Geen overgewicht, maar wel afvallen?
+22
Novalee
Geluk
Lynn_
Inge
Lieke128
Phileine
NoorA
Blond
loura
Zora
Jilke
TGR
Arcade
Caresses
Shisha
Gizmo
SuperGrover
Arwyn
mzcharlotte
Jeanette
Minx
Kqip
26 plaatsers
Pagina 6 van 9
Pagina 6 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Geen overgewicht, maar wel afvallen?
Gizmo schreef:Noa had het over een boterham, geen tosti. En zoals zij het schreef kwam het over alsof ze het net zo ongezond vond als een menu van de Mac. Ik vond het nogal overdreven overkomen.
Ik had die boterhammen in het tosti apparaat gedaan en omgetoverd tot tosti En inderdaad is het vrij ongezond, zeker als je het ook nog eens enorm veel saus op je bord kwakt met curry, mayo en sambal en dan als ontbijt verorbert... Ik heb nergens gezegd dat ik het súper ongezond vind en te vergelijken met de Mac, dat maken jullie ervan.
Gast- Gast
Oke mjn excuses als ik met iets vergelijk als het niet zo gezegd is.
Gast- Gast
Je stelt je wel een beetje aan nu, ik lach helemaal niemand uit. Ik moest gewoon lachen om de reactie van Gizmo, ook als ie niet tegen jou was gericht was het nog steeds een droge opmerking geweest.Noa schreef:Jawel hoor, ik snap heel goed dat ik word uitgelachen, zelf zie ik dat gedrag alleen niet meer in mijn omgeving sinds ik van de basisschool kwam, dus het verrast me.Theedoosje schreef:Noa schreef:Welke reactie doel je op?Theedoosje schreef:Snap je de reactie niet Noa?
die van ehm oke
Gast- Gast
Dit vind ik trouwens best een nare opmerking, ik post niet in het afvallen topic want ik ben gewoon slank. Ik vind het nogal respectloos om ervanuit te gaan dat de meiden die je zogenaamd uitlachen, allemaal dik zijn en stiekem jaloers zijn op jouw figuur/eetpatroon.Noa schreef:Dan kan iedereen me hier uitlachen, maar het zal me niks verbazen als dit allemaal dames zijn die al jaren posten in het "Afvaltopic nummer 38721" en het ontzettend vreemd vinden dat ze maar blijven aankomen...
Gast- Gast
Het zal me gewoon niks verbazen, ik zeg niet dat het per definitie zo is, maar als ik af en toe die afvaltopics lees dan snap ik wel direct waarom mensen overgewicht hebben en het niet lukt om af te vallen. Dan kun je mijn voedingspatroon met de grond gelijk maken, maar feit blijft wel dat ik een gezond en stabiel gewicht heb en dat al mijn hele leven. Misschien doe ik dan toch iets goed?Storm schreef:Dit vind ik trouwens best een nare opmerking, ik post niet in het afvallen topic want ik ben gewoon slank. Ik vind het nogal respectloos om ervanuit te gaan dat de meiden die je zogenaamd uitlachen, allemaal dik zijn en stiekem jaloers zijn op jouw figuur/eetpatroon.Noa schreef:Dan kan iedereen me hier uitlachen, maar het zal me niks verbazen als dit allemaal dames zijn die al jaren posten in het "Afvaltopic nummer 38721" en het ontzettend vreemd vinden dat ze maar blijven aankomen...
Gast- Gast
Ik zeg ook niet dat jij iets fout doet, ik snap best dat je wat slanker wilt worden ook al ben je op een goed gewicht. Maar waar sommige meiden zich over verbaasden is dat je zei dat je ongezond hebt gegeten met je volkoren boterhammen met salami en kaas. Oke, salami is niet echt gezond, dat probeer ik ook te vermijden, maar kaas...daar maakte Gizmo weer een opmerking over die ik best grappig vond, ik wilde je niet afzeiken ofzo.
Gast- Gast
En trouwens, wat mag je tegenwoordig nog eten? Volgens Amber Albarda alleen zuurdesem want het andere brood is slecht. Kaas is slecht, vlees is slecht, en zo nog veel meer. Wat mag je dan in godsnaam nog hebben?
Gast- Gast
Storm schreef:En trouwens, wat mag je tegenwoordig nog eten? Volgens Amber alleen zuurdesem want het andere brood is slecht. Kaas is slecht, vlees is slecht, en zo nog veel meer. Wat mag je dan in godsnaam nog hebben?
Ja iedereen heeft daar idd andere ideeën over
Gast- Gast
Het is niet je eetpatroon. Dat arrogante is typisch voor een beginnende eetstoornis.
Arcade- Fluisteraar
- Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10
Dit vind ik ook weer wat ver gaan, hoor.Arcade schreef:Het is niet je eetpatroon. Dat arrogante is typisch voor een beginnende eetstoornis.
Gast- Gast
Omdat ik haar arrogant noem?
Arcade- Fluisteraar
Nee, dat je haar zomaar een diagnose stelt van een beginnende eetstoornis.
Gast- Gast
Dat doe ik niet, dat kan ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat ze ermee moet uitkijken.
Arcade- Fluisteraar
Interessante theorie waar haal je dit vandaan?Arcade schreef:Het is niet je eetpatroon. Dat arrogante is typisch voor een beginnende eetstoornis.
Gast- Gast
Ik snap je wel hoor Noa, ik voel me ook veel lekkerder in mijn vel met een bmi rond de 18/19. Ik zit nu op 20 en ik voel me echt een beetje chubby, terwijl ik dat niet ben. Ik ben alleen gewénd om altijd rond de 18/19 te zitten en dan is het nu even slikken dat er wat meer spekjes op mijn buik en heupen zitten.
Vraagje: Is gesmolten kaas slechter voor je lichaam dan gewone kaas? Ik eet de laatste tijd best vaak tosti's namelijk (bijna elke dag ) Wel gemaakt van volkoren brood trouwens, zonder boter.
Vraagje: Is gesmolten kaas slechter voor je lichaam dan gewone kaas? Ik eet de laatste tijd best vaak tosti's namelijk (bijna elke dag ) Wel gemaakt van volkoren brood trouwens, zonder boter.
Geluk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 135
Punten : 174
Registratiedatum : 27-01-11
Volgens Amber hoeheetzeookalweer mag je zowat niks meer eten, want alles is ongezond. Nah, volgens mij kan de gemiddelde mens voor zichzelf ook wel beredeneren wat je wel en wat je beter niet kan eten. Zo weet ieder mens wel dat je je niet te buiten moet gaan aan chips, junkfood en vlees bijv. Als je maar gevarieerd eet is er niet zo veel aan de hand.
Gast- Gast
Geluk schreef:Ik snap je wel hoor Noa, ik voel me ook veel lekkerder in mijn vel met een bmi rond de 18/19. Ik zit nu op 20 en ik voel me echt een beetje chubby, terwijl ik dat niet ben. Ik ben alleen gewénd om altijd rond de 18/19 te zitten en dan is het nu even slikken dat er wat meer spekjes op mijn buik en heupen zitten.
Volgens mij is het even vet.
Gast- Gast
Tuurlijk is het even vet. Als je een tosti maakt in een broodrooster/tosti-ijzer verandert er toch niks aan de kaas? Hij smelt alleen.Theedoosje schreef:Geluk schreef:Ik snap je wel hoor Noa, ik voel me ook veel lekkerder in mijn vel met een bmi rond de 18/19. Ik zit nu op 20 en ik voel me echt een beetje chubby, terwijl ik dat niet ben. Ik ben alleen gewénd om altijd rond de 18/19 te zitten en dan is het nu even slikken dat er wat meer spekjes op mijn buik en heupen zitten.
Volgens mij is het even vet.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Maar de angst dat gesmolten kaas ineens veel slechter is, vind ik wel zorgwekkend... Dat ze zich zo aangevallen voelt over een topic met eten en gewicht dat ze echt ronduit gemene opmerkingen gaat maken. En het feit dat ze een topic opent met de vraag of het verstandig is, waarop ze iedereen die met "nee" reageert eindeloos probeert te overtuigen met niet reële argumenten en waarop ze iedereen die met "ja reageert" vertelt dat die mensen haar echt begrijpen. Dan heb ik het nog niet eens over de tig andere redelijk eetgestoorde opmerkingen die ze hier maakt.
Maar nee, met Noa is niks mis, zij is fantastisch bezig.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Giacomo schreef:Volgens Amber hoeheetzeookalweer mag je zowat niks meer eten, want alles is ongezond. Nah, volgens mij kan de gemiddelde mens voor zichzelf ook wel beredeneren wat je wel en wat je beter niet kan eten. Zo weet ieder mens wel dat je je niet te buiten moet gaan aan chips, junkfood en vlees bijv. Als je maar gevarieerd eet is er niet zo veel aan de hand.
En toch is 47% van de mensen in Nederland te zwaar...
Het is ook niet waar dat je van Amber niks meer mag eten. Je eet ándere dingen, dat wel. Meer vers en onbewerkt voedsel, en minder suikers die ook in witte rijst en pasta zitten, in plaats daarvan eet je zilvervliesrijst/pandanrijst/bruine rijst of quinoa, deze soorten bevatten veel meer voedingsstoffen en minder suikers. Een stuk beter voor je lichaam dus, en nog lekkerder ook (vind ik persoonlijk) Vlees kan je gewoon eten, maar liever niet iedere dag en áls je het eet liever biologisch. In plaats daarvan eet je meer vis (dat is echt geen straf, een gestoomd visje is echt goddelijk!)
Volgens mij is er helemaal niks mis mee om op deze manier op je voeding te letten. Het geeft je zoveel meer energie.
Gast- Gast
Giacomo schreef:Volgens Amber hoeheetzeookalweer mag je zowat niks meer eten, want alles is ongezond. Nah, volgens mij kan de gemiddelde mens voor zichzelf ook wel beredeneren wat je wel en wat je beter niet kan eten. Zo weet ieder mens wel dat je je niet te buiten moet gaan aan chips, junkfood en vlees bijv. Als je maar gevarieerd eet is er niet zo veel aan de hand.
Je mag nog heel veel eten. Alleen zo puur mogelijk en als je dat voor 80% doet, dan is dat al prima. Dan kan je lichaam die 20% "troep" ook beter verwerken. Vlees mag je trouwens ook gewoon eten.
Ik geloof nooit zo in dingen als Sonja Bakker etc. etc. Maar toen ik over Amber las, bedacht ik mij dat mijn tante, van inmiddels 62 jaar, al sinds haar 20ste ongeveer eet volgens die richtlijnen, bijna alles van de natuurwinkels. En zij heeft de energie en een killerbody van iemand van een jaar of 30-35 (als het niet jonger is). Dat was voor mij reden genoeg om dit wel te gaan nastreven. Met een zeer positief resultaat.
Gast- Gast
Huh, waar haal je dat vandaan?SuperGrover schreef:Maar de angst dat gesmolten kaas ineens veel slechter is, vind ik wel zorgwekkend... Dat ze zich zo aangevallen voelt over een topic met eten en gewicht dat ze echt ronduit gemene opmerkingen gaat maken. En het feit dat ze een topic opent met de vraag of het verstandig is, waarop ze iedereen die met "nee" reageert eindeloos probeert te overtuigen met niet reële argumenten en waarop ze iedereen die met "ja reageert" vertelt dat die mensen haar echt begrijpen. Dan heb ik het nog niet eens over de tig andere redelijk eetgestoorde opmerkingen die ze hier maakt.
Gast- Gast
Volgens Google neemt je lichaam gemakkelijker en dus meer vetten op uit warme/ gesmolten kaas, dus is het wel degelijk slechter dan een gewone boterham met kaas, maar Google weet natuurlijk ook niet alles
Geluk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 135
Punten : 174
Registratiedatum : 27-01-11
Google op zich is natuurlijk geen bron, alleen een zoekmethode. Dit komt bijvoorbeeld ook van Google.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 6 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Ik blijf maar afvallen
» Hond moet afvallen maar hoe?
» Muggenbulten, maar ik zie geen mug!
» Menstruatiepijn maar geen bloed?
» geen trouwringen maar ...
» Hond moet afvallen maar hoe?