Geen overgewicht, maar wel afvallen?
+22
Novalee
Geluk
Lynn_
Inge
Lieke128
Phileine
NoorA
Blond
loura
Zora
Jilke
TGR
Arcade
Caresses
Shisha
Gizmo
SuperGrover
Arwyn
mzcharlotte
Jeanette
Minx
Kqip
26 plaatsers
Pagina 2 van 9
Pagina 2 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Geen overgewicht, maar wel afvallen?
Ik weet dat je dit niet wilt horen/lezen, maar ja, ik vind het eigenlijk ook best een laag gewicht voor iemand van jouw lengte! Persoonlijk ben ik er dan niet zo van, maar iedereen vind iets anders mooi. Ik hou wel van een beetje vlees op de botten, haha.
Weet even niet meer wie het zei, maar 2 crackers + een Cup A Soup als avondeten is echt niet gezond als je de rest van de dag ook al alleen maar 3 boterhammen hebt gegeten. Dat iemand wat wil afvallen moet hij/zij zelf weten, maar zo krijg je echt te weinig voedingsstoffen binnen, daar moet je wel goed op letten natuurlijk! Er wordt volgens mij aangeraden om zo'n 5 a 6 keer per dag te eten om alles zo op gang te houden. Dan zou je dus al beter die crackers tussendoor kunnen doen (zonder de Cup A Soup, dat is vooral veel zout) en 's avonds een gewone warme maaltijd met eventueel wat minder vlees en aardappels.
Weet even niet meer wie het zei, maar 2 crackers + een Cup A Soup als avondeten is echt niet gezond als je de rest van de dag ook al alleen maar 3 boterhammen hebt gegeten. Dat iemand wat wil afvallen moet hij/zij zelf weten, maar zo krijg je echt te weinig voedingsstoffen binnen, daar moet je wel goed op letten natuurlijk! Er wordt volgens mij aangeraden om zo'n 5 a 6 keer per dag te eten om alles zo op gang te houden. Dan zou je dus al beter die crackers tussendoor kunnen doen (zonder de Cup A Soup, dat is vooral veel zout) en 's avonds een gewone warme maaltijd met eventueel wat minder vlees en aardappels.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Dat werkt goed?ABE schreef:Odilia schreef:Als ik het volgende strak aanhou 1week val ik 1 tot 2 kg af (en die blijft er dan ook minstens een jaar af)
Ontbijt: cruesli met magere yoghurt
Lunch: 2 bruine boterhammen met rookvlees + kiwi
Tussendoor: banaan of appel
Avondeten: vegetarisch, geen sausjes, zo min mogelijk koohlydraten, 1 keer een normaal bord opscheppen.
Drinken: groene thee + water.
Lijkt me niet ongezond?
Wanneer ik dieet, en dat is vanaf maandag echt aan de orde, dan houd ik het volgende schema aan;
Ontbijt: 1 boterham met twee keer hartig beleg (rauwe ham, kaas) tomaat/komkommer en peper.
Lunch: 2 boterhammen met twee keer hartig beleg, tomaat/komkommer en peper.
Avondeten: 2 Crackers kaas en één cup a soup of gelijk aan warme maaltijd.
21.00u: Cracker kaas.
Verder ben ik een verslaafde van Cola Light, dus tijdens mijn dieet mag ik één halve liter Cola Light en verder water/thee.
Ik eet sinds 2 weken 'normaal'. Ik eet altijd vrij slecht en denk al snel dat ik veel te veel gegeten heb. Zo dus ook vandaag.
Ik heb 1 boterham met halva jam gehad (ontbijt). 2 stuks fruit, boterhambordje met nasi van de chinees met een klein beetje vlees en van dat ei. 4 chocolade pinda's, en een rijstewavel met jam. + een liter water. (oh jah ook 2 glazen melk en 2 kopjes koffie.)
Als ik dan op calorieteller kijk, heb ik vandaag in totaal 1337 cal gehad.
Maar voor mijn gevoel heb ik al heel veel gegeten..
Laatst aangepast door Dolcis_ op za 5 maa 2011 - 5:19; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Noa schreef:
Mijn doel is ook om mijn suiker level stabiel te houden, dus niet ineens een enorme piek door witte pasta/brood of snoep.
Hierbij voel ik me ook gewoon beter en energieker
Ik ook, ik eet nu 2 weken steeds om de 2 á 3 uur iets. En dan wil ik steeds iets pakken wat goed is. Een broodje, fruit, yoghurt etc.
Als ik een te vol gevoel heb in mijn maag word ik sloom. Maar zoals ik aan informatie gevonden had, werkt je maag ook trager als er (te) veel eten in zit.
Gast- Gast
@Dolcis, dat heb ik ook altijd! Dan denk ik superveel te hebben gegeten en blijk ik maar 1200 per dag te eten... Terwijl je als vrouw dus 2200 binnen moet krijgen... Ik begrijp gewoon niet hoe je zoveel naar binnen kunt krijgen. Zou het ook niet per persoon verschillend zijn, hoeveel je nodig hebt? Volgens mij ligt het er ook aan hoeveel je lichaam gewend is...
Gast- Gast
http://www.caloriewijzer.com/energiebehoefte.htm Hier kan je zien hoeveel energie je lichaam ongeveer nodig heeft.
Als ik sport dan heeft mijn lichaam zo'n 2500 cal nodig. Dat vind ik best veel. Na het sporten eet ik wel altijd wat.
Als ik sport dan heeft mijn lichaam zo'n 2500 cal nodig. Dat vind ik best veel. Na het sporten eet ik wel altijd wat.
Gast- Gast
Noa schreef:@Dolcis, dat heb ik ook altijd! Dan denk ik superveel te hebben gegeten en blijk ik maar 1200 per dag te eten... Terwijl je als vrouw dus 2200 binnen moet krijgen... Ik begrijp gewoon niet hoe je zoveel naar binnen kunt krijgen. Zou het ook niet per persoon verschillend zijn, hoeveel je nodig hebt? Volgens mij ligt het er ook aan hoeveel je lichaam gewend is...
Ik herken dat totaal niet. Ik heb vaak meer calorieen binnen dan de bedoeling is. Nou ja, ik ben dan ook ietsjes te zwaar en ik ben gewend veel (vooral brood) te eten.
Op een normale werkdag eet ik zo door de dag heen 7 boterhammen (inclusief ontbijt) en nog een stuk koek of cake ergens op de dag. Het is veel, maar het is een patroon van jaren... Ik nam eerst altijd 6 boterhammen mee naar het werk, nu zijn het er 5
Gast- Gast
Pff, dat red ik echt nooit! Ik zit gewoon vrij snel vol en heb dan nog wel zin in snoep en chips, maar niet meer in groenten, fruit en andere gezonde dingen...Dolcis_ schreef:http://www.caloriewijzer.com/energiebehoefte.htm Hier kan je zien hoeveel energie je lichaam ongeveer nodig heeft.
Gast- Gast
Break Of Day schreef:Noa schreef:@Dolcis, dat heb ik ook altijd! Dan denk ik superveel te hebben gegeten en blijk ik maar 1200 per dag te eten... Terwijl je als vrouw dus 2200 binnen moet krijgen... Ik begrijp gewoon niet hoe je zoveel naar binnen kunt krijgen. Zou het ook niet per persoon verschillend zijn, hoeveel je nodig hebt? Volgens mij ligt het er ook aan hoeveel je lichaam gewend is...
Ik herken dat totaal niet. Ik heb vaak meer calorieen binnen dan de bedoeling is. Nou ja, ik ben dan ook ietsjes te zwaar en ik ben gewend veel (vooral brood) te eten.
Op een normale werkdag eet ik zo door de dag heen 7 boterhammen (inclusief ontbijt) en nog een stuk koek of cake ergens op de dag. Het is veel, maar het is een patroon van jaren... Ik nam eerst altijd 6 boterhammen mee naar het werk, nu zijn het er 5
Wow... 7 boterhammen... Volgens mij ligt het er ook aan wat je maag gewend is inderdaad. Ik zit al jaren op 2 a 3 boterhammen en dan vraagt je lichaam ook niet om meer... Ik probeer wel meer verse groenten te eten en 2 stuks fruit op een dag, dit compenseert wel een beetje, maar daar zitten natuurlijk minder kcal in. Toch denk ik niet dat je lichaam zozeer behoefte heeft aan kcal, maar wel aan de juiste samenstelling van voedingsstoffen. Zolang dat goed zit heeft je lichaam voldoende brandstof om de dag door te komen en krijg je genoeg energie.
Gast- Gast
Dit is wel hoe mijn eetstoornis ooit begonnen is... Ik was toen nog 1.62 m en 47 kilo, en ik wilde een paar kilo's kwijt om me wat fijner te voelen voor de zomer. Maar toen was het zomer, woog ik 42 kilo en merkte ik dat ik me nog altijd niet fijn voelde in die bikini. Het resultaat is een jarenlange strijd tegen anorexia, 13 maanden gedwongen in een eetstoorniskliniek...
Nee, ik denk niet dat je kunt zeggen dat je geen gevaar loopt om een eetstoornis te ontwikkelen. 53 kilo is bij jouw lengte ondergewicht, het feit dat je dat wil nastreven lijkt me al wel iets om eens goed over na te denken.
Nee, ik denk niet dat je kunt zeggen dat je geen gevaar loopt om een eetstoornis te ontwikkelen. 53 kilo is bij jouw lengte ondergewicht, het feit dat je dat wil nastreven lijkt me al wel iets om eens goed over na te denken.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik denk dat TO niet naar de kilo's moet kijken, maar naar de centimeters. Dus niet kilo's afvallen, maar sporten om strakker te worden.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10
Gizmo schreef:Ik denk dat TO niet naar de kilo's moet kijken, maar naar de centimeters. Dus niet kilo's afvallen, maar sporten om strakker te worden.
Eens. Gewicht zegt ook niet zoveel. Spieren wegen meer dan vet dus als je strakker wilt worden zul je juist aankomen of (in combinatie met vet verbranden en dus afvallen) op hetzelfde gewicht blijven.
Daarbij kan iemand van 60 kg maar met een strak sportief lichaam slanker zijn dan iemand van 55 kg die niet zoveel spiermassa heeft.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ja, dat doe ik opzich ook wel hoor. Ik heb namelijk niet eens een weegschaal. Het gaat me meer om het idee van iets lichter worden, ik merk snel genoeg aan mijn lichaam als het strakker wordt. Vaak gaat dit bij mij wel gepaard met 2 of 3 kilo gewichtsverlies, ook al krijg ik dan meer spieren. (ik kan me heel af en toe bij mijn ouders wegen)
Gast- Gast
Heftig verhaal, daar ben ik inderdaad ook wel bang voor, want wanneer is het dan een keer genoeg? Van vorige zomer weet ik wel dat ik mezelf met 54 kilo echt mooi vond en zelfs best dun, maar niet eng dun ofzo. Ik schommel met dat gewicht net op het randje van een normaal gewicht en ondergewicht... Ik wil inderdaad geen ondergewicht krijgen, dat is niet mijn streven, omdat ik weet dat het vanaf dat gewicht niet meer gezond is.SuperGrover schreef:Dit is wel hoe mijn eetstoornis ooit begonnen is... Ik was toen nog 1.62 m en 47 kilo, en ik wilde een paar kilo's kwijt om me wat fijner te voelen voor de zomer. Maar toen was het zomer, woog ik 42 kilo en merkte ik dat ik me nog altijd niet fijn voelde in die bikini. Het resultaat is een jarenlange strijd tegen anorexia, 13 maanden gedwongen in een eetstoorniskliniek...
Gast- Gast
Ik ken het ook hoor. Ik voel mijzelf helemaal perfect bij 56/57 kg (ik ben 172).. Nu weeg ik 61 en ben ik tevreden maar voor de zomer wil ik ook weer terug naar 56/57.
Ik meet ook altijd mijn centimeters (tijdens het afvallen) en die verschillen bijna niet tussen dit gewichtsverschil (misschien 1 a 1.5 cm), maar toch voelt 56/57 lekkerder.
Ik meet ook altijd mijn centimeters (tijdens het afvallen) en die verschillen bijna niet tussen dit gewichtsverschil (misschien 1 a 1.5 cm), maar toch voelt 56/57 lekkerder.
Gast- Gast
Wat grappig dat je precies hetzelfde hebt. Want volgens mij komt het qua bmi aardig in de richting wat wij als ideaal zien Ik vind het zelf in de winter niet zo erg, maar nu moet ik dus over 3 weken ineens al in bikini... Dus de komende 3 weken ga ik even streng voor mezelf zijn en dan heb ik ook wel de ervaring dat die paar kilo's er zo afvliegen en vooral: dat door het sporten mijn lichaam weer helemaal in shape is en alle kleine vetjes verdwijnen...Punk'd schreef:Ik ken het ook hoor. Ik voel mijzelf helemaal perfect bij 56/57 kg (ik ben 172).. Nu weeg ik 61 en ben ik tevreden maar voor de zomer wil ik ook weer terug naar 56/57.
Morgen PowerrrrYoga Maar vanavond bier drinken, haha, maarja moet kunnen
Gast- Gast
Ik heb precies hetzelfde (lengte en gewicht) en voel mij ook het mooist bij 53, dus ik vind dat prima. Ik vind het wel irritant dat iets vollere mensen vaak commentaar hebben dat er niks meer bij bij af mag en ik niet mag zeuren. Heb jij daar ook last van?
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Mijn moeder kon daar zo erg over zeuren. Wat zie je er weer dun uit (en dan greep ze me bij mijn taille).. Ik heb zovaak gezegt dat ik gewoon een gezond gewicht heb etc. Maar ze bleef zeuren.
Tot dat ik een keer bijna boos werd en zij dat dit gewoon mijn bouw is. (Ik heb een hele slanke taille vergeleken met mijn bovenlichaam en heupen) Mijn taille komt gewoon niet aan, en zal altijd die verhouding houden met mijn bovenlichaam en heupen. Toen heeft ze er nooit meer wat van gezegt (ze zei het op een gegeven moment echt elke week wel een keer, terwijl ik niet eens op mijn 'streef' zat maar gewoon zoals ik nu ben zeg maar..)
Ik vind slank gewoon mooi en als ik binnen een bmi van 18.5 blijf zie ik het probleem niet. Ik zal mezelf ook nooit uithongeren, kotsen, laxeermiddelen etc. Ik wil het verantwoord en gezond bereiken. Gewoon 3x per week sporten in het voorjaar en de zomer, en dan in de herfst en winter doe ik het rustig aan :cyclops:
Tot dat ik een keer bijna boos werd en zij dat dit gewoon mijn bouw is. (Ik heb een hele slanke taille vergeleken met mijn bovenlichaam en heupen) Mijn taille komt gewoon niet aan, en zal altijd die verhouding houden met mijn bovenlichaam en heupen. Toen heeft ze er nooit meer wat van gezegt (ze zei het op een gegeven moment echt elke week wel een keer, terwijl ik niet eens op mijn 'streef' zat maar gewoon zoals ik nu ben zeg maar..)
Ik vind slank gewoon mooi en als ik binnen een bmi van 18.5 blijf zie ik het probleem niet. Ik zal mezelf ook nooit uithongeren, kotsen, laxeermiddelen etc. Ik wil het verantwoord en gezond bereiken. Gewoon 3x per week sporten in het voorjaar en de zomer, en dan in de herfst en winter doe ik het rustig aan :cyclops:
Gast- Gast
Ja zeker! Ik kan dit verder met niemand bespreken, omdat iedereen direct moeilijk en bezorgd begint te doen. Vriendinnen die last hebben van overgewicht kunnen zelfs behoorlijk pissig worden. Dan hebben ze echt zoiets van: waarom zou jíj afvallen? En: je bent al zo dun... Of: als jij jezelf al te dik vindt, wat denk je dan van mij? Alsof ze zich aangevallen voelen, terwijl.. het gaat toch om mijn lichaam niet om dat van hen? Daarbij voel ik mezelf met dit gewicht totaal niet dik, maar voel ik me iéts lichter gewoon net een stuk beter. Ik bedoel het zijn toch 3 pakken melk die je soort van extra meesjouwt (voor mijn gevoel dan)Caresses schreef:
Ik heb precies hetzelfde (lengte en gewicht) en voel mij ook het mooist bij 53, dus ik vind dat prima. Ik vind het wel irritant dat iets vollere mensen vaak commentaar hebben dat er niks meer bij bij af mag en ik niet mag zeuren. Heb jij daar ook last van?
Wel opvallend dat ik juist wanneer ik 53/54 weeg veel meer complimenten krijg en sjans heb en mezelf ook een stuk beter en stralender voel...
Gast- Gast
Noa schreef:Ja zeker! Ik kan dit verder met niemand bespreken, omdat iedereen direct moeilijk en bezorgd begint te doen. Vriendinnen die last hebben van overgewicht kunnen zelfs behoorlijk pissig worden. Dan hebben ze echt zoiets van: waarom zou jíj afvallen? En: je bent al zo dun... Of: als jij jezelf al te dik vindt, wat denk je dan van mij? Alsof ze zich aangevallen voelen, terwijl.. het gaat toch om mijn lichaam niet om dat van hen? Daarbij voel ik mezelf met dit gewicht totaal niet dik, maar voel ik me iéts lichter gewoon net een stuk beter. Ik bedoel het zijn toch 3 pakken melk die je soort van extra meesjouwt (voor mijn gevoel dan)Caresses schreef:
Wel opvallend dat ik juist wanneer ik 53/54 weeg veel meer complimenten krijg en sjans heb en mezelf ook een stuk beter en stralender voel...
Dat laatste komt waarschijnlijk doordat je zekerder overkomt (ondanks dat je dat waarschijnlijk ook al doet op je andere gewicht.. ) maar onbewust zeg maar
Mensen die zwaarder dan ik zijn 'zeuren' dan ook hoor.. Dat het nergens op slaat o.i.d. of dat het niet nodig is.. En dan ondertussen zelf gewoon lekker dooreten.. Dan denk ik ook tja.. Ieder moet voorzich weten hoe of wat hij wilt wegen. Maar je moet niet bij mij komen zeuren dat het bij mij nergens op slaat.. terwijl die persoon zelf gewoon niet het doorzettingsvermogen heeft om af te vallen.. (klinkt misschien heel hard zo.. maar ik kan het even niet genuanceerder brengen)
Gast- Gast
^Ja ik ken dat... Soms ben ik het ook behoorlijk zat om vriendinnen/collega's te horen praten over lijnen, terwijl ze dan wel van alles naar binnen werken wat gewoon echt slecht is... Ik heb zoiets van: óf ga ervoor en neem het serieus en eet gezonde producten, óf zeur er niet over. Maar als je dit zegt, dan vindt iedereen je een bitch, want jij hebt immers geen recht van spreken met je maatje 34/36 (alsof dat vanzelf gaat!!)
Ik heb zelf niet zo vaak dat mensen echt bezorgd zijn om mijn gewicht. Ik zie er erg gezond uit, dus dat valt allemaal mee. Maar zodra ik iets zeg over een paar kilo eraf, dan krijg ik alles over me heen... Laatst maakte een vriendin van me ook een erg lullige opmerking over mijn gewicht... Voor mij sprak daar vooral veel jaloezie uit, dus ik heb het maar zo gelaten en ben er niet tegenin gegaan... maar het raakt me wel, want ik eet gewoon gezond en sport veel en ben zuinig op mijn lichaam...
Ik heb zelf niet zo vaak dat mensen echt bezorgd zijn om mijn gewicht. Ik zie er erg gezond uit, dus dat valt allemaal mee. Maar zodra ik iets zeg over een paar kilo eraf, dan krijg ik alles over me heen... Laatst maakte een vriendin van me ook een erg lullige opmerking over mijn gewicht... Voor mij sprak daar vooral veel jaloezie uit, dus ik heb het maar zo gelaten en ben er niet tegenin gegaan... maar het raakt me wel, want ik eet gewoon gezond en sport veel en ben zuinig op mijn lichaam...
Gast- Gast
inderdaad dat heb ik ooit. Ik hoor nooit dat ik te dun ben.. Ik zie er ook gewoon gezond uit en je kunt geen ribben tellen o.i.d.
Ik moet er ook echt hard aan werken om dat gewicht te krijgen en te behouden. Voor mij betekend dat geen snoep, chips, taart, koekjes, oppassen met suikers en niet eten na 19:00 uur s avonds en 2/3 keer per week sporten.. Als ik 1 van die dingen wel doe dan weet ik gewoon dat ik de mist in ga en de week erop 1 kg zwaarder ben, en die daarop weer 1 etc.
Ik moet er ook echt hard aan werken om dat gewicht te krijgen en te behouden. Voor mij betekend dat geen snoep, chips, taart, koekjes, oppassen met suikers en niet eten na 19:00 uur s avonds en 2/3 keer per week sporten.. Als ik 1 van die dingen wel doe dan weet ik gewoon dat ik de mist in ga en de week erop 1 kg zwaarder ben, en die daarop weer 1 etc.
Gast- Gast
Noa schreef:^Ja ik ken dat... Soms ben ik het ook behoorlijk zat om vriendinnen/collega's te horen praten over lijnen, terwijl ze dan wel van alles naar binnen werken wat gewoon echt slecht is... Ik heb zoiets van: óf ga ervoor en neem het serieus en eet gezonde producten, óf zeur er niet over. Maar als je dit zegt, dan vindt iedereen je een bitch, want jij hebt immers geen recht van spreken met je maatje 34/36 (alsof dat vanzelf gaat!!)
En dat is voor mij ook het belangrijkste. Ik wil mijn lichaam gewoon goed verzorgen en in mijn ogen (misschien heel onterecht, misschien niet..) is dat beter bij een lager bmi van 19 dan bij een bmi van 24.
Gast- Gast
Ja, dat idee heb ik ook. Als ik een bmi van 24 zou hebben, dan zou ik voor mijn idee al wel echt te dik zijn... Misschien niet volgens de richtlijnen, maar wel volgens mijn eigen richtlijnen. Je sleept dan toch een hoop ballast mee wat er helemaal niet hoeft te zitten, het maakt t leven gewoon een stuk lichter om licht door t leven te gaan
Gast- Gast
Als het zoveel werk is, is het dan wel je natuurlijk bouw?
Arcade- Fluisteraar
- Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10
In snoep en koekjes zitten zoveel suikers, dat hoort helemaal niet thuis in een gezond voeding patroon, je lichaam weet niet wat het daarmee aanmoet. Natuurlijk kost het soms moeite deze te vermijden, maar dat komt door de op hol geslagen commerciële voedselproductie en de manier waarop alles wordt gepresenteerd in de winkel... Het is tegenwoordig vrij lastig om gezond te eten, terwijl dit voor je lichaam wel het beste is... Dus ik denk dat het feit dat het soms lastig is om op een licht gewicht te blijven niks zegt over ''je natuurlijk bouw''.Arcade schreef:Als het zoveel werk is, is het dan wel je natuurlijk bouw?
2 a 3 keer per week sporten is ook normaal en gezond voor een mens en eigenlijk niks overdreven als je bedenkt dat we als mensen onnatuurlijk veel stilzitten op een dag...
Gast- Gast
Pagina 2 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Ik blijf maar afvallen
» Hond moet afvallen maar hoe?
» Muggenbulten, maar ik zie geen mug!
» Menstruatiepijn maar geen bloed?
» geen trouwringen maar ...
» Hond moet afvallen maar hoe?
» Muggenbulten, maar ik zie geen mug!
» Menstruatiepijn maar geen bloed?
» geen trouwringen maar ...