Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen overgewicht, maar wel afvallen?

+22
Novalee
Geluk
Lynn_
Inge
Lieke128
Phileine
NoorA
Blond
loura
Zora
Jilke
TGR
Arcade
Caresses
Shisha
Gizmo
SuperGrover
Arwyn
mzcharlotte
Jeanette
Minx
Kqip
26 plaatsers

Pagina 8 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Geen overgewicht, maar wel afvallen? - Pagina 8 Empty Re: Geen overgewicht, maar wel afvallen?

Bericht  Susan zo 13 maa 2011 - 2:36

Coco schreef:
Rolling Eyes Is dat geen algemene Nederlandse uitdrukking?

Nee.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen overgewicht, maar wel afvallen? - Pagina 8 Empty Re: Geen overgewicht, maar wel afvallen?

Bericht  RYW zo 13 maa 2011 - 2:37

Coco schreef:
RYW schreef:
Sorry, wáár heb je voor gelegen? Very Happy

Had je er zo veel diarree van dan? Very Happy

Voor pampus liggen smile Pampus is een eiland smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  SuperGrover zo 13 maa 2011 - 2:37

Coco schreef:
RYW schreef:

Voor pampus liggen is een algemene Nederlandse uitdrukking. Voor pampers liggen kan ook, maar het is niet precies hetzelfde laughcry
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  RYW zo 13 maa 2011 - 2:38

SuperGrover schreef:
RYW schreef:
SuperGrover schreef:
RYW schreef:
Coco schreef:
loura schreef:Maar het niet toch helemaal niet erg om slecht eten te vermijden? Dat is toch alleen maar beter voor je lichaam? Als ik zie hoe mensen af en toe eten naar binnen werken dan snap ik daar helemaal niks van.. Ik kan trouwens meer genieten van iets lekkers gezonds dan iets ongezonds hoor.

Hier Idem Dito. Vorig weekend mij door mijn man laten verleiden om bij Burger King wat te halen 's middags. Heb de rest van de dag voor pampers gelegen omdat het mij gewoon niet lekker valt. Terwijl ik enorm geniet van een broodje gerookte zalm bijv. en daarna gewoon nog energie heb.

Dan heeft ervóór liggen ook niet zo heel veel zin angel

Dan ken jij mijn zoons niet Wink

Ja sorry hoor, dat ik even inbreek in een heel serieuze discussie, maar ik vond het gewoon even grappig Wink let vooral niet op mij.
Liggen jouw zoons voor de luiers? Das niet praktisch, haha, dan ben je echt de heel dag aan het poetsen laughcry

Nou, inmiddels liggen ze helemaal niet meer in de luiers, Ben alleen 's nachts nog, maar ze hebben wel eens tot aan de oksels onder de diarree gezeten en dan is het toch erg fijn als ze vlak voor de pampers liggen smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover zo 13 maa 2011 - 2:41

RYW schreef:
SuperGrover schreef:
RYW schreef:
SuperGrover schreef:
RYW schreef:
Coco schreef:
loura schreef:Maar het niet toch helemaal niet erg om slecht eten te vermijden? Dat is toch alleen maar beter voor je lichaam? Als ik zie hoe mensen af en toe eten naar binnen werken dan snap ik daar helemaal niks van.. Ik kan trouwens meer genieten van iets lekkers gezonds dan iets ongezonds hoor.

Hier Idem Dito. Vorig weekend mij door mijn man laten verleiden om bij Burger King wat te halen 's middags. Heb de rest van de dag voor pampers gelegen omdat het mij gewoon niet lekker valt. Terwijl ik enorm geniet van een broodje gerookte zalm bijv. en daarna gewoon nog energie heb.

Dan heeft ervóór liggen ook niet zo heel veel zin angel

Dan ken jij mijn zoons niet Wink

Ja sorry hoor, dat ik even inbreek in een heel serieuze discussie, maar ik vond het gewoon even grappig Wink let vooral niet op mij.
Liggen jouw zoons voor de luiers? Das niet praktisch, haha, dan ben je echt de heel dag aan het poetsen laughcry

Nou, inmiddels liggen ze helemaal niet meer in de luiers, Ben alleen 's nachts nog, maar ze hebben wel eens tot aan de oksels onder de diarree gezeten en dan is het toch erg fijn als ze vlak voor de pampers liggen smile
Hahaha, dat is dan inderdaad fijn, dat je niet de hele woning doorhoeft laughcry Lijkt me trouwens ook verschrikkelijk, in bed liggen en dan helemaal onder de diarree Neutral
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 2:41

SuperGrover schreef:Ik spreek alleen mijn bezorgdheid uit over de mate waarin zij bezig is met gezond voedsel. Ik doe helemaal niet alsof ze maar een paar hapjes per dag eet en eerlijk gezegd word ik een beetje moe van het compleet overdrijven van elkaars woorden. En weet je, dit topic heeft Noa toch geopend omdat ze graag een visie van anderen wilde op haar keuzes op het gebied van eten en gewicht? Ik bepaal toch niet wat zij per se van mij moet eten? Ik zeg alleen dat ik denk dat ze te weinig voeding binnen krijgt, misschien wat te veel bezig is met eten en gewicht en dat het afvallen mij daarom niet verstandig lijkt. En nee, ik geloof niet echt in een prima uitgebalanceerde voeding voor een gezonde, volwassen vrouw op basis van 1400 kcal. Maar daaruit volgt niet dat ik iemand iets wil opleggen, of iets voor een ander wil bepalen.

Maar gezond voedsel is gewoon heel belangrijk voor een mens. Dat is toch logisch dat je je daar dan mee bezig houdt? Zeker als je je er zoveel beter bij voelt.
Op mij kom je echt over alsof je haar een eetstoornis aan wilt praten, terwijl ik daar absoluut geen reden toe zie. Ze eet namelijk best normaal. En ook zo'n 3 x per week iets van chips etc. Een tosti. Chips etc. wil ze nu alleen even vermijden en wat meer sporten om wat strakker in dr vel te komen. Dat is dan toch ook logisch. Verder geeft ze volgens mij nergens aan dat ze haar gezonde eten drastisch wil verminderen qua porties.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 2:42

Susan schreef:
Coco schreef:

Nee.

Oh.

Gast
Gast

Bericht  RYW zo 13 maa 2011 - 2:44

Coco schreef:
Susan schreef:
Coco schreef:

Nee.

Oh.

Ben je boos?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover zo 13 maa 2011 - 2:45

Coco schreef:
SuperGrover schreef:Ik spreek alleen mijn bezorgdheid uit over de mate waarin zij bezig is met gezond voedsel. Ik doe helemaal niet alsof ze maar een paar hapjes per dag eet en eerlijk gezegd word ik een beetje moe van het compleet overdrijven van elkaars woorden. En weet je, dit topic heeft Noa toch geopend omdat ze graag een visie van anderen wilde op haar keuzes op het gebied van eten en gewicht? Ik bepaal toch niet wat zij per se van mij moet eten? Ik zeg alleen dat ik denk dat ze te weinig voeding binnen krijgt, misschien wat te veel bezig is met eten en gewicht en dat het afvallen mij daarom niet verstandig lijkt. En nee, ik geloof niet echt in een prima uitgebalanceerde voeding voor een gezonde, volwassen vrouw op basis van 1400 kcal. Maar daaruit volgt niet dat ik iemand iets wil opleggen, of iets voor een ander wil bepalen.

Maar gezond voedsel is gewoon heel belangrijk voor een mens. Dat is toch logisch dat je je daar dan mee bezig houdt? Zeker als je je er zoveel beter bij voelt.
Op mij kom je echt over alsof je haar een eetstoornis aan wilt praten, terwijl ik daar absoluut geen reden toe zie. Ze eet namelijk best normaal. En ook zo'n 3 x per week iets van chips etc. Een tosti. Chips etc. wil ze nu alleen even vermijden en wat meer sporten om wat strakker in dr vel te komen. Dat is dan toch ook logisch. Verder geeft ze volgens mij nergens aan dat ze haar gezonde eten drastisch wil verminderen qua porties.
Tuurlijk praat ik haar een eetstoornis aan, dat gaat namelijk prima na een paar berichtjes op een forum. Het is niet zo zwart-wit, ik zeg niet dat ze verschrikkelijk slecht bezig is of whatever, maar dat ik het niet verstandig acht voor haar om te gaan lijnen. Dat was ook de vraag in dit topic. Ik geef nu al in 3 of 4 berichtjes aan dat de nuance helemaal kwijtraakt, maar gezien het feit dat dat gewoon totaal weer genegeerd wordt, ben ik deze discussie een beetje beu.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 2:45

RYW schreef:
Voor pampus liggen smile Pampus is een eiland smile

Oh ja, dat is het idd. Laughing
Maar ik zie dan ook heel wat pampers de hele dag en nacht door. Cool

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 2:47

RYW schreef:
Coco schreef:
Susan schreef:
Coco schreef:

Nee.

Oh.

Ben je boos?

Nee hoor. Ik ben niet zo snel boos. bounce

Gast
Gast

Bericht  RYW zo 13 maa 2011 - 2:49

Ik dacht, ik vraag het maar even smile ik wou je niet afzeiken, ik moest er gewoon om lachen, voor pampers liggen Very Happy maar prima dan smile

Afijn, laat mij jullie niet van de inhoudelijke discussie afhouden smile

Iemand een koekje? angel
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Starla zo 13 maa 2011 - 2:54

Waarom heb je dit topic eigenlijk geopend? Wat wil je er mee? Je geeft aan te willen afvallen zodat je je fijner in je lichaam voelt, maar dat je bang bent daar in door te slaan, maar vervolgens als mensen op dat laatste in gaan schiet je de verdediging in, of ga je het hebben over dames in een afvaltopic die alleen maar aankomen??
Ik denk dat je eigenlijk helemaal geen advies/meningen van andere mensen wil, maar diep van binnen zelf wel weet wanneer je gezond of ongezond bezig bent.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 2:54

SuperGrover schreef:Tuurlijk praat ik haar een eetstoornis aan, dat gaat namelijk prima na een paar berichtjes op een forum. Het is niet zo zwart-wit, ik zeg niet dat ze verschrikkelijk slecht bezig is of whatever, maar dat ik het niet verstandig acht voor haar om te gaan lijnen. Dat was ook de vraag in dit topic. Ik geef nu al in 3 of 4 berichtjes aan dat de nuance helemaal kwijtraakt, maar gezien het feit dat dat gewoon totaal weer genegeerd wordt, ben ik deze discussie een beetje beu.

Zo komt het op mij wel over. smile
Die weer lijkt mij alleen niet zo van toepassing.
Maar goed, je bent het beu, dus dan stoppen we ermee. Toch?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 3:01

RYW schreef:Ik dacht, ik vraag het maar even smile ik wou je niet afzeiken, ik moest er gewoon om lachen, voor pampers liggen Very Happy maar prima dan smile

Iemand een koekje? angel

Hahaha nee joh, ik voel mij niet afgezeken, moet er zelf ook om lachen. Had het echt niet door. Laughing

Ik lust geen koekjes meer. angel
Ik ga voor een rijstwafel met chocola. I love you

Gast
Gast

Bericht  RYW zo 13 maa 2011 - 3:05

Coco schreef:
RYW schreef:Ik dacht, ik vraag het maar even smile ik wou je niet afzeiken, ik moest er gewoon om lachen, voor pampers liggen Very Happy maar prima dan smile

Iemand een koekje? angel

Hahaha nee joh, ik voel mij niet afgezeken, moet er zelf ook om lachen. Had het echt niet door. Laughing

Ik lust geen koekjes meer. angel
Ik ga voor een rijstwafel met chocola. I love you

Met chocola? Nounou Wink

Ik heb trouwens niet eens koekjes in huis. Alleen Liga's, maar die zijn voor mijn zoon voor op school... ik eet wel een appel...
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 3:12

Smaakt voortreffelijk!
Heb er gelijk 1 gepakt. En een appel. En een glas thee. En wat amandelen.
Ok. En nu weer aan de studie.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 3:15

5 - 7 boterhammen per dag eten noodzakelijk? Dan moet ik nu na 27 jaar wel van mn graatje vallen onderhand, ik eet er namelijk maar 2. Ik heb een normaal gezond gewicht. Iedereen is anders, ik vind het raar dat mensen zo generaliseren.

Gast
Gast

Bericht  RYW zo 13 maa 2011 - 3:17

Coco schreef:Smaakt voortreffelijk!
Heb er gelijk 1 gepakt. En een appel. En een glas thee. En wat amandelen.
Ok. En nu weer aan de studie.

Je kan zeggen wat je wil maar het pampersverhaal heeft de discussie wel luchtiger gemaakt smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover zo 13 maa 2011 - 3:43

SuperGrover schreef:En heel weinig, als je 1 à 2 boterhammen per dag eet (waar 5-7 zijn aanbevolen)
Voor Odilia

SuperGrover schreef:
Maar specifiek in Noa's geval, vind ik dat ze dreigt door te slaan, vooral wat gezond eten betreft en wil ik haar alleen wijzen op bepaalde niet reële gedachtegangen. Ik vind dat jij daarin mijn woorden (en die van bepaalde andere forummers) in het belachelijke trekt smile

SuperGrover schreef:
Er is een heel groot grijs gebied tussen je tonnetje rond eten aan koek en snoep en orthorexia, dat lijkt een beetje verloren te gaan in deze discussie. Als je niet heel weinig en hartstikke gezond eet, zal je wel al jaren proberen je overgewicht kwijt te willen in een afvaltopic. Als vraagtekens worden gezet bij het normale van het eetpatroon van Noa, dan lijkt het enige andere alternatief wel een vreetmonster te zijn... Ik denk dat het evenwicht een beetje zoek is, in het eetpatroon van Noa wellicht, maar zeker ook in deze discussie.

SuperGrover schreef:Ik spreek alleen mijn bezorgdheid uit over de mate waarin zij bezig is met gezond voedsel. Ik doe helemaal niet alsof ze maar een paar hapjes per dag eet en eerlijk gezegd word ik een beetje moe van het compleet overdrijven van elkaars woorden. Ik zeg alleen dat ik denk dat ze te weinig voeding binnen krijgt, misschien wat te veel bezig is met eten en gewicht en dat het afvallen mij daarom niet verstandig lijkt. Maar daaruit volgt niet dat ik iemand iets wil opleggen, of iets voor een ander wil bepalen.

Coco: Drie quotes nog uit berichtjes hiervoor waarin ik laat merken dat het niet terecht is dat de nuancering uit mijn woorden wordt gehaald, gevolgd door een serie aan opmerkingen waarbij dit gegeven genegeerd wordt en er beschuldigingen naar mij toe komen dat ik haar dingen opleg, eetstoornissen aanpraat, etc. Dat is wat ik bedoel, waardoor ik deze discussie zo beu ben. Dat is wat ik hier nog op te zeggen had smile
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 8:01

Ik weet niet of ik al gereageerd heb, maar ik vind dat je niet meer moet afvallen zoals ik het feitelijk lees ( ik ken je lichaamsbouw niet ).
Je BMI is nu rond de 19, en als je 53/54 weegt zal deze rond de 18 zijn. Volgens de standaarden kan dat nog net, maar het is echt niet nodig. Je zit aan de onderrand van een gezond BMI.

Het is niet raar dat je wat kwijt wil, echt niet. Ik ben zelf 1.66m, weeg nu 57kg en heb dus een BMI van ongeveer 20. Ook niet hoog, prima gezond in feite. Maar ik zou wel van dat vet van mn buik af willen ( Is ook te hoog, heb ik laatst op laten meten ). Dat bereik ik pas als ik 52/53 kg weeg, maar momenteel vind ik dat gewoon te weinig en wil ik gezond eten en mezelf bovendien niks ontzeggen.

Wees voorzichtig met afvallen. Als je in verhouding bent zou ik er niks aan doen, ik zou alleen 1 of 2 kilo af gaan vallen als je je probleemzones aan wil pakken.

En ik heb bewust verder geen reacties gelezen, zodat ik vanuit mezelf kan oordelen.

Dat je aangeeft dat je bang bent hierin door te slaan, zegt voor mij dat het niet verstandig is om te gaan dieëten of extreem/meer te gaan sporten.

Edit: had al wel gereageerd, maar niet bijzonder inhoudelijk. Dus dit blijft staan en kijk nog even of er nog reacties zijn waar ik op in wil gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 8:27

RYW schreef:
Je kan zeggen wat je wil maar het pampersverhaal heeft de discussie wel luchtiger gemaakt smile

Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 8:31

Tea-Leaf schreef:Ik weet niet of ik al gereageerd heb, maar ik vind dat je niet meer moet afvallen zoals ik het feitelijk lees ( ik ken je lichaamsbouw niet ).
Je BMI is nu rond de 19, en als je 53/54 weegt zal deze rond de 18 zijn. Volgens de standaarden kan dat nog net, maar het is echt niet nodig. Je zit aan de onderrand van een gezond BMI.

Het is niet raar dat je wat kwijt wil, echt niet. Ik ben zelf 1.66m, weeg nu 57kg en heb dus een BMI van ongeveer 20. Ook niet hoog, prima gezond in feite. Maar ik zou wel van dat vet van mn buik af willen ( Is ook te hoog, heb ik laatst op laten meten ). Dat bereik ik pas als ik 52/53 kg weeg, maar momenteel vind ik dat gewoon te weinig en wil ik gezond eten en mezelf bovendien niks ontzeggen.

Wees voorzichtig met afvallen. Als je in verhouding bent zou ik er niks aan doen, ik zou alleen 1 of 2 kilo af gaan vallen als je je probleemzones aan wil pakken.

En ik heb bewust verder geen reacties gelezen, zodat ik vanuit mezelf kan oordelen.

Dat je aangeeft dat je bang bent hierin door te slaan, zegt voor mij dat het niet verstandig is om te gaan dieëten of extreem/meer te gaan sporten.

Edit: had al wel gereageerd, maar niet bijzonder inhoudelijk. Dus dit blijft staan en kijk nog even of er nog reacties zijn waar ik op in wil gaan.

Bedankt voor je reactie, hier heb ik iets aan.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 8:31

Noa schreef:
Theedoosje schreef:een tosti met kaas is gewoon niet erg om een keer te eten. Je moet dit niet elke dag doen nee.
Maar goed wij hebben een andere mening hier over en worden het toch nooit eens Wink
Daarom succes en ik hoop dat je je doel bereikt. En dit bedoel ik serieus smile
We zijn het wel eens hoor. Ik eet ook best eens een tosti.

Een tosti met kaas is net zo gezond of ongezond als een gewone boterham met kaas, of ben ik nou gek? Het enige verschil is toch dat de kaas smelt en het brood geroosterd wordt?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 8:32

Noa schreef:
Tea-Leaf schreef:Ik weet niet of ik al gereageerd heb, maar ik vind dat je niet meer moet afvallen zoals ik het feitelijk lees ( ik ken je lichaamsbouw niet ).

Bedankt voor je reactie, hier heb ik iets aan.

Geen dank hoor!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: