Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Explosie in flat Alphen a/d Rijn

3 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  mzcharlotte ma 6 dec 2010 - 7:43

Dode na explosie in flat Alphen aan den Rijn

AMSTERDAM - Eén persoon is maandagmiddag om het leven gekomen door een gasexplosie en brand in een flat aan de Argostraat in Alphen aan den Rijn. Dat meldt een woordvoerder van de brandweer.

Er zijn bovendien twee volwassen mensen lichtgewond geraakt. De gewonden werden ter plekke door ambulancepersoneel behandeld en hoefden niet naar een ziekenhuis te worden gebracht. Dat meldt de brandweer Hollands Midden aan NU.nl.

Het dodelijke slachtoffer werd op straat aangetroffen. Het is nog onduidelijk hoe hij of zij daar terecht kwam. De brandweer laat weten dat de flat inmiddels helemaal is doorzocht.



De hulpdiensten sluiten niet uit dat zich in de zwaar beschadigde omliggende appartementen nog slachtoffers bevinden.


Verwoest
Het flatgebouw is deels verwoest, vier woningen zijn zwaar beschadigd. De brand is inmiddels onder controle. De brandweer moest bij het nablussen voorzichtig te werk gaan vanwege instortingsgevaar. Het dak van het flatgebouw is inmiddels ingestort en op het parkeerterrein aan de achterkant is asbest aangetroffen.

Volgens de woordvoerder zijn er in de omgeving door de explosie veel ruiten gesprongen.


Massaal uitgerukt
Hulpdiensten zijn massaal uitgerukt nadat om 13.00u de explosie plaatsvond. Bewoners van de 84 woningen zijn geëvacueerd en worden door de hulpdiensten elders ondergebracht.

De bewoners van de flat kunnen de komende nacht nog niet naar huis. Dat werd maandagmiddag bekendgemaakt tijdens een persconferentie. Mensen kunnen terecht in een hotel of bij familie of vrienden.

Bron: NU



Zijn er daar nog Yes meiden woonachtig? Ik heb er wel 1 in gedachten, die er volgens mij woont. Everyone alright? Zag er heftig uit iig!

mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 7:46

He bah, Maple woont in een flat daar. Maar die kans is wel heel klein. Desalniettemin vreselijk voor de betrokkenen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  Jeanette ma 6 dec 2010 - 7:47

Erg heftig idd.. Vreselijk voor de omwonenden.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  mzcharlotte ma 6 dec 2010 - 7:50

Ik dacht ook aan haar Marin, ik heb haar ook nog niet zien reageren, vandaar dat ik dacht: ik open een topic. PM'en heeft dan weinig zin. De kans is misschien klein, maar desalniettemin aanwezig.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 7:50

Marin schreef:He bah, Maple woont in een flat daar. Maar die kans is wel heel klein. Desalniettemin vreselijk voor de betrokkenen.

Ik heb haar weleens iets gestuurd en de straatnaam zegt me zo niets. Het zit mij ook niet lekker overigens, dit bericht. Ik weet niet in welke straat mijn neef woont, die woont ook in Alphen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 7:52

Het is niet de flat van Maple!
Overigens begreep ik van mijn moeder dat het vermoedelijk om mensen met de Poolse nationaliteit gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  mzcharlotte ma 6 dec 2010 - 7:53

pfew!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 7:53

Ik heb haar adres wel gehad, maar weet 'm niet meer. Ik herken deze straat niet zo. Ach, het zal wel meevallen wat haar betreft, Alphen is meer dan 1 flat. Maar toch een naar bericht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 7:54

Alphen heeft zeker meer dan 1 flat smile Maar wat ik van de hyves van Maple begreep is dat ze het wel heeft gehoord, dat de volgens wegvlogen en dat haar katten "schrokken". En toch was het niet heel erg dichtbij ofzo, mijn ouders wonen dan hemelsbreed dichterbij volgens mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 7:54

Oh gelukkig idd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 7:58

mijn vader stuurt me net een whatsApp dat hij om 1 uur vanmiddag het huis helemaal voelde schudden! (ze zitten er hemelsbreed 1km vandaan)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  mzcharlotte ma 6 dec 2010 - 7:58

Natuurlijk is A. meer dan 1 flat, maar goed, je weet het niet he? Goed om te horen in elk geval!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 8:02

zegmaar_ schreef:Natuurlijk is A. meer dan 1 flat, maar goed, je weet het niet he? Goed om te horen in elk geval!
't is een heus dorp van 75.000 inwoners Very Happy Mag hopen dat er meer dan 1 flat staat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 8:04

Ik ben in orde hoor!! Wink Ik heb de explosie overigens wel gehoord, en dat terwijl onze flat en de Argostraat toch een flink eind uit elkaar liggen. Dacht wel meteen aan een explosie, 't klonk heel anders dan vuurwerk of wat dan ook. Zelfs mijn katten schrokken ervan, en volgens mij zitten we hemelsbreed al gauw 2-2,5 km ervan vandaan (wolletjes ouders zitten zo ongeveer precies in het midden van onze flat en de Argoflat, haha). Een paar minuten daarna was het een gekkenhuis van hulpdiensten, de één na de ander kwam voorbij rijden. Volgens mij heb ik wel 15-20x een sirene voorbij horen rijden.
Moest vanmiddag ook nog weg en ben er min of meer langs gereden met de bus (directe omgeving was afgesloten, maar je kon in de verte wel het één en ander zien), was best heftig om te zien. Of dat moment dat ik langsreed was het dak waarschijnlijk net ingestort, echt een gapend gat tussen de woningen in.

Ben wel geschrokken, vooral het feit dat je ziet watvoor een gevaar een explosie in een flat met zich meebrengt. Een explosie in een rijtjeshuis is link, maar in een flat lijkt me nu meteen nog dubbel zo link. Vooral omdat ik zelf ook ineen flat woon, ben de middag wel een klein beetje van slag geweest ervan, heb wel even zitten bibberen. We hebben zelf namelijk een aantal jaar terug een gaslek gehad, en nu zie je dan eigenlijk watvoor gevolgen een gasexplosie zou kunnen hebben.

Overigens werd er op het forum van de lokale site gespeculeerd over drie doden, een volwassene en twee kinderen, maar gelukkig is dat niet zo. Hoewel één dode ook al verschrikkelijk is.

Lagom, ik heb je berichtje niet gehad? Hier? Of 't andere forum/hyves/facebook/mail?


Laatst aangepast door Maple op ma 6 dec 2010 - 8:07; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  mzcharlotte ma 6 dec 2010 - 8:05

Het klinkt toch niet echt alsof ik A. kleiner toedicht dan 1 flat? Embarassed Embarassed Embarassed
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 9:13

Maple, ik schreef dat ik je ooit iets had gestuurd Wink. Zou zo niet eens meer weten wat Very Happy. Goed om te horen dat je veilig bent iig smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 9:14

Ach so :P Je had me toen dat boekje gestuurd over een jaar lang leven van een euro per dag, dat weet ik idd nog wel!
Weet je al wat meer van je neef?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 9:16

Nee durf niet zo goed mijn ouders te bellen en ze ongerust te maken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 9:23

Kon het toch niet en heb gebeld. Mijn moeder wist al hoe of wat. Blijkt dat hij letterlijk achter die flat woont :O. Zijn vriendin was op dat moment thuis, is zich ook helemaal lam geschrokken en het wemelt er van de pers op het moment. Mijn neef is in ieder geval ok. Het schijnt een man van 46 te zijn die overleden is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 9:27

Dan woont hij waarschijnlijk in een straat met een H. Of, nouja, er staan eigenlijk best wel veel flats daar in de buurt, maar die straat met de H is het dichtst bijzijnd.
Zag op tv ooggetuigen die vertelden dat ze lekkerlijk uit hun stoel geblazen werden, onvoorstelbaar hoeveel kracht zo'n explosie kan hebben....
Fijn dat je neef ongedeerd is! Dat z'n vriendin geschrokken is, kan ik wel begrijpen idd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 9:33

Eh ja, de laatste keer dat ik bij hem was woonde hij in een flat maar blijkbaar heeft hij kortgeleden een onwijze eengezinswoning gekocht daar. Dat wist ik niet. Ik zie hem ook niet zo heel vaak maar dat wil niet zeggen dat ik niet gek op hem ben hoor angel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  Zwoesj ma 6 dec 2010 - 10:31

Bah ik had helemaal niet meegekregen dat dit gebeurd was! Een ex vriend van mij woonde in die flat (gelukkig aan de andere kant) maar ken via hem wel veel mensen die daar wonen! Gauw maar eens een berichtje sturen of daar alles goed is! Is zo te zien en te lezen een flinke klap geweest
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 22:37

Hahaha, Lagom, wie weet woonde hij wel bij mij in de flat :P
Zwoesj, kom jij ook uit Alphen, dan?

Overigens lees ik dit net op site van de lokale omroep:
De explosie in de Argostraat is maandag niet door gas veroorzaakt. Dat heeft de politie dinsdagavond medegedeeld tijdens een bijeenkomst voor bewoners.

Het is nog onduidelijk wat wel de oorzaak is, maar de politie houdt rekening met een explosief. Een 46-jarige Alphenaar kwam daarbij om het leven. De explosie had een zeer grote brand tot gevolg.

"De grote brand die na de klap ontstond past niet bij een gasexplosie", aldus de brandweer. Dinsdag is een technisch onderzoek verricht. Dat rapport moet de uitwijzen hoe de explosie daadwerkelijk is veroorzaakt. Ook is een bouwkundig onderzoek uitgevoerd om te beoordelen wat de stand van de flat is
.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  Zwoesj wo 8 dec 2010 - 9:35

Nee, alleen mijn ex-vriend. Zijn vader woonde vlakbij waar ik toen woonde, zijn moeder woonde in die flat, dus kwam daar regelmatig

Hoorde ook alweer iets dat het misschien iets te maken had met een bom die misschien afgegaan was en daar in de maak was?
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 9:47

Ze zijn nog aan het onderzoeken wat de oorzaak is, verder heb ik er niet zoveel meer over gehoord vandaag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Explosie in flat Alphen a/d Rijn Empty Re: Explosie in flat Alphen a/d Rijn

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum