Geen overgewicht, maar wel afvallen?
+22
Novalee
Geluk
Lynn_
Inge
Lieke128
Phileine
NoorA
Blond
loura
Zora
Jilke
TGR
Arcade
Caresses
Shisha
Gizmo
SuperGrover
Arwyn
mzcharlotte
Jeanette
Minx
Kqip
26 plaatsers
Pagina 4 van 9
Pagina 4 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Geen overgewicht, maar wel afvallen?
loura schreef:SuperGrover schreef:Zij geeft aan een gewicht na te streven dat ondergewicht is voor haar lengte en bovendien niet past bij haar lichaam, terwijl ze een prima gewicht heeft nu. Dus ik ben het gewoon pertinent oneens met je idee dat als ze door sporten en gezond eten afvalt, dat dat hartstikke goed is.
Je ziet er ook echt niet strakker en beter uit met 3 kilo verschil. Ik denk niet dat iemand het ziet. Het feit dat het dan toch op de een of andere manier belangrijk is voor Noa, omdat ze zelfverzekerdheid put uit haar (niet gezonde) gewicht, lijkt me een reden tot zorg. Zelfverzekerheid zit niet in een getal op de weegschaal.
Ik las ergens dat zij juist alleen wat strakker wilt zijn? En volgens mij krijg je dat juist wel met sporten
Ik vind gewoon dat je moet doen waar je je lekker bij voelt, maar hallo ik ga geen anorexia toejuichen hoor! Dat begrijp je zelf toch ook wel
volgens mij doelt noa daar ook wel op, al zit zij iets meer vast aan die cijfers. Ik zie bijv wel echt verschil als ik een foto pak waar ik 60/61 weeg en een foto pak waar ik 3x per week sport en 56/57 weeg. Puur en alleen bij mijn lichaam gezien is het dus echt onzin om te zeggen dat je 3/4 kg niet zou zien.
Ik denk dat hoe 'zwaarder' je wordt hoe minder je klein gewichtsverlies gaat zien. Iemand met een bmi van 19/20 zal een paar kg gewichtsverlies veel sneller zien dan iemand met een bmi van 24/25 etc. etc.
Gast- Gast
Punk'd schreef:loura schreef:SuperGrover schreef:Zij geeft aan een gewicht na te streven dat ondergewicht is voor haar lengte en bovendien niet past bij haar lichaam, terwijl ze een prima gewicht heeft nu. Dus ik ben het gewoon pertinent oneens met je idee dat als ze door sporten en gezond eten afvalt, dat dat hartstikke goed is.
Je ziet er ook echt niet strakker en beter uit met 3 kilo verschil. Ik denk niet dat iemand het ziet. Het feit dat het dan toch op de een of andere manier belangrijk is voor Noa, omdat ze zelfverzekerdheid put uit haar (niet gezonde) gewicht, lijkt me een reden tot zorg. Zelfverzekerheid zit niet in een getal op de weegschaal.
Ik las ergens dat zij juist alleen wat strakker wilt zijn? En volgens mij krijg je dat juist wel met sporten
Ik vind gewoon dat je moet doen waar je je lekker bij voelt, maar hallo ik ga geen anorexia toejuichen hoor! Dat begrijp je zelf toch ook wel
volgens mij doelt noa daar ook wel op, al zit zij iets meer vast aan die cijfers. Ik zie bijv wel echt verschil als ik een foto pak waar ik 60/61 weeg en een foto pak waar ik 3x per week sport en 56/57 weeg. Puur en alleen bij mijn lichaam gezien is het dus echt onzin om te zeggen dat je 3/4 kg niet zou zien.
Ik denk dat hoe 'zwaarder' je wordt hoe minder je klein gewichtsverlies gaat zien. Iemand met een bmi van 19/20 zal een paar kg gewichtsverlies veel sneller zien dan iemand met een bmi van 24/25 etc. etc.
En wie weet als je nog meer sport weeg je 60 kilo, maar zie je er slanker uit....
Spieren zijn nog altijd zwaarder. Waarom zo aan een getal hangen en niet kijken hoe je erbij voelt? 2 kilo verschil zie je echt niet...
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10
Als jij je goed voelt bij die 3 kg minder in je bikini, dan kan je dat best nastreven. Zeker als je weet dat je na je vakantie toch op een gegeven moment weer 57 kg weegt. Zolang je je beseft dat 53 kg echt je ondergrens is, en niet nog meer wilt afvallen. Noa, ik denk dat jij een realistisch beeld hebt van je lichaam en kunnen, en als jij je met 53 kg echt prettiger voelt in bikini mag je dat best nastreven.
En onzin dat je 2/3 kg minder zou kunnen zien. En bovendien, je doet het toch voor jezelf.
En onzin dat je 2/3 kg minder zou kunnen zien. En bovendien, je doet het toch voor jezelf.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Het verschil tussen deze foto's is 4kg (en 3x per week sporten).. Ik zie toch zeker wel verschil!
(niet quoten, ik wil ze weg kunnen halen)
Laatst aangepast door Punk'd op di 8 maa 2011 - 11:28; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
En op welke twee ben je dan vier kilo zwaarder? Ik zou zeggen de onderste, maar dat komt waarschijnlijk omdat die jurk niet echt afkleedt en je bij de eerste foto iets heeel anders aan hebt. Anders dan dat verschil zie ik het echt niet.
NoorA- Fluisteraar
- Aantal berichten : 140
Punten : 158
Registratiedatum : 29-11-10
[quote="Punk'd"]Het verschil tussen deze foto's is 4kg (en 3x per week sporten).. Ik zie toch zeker wel verschil!
quote]
Ik zie het verschil niet... maar die jurk is ook niet bepaald afkledend...
Als je zonder sporten 4kg afvalt, dan is het alleen vet (en spierverlies).
Sport je, dan kweek je weer meer spieren en wordt je dus zwaarder. En val je dan op de weegschaal 4kg af, dan ben je in totaal wellicht wel meer dan die 4kg kwijt...
Ik vind sporten om strakker te worden, of puur op de kilo's afvallen iets totaal anders.
Edit: maar waar het over ging in dit topic; nog een paar kilo kwijtwillen terwijl je dan ondergewicht hebt, dan heb je echt een vertekend beeld van jezelf. Niemand die die 2 kilo ziet hoor.
quote]
Sport je, dan kweek je weer meer spieren en wordt je dus zwaarder. En val je dan op de weegschaal 4kg af, dan ben je in totaal wellicht wel meer dan die 4kg kwijt...
Ik vind sporten om strakker te worden, of puur op de kilo's afvallen iets totaal anders.
Edit: maar waar het over ging in dit topic; nog een paar kilo kwijtwillen terwijl je dan ondergewicht hebt, dan heb je echt een vertekend beeld van jezelf. Niemand die die 2 kilo ziet hoor.
Gizmo- Prater
Uhm, ik zie niet echt een verschil tussen die foto's...
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik weet dat ik wanneer ik iets strakker wordt hier ook een gewicht bijhoort van 53/54 kilo, zo werkt dat bij mij. Nogmaals het gaat me niet om die kilo's. Ik heb niet eens een weegschaal. Het gaat me er dus puur om iets strakker in mijn vel te zitten. Dit bereik ik door te sporten.
En eigenlijk denk ik wel dat je het bij mij ziet, wanneer ik die 4 kilo kwijt ben. Bij een lager gewicht zie je dat inderdaad veel sneller. Bij 57/58 heb ik een klein beetje vetjes bij mijn heupen en buik, bij 53 niet meer. Ook worden mijn bovenbenen dan wat slanker en mijn kuiten. Verder geen schokkend verschil, maar wel net waar ik me lekker bij voel.
En eigenlijk denk ik wel dat je het bij mij ziet, wanneer ik die 4 kilo kwijt ben. Bij een lager gewicht zie je dat inderdaad veel sneller. Bij 57/58 heb ik een klein beetje vetjes bij mijn heupen en buik, bij 53 niet meer. Ook worden mijn bovenbenen dan wat slanker en mijn kuiten. Verder geen schokkend verschil, maar wel net waar ik me lekker bij voel.
Gast- Gast
Giacomo schreef:Ik eet nu gezonder dan een paar maand terug en eet veel meer, ook circa 7 boterhammen op een dag op de dagen dat ik werk en ik ben 5 kilo afgevallen. Rara, hoe kan dat?
Minder snoep en vet, lijkt me dan. Toch?
Ik vind 7 wel veel, ik eet er 2 á 3 maximaal. Maar eet wel veel crackers, misschien scheelt dat ook?
Gast- Gast
[quote="Gizmo"]
Maar ik streef niet naar ondergewicht, 53 kilo is bij mij nog nét een gezond gewicht... Daarbij ben ik niet zozeer bezig met een nummer op de weegschaal, want ik héb niet eens een weegschaal. Vorig jaar zomer was ik helemaal blij met mijn figuur toen ik veel had gesport en gezond gegeten (veel licht verteerbaar voedsel, zoals vis en groenten, minder koolhydraten en vlees) , toen zag ik toevallig op de weegschaal dat ik 53 kilo woog. Vandaar dat ik dit getal noemde in dit topic, omdat het zo voor iedereen duidelijk is. Als ik zeg: ik wil weer in die broek passen, dan snapt niemand er iets van...Punk'd schreef:Het verschil tussen deze foto's is 4kg (en 3x per week sporten).. Ik zie toch zeker wel verschil!
quote]
Gast- Gast
[quote="Noa"]
Dan snap ik het probleem niet.. Als jij je goed voelt met een paar kilo minder omdat je dan strakker in het vel zit is dat toch goed? Je moet er alleen niet in doorslaan nee.. En je ziet zeker wel een paar kilo verschil minder hoor als je slank bent. Dan valt dat gewoon op Doe gewoon rustig aan eet gezond en genoeg en lekker sporten.
Ik zou ook wel willen maar ik eet al gezond en niet te veel en sporten vind ik echt zo stom! Ik heb wel wat fitness apparatuur thuis dus ik fiets welles binnen of steppen maar zelfs dat vind ik stom om te doen.
Gizmo schreef:Maar ik streef niet naar ondergewicht, 53 kilo is bij mij nog nét een gezond gewicht... Daarbij ben ik niet zozeer bezig met een nummer op de weegschaal, want ik héb niet eens een weegschaal. Vorig jaar zomer was ik helemaal blij met mijn figuur toen ik veel had gesport en gezond gegeten (veel licht verteerbaar voedsel, zoals vis en groenten, minder koolhydraten en vlees) , toen zag ik toevallig op de weegschaal dat ik 53 kilo woog. Vandaar dat ik dit getal noemde in dit topic, omdat het zo voor iedereen duidelijk is. Als ik zeg: ik wil weer in die broek passen, dan snapt niemand er iets van...Punk'd schreef:Het verschil tussen deze foto's is 4kg (en 3x per week sporten).. Ik zie toch zeker wel verschil!
quote]
Dan snap ik het probleem niet.. Als jij je goed voelt met een paar kilo minder omdat je dan strakker in het vel zit is dat toch goed? Je moet er alleen niet in doorslaan nee.. En je ziet zeker wel een paar kilo verschil minder hoor als je slank bent. Dan valt dat gewoon op Doe gewoon rustig aan eet gezond en genoeg en lekker sporten.
Ik zou ook wel willen maar ik eet al gezond en niet te veel en sporten vind ik echt zo stom! Ik heb wel wat fitness apparatuur thuis dus ik fiets welles binnen of steppen maar zelfs dat vind ik stom om te doen.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Tea-Leaf schreef:Giacomo schreef:Ik eet nu gezonder dan een paar maand terug en eet veel meer, ook circa 7 boterhammen op een dag op de dagen dat ik werk en ik ben 5 kilo afgevallen. Rara, hoe kan dat?
Minder snoep en vet, lijkt me dan. Toch?
Ik vind 7 wel veel, ik eet er 2 á 3 maximaal. Maar eet wel veel crackers, misschien scheelt dat ook?
Als ik bij ontbijt én lunch brood eet, dan kom ik ook wel op 6 of 7 boterhammen. Maar ik eet dan tussendoor bijna nooit iets. Wat ik soms ook doe, is om een uur of drie (voordat ik ga sporten) een boterham eten.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Dat is ook stom ;-) Misschien kan je (als het wat lekkerder weer wordt) gewoon eens wat meer fietsen en wandelen? Ga lekker fietsend naar een supermarktje verderop ofzo...of ga lekker te voet naar het terras ofzo, dat scheelt ook al veel!
Ik denk dat de grens van 'een probleem hebben of niet' niet direct aan een bepaald gewicht ligt, maar vooral aan de gedachte daarbij. Ik bedoel, al heb je ondergewicht, maar voel je je gewoon lekker, kan je genieten van eten, ontzeg je jezelf niet alles maar ben je je gewoon bewust van wat je binnenkrijgt, dan is het prima toch? Maar als je koste wat kost een bepaald gewicht wil bereiken, hiervoor veel te weinig 'moet' eten en hierdoor dus moe, slap en een beetje depri wordt, dan heb je wel een probleem denk ik. Ik heb zelf anorexia (gehad) en dat gebeurt echt niet vanuit de gedachte 'ik wil mooi in die bikini passen en ik voel me lekker bij dat gewicht', daar zit veel meer bij. Al wil ik natuurlijk niet generaliseren...
Ik denk dat de grens van 'een probleem hebben of niet' niet direct aan een bepaald gewicht ligt, maar vooral aan de gedachte daarbij. Ik bedoel, al heb je ondergewicht, maar voel je je gewoon lekker, kan je genieten van eten, ontzeg je jezelf niet alles maar ben je je gewoon bewust van wat je binnenkrijgt, dan is het prima toch? Maar als je koste wat kost een bepaald gewicht wil bereiken, hiervoor veel te weinig 'moet' eten en hierdoor dus moe, slap en een beetje depri wordt, dan heb je wel een probleem denk ik. Ik heb zelf anorexia (gehad) en dat gebeurt echt niet vanuit de gedachte 'ik wil mooi in die bikini passen en ik voel me lekker bij dat gewicht', daar zit veel meer bij. Al wil ik natuurlijk niet generaliseren...
Lieke128- Fluisteraar
- Aantal berichten : 308
Punten : 346
Registratiedatum : 08-12-10
Ik heb het speciaal voor je uitgerekend, Noa, en bij jou is het wel degelijk ondergewicht, namelijk een bmi van 18.3. Niet dat het in principe wat uit maakt, maar ik vind het niet iets om te stimuleren dat je krampachtig een te laag gewicht wilt bereiken. Als jij 2 boterhammen op een dag eet, en wat je eerder al noemde, ik kan me echt niet voorstellen dat je dan een gezond eetpatroon hebt. Heb je weleens de eetmeter van het Voedingscentrum ingevuld? Ik denk niet dat jij nergens tekorten op hebt met zo'n karig eetpatroon, dat lijkt me praktisch onmogelijk. En dan nog willen minderen om af te vallen...
Maar je moet het helemaal zelf weten, ik vind het gewoon onverstandig.
Maar je moet het helemaal zelf weten, ik vind het gewoon onverstandig.
SuperGrover- Ratel
Met 53 kilo is zou Noa net te weinig wegen. Maar ze weegt dat nu nog niet dacht ik?
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Nee, maar dat is wat ze wil nastreven.
SuperGrover- Ratel
Ik zeg altijd 1.70 voor het gemak, maar eigenlijk ben ik 1.69, met een gewicht van 53 kilo is dat 18.6 en tussen de 18.5 en de 25 heb je een normaal gewicht.
En nee, ik heb geen tekorten. Ik eet 2 ons groenten, 2 stuks fruit en genoeg vezels. Daarnaast veel vis en wat minder vlees. Ik denk dat mijn voedingspatroon qua gezondheid vér boven het landelijke gemiddelde ligt.
En nee, ik heb geen tekorten. Ik eet 2 ons groenten, 2 stuks fruit en genoeg vezels. Daarnaast veel vis en wat minder vlees. Ik denk dat mijn voedingspatroon qua gezondheid vér boven het landelijke gemiddelde ligt.
Gast- Gast
Heb je weleens de eetmeter ingevuld? Ik vraag me namelijk af waar je het op baseert dat je geen tekorten hebt, is dat je gevoel of...?
SuperGrover- Ratel
Ik heb dat ook altijd. Ik ben 1.68m en weeg nu zo'n 57 kg en voel me echt helemaal niet lekker zo. Ik wil graag tussen de 48-52 kg wegen. Hartstikke weinig natuurlijk, maar ik vind het wel het mooist en dan voel ik me het fijnst. Ik woog ook altijd rond de 50, maar ben een paar jaar geleden veel aangekomen. Ik eet ook ongeveer zo als jij (vegetarisch, 2 boterhammen tussen de middag en 1 als ontbijt), maar snoep veel te veel. Ik merk dat het bij mij met hardlopen eigenlijk wel goed gaat. Dan lijkt mijn lichaam het snelst te veranderen. Ik ga dus weer even lekker beginnen met lopen, 2 a 3x per week (en proberen minder te snoepen...). Ik wil wel proberen iets meer te gaan eten, want al;s je te weinig eet gaat je lichaam in de spaarstand, en dan word je juist weer dikker. Ook niet helemaal de bedoeling..
Gast- Gast
SuperGrover schreef:Heb je weleens de eetmeter ingevuld? Ik vraag me namelijk af waar je het op baseert dat je geen tekorten hebt, is dat je gevoel of...?
Die eetmeter vind ik zo raar. Dan vul ik in dat ik op een dag makreel eet, avocado en een paar handjes cashewnoten en dan geeft hij al aan dat ik teveel vet binnenkrijg... Tja, dat vind ik toch niet erg verstandig, want dat soort vetten zijn juist goed voor je! Daarnaast hoeft niet iedereen altijd maar hetzelfde binnen te krijgen. 2200 is misschien prima als je groot en stevig bent, maar voor een kleiner en lichter iemand is het niet altijd nodig. Dat zeggen ze daar bij die eetmeter ook. Zolang je gewicht stabiel blijft (wat bij mij al 10 jaar het geval is, tussen de 53 en 57 kilo), dat je dan voldoende energie binnenkrijgt.
Ik denk inderdaad dat 57 mijn stabiele gewicht is en dat ik er bij 53 moeite voor moet doen. Die moeite doe ik graag in de zomer. En zo'n grote moeite is het nu ook weer niet. Ik vind het heel fijn om lichte salades te eten, veel fruit, noten en vis. Hardlopen is fijn om te doen, stress verlagend en stabiliseert mijn gemoed, óok daarom vind ik het dus heerlijk om te lopen, dat mijn lichaam er strakker van wordt vind ik een héél prettig bij effect.
Maar ik eet ook best wel eens iets ongezonds. Zo heb ik vanochtend gewoon 2 volkoren boterhammen met kaas en salami gegeten met curry-badjak-yofresh saus
Gast- Gast
Noa schreef:Maar ik eet ook best wel eens iets ongezonds. Zo heb ik vanochtend gewoon 2 volkoren boterhammen met kaas en salami gegeten met curry-badjak-yofresh saus
Nou whoei..... dan ga je ongezond uit je dak....
Gizmo- Prater
_Donnaa schreef:
Gheghe! Doe eens wild, neem een boterham!
Gizmo- Prater
Noa schreef: Maar ik eet ook best wel eens iets ongezonds. Zo heb ik vanochtend gewoon 2 volkoren boterhammen met kaas en salami gegeten met curry-badjak-yofresh saus
Daar moet ik ook wel even over lachen, dat valt bij mij in de categorie 'best wel gezond'.
Gast- Gast
Jee als dat uit je dak gaan is met ongezond, wat is dat dan wel niet wat ik soms eet? Chips, frietjes/hamburger etc. Dan moet ik wel heel vreselijk zijn of niet?
Gast- Gast
Pagina 4 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Ik blijf maar afvallen
» Hond moet afvallen maar hoe?
» Muggenbulten, maar ik zie geen mug!
» Menstruatiepijn maar geen bloed?
» geen trouwringen maar ...
» Hond moet afvallen maar hoe?
» Muggenbulten, maar ik zie geen mug!
» Menstruatiepijn maar geen bloed?
» geen trouwringen maar ...