Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik blijf maar afvallen

3 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik blijf maar afvallen Empty Ik blijf maar afvallen

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 3:50

Ik ben niet op dieet, maar toch blijf ik maar afvallen. Voor de zomer wilde ik wel een paar kilo kwijt en dat gebeurde doordat ik meer ben gaan sporten. Nu sport ik nog steeds, maar weer minder dan in de zomer en toch blijf ik afvallen.
Ik vind het nu wel een beetje te gek worden. Ik ben 1.83 en weeg nu zo'n 63 kilo. (ter vergelijking: vorig jaar rond deze tijd woog ik 69 bijna 70kilo).

Ik eet genoeg en best veel. Hoe zou ik kunnen voorkomen dat ik nog meer afval?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik blijf maar afvallen Empty Re: Ik blijf maar afvallen

Bericht  TukTuk zo 13 nov 2011 - 3:53

Misschien eens naar de huisarts om je bloed te laten testen etc? Ben je verder wel gezond enzo? Want meestal is het geen goed teken als je zonder reden afvalt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 3:54

Jep dat is getest. Geen afwijkingen gevonden. Ik voel me verder ook niet ziek of zo.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 13 nov 2011 - 3:57

Jip83 schreef:Jep dat is getest. Geen afwijkingen gevonden. Ik voel me verder ook niet ziek of zo.

Hmm gek! Natuurlijk wel fijn dat er niks mis is.
Wat eet je zoal op een dag? Misschien eet je wel veel maar teveel "gezonde" dingen waar bijvoorbeeld weinig vet of koolhydraten inzitten, waardoor je toch meer verbrand dan je tot je neemt?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 4:02

Ontbijt: Soya yohurt met cruesli
Tussendoor: Als er taart is op het werk taart, anders eierkoek.
Lunch 4 boterhammen met verschillend beleg. 2 stukken fruit en drinken.
Tussendoor: (als ik tijd heb) soms nog een stukje taart als dat er is, anders een ontbijtkoek, liga, appel oid.
In de auto naar huis nog 1 of 2 boterhammen
Avondeten: gevarieerd (1 keer in de week patat) pasta, aardappelen groenten vlees, rijst, etc.

En in het weekend gaat er nog wel een zak chips doorheen of een wafel of zo.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 13 nov 2011 - 4:10

Jip83 schreef:Ontbijt: Soya yohurt met cruesli
Tussendoor: Als er taart is op het werk taart, anders eierkoek.
Lunch 4 boterhammen met verschillend beleg. 2 stukken fruit en drinken.
Tussendoor: (als ik tijd heb) soms nog een stukje taart als dat er is, anders een ontbijtkoek, liga, appel oid.
In de auto naar huis nog 1 of 2 boterhammen
Avondeten: gevarieerd (1 keer in de week patat) pasta, aardappelen groenten vlees, rijst, etc.

En in het weekend gaat er nog wel een zak chips doorheen of een wafel of zo.

Hmm nee dat zou toch wel voldoende moeten zijn :P Dan weet ik het ook niet! Wel heel vervelend voor je.. succes!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Elsje zo 13 nov 2011 - 4:31

Misschien komt het omdat je te weinig eet in combinatie met het sporten.

Omdat je vrij veel sport en lang achter elkaar ( als ik het fout heb moet je het zeggen hoor)
En wat je eet dat eet ik ook en dan sport ik vergeleken met jou maar weinig.

Misschien dat het daar mee te maken heeft?
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 4:35

Elsje schreef:Misschien komt het omdat je te weinig eet in combinatie met het sporten.

Omdat je vrij veel sport en lang achter elkaar ( als ik het fout heb moet je het zeggen hoor)
En wat je eet dat eet ik ook en dan sport ik vergeleken met jou maar weinig.

Misschien dat het daar mee te maken heeft?

Hier dacht ik ook al aan. Ik denk ook dat je wel goed eet. Maar in combinatie met je sport toch te weinig. En dat je daardoor lijft af vallen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 4:38

Ik sport nu echt veeeeel minder dan in de zomer. Als het sporten langer is dan 1 uur dan neem ik ook voeding mee om het juist op peil te houden.
En daarbij at ik in de zomer nog meer. Wel 6 boterhammen met de lunch en anderhalf bord avondeten. Ook meer en grotere tussendoortjes.

En het gekke is dat ik ben pas begonnen met afvallen toen ik MINDER ben gaan sporten.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 4:41

Maar sowieso meer dan een uur sporten per dag? Of hoe vaak sport je nu dan per dag/week?

Wel raar overigens dat je nu je minder sport meer afvalt.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 4:43

Ik sportte in de zomer soms wel 15 uur per week. Toen ben ik 1,5 kilo afgevallen.

Nu sport ik zo'n 5a8 uur per week en niet elke dag en ook niet altijd meer dan een uur achter elkaar.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 4:46

woow 15 uur per week :shock: Doe je aan een soort van topsport? Of sporten die nog meer haha Very Happy

Maar jeetje zeg...en toen ben je maar 1,5 afgevallen? En nu meer? Vaag.

Gast
Gast

Bericht  Salander zo 13 nov 2011 - 4:47

Ik heb dat ook ongeveer. Als ik normaal, gezond eet en ik ga sporten dan kom ik aan of blijf soms op gewicht. Heb ik hetzelfde eetpatroon (of juist ongezonder) en ik stop met sporten dan val ik als een gek af... Terwijl bij mij ook alles in orde is qua bloed enzo.

Dus als ik ooit wat kilo's kwijt zou moeten dan hoef ik er niks voor te doen, of hooguit een uurtje per week bewegen. Maar wil ik aankomen of op gewicht blijven dan moet ik juist gaan sporten... Best raar eigenlijk.
Salander
Salander
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 275
Registratiedatum : 14-08-11

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 4:50

Theedoosje schreef:woow 15 uur per week :shock: Doe je aan een soort van topsport? Of sporten die nog meer haha Very Happy

Maar jeetje zeg...en toen ben je maar 1,5 afgevallen? En nu meer? Vaag.

Ik doe triathlon en dan moet je gewoon veel trainen voor langere afstanden... Komend jaar komt er nog wel 5 uur bij gok ik. En de topsporters trainen evenveel, tenzij je professional bent. Maar ik moet ook gewoon nog werken! En nee ik ben geen topsporter ;-)

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 4:51

Hoewel bedenk ik mij nu, je bouwt natuurlijk wel spieren op met sporten...dus je bouwt dan juist wel wat op ipv dat er in eerste instantie wat afgaat...

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 4:55

Theedoosje schreef:Hoewel bedenk ik mij nu, je bouwt natuurlijk wel spieren op met sporten...dus je bouwt dan juist wel wat op ipv dat er in eerste instantie wat afgaat...

Of je bent nu je spieren aan het verbranden waardoor je ook afvalt. Ben je niet anders gaan sporten, misschien dat het daaraan ligt?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 4:58

Ik train minder in de lage (vetverbrandingszones). En ik train minder lang achter elkaar. Dus dat is er wel verandert. Maar volgens mij zou dat normaal gesproken er niet voor zorgen dat je afvalt. Misschien zijn het wel de spieren die weggaan. Niet dat ik nou zo gespierd ben door duursporten..

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 5:06

Jip83 schreef:Ik train minder in de lage (vetverbrandingszones). En ik train minder lang achter elkaar. Dus dat is er wel verandert. Maar volgens mij zou dat normaal gesproken er niet voor zorgen dat je afvalt. Misschien zijn het wel de spieren die weggaan. Niet dat ik nou zo gespierd ben door duursporten..

Maar ook spieren verbranden vet en het kan best zo zijn dat je stofwisseling daardoor sneller geageerd en je toch blijft verbranden.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 5:09

Klopt dat spieren ook vet verbranden, maar die halen ze (volgens mij) alleen maar weg bij bepaalde hartslagzones. Ik train nu niet meer in die zones, maar meer erboven dus ga ik over op (ff denken) glucoze en koolhydraten verbranding (?).

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 5:14

Jip83 schreef:Klopt dat spieren ook vet verbranden, maar die halen ze (volgens mij) alleen maar weg bij bepaalde hartslagzones. Ik train nu niet meer in die zones, maar meer erboven dus ga ik over op (ff denken) glucoze en koolhydraten verbranding (?).

Ik sport zelf ook aardig wat, maar echt diep ga ik er niet op zin. smile maar je hebt gelijk w.b. de hartslagzones. Maar hoeveel van je dan af? Want als het meer dan een kilo per week is dan zou ik toch maar voor de zekerheid naar de arts gaan. Tenzij je zelf al hebt ondekt wat er zou kunnen zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 5:18

Hoe bedoel je diep ga ik er niet op in? Ben je een bekende sporter dan?

Nee ik heb geen idee. Het is geen kilo per week. Het is nu 6 kilo in 2 maanden. En dat is voor iemand die nooit afvalt opeens wel veel.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 5:21

Ik vind het ook wel veel. Ik heb verder alleen geen idee hoe het kan komen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 5:23

Nee helemaal niet, maar bedoel meer dat ik meer sport voor ontspanning etc en dat ik er wel wat vanaf weet maar niet zo heel veel als bv een top sporter.

Das idd best veel, kan het niet misschien in combinatie zijn met stress. Anders heb ik ook geen idee, wil wel wat opzoeken op internet, maar denk dat je door de verhalen nog niet veel wijzer wordt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 5:25

O zo.
Ik zit niet helemaal top in mijn fel, maar heb ook niet echt overdreven stress.
Ik overdreef toruwens een beetje: ik bedoel 4 kilo in 2 maanden.
Hou het wel even in de gaten, als het de spuigaten uitloopt, dan maar weer een ritje huisarts!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 5:54

Jip sport je ook bij een sportschool? Anders kun je daar advies vragen misschien.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: