu ook wel. Dus het is heerlijk om nu zelf een eigen woning te hebben.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ik was 17 toen ik eerst voor een zomer naar het buitenland vertrok om te werken en daarna op kamers ging. Ik heb laatst in een ander topic al verteld dat ik op veel verschillende manieren heb gewoond, allemaal best gezellig, maar ooit komt er een dag dat ik mijn eigen keuken en badkamer heb en dat zal ik dan écht waarderen! :-)
Ik vind er trouwens niks vreemds aan om als je in de twintig bent nog thuis te wonen, ik snap goed dat mensen daarvoor kiezen. Ik vind het zelf super gezellig thuis, ik kijk er altijd naar uit om weer even thuis te wonen als ik in Nederland ben.
Ik vind er trouwens niks vreemds aan om als je in de twintig bent nog thuis te wonen, ik snap goed dat mensen daarvoor kiezen. Ik vind het zelf super gezellig thuis, ik kijk er altijd naar uit om weer even thuis te wonen als ik in Nederland ben.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Ik ben op mijn 24ste het huis uitgegaan. Was toen al 3 jaar aan het werk, dus heb vrij goed kunnen sparen. Ik hoefde geen kostgeld te betalen en het was gezellig thuis. Nu nog hang ik op een zondagmiddag gerust de hele tijd bij mijn ouders en is het alsof ik niet weg ben geweest. Mijn zus heeft ook nog vrij lang thuis gewoond. Die heeft op haar 24ste een appartement gekocht, waar ze 3 jaar op heeft moeten wachten (vertraging met de bouw) dus we waren nog gezellig met z'n 4en in huis. Dat heeft ook wel meegespeeld. Daarbij had iedereen zijn eigen leventje en liepen we elkaar niet in de weg.
In mijn omgeving is het ook niet raar als je wat langer thuis woont. De meeste mensen hier gaan niet studeren, als ze dat wel doen reizen ze heen en weer (zoals ik dus ook) De enige manier om hier aan een huis te komen is kopen en daar moet je toch echt met z'n 2en voor zijn, want dat is alleen niet op te brengen.
Ik heb het eigenlijk nooit in mijn hoofd gehaald om op kamers te gaan of ergens een huurappartementje te zoeken. Het gemak en de gezelligheid van thuis wonen heeft altijd de boventoon gevoerd.
In mijn omgeving is het ook niet raar als je wat langer thuis woont. De meeste mensen hier gaan niet studeren, als ze dat wel doen reizen ze heen en weer (zoals ik dus ook) De enige manier om hier aan een huis te komen is kopen en daar moet je toch echt met z'n 2en voor zijn, want dat is alleen niet op te brengen.
Ik heb het eigenlijk nooit in mijn hoofd gehaald om op kamers te gaan of ergens een huurappartementje te zoeken. Het gemak en de gezelligheid van thuis wonen heeft altijd de boventoon gevoerd.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
18 en 21. Ja, ik ben in de tussentijd weer even thuis geweest
Gast- Gast
eerste keer was ik 23 half jaar samen gewoond en toen weer richting huis
de tweede keer was ik 26 weer een half jaar samengewoond en toen weer richting huis, maar toen kon ik niet meer wennen bij mijn ouders ook al zijn ze heel makkelijk en hoefde ik nergens rekening mee te houden.
ben toen hard op zoek gegaan en heb een appartementje gekocht dat we hebben opgeknapt in 3 maanden.
ondertussen was ik 27 en ben toen defintief het huis uit gegaan.
overigens vind ik dit ook niet oud ik ken er genoeg die op deze leeftijd nog bij hun ouders wonen.
de tweede keer was ik 26 weer een half jaar samengewoond en toen weer richting huis, maar toen kon ik niet meer wennen bij mijn ouders ook al zijn ze heel makkelijk en hoefde ik nergens rekening mee te houden.
ben toen hard op zoek gegaan en heb een appartementje gekocht dat we hebben opgeknapt in 3 maanden.
ondertussen was ik 27 en ben toen defintief het huis uit gegaan.
overigens vind ik dit ook niet oud ik ken er genoeg die op deze leeftijd nog bij hun ouders wonen.
miss piggy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 371
Punten : 415
Registratiedatum : 05-12-10
Ik snap echt niet dat sommigen 22 te oud vinden om nog thuis te wonen, misschien is dat per regio verschillend maar hier is het heel normaal om op je 25e nog thuis te wonen..
Ik ben zelf 20 en woon nog thuis, de komende anderhalf jaar nog wel denk ik.
Mijn zus (24) woont ook nog thuis, die laat nu samen met haar vriend (26, thuiswonend) een huis bouwen. In die wijk gaan allemaal starters bouwen, die allemaal nu nog thuis wonen en de jongste is 23. De rest allemaal (ruim) boven de 25.
Ik ben zelf 20 en woon nog thuis, de komende anderhalf jaar nog wel denk ik.
Mijn zus (24) woont ook nog thuis, die laat nu samen met haar vriend (26, thuiswonend) een huis bouwen. In die wijk gaan allemaal starters bouwen, die allemaal nu nog thuis wonen en de jongste is 23. De rest allemaal (ruim) boven de 25.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik kan het me maar moeilijk voorstellen dat je zolang blijft thuiswonen... Voor mij was het echt de hoogste tijd op mijn 18e (vond ik zelf). Ik merk wel dat mensen in mijn omgeving die bij hun ouders wonen anders in het leven staan dan de alleen woners/samenwoners. Het betekent toch verantwoordelijkheid nemen voor je eigen financiën en op je eigen benen leren staan. Een keertje de Chinees betalen is hiermee natuurlijk niet te vergelijken.
Ik vind mensen die zolang thuis blijven wonen vaak wel wat verwend overkomen.... Dure vakanties, dure auto's, maar wel elke dag bij mama aanschuiven voor het eten...Dan heb je volgens mij toch niet echt een realistisch beeld van hoe de wereld in elkaar steekt...
Ik vind mensen die zolang thuis blijven wonen vaak wel wat verwend overkomen.... Dure vakanties, dure auto's, maar wel elke dag bij mama aanschuiven voor het eten...Dan heb je volgens mij toch niet echt een realistisch beeld van hoe de wereld in elkaar steekt...
Laatst aangepast door Noa op ma 23 mei 2011 - 7:34; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Maar je hoéft toch niet een heel huis voor jezelf te kopen? Ik deel mijn woonlasten bijvoorbeeld met mijn huisgenoten.Marin schreef:Ik denk zelf ook heel vaak 'woonde ik maar samen, dan kon ik de vaste lasten iig delen'. Punt is gewoon dat het af en toe best wel zwaar is in je eentje. En ik kan me dus inderdaad best voorstellen dat hoe langer je wacht met uit huis gaan, hoe hoger die drempel wordt.
Gast- Gast
Pagina 6 van 13 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13
Soortgelijke onderwerpen
» wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?
» wanneer ging je kindje in de wandelwageninzet?
» Wanneer ging bij jullie de box en ledikantje omlaag?
» Wanneer de kerstboom + versiering in huis & versierrituelen?
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» wanneer ging je kindje in de wandelwageninzet?
» Wanneer ging bij jullie de box en ledikantje omlaag?
» Wanneer de kerstboom + versiering in huis & versierrituelen?
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
Pagina 6 van 13
Permissies van dit forum: