Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

n.a.v. Alphen, heb jij wel eens wat gezien/gehoord?

+44
Poisongirl
Fiwen
Plien84
Jelin
Bolleke
Caresses
Mida4you
RYW
Sterre
Laquisia
Blond
juffie001
Mermaid
SuperGrover
TGR
Pien
Arwyn
Jeanette
Tania
Starla
yes1984
Caroow
TNMN
Lejow
Tyrael
Aziraphale
Zininzon
M@niek
Shisha
Nathalie
Lies
Lady4
Caramba
Jerry
Zwerver
Jilke
Elin
Inge
Parisienne
girli
mzcharlotte
Mamasapje
Beachgirl
VeryCherry
48 plaatsers

Pagina 5 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden

n.a.v. Alphen, heb jij wel eens wat gezien/gehoord? - Pagina 5 Empty Re: n.a.v. Alphen, heb jij wel eens wat gezien/gehoord?

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 23:35

Inge schreef:Maar hoe weten wij nou dat VC al die jaren niet misschien ergens toch nog bang geweest is voor haar ex?
Zij is de enige die er van weet en die hem kan verklikken bij de politie... Mogelijk had hij haar dan echt wel daarna proberen op te zoeken.

Kom zelf uit een gewelddadige relatie en ondanks dat ik nu aan de andere kant van NL woon zijn er nog steeds momenten dat ik angst kan voelen voor hem (als ik denk hem te zien bv)
Het is echt niet zo zwart wit.

Natuurlijk is het verschrikkelijk voor de familie van het slachtoffer, meer dan verschrikkelijk. Maar ik denk dat wij allemaal niet kunnen weten hoe wijzelf zouden reageren in doodsangst

Natuurlijk is het niet zo zwart wit. Maar dat verandert de situatie toch niet dat er melding gemaakt moet worden?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Alphen, heb jij wel eens wat gezien/gehoord? - Pagina 5 Empty Re: n.a.v. Alphen, heb jij wel eens wat gezien/gehoord?

Bericht  Inge za 9 apr 2011 - 23:37

Ik zou het alleen maar aanraden om nu anoniem aangifte te doen.. maar aan de andere kant kan ik mij ook voorstellen dat je zelfs nu daar nog angst voor kan hebben, als VC zijnde (ik weet niet of dit het geval is, maar waarom anders nooit eerder aangifte gedaan?)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 23:37

Het is 8 jaar geleden en VC heeft nu een andere vriend. Dan kan je toch op zijn minst anoniem melding doen?

Gast
Gast

Bericht  Pien za 9 apr 2011 - 23:38

Dolores schreef:
Pien schreef:
Dolores schreef:En ik vind het schandalig dat daar dan zomaar even over geoordeeld wordt door meisjes uit wiens reactie je direct kunt halen dat ze werkelijk geen idee hebben hoe zoiets kan zijn....

ik vind het zelf schandalig dat zij haar mond gehouden heeft... als ze haar mond open getrokken had, was het niet alleen dood door schuld geweest, maar was die ex van dr ook nog eens aangeklaagd voor het bedreigen van iemand, chanteren en weet ik het wat allemaal nog meer.. en nee, ik weet niet hoe het is om zo bedreigd te worden, maar verzwijgen dat jij weet wie iemand heeft doodgereden, zou voor mij vele malen zwaarder wegen!

helaas heb ik zelf meerdere mensen verloren aan ernstige (auto) ongelukken en is er van 1 iemand ook geen dader bekend, nu, zo'n 3 jaar na het ongeluk leven de ouders, zijn tweelingbroer en vele andere nog steeds in onzekerheid...

En als jij zou weten of ervan overtuigd zou zijn dat ze jouw dochtertje zouden vermoorden? Waarschijnlijk met van te voren ook nog allerlei pijnlijke akeligheden?
Zou jij dan meteen naar de politie huppelen?

maar vc heeft zelf gezegd dat haar ex toen nog niet wist dat zij zwanger was, ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat je je mond houdt! ik weet niet wat haar ex met haar gedaan heeft, of hij ooit agressief geweest is, haar mishandelt heeft o.i.d. maar het gaat hier om iemand die dood is! dood door schuld, en zij weet wie het gedaan heeft. ze kan nu nog een anonieme tip geven, maar dan nog weet die kerel hoogstwaarschijnlijk dat het bij haar vandaan komt, ik kan gewoon niet snappen dat iemand er mee kan leven dit te weten!

KNIP!!

Laatst aangepast door Pien op za 9 apr 2011 - 23:59; in totaal 1 keer bewerkt

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  TGR za 9 apr 2011 - 23:40

Technisch gezien is het dood door schuld, want ik neem aan dat hij niet opzettelijk (doodslag) of met voorbedachte rade (moord) die fietser doodreed.

Dit zou zo aan mij knagen dat ik alsnog aangifte zou doen. 8 jaar later is ook 8 jaar wijzer en 8 jaar ouder. Ik denk dat VC best in staat is om hier alsnog werk van te maken, maar misschien bang is dat haar ook iets wordt aangerekend.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  SuperGrover za 9 apr 2011 - 23:40

Ik sluit me aan bij Dolores. Het is heel makkelijk om, zonder in die situatie te zitten, te zeggen dat je direct naar de politie was gegaan. Maar als je in zo'n enorme angst leeft, voor je eigen leven, voor dat van je kind, dan denk ik dat heel wat mensen toch geen aangifte hadden gedaan. Die fietser is dood, met aangifte wordt ie niet levend. Maar als je daarmee het risico loopt dat jij of je eigen kind wordt vermoord...

En tuurlijk zeggen mensen dan, en tóch zou ik het anders doen. Maar dat kun je onmogelijk inschatten als je niet in die situatie zit! Bovendien, ze zat vast niet in een bus met een hele groep mensen. Als die ex wordt opgepakt vanwege dit ongeluk, dan weet hij echt wel dat VC gepraat heeft (dus anoniem melden heeft niet echt zin).

Wel vind ik het niet passend om dit op een openbaar internetforum te zetten.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 23:41

Ik zeg trouwens nergens dat ik direct naar de politie was gegaan. Maar dit is 8 jaar later mensen..

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 23:42

SuperGrover schreef:Ik sluit me aan bij Dolores. Het is heel makkelijk om, zonder in die situatie te zitten, te zeggen dat je direct naar de politie was gegaan. Maar als je in zo'n enorme angst leeft, voor je eigen leven, voor dat van je kind, dan denk ik dat heel wat mensen toch geen aangifte hadden gedaan. Die fietser is dood, met aangifte wordt ie niet levend. Maar als je daarmee het risico loopt dat jij of je eigen kind wordt vermoord...

En tuurlijk zeggen mensen dan, en tóch zou ik het anders doen. Maar dat kun je onmogelijk inschatten als je niet in die situatie zit! Bovendien, ze zat vast niet in een bus met een hele groep mensen. Als die ex wordt opgepakt vanwege dit ongeluk, dan weet hij echt wel dat VC gepraat heeft (dus anoniem melden heeft niet echt zin).

Wel vind ik het niet passend om dit op een openbaar internetforum te zetten.

Dit is dus nog beter verwoord wat ik bedoel.
En Giacomo, een beetje respect zou best attent zijn, want ik begrijp het dus wel. Ik denk alleen niet met de massa mee en niet zwart/wit.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 23:42

Nou, laten we het niet over respect hebben Do. Jij kan ook behoorlijk denigrerend reageren de laatste tijd.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover za 9 apr 2011 - 23:42

Maar als hij 8 jaar geleden in staat was iemand te mollen, dan lijkt het me niet realistisch om te denken dat hij nu een keurige huisvader is, met duidelijk besef van goed en kwaad.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow za 9 apr 2011 - 23:43

Ze gaf zelf aan dat ze niet wist dat ze zwanger was op dat moment.

en nee, de fietser zal helaas niet meer levend worden. Hoe erg dit dus is voor de nabestaanden die na al die tijd nog in het ongewisse leven wat er die dag in hemelsnaam gebeurd is..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Mermaid za 9 apr 2011 - 23:43

Gelukkig nooit hele heftige dingen. Wel eens gehad dat ik 's vonds wat moest doen voor een toenmalige stage en onderweg er naar toe zag ik al wat vage types staan die op me af leken te komen maar zich ineens bedachten. later las ik over een gewelddadige overval daar vlak nadat ik er was geweest. Ook dat is al een behoorlijk schrik moment.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Lejow za 9 apr 2011 - 23:43

En dus omdat dit volgens jou massa denken is, maakt het maar zwart wit?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SuperGrover za 9 apr 2011 - 23:44

Lejow schreef:Ze gaf zelf aan dat ze niet wist dat ze zwanger was op dat moment.

en nee, de fietser zal helaas niet meer levend worden. Hoe erg dit dus is voor de nabestaanden die na al die tijd nog in het ongewisse leven wat er die dag in hemelsnaam gebeurd is..
Nou ik denk dat ze prima weten wat er gebeurd is. Fietser fietste, werd aangereden, de auto reed door. Het enige wat ze niet weten, is wie er achter het stuur zat. Het is niet dat die fietser ergens in een veen is gedumpt, dat de familie nog altijd in onzekerheid zit over wat er met die fietser is gebeurd.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 23:44

Giacomo schreef:Nou, laten we het niet over respect hebben Do. Jij kan ook behoorlijk denigrerend reageren de laatste tijd.

Maar niet respectloos.
Dat ik mijn vraagtekens zet bij de waarde van een reactie van iemand die overduidelijk totaal geen idee heeft van een dergelijke dreigende situatie en dat illustreer maakt mij nog niet respectloos.
Maar het is duidelijk dat jij tegenwoordig weet hoe hier alles werkt en gaat...

Gelukkig...

Gast
Gast

Bericht  juffie001 za 9 apr 2011 - 23:49

[quote="SuperGrover"]
Lejow schreef:Ze gaf zelf aan dat ze niet wist dat ze zwanger was op dat moment.

Nou ik denk dat ze prima weten wat er gebeurd is. Fietser fietste, werd aangereden, de auto reed door. Het enige wat ze niet weten, is wie er achter het stuur zat. Het is niet dat die fietser ergens in een veen is gedumpt, dat de familie nog altijd in onzekerheid zit over wat er met die fietser is gebeurd. [/quote
-----------------------------------------------------------------------------------
ik denk dat het voor een familie heel veel verschil maakt wanneer ze weten wie er achter het stuur zat, en waarom hij door is gereden etc. Het laatste wat de fietser heeft meegemaakt, daar waren zij bij.
Ik vind het eigenlijk een beetje raar om te zeggen dat ze prima weten wat er is gebeurd.
Als iemand in mijn omgeving zal worden doodgereden, zal ik er nooit vrede mee kunnen hebben als de dader is doorgereden.

Laatst aangepast door juffie001 op za 9 apr 2011 - 23:50; in totaal 1 keer bewerkt
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543

Bericht  Lejow za 9 apr 2011 - 23:49

SuperGrover schreef:

Nou ik denk dat ze prima weten wat er gebeurd is. Fietser fietste, werd aangereden, de auto reed door. Het enige wat ze niet weten, is wie er achter het stuur zat. Het is niet dat die fietser ergens in een veen is gedumpt, dat de familie nog altijd in onzekerheid zit over wat er met die fietser is gebeurd.

Ja duh, maar het blijft een onopgeloste zaak.
Nee, ik kan het gewoon niet begrijpen. En dan ben ik misschien maar een dom gansje die (goddank) niet weet hoe het is om bedreigd te worden.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blond za 9 apr 2011 - 23:49

Nee, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Wel eens met uitgaan dat er ineens een vechtpartij ontstond, maar gelukkig nog nooit iets met pistolen en of doden.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 23:50

Dolores schreef:
Giacomo schreef:Nou, laten we het niet over respect hebben Do. Jij kan ook behoorlijk denigrerend reageren de laatste tijd.

Maar niet respectloos.
Dat ik mijn vraagtekens zet bij de waarde van een reactie van iemand die overduidelijk totaal geen idee heeft van een dergelijke dreigende situatie en dat illustreer maakt mij nog niet respectloos.
Maar het is duidelijk dat jij tegenwoordig weet hoe hier alles werkt en gaat...

Gelukkig...

Denigrerend vind ik tonen van weinig respect. Ik weet niet hoe alles werkt en gaat, maar jij kennelijk wel in je vorige reacties. Het enige wat hier aangegeven wordt is dat het voor het gezin wat een kind of familielid heeft verloren het heel waardevol is om te weten wie het gedaan heeft. En ook al is dat na 8 jaar, dan nog moet het gewoon gemeld worden! En vervolgens plaats jij dan een reactie alsof wij allemaal domme schaapjes zijn en dat jij het als enige wel even begrijpt. Nou, dat vind ik dus denigrerend ja en zonder respect voor andermans mening.

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 9 apr 2011 - 23:51

juffie001 schreef:
SuperGrover schreef:

ik denk dat het voor een familie heel veel verschil maakt wanneer ze weten wie er achter het stuur zat, en waarom hij door is gereden etc. Het laatste wat de fietser heeft meegemaakt, daar waren zij bij.
Ik vind het eigenlijk een beetje raar om te zeggen dat ze prima weten wat er is gebeurd.
Als iemand in mijn omgeving zal worden doodgereden, zal ik er nooit vrede mee kunnen hebben als de dader is doorgereden.

Dat bedoelde ik dus te zeggen.
Lekker makkelijk om te zeggen wat ze weten wat er gebeurd is. Dat weten ze dus niet...
Ja hij is doodgereden, maar zo simpel is het niet, daar houdt het niet mee op.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 23:53

Nee ik, en bv ook SG, kijken naar álle kanten van een verhaal.
Ik heb nergens gezegd dat ik niet vind dat de dader gestraft moet worden of wat dan ook...
Ik vind het alleen totaal bizar dat VC hier wordt aangevallen en veroordeeld. Terwijl ze met de dood bedreigd werd op dat moment. Terwijl zij zeer waarschijnlijk de enige getuige is, dus als zij een melding maakte nog direct duidelijk was hoe&wat...

Maar Giacomo, ik ga gewoon niet meer op jou reageren want ik snap jou niet, en heel eerlijk gezegd ben ik daar heel blij mee...

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 23:53

Maar als VC en haar ex er toen als enige bijwaren, dan weet die ex toch ook dat als er een tip komt, anoniem of niet, dat zij haar mond opengedaan móet hebben? Of ze het nou zelf heeft aangegeven bij de politie of niet, hij weet dat zij erachter moet zitten. En als zo iemand een serieuze bedreiging voor je vormde toen, een gevaar voor je leven en je hebt een kind wat je moet beschermen kan ik me voorstellen dat je ervoor kiest om geen aangifte te doen. Dit is wel Nederland, het is niet dat die man nu voor jaren de bak indraait en zo iemand kan dan best nog wraak willen nemen op VC.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 23:55

Dolores schreef:Nee ik, en bv ook SG, kijken naar álle kanten van een verhaal.
Ik heb nergens gezegd dat ik niet vind dat de dader gestraft moet worden of wat dan ook...
Ik vind het alleen totaal bizar dat VC hier wordt aangevallen en veroordeeld. Terwijl ze met de dood bedreigd werd op dat moment. Terwijl zij zeer waarschijnlijk de enige getuige is, dus als zij een melding maakte nog direct duidelijk was hoe&wat...

Maar Giacomo, ik ga gewoon niet meer op jou reageren want ik snap jou niet, en heel eerlijk gezegd ben ik daar heel blij mee...

En ik snap deze reactie weer niet. Want als je terug leest heb ik volgens mij geen radicale reacties gegeven. En bovendien vind ik aan je laatste zin echt een nare bijsmaak zitten. En dat was helemaal niet nodig geweest ook. Jammer hoor, Do.

Ik snap de situatie van VC wel en volgens mij heb ik ook nergens de indruk gegeven dat ik dat niet snap. Het enige wat ik niet snap is dat er nu nog steeds geen melding is gemaakt, anoniem! Ik denk dat je wat dat betreft toch echt over andermans reacties valt en het betrekt op mij.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 23:56

Arden schreef:Maar als VC en haar ex er toen als enige bijwaren, dan weet die ex toch ook dat als er een tip komt, anoniem of niet, dat zij haar mond opengedaan móet hebben? Of ze het nou zelf heeft aangegeven bij de politie of niet, hij weet dat zij erachter moet zitten. En als zo iemand een serieuze bedreiging voor je vormde toen, een gevaar voor je leven en je hebt een kind wat je moet beschermen kan ik me voorstellen dat je ervoor kiest om geen aangifte te doen. Dit is wel Nederland, het is niet dat die man nu voor jaren de bak indraait en zo iemand kan dan best nog wraak willen nemen op VC.

Maar wat is de andere optie dan?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 23:56

SuperGrover schreef:

jij hebt dit duidelijk nog nooit meegemaakt. Je wilt precies weten wat er is gebeurd. Was de autorijder dronken, reed hij te hard, had hij haast, waarom stopte hij niet, kenden ze elkaar, misschien was t dan toch opzettelijk.Dit is heel erg voor de nabestaanden. Dit kan je echt niemand aan doen. Ik zeg niet dat ze meteen naar de politie had moeten rennen, ik begrijp dat ze in een moeilijke situatie zat. Er bestaat nog altijd meld misdaad anoniem. Dan was niemand erachter gekomen dat zij de tip had gegeven en gaf het de ouders en geliefden van het slachtoffer veel antwoorden. Misschien zie jij die niet, maar dan denk jij dus blijkbaar ook zwart wit...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: