Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen overgewicht, maar wel afvallen?

+22
Novalee
Geluk
Lynn_
Inge
Lieke128
Phileine
NoorA
Blond
loura
Zora
Jilke
TGR
Arcade
Caresses
Shisha
Gizmo
SuperGrover
Arwyn
mzcharlotte
Jeanette
Minx
Kqip
26 plaatsers

Pagina 5 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Geen overgewicht, maar wel afvallen? - Pagina 5 Empty Re: Geen overgewicht, maar wel afvallen?

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 20:09

Haha, living on the edge nerd

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen overgewicht, maar wel afvallen? - Pagina 5 Empty Re: Geen overgewicht, maar wel afvallen?

Bericht  Arcade vr 11 maa 2011 - 21:11

Als je dat ongezond vindt, eet je dan nog wel andere 'ongezonde' dingen? Kijk lichamelijk is er nog geen probleem en is het mss wel gezonder dan vet/suiker/zout eten, maar kijk goed hoe het geestelijk zit. Als je moeite hebt met de 'ongezonde supermarkt' is dat niet helemaal normaal. Google eens op orthorexia nervosa --> doorslaan in gezond eten en daardoor teveel schrappen. Als je een eetstoornis krijgt, heb je juist geen controle meer.

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  SuperGrover za 12 maa 2011 - 6:19

Nogmaals: waarom is dit topic er uberhaupt? Je hebt duidelijk een keus gemaakt, jij wil afvallen, ook al moet je daarvoor eetgestoorde capriolen uithalen. Als iemand het je afraadt, belandt je in een eindeloze discussie waarin jij verdedigt waarom jij hartstikke goed bezig bent. Ons heb je er niet mee Noa.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Inge za 12 maa 2011 - 6:39

Noa schreef:
SuperGrover schreef:Heb je weleens de eetmeter ingevuld? Ik vraag me namelijk af waar je het op baseert dat je geen tekorten hebt, is dat je gevoel of...?

Die eetmeter vind ik zo raar. Dan vul ik in dat ik op een dag makreel eet, avocado en een paar handjes cashewnoten en dan geeft hij al aan dat ik teveel vet binnenkrijg... Tja, dat vind ik toch niet erg verstandig, want dat soort vetten zijn juist goed voor je! Daarnaast hoeft niet iedereen altijd maar hetzelfde binnen te krijgen. 2200 is misschien prima als je groot en stevig bent, maar voor een kleiner en lichter iemand is het niet altijd nodig. Dat zeggen ze daar bij die eetmeter ook. Zolang je gewicht stabiel blijft (wat bij mij al 10 jaar het geval is, tussen de 53 en 57 kilo), dat je dan voldoende energie binnenkrijgt.

Verzadigd vet kan je ook teveel van binnen krijgen Wink
Ik eet op het moment rond de 1400 calorieën minimaal en wat ik per dag eet de balkjes bij eetmeter zijn allemaal groen, ondanks dat ik nu dus ook niet aan de 2200 zit. Dus als je minder en gezond eet kan je er ook prima aan komen hoor, maar idd niet met cashewnoten
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lynn_ za 12 maa 2011 - 7:22

Giacomo schreef:Haha, living on the edge nerd
Hahaha! Ik moet niet vaak hardop lachen door het forum maar nu wel. Thanks~!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 9:14

Theedoosje schreef:Jee als dat uit je dak gaan is met ongezond, wat is dat dan wel niet wat ik soms eet? Chips, frietjes/hamburger etc. Rolling Eyes Dan moet ik wel heel vreselijk zijn of niet?

+1

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 14:03

Tea-Leaf schreef:
Theedoosje schreef:Jee als dat uit je dak gaan is met ongezond, wat is dat dan wel niet wat ik soms eet? Chips, frietjes/hamburger etc. Rolling Eyes Dan moet ik wel heel vreselijk zijn of niet?

+1

Dat eet ik ook wel hoor, net nog een whopper naar binnen geduwd, gister een bak Ben&Jerry's en 6 mini kroketten bij de film....

Het was maar een voorbeeld, kaas en salami is nu niet bepaald goed eten, in de zin van dat mijn buik er direct uitziet alsof ik 6 maanden zwanger ben... Maargoed, niet iedereen heeft daar last van natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 18:34

Maar dan nog Noa echt ik krijg gewoon een naar gevoel van je afvalverhaal. Maar goed dat zal wel aan mij liggen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 19:53

Gizmo schreef:
Gheghe! Doe eens wild, neem een boterham! cheers
Whaha!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 22:47

Storm schreef:
Gizmo schreef:
Gheghe! Doe eens wild, neem een boterham! cheers
Whaha!
Rolling Eyes
ehm, ok?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 22:52

Theedoosje schreef:Maar dan nog Noa echt ik krijg gewoon een naar gevoel van je afvalverhaal. Maar goed dat zal wel aan mij liggen.
Het is wel apart dat de ene helft van de mensen reageren met dit soort teksten en de andere helft het wél begrijpt... En zelfs een paar die op hetzelfde gewicht zitten en het helemaal begrijpen en zelf ook tot eenzelfde gewicht willen komen. Zo gek is het blijkbaar nu ook weer niet.

Wat ook wel iets zegt is dat ik de afgelopen 10 jaar al schommel rond 53 in de zomer en 57 in de winter, dus tja... Het is nooit dat het doorslaat ofzo.

Mijn conclusie is dus ook - na al jullie berichten te hebben gelezen en ook echt wel mee te hebben genomen in mijn afwegingen - dat ik best nog iets strakker kan worden, zonder dat dit gevaarlijk zal zijn voor mijn gezondheid. Zolang ik mijn voedingspatroon gezond hou en dit bereik met regelmatig sporten. Ook de eetmeter geeft aan dat ik gezond bezig ben, alleen de avocado's is tie het niet zo mee eens... Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 22:52

Snap je de reactie niet Noa?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 22:53

Theedoosje schreef:Snap je de reactie niet Noa?
Welke reactie doel je op?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 22:54

Zo gezond is een tosti met kaas en salami helemaal niet. Gesmolten kaas is als plastic voor je lichaam en moeilijk te verteren.

Iedereen prefereert iets anders qua voedingspatroon. Iedereen voelt zich ergens anders goed bij (al kan ik mij niet voorstellen dat iemand zich echt super voelt na het eten van mac, op die dag ook nog eens een bak ijs eet, en een reep chocolade).
Daarbij heeft ook iedereen een ander belang bij het aantal calorien, dat je er minimaal 2000 moet binnen krijgen is ook nonsens, het is maar een richtlijn, die wel 1200(of nog meer) kcal kan verschillen met die van een ander. De een heeft er maar 1400 nodig, een ander 2600.
Mijn man heeft er min. 4000 nodig om op gewicht te blijven (en dan weegt hij maar rond de 63kg).

En Noa geeft zelf al aan dat ze in de winter minder moeite heeft met die 57-58 kg. Maar in bikini zich gewoon prettiger voelt als ze iets strakker in haar vel zit. Zolang het daarbij blijft zie ik geen reden tot een eetstoornis. Er zijn zo gigantisch veel mensen die net voor de zomer even wat meer moeite doen om zich prettig te voelen, omdat ze zich in blotere kleding gewoon lekkerder voelen met een paar kg lichter. Ik ook.
Als je van jezelf al fijn gebouwd bent, wil dat niet zeggen dat je gelijk een eetstoornis hebt als je wat moeite doet om in bikini nog wat strakker te zijn. Nee, dan sla je gelijk door Neutral

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 22:56

Nou ik snap dat je strakker wilt worden en ja helemaal prima, want ja wie wil dat nou niet Wink

Maar zoals je beschrijft eens ongezond uit je dak te gaan (weet ven niet de precieze woorden mijn excuses) en je noemt dan een boterham met kaas en salami, tja dan denk ik van wat moet je niet denken over nog ergere dingen eten, zoals naar de mac donalds, chocolade en noem maar op.
Maar goed doe waar jij je goed bj voelt Wink Ik hoop alleen dat je waakt voor de grens Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 22:57

Noa schreef:

die van ehm oke Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 22:58

COCO> ik zeg niet dat ze gelijk door slaat. Maar er zijn genoeg meiden die dat wel doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 23:00

Coco schreef:Zo gezond is een tosti met kaas en salami helemaal niet. Gesmolten kaas is als plastic voor je lichaam en moeilijk te verteren.

Iedereen prefereert iets anders qua voedingspatroon. Iedereen voelt zich ergens anders goed bij (al kan ik mij niet voorstellen dat iemand zich echt super voelt na het eten van mac, op die dag ook nog eens een bak ijs eet, en een reep chocolade).
Daarbij heeft ook iedereen een ander belang bij het aantal calorien, dat je er minimaal 2000 moet binnen krijgen is ook nonsens, het is maar een richtlijn, die wel 1200(of nog meer) kcal kan verschillen met die van een ander. De een heeft er maar 1400 nodig, een ander 2600.
Mijn man heeft er min. 4000 nodig om op gewicht te blijven (en dan weegt hij maar rond de 63kg).

En Noa geeft zelf al aan dat ze in de winter minder moeite heeft met die 57-58 kg. Maar in bikini zich gewoon prettiger voelt als ze iets strakker in haar vel zit. Zolang het daarbij blijft zie ik geen reden tot een eetstoornis. Er zijn zo gigantisch veel mensen die net voor de zomer even wat meer moeite doen om zich prettig te voelen, omdat ze zich in blotere kleding gewoon lekkerder voelen met een paar kg lichter. Ik ook.
Als je van jezelf al fijn gebouwd bent, wil dat niet zeggen dat je gelijk een eetstoornis hebt als je wat moeite doet om in bikini nog wat strakker te zijn. Nee, dan sla je gelijk door Neutral

Dankje voor je reactie. Jij snapt het! Inderdaad, een tosti met kaas ís gewoon niet gezond voor je lichaam. Ik probeer gewoon te doen wat goed is voor mijn lichaam en ik denk persoonlijk dat je beter cashewnoten kan eten dan kaas, al bevatten ze beiden vetten en zal de eetmeter iets anders beweren. Ik voel het gewoon aan mijn lichaam als ik iets eet wat deze niet goed verteert....

Dan kan iedereen me hier uitlachen, maar het zal me niks verbazen als dit allemaal dames zijn die al jaren posten in het "Afvaltopic nummer 38721" en het ontzettend vreemd vinden dat ze maar blijven aankomen...

Het gaat bij mij om luisteren naar mijn lichaam. De dingen eten waar ik energie uit haal. En soms laat ik alles ook echt wel even varen en eet ik lekker een bak ijs op, maar ik voel dan ook direct dat mijn lijf hier moeite mee heeft. Dat heet in contact staan met je lichaam....

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 23:03

Theedoosje schreef:
Noa schreef:

die van ehm oke Wink
Jawel hoor, ik snap heel goed dat ik word uitgelachen, zelf zie ik dat gedrag alleen niet meer in mijn omgeving sinds ik van de basisschool kwam, dus het verrast me.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 23:06

een tosti met kaas is gewoon niet erg om een keer te eten. Je moet dit niet elke dag doen nee.
Maar goed wij hebben een andere mening hier over en worden het toch nooit eens Wink
Daarom succes en ik hoop dat je je doel bereikt. En dit bedoel ik serieus smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 23:07

Theedoosje schreef:Nou ik snap dat je strakker wilt worden en ja helemaal prima, want ja wie wil dat nou niet Wink

Maar zoals je beschrijft eens ongezond uit je dak te gaan (weet ven niet de precieze woorden mijn excuses) en je noemt dan een boterham met kaas en salami, tja dan denk ik van wat moet je niet denken over nog ergere dingen eten, zoals naar de mac donalds, chocolade en noem maar op.
Maar goed doe waar jij je goed bj voelt Wink Ik hoop alleen dat je waakt voor de grens Wink
Ik zei niet dat ik hiermee ongezond uit mijn dak ga. Het eten van kaas en salami is wel iets dat ik niet iedere dag doe, omdat vooral kaas echt moeilijk te verteren is voor je lichaam. Het geeft je dus geen energie en doet feitelijk niks voor je lichaam. Zelf probeer ik dingen te eten waar ik energie van krijg en die mijn bloedsuikerspiegel niet teveel uit balans brengen. Daarvan krijg je namelijk van die energie dipjes en voel je je minder goed.

(En gezond eten is trouwens ook nog eens érg lekker.)

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 23:08

Theedoosje schreef:een tosti met kaas is gewoon niet erg om een keer te eten. Je moet dit niet elke dag doen nee.
Maar goed wij hebben een andere mening hier over en worden het toch nooit eens Wink
We zijn het wel eens hoor. Ik eet ook best eens een tosti.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 23:09

En ik zeg ook niet dat gezond eten niet lekker is Wink
Maar goed jij bent meer met het eten op zich bezig dan ik. Helemaal prima smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 23:09

Noa schreef:
Theedoosje schreef:een tosti met kaas is gewoon niet erg om een keer te eten. Je moet dit niet elke dag doen nee.
We zijn het wel eens hoor. Ik eet ook best eens een tosti.

haha ja met de tosti :P Maar de rest bedoel ik Wink

Gast
Gast

Bericht  Gizmo za 12 maa 2011 - 23:12

Noa had het over een boterham, geen tosti. En zoals zij het schreef kwam het over alsof ze het net zo ongezond vond als een menu van de Mac. Ik vond het nogal overdreven overkomen.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: