Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer ging je het huis uit?

+81
Error
SuperGrover
BJA
Vanillivi
SarahKey
Lavendel
minoessepoes
Niekske
Isilme
Ugly Betty
JoyceVL
Verona
Mamsie
Joli86
samantjuh89
RYW
Tunrida
Happydobby
silly-one
_DoI
Silver
Labeendje
smooch
Miss-Rose
TNMN
Batwen
Zonnetje
Zwerver
Snoes
Jules
TukTuk
xxDila
Rouxxxe
Toet
miss piggy
Carra
Polly
rapa nui
Feline
Merai
Roxi3
Mizz_S
Sneeuwvlok
Flinder
Caramba
Oasis
CCC
Prosecco
Mamasapje
Parisienne
Suus
Phileine
Lady4
Flip Fluitketel
Juul
Arwyn
Jude
Sjaantje
loesje
Mida4you
Bruintje Beer
Atelier Madame
Zininzon
Bliss
Jerry
Lotus_
Tsjip
Angela_1986
Benthe
Antibes
luisa
Monte
Shisha
Ambivalence
Zora
Floor
MissD
Miss G
Rovine
SnowWhite
Jeanette
85 plaatsers

Pagina 5 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 5 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Flinder zo 22 mei 2011 - 21:42

Ik was 18 toen ik op kamers ging en ik was 21 toen ik ging samenwonen met mijn vriend. Ik had het achteraf niet anders willen doen en kan me er nu ook niets meer bij voorstellen hoe het is om nog thuis te wonen. Hoewel ik het af en toe heerlijk vind om daar lekker te zijn en me te laten verwennen smile
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ging je het huis uit? - Pagina 5 Empty Re: Wanneer ging je het huis uit?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 21:55

_Donnaa schreef:
Amazzonia schreef:Maar Luisa, op kamers kan je ook niet overal.. Ik woon in P.urmerend en ging naar school in Z.aandam, waar had je me op kamers willen hebben dan? Zijn allebei geen studentensteden.. En dat zal voor heel veel mensen gelden hier, niet iedereen gaat naar school in een grote stad.
Inderdaad, wij hebben hier ook geen kamers in de buurt..

Maar appartementen zijn ook weer flink goedkoper. Ik weet niet hoe veel jij daar voor een appartement zou betalen, maar hier betaal je voor een appartement rond de 600 a 800 euro, en voor een kamer rond de 250 tot 450 euro. In de echt grote steden kan je voor een kamer zo ook 500 betalen. Dus als je het vanwege de kosten niet doet om in een appartement te gaan, gaat dat ook weer niet helemaal op, al heeft iedereen natuurlijk andere verschillende financiele situaties. Maar je zou technisch gezien als student in een kleinere stad met stufi (of als werkend persoon met een redelijk salaris) toch ook wel een appartement moeten kunnen huren, lijkt me?

Gast
Gast

Bericht  Sneeuwvlok zo 22 mei 2011 - 22:17

Ik was net 18 toen ik uit huis ging.

Ik denk dat het idd te maken heeft met wat je vrienden ook doen. Al mijn vrienden gaan op kamers als ze gaan studeren. Volgens mij is het ook zo dat de mensen die bv pas op hun 23ste het huis uit gaan, idd gelijk een appartement willen.. dan stel je best wat eisen idd, dus kan ik het wel begrijpen dat het niet lukt om al jonger op jezelf te gaan qua financiën etc.
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 22:18

Ik ben 22 maar ga nog lang niet op mezelf Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 22:19

Marin schreef:
_Donnaa schreef:
Amazzonia schreef:Maar Luisa, op kamers kan je ook niet overal.. Ik woon in P.urmerend en ging naar school in Z.aandam, waar had je me op kamers willen hebben dan? Zijn allebei geen studentensteden.. En dat zal voor heel veel mensen gelden hier, niet iedereen gaat naar school in een grote stad.
Inderdaad, wij hebben hier ook geen kamers in de buurt..

Maar appartementen zijn ook weer flink goedkoper. Ik weet niet hoe veel jij daar voor een appartement zou betalen, maar hier betaal je voor een appartement rond de 600 a 800 euro, en voor een kamer rond de 250 tot 450 euro. In de echt grote steden kan je voor een kamer zo ook 500 betalen. Dus als je het vanwege de kosten niet doet om in een appartement te gaan, gaat dat ook weer niet helemaal op, al heeft iedereen natuurlijk andere verschillende financiele situaties. Maar je zou technisch gezien als student in een kleinere stad met stufi (of als werkend persoon met een redelijk salaris) toch ook wel een appartement moeten kunnen huren, lijkt me?
Die hebben we hier ook niet Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 22:22

Donnie kan je bij jou ook niet op schuur gaan dan? Klinkt weer als een flauwe grap, maar hier in de buurt hebben ze grote boerderijen en schuren omgebouwd tot kleine appartementen... Heel klein.

Gast
Gast

Bericht  Caramba zo 22 mei 2011 - 22:23

Appartementen zijn vaak in dorpen voor 55+.
Althans dat geldt voor de standaard appartementen hier.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 22:26

Spetterdespat schreef:Appartementen zijn vaak in dorpen voor 55+.
Althans dat geldt voor de standaard appartementen hier.
Klopt, het enige wat nog een beetje op een appartement lijkt is 55+..

@Bazinga, ik woon niet tussen de boerderijen haha.. Daarvoor moet je nog een heel eind fietsen :P

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 22:31

Nou een huis dan, Donnaa. Even serieuze vraag: Als jij uiteindelijk nou wat zou gaan huren, hoe duur zou dat zijn? Ik ben daar echt wel benieuwd naar eigenlijk. Bij ons in het dorp in 't hoge noorden heb je overigens ook echt wel genoeg appartementen, boven winkels, en in complexen, en die zijn echt niet alleen voor ouderen. niet dat ik je niet geloof hoor, maar ik kan een dorp of provinciaal stadje zonder appartementen me echt niet voorstellen.

Gast
Gast

Bericht  Mizz_S zo 22 mei 2011 - 22:32

Ik was 24 (of was ik nou 23?), ik ging toen samenwonen met mn vriend. Ik had wel iets eerder gewild maar eerder kwamen we niet in aanmerking voor een woning. Ik had evt natuurlijk op kamers kunnen gaan zoals steeds wordt benadrukt in dit topic, maar dat wilde ik liever niet, ik wilde gaan samenwonen. Dan bleef ik liever wat langer thuiswonen om door te sparen voor het samenwonen. Achteraf is het ook allemaal wel prima zo want de woning die we toen kregen daar hebben we het superfijn gehad. Overigens studeerden we ook allebei nog toen we gingen samenwonen.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 22:34

Marin schreef:Nou een huis dan, Donnaa. Even serieuze vraag: Als jij uiteindelijk nou wat zou gaan huren, hoe duur zou dat zijn? Ik ben daar echt wel benieuwd naar eigenlijk. Bij ons in het dorp in 't hoge noorden heb je overigens ook echt wel genoeg appartementen, boven winkels, en in complexen, en die zijn echt niet alleen voor ouderen. niet dat ik je niet geloof hoor, maar ik kan een dorp of provinciaal stadje zonder appartementen me echt niet voorstellen.
Zo`n €600 inclusief GWL.. Op z`n goedkoopst..

Er zijn hier idd ook woningen in het centrum boven de winkels, allemaal particulier en dat is zo`n €500 of €600 exclusief..

Er zit hier 1 complex van 3 verdiepingen waar alleen 55+ in mag en nog een klein complex van 2 verdiepingen voor jongeren.. Maar dat is een gigantische ghetto, daar wil ik niet eens langs rijden, laat staan wonen..

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 22:35

Okee, da's net zoiets als hier dus, maar dan voor appartementen (en krijg jij dan een heel huisje, maak ik op uit jouw reacties?). Hoe staat het er eigenlijk mee, ben je al bijna aan de beurt?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 22:36

Ja, een heel huisje, maar wel een heel klein huisje hoor, haha.. Veel kleiner dan een gemiddeld appartement in ieder geval..

Ik sta nu tweede, het schiet nog steeds niet echt op..

Gast
Gast

Bericht  Roxi3 zo 22 mei 2011 - 22:42

Op mijn 19de heb ik samen met mijn vriend ons huis gekocht en op mijn 20ste (na de verbouwing) zijn we er gaan wonen.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 22:43

Balen dat je zo lang moet wachten! En joh, hoe klein het ook is, geloof me, het voelt als een paleis omdat het van jezelf is!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 22:44

Marin schreef:Balen dat je zo lang moet wachten! En joh, hoe klein het ook is, geloof me, het voelt als een paleis omdat het van jezelf is!
I know, het hoeft van mij eerst ook echt niet groter.. 3 of meer kamers verzamelen alleen maar meer stof..

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 22:46

_Donnaa schreef:
Marin schreef:Nou een huis dan, Donnaa. Even serieuze vraag: Als jij uiteindelijk nou wat zou gaan huren, hoe duur zou dat zijn? Ik ben daar echt wel benieuwd naar eigenlijk. Bij ons in het dorp in 't hoge noorden heb je overigens ook echt wel genoeg appartementen, boven winkels, en in complexen, en die zijn echt niet alleen voor ouderen. niet dat ik je niet geloof hoor, maar ik kan een dorp of provinciaal stadje zonder appartementen me echt niet voorstellen.
Zo`n €600 inclusief GWL.. Op z`n goedkoopst..

Er zijn hier idd ook woningen in het centrum boven de winkels, allemaal particulier en dat is zo`n €500 of €600 exclusief..

Er zit hier 1 complex van 3 verdiepingen waar alleen 55+ in mag en nog een klein complex van 2 verdiepingen voor jongeren.. Maar dat is een gigantische ghetto, daar wil ik niet eens langs rijden, laat staan wonen..

Maar 500/600 exclusief is toch niet zo heel duur?

Ik geloof dat wij ook 500 exclusief hebben betaald voor het appartementje waar we eerst woonden. Na een jaar konden we verhuizen naar een woningbouwwoning.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 22:49

Dat is voor deze omgeving wel duur, ja Wink

Nieuwbouw huurwoningen zijn hier ook tussen de €500 en €600 en de helft daarvan staat leeg, omdat het veel te duur is voor iemand alleen..

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 22:53

Maar je verdient naar eigen zeggen goed. Dus het zou financieel wel mogelijk moeten zijn. Ik heb dezelfde huur. Nou ben jij volgens mij niet degene die zei dat het zo duur is om op jezelf te gaan wonen, en onderneem jij al langer stappen om dit te realiseren, maar ik snap het gewoon niet zo goed. Elke starter krijgt met hoge opstartkosten te maken, of je nou als 17jarige puber begint in een kamertje van 6m2 of als 25er die een huis koopt of huurt. Lijkt me alleen maar duurder worden met de jaren :P

_Donnaa schreef:
Nieuwbouw huurwoningen zijn hier ook tussen de €500 en €600 en de helft daarvan staat leeg, omdat het veel te duur is voor iemand alleen..

Maar hoezo is dat te duur voor iemand alleen? Dat doet elke starter die alleen begint hoor. Het is geen vetpot, ik zit zelf ook altijd te klagen over m'n geld, maar het kan wel!

Laatst aangepast door Marin op zo 22 mei 2011 - 22:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Zininzon zo 22 mei 2011 - 22:53

@ James: je schrijft het al.... 'wij'... En als je nu geen partner hebt?

In mijn dorp (eigenlijk de hele gemeente) is ook amper huur. Wat er aan huur is, zijn seniorenwoningen en tussenwoningen (lees: groot en duur). Onlangs is er een nieuw appartementengebouw geopend met 6 appartementen, maar toen had ik inmiddels al zoveel geld gespaard (door 3 jaar werkend bij mijn ouders te wonen) dat ik een tussenwoning kon kopen. Je kunt wel begrijpen waar ik nu woon, denk ik Wink

Ik woon nu gekocht maar een paar euro duurder dan wanneer ik hetzelfde huis zou huren of wanneer ik dat nieuwe appartement zou huren.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 22:57

Marin schreef:
_Donnaa schreef:

Maar hoezo is dat te duur voor iemand alleen? Dat doet elke starter die alleen begint hoor. Het is geen vetpot, ik zit zelf ook altijd te klagen over m'n geld, maar het kan wel!
Nou, GWL alleen erbij en je zit met een huur van €600 al snel richting de €900, dan nog Zorgverzekering, Internet Telefoon en TV, Auto verzekering, Wegenbelasting, Inboedelverzekering.. Dan blijft er weinig te eten over hoor..

Ik verdien inderdaad goed voor m`n leeftijd.. Maar ik kan no way een huur van €600 exclusief opbrengen..

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 22:59

Dan ben ik benieuwd hoe veel je verdiend, want ik kan het ook en ik vind juist dat ik niet veel verdien. Ik kom af en toe ook amper rond (deze maand voor het eerst in jaren dat ik geld over heb aan het einde van de maand, dankzij m'n fotografie opdracht en bijles, ben zo trots op mezelf!) maar het kan wel. Ik kom ook uit op dat soort hoge vaste lasten. Al betaal je voor GWL echt niet 300 euro hoor, het is niet alsof je huur van 600 dan ineens naar 900 gaat, eerder 750 op z'n hoogst :P

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 23:02

Marin schreef:Dan ben ik benieuwd hoe veel je verdiend, want ik kan het ook en ik vind juist dat ik niet veel verdien. Ik kom af en toe ook amper rond (deze maand voor het eerst in jaren dat ik geld over heb aan het einde van de maand, dankzij m'n fotografie opdracht en bijles, ben zo trots op mezelf!) maar het kan wel. Ik kom ook uit op dat soort hoge vaste lasten. Al betaal je voor GWL echt niet 300 euro hoor, het is niet alsof je huur van 600 dan ineens naar 900 gaat, eerder 750 op z'n hoogst :P

Jij bent ook een stuk ouder, toch? Ik verdien voor m`n leeftijd erg goed ja, maar als je bedenkt dat het minimumloon voor m`n leeftijd ergens op €830 ligt Wink..
En de huizen die hier €600 huur kosten zijn zo`n 6/7x zo groot dan een huisje waar ik straks in kom te wonen.. Dan ben je wel heel wat meer kwijt aan GWL dus..

Gast
Gast

Bericht  Zininzon zo 22 mei 2011 - 23:04

Ik zou dat voor mezelf niet willen: weten dat ik aan het eind van de maand geen geld over heb.
Ook bij mijn ouders ben ik gewend dat er altijd ruim geld was, dus ik heb de keuze gemaakt (en ik ben echt wel een beetje een perfectionist daarin) dat ik pas ging verhuizen als er iets op mijn pad kwam waarvan ik echt helemaal enthousiast werd, het ruim kon betalen, ik er niet na een jaartje uitgegroeid was etc.
Ik heb niet allemaal heel dure spullen (lees: geen home cinema set van 800 euro enzo), maar ik heb wel alles heel compleet.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 23:14

Marin schreef: Al betaal je voor GWL echt niet 300 euro hoor, het is niet alsof je huur van 600 dan ineens naar 900 gaat, eerder 750 op z'n hoogst :P

Nee, inderdaad. Wij wonen in een 2-onder-1-kap met 3 slaapkamers en betalen maar 108 euro per maand.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: