Geen overgewicht, maar wel afvallen?
+22
Novalee
Geluk
Lynn_
Inge
Lieke128
Phileine
NoorA
Blond
loura
Zora
Jilke
TGR
Arcade
Caresses
Shisha
Gizmo
SuperGrover
Arwyn
mzcharlotte
Jeanette
Minx
Kqip
26 plaatsers
Pagina 1 van 9
Pagina 1 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Geen overgewicht, maar wel afvallen?
Over 3 weken ga ik een tripje maken naar de zon en zal ik me weer in bikini vertonen. Nu heb ik absoluut geen overgewicht, maar toch wil ik graag nog een paar kilo kwijt. Ik voel me gewoon prettig wanneer ik echt helemaal strak ben en dit vind ik zelf ook erg mooi. Pas wanneer ik tegen het ondergewicht aan zit voel ik me écht comfortabel in mijn lichaam Wat vinden jullie ervan? Ik snoep nog best regelmatig en heb de laatste tijd ook minder gesport. Ik kan dus makkelijk wat afvallen als ik even oplet, hoef geen rare ongezonde eetpatronen te volgen ofzo. Wil ook lekker veel gaan sporten en gewoon gezond blijven eten. Ben alleen wel bang dat ik hierin doorsla of misschien teveel mee bezig ben...
Vandaar mijn vraag: wat vinden jullie ervan dat iemand van 1.70 en een gewicht van 57 kilo nog een paar kilo kwijt wil? (Bij een kilo of 53/54 voel ik me altijd perfect, lager hoeft ook echt niet)
Vandaar mijn vraag: wat vinden jullie ervan dat iemand van 1.70 en een gewicht van 57 kilo nog een paar kilo kwijt wil? (Bij een kilo of 53/54 voel ik me altijd perfect, lager hoeft ook echt niet)
Gast- Gast
Re: Geen overgewicht, maar wel afvallen?
wat vind je ervan dat iemand van 1.79, 82 kilo weegt ?
Gast- Gast
Als jij je fijner voelt bij een bepaald gewicht, ook al zit deze tegen het ondergewicht aan, dan moet je het doen. En dan niet in het extreme of met de angst om door te slaan, maar op een verantwoorde manier. Gewoon lekker gezond.
Mijn ideale gewicht is 50 kg. Maar ik mag niet tot zover afvallen van mijn ouders, omdat ze dan bang zijn dat ik weer ziek ben. Dus ik val altijd af tot 55 kg. Ik heb alleen nu voor mezelf besloten dat ik mijn ouders niet altijd van dienst kan zijn en aan mezelf moet gaan denken. Dus ik ga maandag beginnen en hoop over een paar maanden gewoon, op een gezonde manier, mijn kg kwijt te zijn. En ook die extra vijf kg, omdat het voor mezelf fijner voelt.
Edit: Ik ben maar 1.615.
Mijn ideale gewicht is 50 kg. Maar ik mag niet tot zover afvallen van mijn ouders, omdat ze dan bang zijn dat ik weer ziek ben. Dus ik val altijd af tot 55 kg. Ik heb alleen nu voor mezelf besloten dat ik mijn ouders niet altijd van dienst kan zijn en aan mezelf moet gaan denken. Dus ik ga maandag beginnen en hoop over een paar maanden gewoon, op een gezonde manier, mijn kg kwijt te zijn. En ook die extra vijf kg, omdat het voor mezelf fijner voelt.
Edit: Ik ben maar 1.615.
Gast- Gast
Op die manier heb ik geen oordeel over anderen. Het ligt er helemaal aan of iemand zelf goed in zijn vel zit met dat gewicht.Jade schreef:wat vind je ervan dat iemand van 1.79, 82 kilo weegt ?
ABE: Bedankt voor je antwoord, volgens mij zitten we een beetje op één lijn qua dit onderwerp. Inderdaad gaat het er helemaal om waar je je goed bij voelt. Af en toe vind ik het alleen wel eng, omdat je ook die verhalen hebt over anorexia en ik bang ben om door te slaan. Ik kan namelijk best veel bezig zijn met mijn voeding en sporten en probeer alles zo gezond mogelijk te doen....
Gast- Gast
Ik kan me wel voorstellen dat je wat kg kwijt wilt. Ik ben 1m80 en weeg 60kg en wil ook nog wat kg kwijt voor de zomer. Moet je toch helemaal zelf weten?
Gast- Gast
Er zit, naar mijn mening, een groot verschil tussen Anorexia en een streefgewicht hebben en je daarbij goed voelen. Ik snap je angst wel, want afvallen kan verslavend werken, maar als je nu al aangeeft dat je jezelf gewoon fijner voelt bij een bepaald gewicht, dan moet je de angst van 'ziek' worden gewoon moeten laten varen.
Pas wanneer je nu gaat denken, ik ben hollderdebolder vet, dan gaat er gedurende het dieetproces al iets mis. Want nu ben je al niet dik, je wilt alleen even die mooie bikini showen en hebt het idee dat je hem nu al kunt hebben, maar dat met een paar kg minder je een godin bent. Zolang je dat voor ogen houdt, kun je, naar mijn mening, niet doorslaan.
Wat ik altijd doe, wanneer ik bijna op het wenselijke gewicht van ouders zit, is slechte gewoontes weer laten terugkeren met mate. Dus op zaterdag wel een wijntje (in mijn geval biertje) en wel een bakje met chips. Gewoon zodat je ervoor zorgt dat het eten geen probleem wordt.
Het helpt mij wel. Misschien jou ook?
Pas wanneer je nu gaat denken, ik ben hollderdebolder vet, dan gaat er gedurende het dieetproces al iets mis. Want nu ben je al niet dik, je wilt alleen even die mooie bikini showen en hebt het idee dat je hem nu al kunt hebben, maar dat met een paar kg minder je een godin bent. Zolang je dat voor ogen houdt, kun je, naar mijn mening, niet doorslaan.
Wat ik altijd doe, wanneer ik bijna op het wenselijke gewicht van ouders zit, is slechte gewoontes weer laten terugkeren met mate. Dus op zaterdag wel een wijntje (in mijn geval biertje) en wel een bakje met chips. Gewoon zodat je ervoor zorgt dat het eten geen probleem wordt.
Het helpt mij wel. Misschien jou ook?
Gast- Gast
Wil je die paar kilo nu kwijtraken voor je vakantie nog?
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
1 kg per week is een crash dieet.Odilia schreef:1kg per week is toch goed te doen?
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Fairytale schreef:1 kg per week is een crash dieet.Odilia schreef:1kg per week is toch goed te doen?
Ja? Waarom?
Gast- Gast
Omdat je dan veel te weinig binnen krijgt.
Hier onder een stukje van de diëtisten coöperatie
1 kilo per week afvallen?
Waarom is dat bijna onmogelijk?
En waarom moet je het ook niet willen?
Afvallen is moeilijk, maar de theorie is simpel: je valt af als je minder eet dan je lichaam verbruikt. Bij afvallen gaat het erom vet kwijt te raken. Een kilo lichaamsvet vertegenwoordigt een waarde van 7000 Calorieën. Als je in een week een kilo vet wilt kwijtraken, moet je in feite elke dag 1000 Calorieën minder eten dan je lichaam nodig heeft. Stel dat je per dag 2000 Calorieën verbruikt, dan zul je maar voor 1000 Calorieën per dag kunnen eten. Een 1000 Calorieën dieet wordt door deskundigen als te streng beschouwd. Het is niet lang vol te houden en werkt eetbuien in de hand, waardoor je uiteindelijk weer zult bijkomen.
Ik loop op het moment bij een diëtist. En daar moet ik er ongeveer van uit gaan dat ik 2/2,5 kg kwijt raak in 4 wkn tijd. Dus dat is ongeveer een halve kg per week
Hier onder een stukje van de diëtisten coöperatie
1 kilo per week afvallen?
Waarom is dat bijna onmogelijk?
En waarom moet je het ook niet willen?
Afvallen is moeilijk, maar de theorie is simpel: je valt af als je minder eet dan je lichaam verbruikt. Bij afvallen gaat het erom vet kwijt te raken. Een kilo lichaamsvet vertegenwoordigt een waarde van 7000 Calorieën. Als je in een week een kilo vet wilt kwijtraken, moet je in feite elke dag 1000 Calorieën minder eten dan je lichaam nodig heeft. Stel dat je per dag 2000 Calorieën verbruikt, dan zul je maar voor 1000 Calorieën per dag kunnen eten. Een 1000 Calorieën dieet wordt door deskundigen als te streng beschouwd. Het is niet lang vol te houden en werkt eetbuien in de hand, waardoor je uiteindelijk weer zult bijkomen.
Ik loop op het moment bij een diëtist. En daar moet ik er ongeveer van uit gaan dat ik 2/2,5 kg kwijt raak in 4 wkn tijd. Dus dat is ongeveer een halve kg per week
Minx- Lady Post-a-lot
Als ik het volgende strak aanhou 1week val ik 1 tot 2 kg af (en die blijft er dan ook minstens een jaar af)
Ontbijt: cruesli met magere yoghurt
Lunch: 2 bruine boterhammen met rookvlees + kiwi
Tussendoor: banaan of appel
Avondeten: vegetarisch, geen sausjes, zo min mogelijk koohlydraten, 1 keer een normaal bord opscheppen.
Drinken: groene thee + water.
Lijkt me niet ongezond?
Avondeten: vegetarisch, geen sausjes, zo min mogelijk koohlydraten, 1 keer een normaal bord opscheppen.
Lijkt me niet ongezond?
Gast- Gast
Zij hebben ervoor gestudeerd, dus zullen er verstand van hebben. Toch ben ik het er simpelweg niet mee eens.
Gast- Gast
als je dit eet krijg je veel te weinig binnen. wat hier onder staat eet ik op een dag. en daar val ik nog mee af en ik hou me er niet eens heel streng aan.
Ontbijt
1 kom halfvolle melk of magere yoghurt met 3-4 eetlepels cruesli
thee of koffie zonder suiker met (koffie)melk
In de loop van de ochtend
1 portie fruit
Broodmaaltijd
3 snee bruin- of volkorenbrood
besmeerd met dieethalvarine
beleg: zie ontbijt beleg keuze uit:
- 20+/30+ kaas, smeerkaas of hüttenkase
- magere vleeswaren: achterham, casselerrib, filet américan, kalkoen-
en kipfilet, fricandeau, lever, ossenworst, rookvlees, rosbief,
runderrollade, schouderham
- fruit of rauwkost
- ei, maximaal 2-3 per week
- sandwichspread
- zoet: halvajam, honing, (appel)stroop, vruchtenhagel, gestampte
muisjes
1 glas halfvolle melk of karnemelk
naar wens thee of koffie zonder suiker met (koffie)melk
In de loop van de middag
1 portie fruit
Warme maaltijd
portie mager vlees, magere vis of kip zonder vel (75 gram gaar)
magere jus
2-3 kleine aardappelen of 2-3 opscheplepels gare zilvervliesrijst/volkorenpasta
2-3 opscheplepels groente (circa 200 gram)
1 schaaltje magere (vruchten)yoghurt, kwark of vla
In de loop van de avond
1 plakje ontbijtkoek of rijstewafel met mager beleg (desgewenst)
eventueel light frisdrank
Ontbijt
1 kom halfvolle melk of magere yoghurt met 3-4 eetlepels cruesli
In de loop van de ochtend
1 portie fruit
Broodmaaltijd
3 snee bruin- of volkorenbrood
besmeerd met dieethalvarine
beleg: zie ontbijt beleg keuze uit:
- 20+/30+ kaas, smeerkaas of hüttenkase
- magere vleeswaren: achterham, casselerrib, filet américan, kalkoen-
en kipfilet, fricandeau, lever, ossenworst, rookvlees, rosbief,
runderrollade, schouderham
- fruit of rauwkost
- ei, maximaal 2-3 per week
- sandwichspread
- zoet: halvajam, honing, (appel)stroop, vruchtenhagel, gestampte
muisjes
1 glas halfvolle melk of karnemelk
naar wens thee of koffie zonder suiker met (koffie)melk
In de loop van de middag
1 portie fruit
Warme maaltijd
portie mager vlees, magere vis of kip zonder vel (75 gram gaar)
magere jus
2-3 kleine aardappelen of 2-3 opscheplepels gare zilvervliesrijst/volkorenpasta
2-3 opscheplepels groente (circa 200 gram)
1 schaaltje magere (vruchten)yoghurt, kwark of vla
In de loop van de avond
1 plakje ontbijtkoek of rijstewafel met mager beleg (desgewenst)
eventueel light frisdrank
Minx- Lady Post-a-lot
Zolang je je er goed bij voelt en er niet in door slaat is het oke. Maar wij weten niet wat je bouw is, dus daar valt moeilijk over te oordelen.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Odilia schreef:Als ik het volgende strak aanhou 1week val ik 1 tot 2 kg af (en die blijft er dan ook minstens een jaar af)
Lijkt me niet ongezond?
Wanneer ik dieet, en dat is vanaf maandag echt aan de orde, dan houd ik het volgende schema aan;
Ontbijt: 1 boterham met twee keer hartig beleg (rauwe ham, kaas) tomaat/komkommer en peper.
Lunch: 2 boterhammen met twee keer hartig beleg, tomaat/komkommer en peper.
Avondeten: 2 Crackers kaas en één cup a soup of gelijk aan warme maaltijd.
21.00u: Cracker kaas.
Verder ben ik een verslaafde van Cola Light, dus tijdens mijn dieet mag ik één halve liter Cola Light en verder water/thee.
Gast- Gast
Tsja ieder zn eigen manier toch? Ik weeg al 8 jaar ongeveer hetzelfde, dus ik zal wel iets goed doen dan.
Gast- Gast
Odilia schreef:Tsja ieder zn eigen manier toch? Ik weeg al 8 jaar ongeveer hetzelfde, dus ik zal wel iets goed doen dan.
Daarom. Het menu van FT is voor mij echt veel te veel. Dan zou ik de hele dag het gevoel hebben vol te zitten. En dan bedoel ik ook bomvol. Ik ben helemaal niet zo'n eter.
Gast- Gast
Noa schreef:Vandaar mijn vraag: wat vinden jullie ervan dat iemand van 1.70 en een gewicht van 57 kilo nog een paar kilo kwijt wil? (Bij een kilo of 53/54 voel ik me altijd perfect, lager hoeft ook echt niet)
Als jij de daarbij lekkerder voelt, dan moet je het vooral doen. Ik zou wel opletten dat je er niet te ver in doorslaat en het op een gezonde manier probeert te bereiken. Las vooral wat rustdagen in wat sporten betreft. Succes.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Ja, voor mij zijn die normale diëten ook nog teveel hoor, snap nooit hoe mensen 6 boterhammen naar binnen krijgen...
Ik eet elke dag ongeveer dit:
Ontbijt:
1 schaaltje magere yoghurt met cruesli van de natuurwinkel zonder suikers en toevoegingen (maar wel mét pure chocolade)
10:00 1 banaan/appel/peer etc.
Lunch:
2 of 3 zuurdesem/volkoren/roggebrood met filet american/ham/mozzarella, tomaat, basilicum/paté/ei etc.
16:00 1 banaan/appel/peer etc.
Avondeten:
Klein beetje volkorenpasta bruine rijst/quinoa etc. met gestoomde vis/biologische kip met gestoomde groenten of een groentensoep, soms ook best eens een sausje, maar dan niet overdadig erop scheppen. Verder 1x opscheppen en niet helemaal eten tot ik een vol gevoel heb, maar al eerder stoppen.
's avonds: walnoten/hazelnoten/cashewnoten (ongezout en geroosterd) of een stukje pure chocolade met noten
+ ongeveer 3x keer per week eet ik iets van chips/chocolade, (zonder hierin door te slaan.)
+ 2 keer per week alcohol, waarvan 1 keer vaak 6 bier ofzo... en de andere keer 2 of 3 tijdens een etentje bijvoorbeeld
Verder drink ik nooit frisdrank, vindt dat niet eens lekker, alleen koffie (zonder suiker, wel een beetje melk), thee en water.
Hierbij voel ik me wel lekker en blijf ik op een stabiel gewicht. Als ik 53 wil wegen dan lukt me dat vooral door meer te gaan sporten, 4 keer in de week en af te blijven van de zoetigheid en chips.
Ik weeg al 10 jaar tussen de 53 en 58, dus volgens mij doe ik ook wel iets goed
Ik eet elke dag ongeveer dit:
Ontbijt:
1 schaaltje magere yoghurt met cruesli van de natuurwinkel zonder suikers en toevoegingen (maar wel mét pure chocolade)
10:00 1 banaan/appel/peer etc.
Lunch:
2 of 3 zuurdesem/volkoren/roggebrood met filet american/ham/mozzarella, tomaat, basilicum/paté/ei etc.
16:00 1 banaan/appel/peer etc.
Avondeten:
Klein beetje volkorenpasta bruine rijst/quinoa etc. met gestoomde vis/biologische kip met gestoomde groenten of een groentensoep, soms ook best eens een sausje, maar dan niet overdadig erop scheppen. Verder 1x opscheppen en niet helemaal eten tot ik een vol gevoel heb, maar al eerder stoppen.
's avonds: walnoten/hazelnoten/cashewnoten (ongezout en geroosterd) of een stukje pure chocolade met noten
+ ongeveer 3x keer per week eet ik iets van chips/chocolade, (zonder hierin door te slaan.)
+ 2 keer per week alcohol, waarvan 1 keer vaak 6 bier ofzo... en de andere keer 2 of 3 tijdens een etentje bijvoorbeeld
Verder drink ik nooit frisdrank, vindt dat niet eens lekker, alleen koffie (zonder suiker, wel een beetje melk), thee en water.
Hierbij voel ik me wel lekker en blijf ik op een stabiel gewicht. Als ik 53 wil wegen dan lukt me dat vooral door meer te gaan sporten, 4 keer in de week en af te blijven van de zoetigheid en chips.
Ik weeg al 10 jaar tussen de 53 en 58, dus volgens mij doe ik ook wel iets goed
Laatst aangepast door Noa op za 5 maa 2011 - 2:55; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
héél gezond brood Het is even wennen, maar na een tijdje begint het echt lekker te worden. Je zit hiervan ook veel sneller vol, omdat er allemaal voedzame ingrediënten inzitten. Het is ook te koop bij AH, alleen dan zitten er e-nummers in. Bij de bakker hebben ze 't ook en ook bij de natuurwinkel. Sowieso is een bezoekje aan de natuurwinkel echt leuk als je niet zo bekend bent met dit soort eten, ik keek de eerste keer echt mijn ogen uit, hahaABE schreef:Wat is zuurdesem?
Gast- Gast
Over drie weken ben ik een dag vrij, doordeweeks, en dan zal ik even naar onze enige natuurwinkel stappen. Als het de eerste keer niet lekker is, dan ga ik het nooit waarderen. Ik ben nu expres al overgestapt op volkorenbrood, omdat dit veel gezonder is dan boerenbruin en witbrood.
Gast- Gast
Ja, volkoren is ook gewoon al gezond hoor. Ik wissel het nu een beetje af. Merk wel dat ik na een maand geen wit brood ook steeds minder trek heb in dat zachte brood, terwijl ik het eerst echt als een traktatie zag. Maar het voelt veel fijner dat bruine brood, omdat het je ook langer een vol gevoel geeft. Mijn doel is ook om mijn suiker level stabiel te houden, dus niet ineens een enorme piek door witte pasta/brood of snoep.ABE schreef:Over drie weken ben ik een dag vrij, doordeweeks, en dan zal ik even naar onze enige natuurwinkel stappen. Als het de eerste keer niet lekker is, dan ga ik het nooit waarderen. Ik ben nu expres al overgestapt op volkorenbrood, omdat dit veel gezonder is dan boerenbruin en witbrood.
Hierbij voel ik me ook gewoon beter en energieker
Gast- Gast
Misschien kunnen we elkaar hier ook stimuleren om die laatste kilo's kwijt te raken? In de echte afvaltopics wordt je namelijk nogal gek aangekeken wanneer je je streefgewicht aangeeft. Dan begint er altijd wel iemand te zeuren dat je toch al dun genoeg bent... En ook mijn vriendinnen worden volgens mij woest als ik zeg af te willen vallen Terwijl ik toch echt alleen die 3 kilo wil kwijtraken waardoor ik helemaal blij ben in bikini (in de winter vind ik het ook minder belangrijk)
Gast- Gast
Pagina 1 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Ik blijf maar afvallen
» Hond moet afvallen maar hoe?
» Muggenbulten, maar ik zie geen mug!
» Menstruatiepijn maar geen bloed?
» geen trouwringen maar ...
» Hond moet afvallen maar hoe?
» Muggenbulten, maar ik zie geen mug!
» Menstruatiepijn maar geen bloed?
» geen trouwringen maar ...