Geen overgewicht, maar wel afvallen?
+22
Novalee
Geluk
Lynn_
Inge
Lieke128
Phileine
NoorA
Blond
loura
Zora
Jilke
TGR
Arcade
Caresses
Shisha
Gizmo
SuperGrover
Arwyn
mzcharlotte
Jeanette
Minx
Kqip
26 plaatsers
Pagina 7 van 9
Pagina 7 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Geen overgewicht, maar wel afvallen?
Theedoosje schreef:Dat van die kaas kwam niet van Noa maar van Geluk.
Inderdaad. Bovendien maak ik me daar niet druk over, ik vroeg het me alleen af. Verder heb ik (vooral in de wintermaanden) tussen de middag vaak behoefte aan iets warms, dus de kans dat ik door mijn Google-ontdekking minder tosti's ga eten is redelijk klein.
Geluk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 135
Punten : 174
Registratiedatum : 27-01-11
In kaas zitten hele gezonde voedingsstoffen, in de vroegere schijf van 5 had het ook een prominente plaats. Dat je ook benadrukt dat die boterham wel degelijk een tosti was (what's the difference?), het doet vermoeden dat je daar blijkbaar wel degelijk een verschil in ziet.
En het in contact staan met je lichaam... Je lichaam hunkert niet van nature naar de meest gezonde dingen. Het hunkeren van je lichaam naar koekjes en snoepgoed, dat is in feite natuurlijk. Evolutionair gezien hou je het meest van zoetigheid en dingen met veel calorieën. Maar het in contact staan met je lichaam als argument om hypergezond en héél weinig te eten, klinkt mij toch echt eetgestoord in de oren.
En het in contact staan met je lichaam... Je lichaam hunkert niet van nature naar de meest gezonde dingen. Het hunkeren van je lichaam naar koekjes en snoepgoed, dat is in feite natuurlijk. Evolutionair gezien hou je het meest van zoetigheid en dingen met veel calorieën. Maar het in contact staan met je lichaam als argument om hypergezond en héél weinig te eten, klinkt mij toch echt eetgestoord in de oren.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Susan schreef:Google op zich is natuurlijk geen bron, alleen een zoekmethode. Dit komt bijvoorbeeld ook van Google.
Dat snap ik natuurlijk ook wel. Echter schrijf ik hier geen academische stukken o.i.d., dus een precieze bronvermelding leek me overbodig. Verder zul je altijd verschillende geluiden horen over dit soort dingen, diëtisten spreken elkaar constant tegen. Ik vond de theorie dat de vetten in gesmolten kaas (ongeveer op lichaamstemperatuur dus) gemakkelijker opgenomen worden in het lichaam wel aannemelijk.
Geluk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 135
Punten : 174
Registratiedatum : 27-01-11
Nu overdrijf je echt hoor. Dat ik zei dat ik een tosti had gegeten was als reactie op iemand die zei: ze at een boterham met kaas en salami... Toen wilde ik even benadrukken dat het op hetzelfde neerkomt, en dat ik die boterhammen wel in het tosti apparaat had geflikkerd. Haha, wat een discussie weer...SuperGrover schreef:In kaas zitten hele gezonde voedingsstoffen, in de vroegere schijf van 5 had het ook een prominente plaats. Dat je ook benadrukt dat die boterham wel degelijk een tosti was (what's the difference?), het doet vermoeden dat je daar blijkbaar wel degelijk een verschil in ziet.
Gast- Gast
Noa schreef:Giacomo schreef:Volgens Amber hoeheetzeookalweer mag je zowat niks meer eten, want alles is ongezond. Nah, volgens mij kan de gemiddelde mens voor zichzelf ook wel beredeneren wat je wel en wat je beter niet kan eten. Zo weet ieder mens wel dat je je niet te buiten moet gaan aan chips, junkfood en vlees bijv. Als je maar gevarieerd eet is er niet zo veel aan de hand.
En toch is 47% van de mensen in Nederland te zwaar...
Het is ook niet waar dat je van Amber niks meer mag eten. Je eet ándere dingen, dat wel. Meer vers en onbewerkt voedsel, en minder suikers die ook in witte rijst en pasta zitten, in plaats daarvan eet je zilvervliesrijst/pandanrijst/bruine rijst of quinoa, deze soorten bevatten veel meer voedingsstoffen en minder suikers. Een stuk beter voor je lichaam dus, en nog lekkerder ook (vind ik persoonlijk) Vlees kan je gewoon eten, maar liever niet iedere dag en áls je het eet liever biologisch. In plaats daarvan eet je meer vis (dat is echt geen straf, een gestoomd visje is echt goddelijk!)
Volgens mij is er helemaal niks mis mee om op deze manier op je voeding te letten. Het geeft je zoveel meer energie.
Dat laatste heb ik nooit gezegd Gezond eten is iets anders dan doorslaan in gezond eten.
Gast- Gast
SuperGrover schreef: Maar het in contact staan met je lichaam als argument om hypergezond en héél weinig te eten, klinkt mij toch echt eetgestoord in de oren.
Sorry, maar als ik buikpijn krijg of last van mijn maag, van bijvoorbeeld chinees (vet-sin), dan ben je toch zeker niet eetgestoord als je dat dan gaat vermijden?
Ik vermijd liever iets (op een enkele keer na) dan dat ik de rest van de dag/avond met buikpijn zit. En zo heb ik dat met heel veel voedingsmiddelen die bewerkt zijn. Sinds ik dat nog maar beperkt eet, heb ik amper meer last van mijn buik. Terwijl ik voorheen dagelijks last van mijn buik had.
Ik vind het nogal wat om het luisteren naar je lichaam eetgestoord te noemen.
En heel weinig? Dat valt bij haar ook nog wel mee. Niet iedereen heeft evenveel nodig.
Gast- Gast
Arcade schreef:Het is niet je eetpatroon. Dat arrogante is typisch voor een beginnende eetstoornis.
Pas op met wat je zegt, je kan hier iemand pijn mee doen, vooral omdat er helemaal niks van klopt!
Lieke128- Fluisteraar
- Aantal berichten : 308
Punten : 346
Registratiedatum : 08-12-10
Coco schreef:SuperGrover schreef: Maar het in contact staan met je lichaam als argument om hypergezond en héél weinig te eten, klinkt mij toch echt eetgestoord in de oren.
Sorry, maar als ik buikpijn krijg of last van mijn maag, van bijvoorbeeld chinees (vet-sin), dan ben je toch zeker niet eetgestoord als je dat dan gaat vermijden?
Ik vermijd liever iets (op een enkele keer na) dan dat ik de rest van de dag/avond met buikpijn zit. En zo heb ik dat met heel veel voedingsmiddelen die bewerkt zijn. Sinds ik dat nog maar beperkt eet, heb ik amper meer last van mijn buik. Terwijl ik voorheen dagelijks last van mijn buik had.
En heel weinig? Dat valt bij haar ook nog wel mee. Niet iedereen heeft evenveel nodig.
Precies dat heb ik ook.. Ik vermijd ook zoveel mogelijk vet en koolydraten en dat doe ik omdat ik slechte reactie krijg op mijn darmen. Ik eet ook vrij gezond en een tosti heb ik al jaren niet meer gegeten Dat wil niet zeggen als je op je voeding let dat je dan meteen een eetstoornis creëert. Beetje overdreven hoor hoe hier regeageerd wordt
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Dat je je niet goed gaat voelen van bepaalde voedingsmiddelen en die voortaan vermijdt, natuurlijk is dat logisch. Maar ongezond eten in z'n algemeenheid vermijden, onder het mom van het in contact staan met je lichaam, dát vind ik abnormaal. En heel weinig, als je 1 à 2 boterhammen per dag eet (waar 5-7 zijn aanbevolen), vind ik dat wel gerechtvaardigd ja. Je basisstofwisseling onder normale omstandigheden ligt rond de 1300 kcal. Dus dat iemand 1400 kcal per dag nodig zou hebben, dat dat gezond is, daar geloof ik gewoon niet in. Dan zou je de hele dag op bed moeten liggen oid. Ik denk als jij gelijk blijft qua gewicht met 1400 kcal per dag, dat je je lichaam dan op de spaarstand zet, door structureel zo weinig te eten...Coco schreef:SuperGrover schreef: Maar het in contact staan met je lichaam als argument om hypergezond en héél weinig te eten, klinkt mij toch echt eetgestoord in de oren.
SuperGrover- Ratel
Pff, dit wordt me te ingewikkeldNoa schreef:Nu overdrijf je echt hoor. Dat ik zei dat ik een tosti had gegeten was als reactie op iemand die zei: ze at een boterham met kaas en salami... Toen wilde ik even benadrukken dat het op hetzelfde neerkomt, en dat ik die boterhammen wel in het tosti apparaat had geflikkerd. Haha, wat een discussie weer...SuperGrover schreef:In kaas zitten hele gezonde voedingsstoffen, in de vroegere schijf van 5 had het ook een prominente plaats. Dat je ook benadrukt dat die boterham wel degelijk een tosti was (what's the difference?), het doet vermoeden dat je daar blijkbaar wel degelijk een verschil in ziet.
SuperGrover- Ratel
Kunnen jouw darmen niet tegen vet en koolhydraten of tegen bepaalde voedingsmiddelen waar vetten en koolhydraten in zitten? Zonder vet en koolhydraten ga je dood, je cellen zijn opgebouwd uit vetten en koolhydraten (glucose), dat is waar je hele lichaam op draait.loura schreef:Coco schreef:SuperGrover schreef: Maar het in contact staan met je lichaam als argument om hypergezond en héél weinig te eten, klinkt mij toch echt eetgestoord in de oren.
Precies dat heb ik ook.. Ik vermijd ook zoveel mogelijk vet en koolydraten en dat doe ik omdat ik slechte reactie krijg op mijn darmen. Ik eet ook vrij gezond en een tosti heb ik al jaren niet meer gegeten Dat wil niet zeggen als je op je voeding let dat je dan meteen een eetstoornis creëert. Beetje overdreven hoor hoe hier regeageerd wordt
Een beetje op je voeding letten creëert geen eetstoornis. Maar specifiek in Noa's geval, vind ik dat ze dreigt door te slaan, vooral wat gezond eten betreft en wil ik haar alleen wijzen op bepaalde niet reële gedachtegangen. Ik vind dat jij daarin mijn woorden (en die van bepaalde andere forummers) in het belachelijke trekt
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:Dat je je niet goed gaat voelen van bepaalde voedingsmiddelen en die voortaan vermijdt, natuurlijk is dat logisch. Maar ongezond eten in z'n algemeenheid vermijden, onder het mom van het in contact staan met je lichaam, dát vind ik abnormaal. En heel weinig, als je 1 à 2 boterhammen per dag eet (waar 5-7 zijn aanbevolen), vind ik dat wel gerechtvaardigd ja. Je basisstofwisseling onder normale omstandigheden ligt rond de 1300 kcal. Dus dat iemand 1400 kcal per dag nodig zou hebben, dat dat gezond is, daar geloof ik gewoon niet in. Dan zou je de hele dag op bed moeten liggen oid. Ik denk als jij gelijk blijft qua gewicht met 1400 kcal per dag, dat je je lichaam dan op de spaarstand zet, door structureel zo weinig te eten...Coco schreef:SuperGrover schreef: Maar het in contact staan met je lichaam als argument om hypergezond en héél weinig te eten, klinkt mij toch echt eetgestoord in de oren.
Maar het niet toch helemaal niet erg om slecht eten te vermijden? Dat is toch alleen maar beter voor je lichaam? Als ik zie hoe mensen af en toe eten naar binnen werken dan snap ik daar helemaal niks van.. Ik kan trouwens meer genieten van iets lekkers gezonds dan iets ongezonds hoor.
loura- Ratel
SuperGrover schreef:Dat je je niet goed gaat voelen van bepaalde voedingsmiddelen en die voortaan vermijdt, natuurlijk is dat logisch. Maar ongezond eten in z'n algemeenheid vermijden, onder het mom van het in contact staan met je lichaam, dát vind ik abnormaal. En heel weinig, als je 1 à 2 boterhammen per dag eet (waar 5-7 zijn aanbevolen), vind ik dat wel gerechtvaardigd ja. Je basisstofwisseling onder normale omstandigheden ligt rond de 1300 kcal. Dus dat iemand 1400 kcal per dag nodig zou hebben, dat dat gezond is, daar geloof ik gewoon niet in. Dan zou je de hele dag op bed moeten liggen oid. Ik denk als jij gelijk blijft qua gewicht met 1400 kcal per dag, dat je je lichaam dan op de spaarstand zet, door structureel zo weinig te eten...
Dan is het toch logisch dat Noa ook bepaalde dingen vermijd? Als haar lichaam er niet lekker op reageerd? Goed in je vel zitten komt onder andere door een goede basisvoeding. Ongezond eten vermijdt zij helemaal niet compleet. Ik vind dat je nogal overdrijft en doet alsof zij niet meer dan een paar hapjes op een dag eet.
Iemand die een hele dag op kantoor zit en geen snelle verbranding heeft, heeft vaak wel genoeg aan 1400 kcal. Toen ik 60 uur per week werkte en hele dagen op mijn kont zat, hoefde ik echt geen 2000 kcal te eten als ik geen kilo of 2-3 per maand aan wilde komen.
Nu heb ik juist heel veel nodig, nu ik constant met de kinderen heen en weer ben. Ik ontbijt nu gewoon met een complete avondmaaltijd (rijst, pasta met kip en bonen of groenten).
Je kunt het gewoon niet voor een ander bepalen.
Gast- Gast
loura schreef:SuperGrover schreef:Dat je je niet goed gaat voelen van bepaalde voedingsmiddelen en die voortaan vermijdt, natuurlijk is dat logisch. Maar ongezond eten in z'n algemeenheid vermijden, onder het mom van het in contact staan met je lichaam, dát vind ik abnormaal. En heel weinig, als je 1 à 2 boterhammen per dag eet (waar 5-7 zijn aanbevolen), vind ik dat wel gerechtvaardigd ja. Je basisstofwisseling onder normale omstandigheden ligt rond de 1300 kcal. Dus dat iemand 1400 kcal per dag nodig zou hebben, dat dat gezond is, daar geloof ik gewoon niet in. Dan zou je de hele dag op bed moeten liggen oid. Ik denk als jij gelijk blijft qua gewicht met 1400 kcal per dag, dat je je lichaam dan op de spaarstand zet, door structureel zo weinig te eten...Coco schreef:SuperGrover schreef: Maar het in contact staan met je lichaam als argument om hypergezond en héél weinig te eten, klinkt mij toch echt eetgestoord in de oren.
Maar het niet toch helemaal niet erg om slecht eten te vermijden? Dat is toch alleen maar beter voor je lichaam? Als ik zie hoe mensen af en toe eten naar binnen werken dan snap ik daar helemaal niks van.. Ik kan trouwens meer genieten van iets lekkers gezonds dan iets ongezonds hoor.
Als slecht eten vermijden betekent dat je niet wekelijks naar de Mac gaat, uiteraard is dat gezond. Maar ook in gezond eten kun je doorslaan. Er is een heel groot grijs gebied tussen je tonnetje rond eten aan koek en snoep en orthorexia, dat lijkt een beetje verloren te gaan in deze discussie. Als je niet heel weinig en hartstikke gezond eet, zal je wel al jaren proberen je overgewicht kwijt te willen in een afvaltopic. Als vraagtekens worden gezet bij het normale van het eetpatroon van Noa, dan lijkt het enige andere alternatief wel een vreetmonster te zijn... Ik denk dat het evenwicht een beetje zoek is, in het eetpatroon van Noa wellicht, maar zeker ook in deze discussie.
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:Kunnen jouw darmen niet tegen vet en koolhydraten of tegen bepaalde voedingsmiddelen waar vetten en koolhydraten in zitten? Zonder vet en koolhydraten ga je dood, je cellen zijn opgebouwd uit vetten en koolhydraten (glucose), dat is waar je hele lichaam op draait.loura schreef:Coco schreef:SuperGrover schreef: Maar het in contact staan met je lichaam als argument om hypergezond en héél weinig te eten, klinkt mij toch echt eetgestoord in de oren.
Een beetje op je voeding letten creëert geen eetstoornis. Maar specifiek in Noa's geval, vind ik dat ze dreigt door te slaan, vooral wat gezond eten betreft en wil ik haar alleen wijzen op bepaalde niet reële gedachtegangen. Ik vind dat jij daarin mijn woorden (en die van bepaalde andere forummers) in het belachelijke trekt
Nee ik reageer bijvoorbeeld niet zo goed op brood en dan vooral wit brood ik eet daarom minder brood en alleen speltbrood 2 sneetjes per dag. Ik eet bijna geen vlees, alleen kip en soms rundergehakt. Aardappelen eet ik bijna niet en voor de rest eet ik gevarieerd en veel groenten en fruit
Ik snap ook heus wel dat als je geen vet of koolhydraten eet dat je lichaam dat niet trekt
loura- Ratel
loura schreef:Maar het niet toch helemaal niet erg om slecht eten te vermijden? Dat is toch alleen maar beter voor je lichaam? Als ik zie hoe mensen af en toe eten naar binnen werken dan snap ik daar helemaal niks van.. Ik kan trouwens meer genieten van iets lekkers gezonds dan iets ongezonds hoor.
Hier Idem Dito. Vorig weekend mij door mijn man laten verleiden om bij Burger King wat te halen 's middags. Heb de rest van de dag voor pampers gelegen omdat het mij gewoon niet lekker valt. Terwijl ik enorm geniet van een broodje gerookte zalm bijv. en daarna gewoon nog energie heb.
Gast- Gast
Ik spreek alleen mijn bezorgdheid uit over de mate waarin zij bezig is met gezond voedsel. Ik doe helemaal niet alsof ze maar een paar hapjes per dag eet en eerlijk gezegd word ik een beetje moe van het compleet overdrijven van elkaars woorden. En weet je, dit topic heeft Noa toch geopend omdat ze graag een visie van anderen wilde op haar keuzes op het gebied van eten en gewicht? Ik bepaal toch niet wat zij per se van mij moet eten? Ik zeg alleen dat ik denk dat ze te weinig voeding binnen krijgt, misschien wat te veel bezig is met eten en gewicht en dat het afvallen mij daarom niet verstandig lijkt. En nee, ik geloof niet echt in een prima uitgebalanceerde voeding voor een gezonde, volwassen vrouw op basis van 1400 kcal. Maar daaruit volgt niet dat ik iemand iets wil opleggen, of iets voor een ander wil bepalen.Coco schreef:SuperGrover schreef:Dat je je niet goed gaat voelen van bepaalde voedingsmiddelen en die voortaan vermijdt, natuurlijk is dat logisch. Maar ongezond eten in z'n algemeenheid vermijden, onder het mom van het in contact staan met je lichaam, dát vind ik abnormaal. En heel weinig, als je 1 à 2 boterhammen per dag eet (waar 5-7 zijn aanbevolen), vind ik dat wel gerechtvaardigd ja. Je basisstofwisseling onder normale omstandigheden ligt rond de 1300 kcal. Dus dat iemand 1400 kcal per dag nodig zou hebben, dat dat gezond is, daar geloof ik gewoon niet in. Dan zou je de hele dag op bed moeten liggen oid. Ik denk als jij gelijk blijft qua gewicht met 1400 kcal per dag, dat je je lichaam dan op de spaarstand zet, door structureel zo weinig te eten...
Dan is het toch logisch dat Noa ook bepaalde dingen vermijd? Als haar lichaam er niet lekker op reageerd? Goed in je vel zitten komt onder andere door een goede basisvoeding. Ongezond eten vermijdt zij helemaal niet compleet. Ik vind dat je nogal overdrijft en doet alsof zij niet meer dan een paar hapjes op een dag eet.
Iemand die een hele dag op kantoor zit en geen snelle verbranding heeft, heeft vaak wel genoeg aan 1400 kcal. Toen ik 60 uur per week werkte en hele dagen op mijn kont zat, hoefde ik echt geen 2000 kcal te eten als ik geen kilo of 2-3 per maand aan wilde komen.
Nu heb ik juist heel veel nodig, nu ik constant met de kinderen heen en weer ben. Ik ontbijt nu gewoon met een complete avondmaaltijd (rijst, pasta met kip en bonen of groenten).
Je kunt het gewoon niet voor een ander bepalen.
SuperGrover- Ratel
Coco schreef:loura schreef:Maar het niet toch helemaal niet erg om slecht eten te vermijden? Dat is toch alleen maar beter voor je lichaam? Als ik zie hoe mensen af en toe eten naar binnen werken dan snap ik daar helemaal niks van.. Ik kan trouwens meer genieten van iets lekkers gezonds dan iets ongezonds hoor.
Hier Idem Dito. Vorig weekend mij door mijn man laten verleiden om bij Burger King wat te halen 's middags. Heb de rest van de dag voor pampers gelegen omdat het mij gewoon niet lekker valt. Terwijl ik enorm geniet van een broodje gerookte zalm bijv. en daarna gewoon nog energie heb.
Sorry, wáár heb je voor gelegen?
Had je er zo veel diarree van dan?
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Noa schreef:Het zal me gewoon niks verbazen, ik zeg niet dat het per definitie zo is, maar als ik af en toe die afvaltopics lees dan snap ik wel direct waarom mensen overgewicht hebben en het niet lukt om af te vallen. Dan kun je mijn voedingspatroon met de grond gelijk maken, maar feit blijft wel dat ik een gezond en stabiel gewicht heb en dat al mijn hele leven. Misschien doe ik dan toch iets goed?Storm schreef:Dit vind ik trouwens best een nare opmerking, ik post niet in het afvallen topic want ik ben gewoon slank. Ik vind het nogal respectloos om ervanuit te gaan dat de meiden die je zogenaamd uitlachen, allemaal dik zijn en stiekem jaloers zijn op jouw figuur/eetpatroon.Noa schreef:Dan kan iedereen me hier uitlachen, maar het zal me niks verbazen als dit allemaal dames zijn die al jaren posten in het "Afvaltopic nummer 38721" en het ontzettend vreemd vinden dat ze maar blijven aankomen...
Wat een nare opmerking en idd behoorlijk respectloos om zoiets te concluderen. Ik heb ook in andere topics al benoemd dat ik het prima vind als mensen afvallen als ze zich daar beter bij voelen. En wat flauw om dan te zeggen dat 'jij wel snapt waarom mensen overgewicht hebben en niet af kunnen vallen'. Voor jou is het misschien ondenkbaar maar het is echt heel lastig om af te vallen. Ik eet gezond, volg Amber maar ben toch te zwaar. Het afvallen gaat langzaam maar geleidelijk ook omdat ik mezelf niet compleet ga ontzeggen om niks ongezonds meer te eten. Het moet wel leuk blijven en ik hou gewoon van lekker eten . Ik denk dat je af en toe wat verder mag kijken dan je neus lang is maar dat is mijn mening.
Gast- Gast
Dan heeft ervóór liggen ook niet zo heel veel zinRYW schreef:Coco schreef:loura schreef:Maar het niet toch helemaal niet erg om slecht eten te vermijden? Dat is toch alleen maar beter voor je lichaam? Als ik zie hoe mensen af en toe eten naar binnen werken dan snap ik daar helemaal niks van.. Ik kan trouwens meer genieten van iets lekkers gezonds dan iets ongezonds hoor.
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:Dan heeft ervóór liggen ook niet zo heel veel zinRYW schreef:Coco schreef:loura schreef:Maar het niet toch helemaal niet erg om slecht eten te vermijden? Dat is toch alleen maar beter voor je lichaam? Als ik zie hoe mensen af en toe eten naar binnen werken dan snap ik daar helemaal niks van.. Ik kan trouwens meer genieten van iets lekkers gezonds dan iets ongezonds hoor.
Dan ken jij mijn zoons niet
Ja sorry hoor, dat ik even inbreek in een heel serieuze discussie, maar ik vond het gewoon even grappig let vooral niet op mij.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
En heel even over Amber Albarda. Je mag meer hebben dan je denkt hoor . Ik ben geen dieetpersoon, hou dat nooit vol en heb al een heleboel geprobeerd maar dit is goed vol te houden. Ik eet nu veel verse dingen en idd desembrood ipv tarwe. Maar als je het boek leest staat dat als je je er al voor 80% aan houdt dat je een goede basis hebt, die overige 20 % mag je dus ook best 'ongezond' eten. Ik voel me echt beter sinds ik meer puur eten eet
Gast- Gast
RYW schreef:
Is dat geen algemene Nederlandse uitdrukking?
Gast- Gast
SuperGrover schreef:Dan heeft ervóór liggen ook niet zo heel veel zinRYW schreef:Coco schreef:loura schreef:Maar het niet toch helemaal niet erg om slecht eten te vermijden? Dat is toch alleen maar beter voor je lichaam? Als ik zie hoe mensen af en toe eten naar binnen werken dan snap ik daar helemaal niks van.. Ik kan trouwens meer genieten van iets lekkers gezonds dan iets ongezonds hoor.
Ik denk eerder verstoppingen
loura- Ratel
Liggen jouw zoons voor de luiers? Das niet praktisch, haha, dan ben je echt de heel dag aan het poetsenRYW schreef:SuperGrover schreef:Dan heeft ervóór liggen ook niet zo heel veel zinRYW schreef:Coco schreef:loura schreef:Maar het niet toch helemaal niet erg om slecht eten te vermijden? Dat is toch alleen maar beter voor je lichaam? Als ik zie hoe mensen af en toe eten naar binnen werken dan snap ik daar helemaal niks van.. Ik kan trouwens meer genieten van iets lekkers gezonds dan iets ongezonds hoor.
Dan ken jij mijn zoons niet
Ja sorry hoor, dat ik even inbreek in een heel serieuze discussie, maar ik vond het gewoon even grappig let vooral niet op mij.
SuperGrover- Ratel
Pagina 7 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Ik blijf maar afvallen
» Hond moet afvallen maar hoe?
» Muggenbulten, maar ik zie geen mug!
» Menstruatiepijn maar geen bloed?
» geen trouwringen maar ...
» Hond moet afvallen maar hoe?