Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vaccineren jullie?

+57
TukTuk
Sam
Flower_L
snoezel
Razz
Antibes
Lejow
SarahKey
Julia
Viva
M-G
Snoes
ekjir@M
SDL
MADDIE
Aimee
Fiwen
Parel
Pien
Supertalentje
Surya
liesje
Printje
Happydobby
meisjesmama
_Lana_
Pink!
Isa
maiadebij
Fearie
Lenthe
Susan
studiebol
PapillonRose
Silke
Liadan
RiLiJu
Puggle
xxjojootjexx
Laurientje
Slakje
Dikkie Dik
Sanne
*Lieke*
Steep
Muppetje
Ella
Caroow
Jade
Vixen
Linda
CCC
Floor
shadow
Aagje!
Clapperdie
Luce
61 plaatsers

Pagina 6 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Vixen do 11 jul 2013 - 21:07

Luce schreef:Ik snap ook niet waarom je liever hebt dat je kind zulke complicaties op kan lopen dan dat je ze laat vaccineren.

Uitstellen van vaccineren snap ik wel, ik kan me best voorstellen dat je voor je gevoel liever hebt dat je kind nog iets langer de tijd heeft om zijn immuunsysteem omhoog te helpen. Maar je kind bewust niet laten vaccineren terwijl je weet wat voor risico's eraan vast zitten? Je gaat toch ook niet zonder gordel over de snelweg rijden? De kans dat je een ongeluk krijgt is niet zo heel groot, maar als je 'm krijgt is het goed mis.


 wat betreft de risico's... Weet jij wat de kans is op een ernstig ongeluk in het verkeer (ik niet, maar ik denk dat ie redelijk hoog is). Over de kans dat een kind overlijdt aan mazelen worden over een aantal verschillende cijfers gesproken, van 1 op 1000 (0.1%), maar ook over 1 op 10.000%(0.01%). Waarom kies je er dan niet voor om je kind een fietshelm op te doen, maar wel om te vaccineren, terwijl het risico misschien even groot is, misschien het krijgen van een ernstig fietsongeluk wel groter. Nu snap ik ook wel dat er ook andere belangen mee wegen (massabescherming), maar puur als je naar de risico's kijkt in het leven, denken we soms best raar.


Laatst aangepast door Vixen op do 11 jul 2013 - 21:09; in totaal 1 keer bewerkt
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Vixen do 11 jul 2013 - 21:09

Het probleem voor mezelf bij een goede overweging maken zit vooral in het moeilijk kunnen vinden van objectieve informatie. De informatie die te vinden is, is zó tegenstrijdig, waardoor het gewoon heel moeilijk is om een goede afweging te kunnen maken vind ik.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Gast do 11 jul 2013 - 21:42

RiLiJu schreef:
Tiramisu schreef:RiLiJu, ben je bekend met homeopatische profylaxe? Onze dochter heeft alleen de dtp gekregen, maar voor een eventueel volgend kindje overweeg ik ook om ipv vaccinatie gebruik te maken van homeopathische profylaxe, hoewel ik me daarin wel nog verder wil verdiepen. Hp zou in 90% van de gevallen effectief zijn en is in bijvoorbeeld Australië, waar vaccineren verplicht is, een toegestaan alternatief voor wie niet regulier wil vaccineren. Wie weet is dat voor jullie ook een optie, voor zover ik me er nu in heb verdiept heb ik daar meer vertrouwen in dan in vaccinaties.

Nee, het zei me niets, maar heb net natuurlijk even gezocht. (Ik kan er overigens nog niet heel veel over vinden).
Heb jij misschien nog interessante links voor me?

Ik vind dit overzichtelijke informatie http://www.homstudy.net/Research/

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Gast do 11 jul 2013 - 21:45

Lenthe schreef:
Pien schreef:
Lenthe schreef:
Waarom zou je niet willen vaccineren? Vanuit geloofsovertuiging?

 Dan heb je waarschijnlijk het topic niet gelezen... Er zijn namelijk een aantal andere die duidelijk aangeven waarom ze het niet willen...

 Jawel, maar misschien heb ik mijn vraag niet goed geformuleerd.
Ik vraag me af waarom Tiramisu niet wil vaccineren, aangezien zij in een gebied woont waarin de vaccinatiegraad heel laag is, zij zelf aangeeft dat ze met de juiste begeleiding er wel vertrouwen in heeft op genezing van de ziektes en ze aangeeft dat de ziektes niet zo erg zijn. Daarom komt het op mij over dat ze dat vanuit geloofsovertuiging doet, in plaats van rationeel afwegen voor welke ziektes ze wel of niet vaccineert. Daarom vroeg ik me dat af.
Want als ik de gevolgen van de ziekte lees, gun ik dat niemand, laat staan je éigen kind.

 Nee, ik ben niet gelovig. Verder heb ik mijn motivatie om niet te vaccineren al vaak in eerdere topics onderbouwd, ik heb eerlijk gezegd niet zoveel zin in weer een discussie. Wij hebben onze keuze weloverwogen gemaakt, veel gelezen, lezingen bijgewoond maar ook artsen gesproken. Ik ben behoorlijk sterk overtuigd dat vaccinaties niet per definitie goed zijn en voor mij wegen voor het gros van de ziektes de voordelen van vaccinatie niet op tegen de nadelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Printje do 11 jul 2013 - 22:10

Heb cb gebeld en ze volgen het advies van het rivm. In regio's waarin de vaccinatiegraad laag is worden nu dus wel vaccinaties extra aangeboden en ook in die bibble belt. Ze houden het goed in de gaten en bij wijzigingen wordt er contact opgenomen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Snoes do 11 jul 2013 - 23:00

Wij laten hem gewoon vaccinneren op de 'normale' momenten. Hij krijgt gewoon alle vaccinnaties, ik vind dat prima zo.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  shadow vr 12 jul 2013 - 8:45

Het risico op complicaties bij bepaalde ziekte waarvoor gevaccineerd wordt zijn zeer klein.

Op griep wordt niet standaard gevaccineerd, toch is er kans op overlijden.
Zoals iemand al aangaf de fietshelm vind ik ook een goede. 


Daar komt bij dat vaccinaties nooit gegarandeerd 100% geven dat je de ziekte niet zult doormaken.
Door een vaccinatie kan een kind ook overlijden of gehandicapt raken, dat het verband niet aan te tonen is wil niet zeggen dat het er niet is.
Het is niet voor niks dat kinderen met een verzwakt afweersysteem geadviseerd wordt om later te laten vaccineren, als er geen risico zou zijn, zou dit niet nodig zijn.


Ik vind dat ieder ouder moet doen waar hij zich goed bij voelt. Als je kind overlijdt/ ernstig ziek wordt na een injectie dan blijf je altijd het gevoel hebben had ik maar niet laten vaccineren en andersom zal ook zeker het geval zijn.

Zoals al eerder gezegd is bjectieve informatie moeilijk te vinden, ze praten allemaal toch naar hun eigen straatje dus ik respecteer alle ouders welke keuze ze hierin maken.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  M-G vr 12 jul 2013 - 11:18

Ik heb er lang over getwijfeld of ik zou laten vaccineren en zo ja op welke leeftijd. Uiteindelijk ben ik (vind ik zelf) te laks geweest om mij er goed in te verdiepen en heb ik onze zoon laten vaccineren volgens het programma van de RIVM en zal dat waarschijnlijk ook verder vervolgen op die manier. 

Persoonlijk vind ik 2 maanden ook wel erg vroeg omdat op dat moment het immuunsysteem nog niet goed / volledig is ontwikkeld, achteraf gezien had ik misschien liever iets langer gewacht omdat ik vind dat een kind eerst de kans moet krijgen om zijn of haar eigen immuunsysteem goed te ontwikkelen. De reden dat ik het eventueel helemaal niet zou laten doen heeft puur te maken met mijn gevoel en de garantie die je niet krijgt. Of de kinderen ingeënt zijn of niet je hebt geen garantie dat ze de ziektes niet krijgen. Dan zeggen ze wel dat je het, als je het krijgt, in een minder ernstige vorm krijgt maar nogmaals ik heb mij er niet voldoende in verdiept om er zinnige uitspraken over te doen, dat is puur een gevoel van mij die zegt dat het niet perse nodig is.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Surya vr 12 jul 2013 - 11:58

Luce schreef:En volgens mij bestaan er echt heel veel fabels over vaccineren. Het lijkt wel alsof men elkaar bang zit te maken ofzo tegenwoordig. Natuurlijk, je moet altijd kritisch blijven. En er zijn ook een aantal punten waarvan ik denk 'goh wellicht kan daar zeker wat aan verbeterd worden', maar dat weegt toch niet op tegen de risico's die je kind kan lopen? Je zou je kind maar verliezen omdat je niet wilde vaccineren..

Als je niet wilt vaccineren, baseer je dan wel op feiten en wetenschappelijk onderzoek. En niet op fabeltjes en horen zeggen..




Ik ben het zowaar met je eens.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Viva vr 12 jul 2013 - 15:28

onze meiden worden beiden ingeent. De jongste krijgt as week ook de extra vaccinatie aangeboden. Momenteel slaapt ze alleen op mijn arm, 38.5 graden, hoesten en snotneus. Zo schijnt mazelen ook te beginnen.  Hopelijk is het, wat het ook is snel over en kan ze ingeent worden.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Julia za 13 jul 2013 - 0:02

Ik vind dit erg lastig. Mijn beide kinderen zijn gevaccineerd, echter is onze zoon nog te jong voor de bmr. Hij is nog maar 4 maanden en voor hem zijn de mazelen dus wel degelijk gevaarlijk.
Het begint nu ook dichtbij te komen, er zijn al gevallen bekend op 17 km hiervandaan. Als je leest wat er kan
gebeuren, zoals een hersenvliesontsteking of longontsteking, dan beangstigt me dat eigenlijk best.

Ik snap dat mensen voor hun eigen kind "kiezen", als je er niet achter staat om te vaccineren, dan moet je dat
niet doen. Maar daardoor loopt mijn kind wel gevaar nu om ernstig ziek te worden. Dat maakt me dan eigenlijk
ook wel weer boos. Ik sta er dus een beetje dubbel in.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  SarahKey za 13 jul 2013 - 5:03

Ik vind het heel egoïstisch om je kind niet te vaccineren. Je brengt je eigen kind in gevaar maar ook andermans kinderen. En ik zou dat risico niet willen nemen, als het om jezelf gaat prima. Maar je kind heeft een eigen leven en kan nog niet zelf beslissen, dat hoor je als ouders zijnde te doen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Liadan za 13 jul 2013 - 6:49

Maar je beslist toch juist ook als ouder zijnde als je niet vaccineert. En ik neem aan dat als je niet vaccineert dat je ook een weloverwogen beslissing hebt gemaakt. 

En hoe denken jullie dan over extra vaccinaties zoals die tegen de mexicaanse griep van een paar jaar geleden? En de HPV vaccinatie voor meisjes?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Lejow za 13 jul 2013 - 6:51

SarahKey schreef:Ik vind het heel egoïstisch om je kind niet te vaccineren. Je brengt je eigen kind in gevaar maar ook andermans kinderen. En ik zou dat risico niet willen nemen, als het om jezelf gaat prima. Maar je kind heeft een eigen leven en kan nog niet zelf beslissen, dat hoor je als ouders zijnde te doen.

 Jup eens, en daarom vaccineer ik, gewoon volgens het reguliere programma.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Puggle za 13 jul 2013 - 6:58

Lejow schreef:
SarahKey schreef:Ik vind het heel egoïstisch om je kind niet te vaccineren. Je brengt je eigen kind in gevaar maar ook andermans kinderen. En ik zou dat risico niet willen nemen, als het om jezelf gaat prima. Maar je kind heeft een eigen leven en kan nog niet zelf beslissen, dat hoor je als ouders zijnde te doen.

 Jup eens, en daarom vaccineer ik, gewoon volgens het reguliere programma.

Ook mee eens!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Happydobby za 13 jul 2013 - 7:32

Liadan schreef:

En hoe denken jullie dan over extra vaccinaties zoals die tegen de mexicaanse griep van een paar jaar geleden? En de HPV vaccinatie voor meisjes?

Die zou ik overslaan, ze toverde ze snel ergens vandaan zonder een onderzoek.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Surya za 13 jul 2013 - 7:39

Liadan schreef:Maar je beslist toch juist ook als ouder zijnde als je niet vaccineert. En ik neem aan dat als je niet vaccineert dat je ook een weloverwogen beslissing hebt gemaakt. 

En hoe denken jullie dan over extra vaccinaties zoals die tegen de mexicaanse griep van een paar jaar geleden? En de HPV vaccinatie voor meisjes?

 Ik heb toen heel erg in dubio gezeten met de mexicaanse griep. Vooral ook omdat mijn zoontje nog klein was en best kwetsbaar. Ik heb toen overlegd met een arts op mijn werk en zij heeft geadviseerd hem wel te geven.

HPV weet ik het fijne niet van, maar het risico op baarmoederhalskanker is volgens mij best groot, al is het ook redelijk goed behandelbaar. Gelukkig heb ik geen dochters.
Al zou ik het zelf geruststellend vinden als ik wel een vaccin had gehad.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Antibes za 13 jul 2013 - 10:47

Surya schreef:
Liadan schreef:Maar je beslist toch juist ook als ouder zijnde als je niet vaccineert. En ik neem aan dat als je niet vaccineert dat je ook een weloverwogen beslissing hebt gemaakt. 

En hoe denken jullie dan over extra vaccinaties zoals die tegen de mexicaanse griep van een paar jaar geleden? En de HPV vaccinatie voor meisjes?

 Ik heb toen heel erg in dubio gezeten met de mexicaanse griep. Vooral ook omdat mijn zoontje nog klein was en best kwetsbaar. Ik heb toen overlegd met een arts op mijn werk en zij heeft geadviseerd hem wel te geven.

HPV weet ik het fijne niet van, maar het risico op baarmoederhalskanker is volgens mij best groot, al is het ook redelijk goed behandelbaar. Gelukkig heb ik geen dochters.
Al zou ik het zelf geruststellend vinden als ik wel een vaccin had gehad.

Het risico op besmetting is bijzonder groot. Zo'n 85% lifetime risk. Daarom werden wij als generatie ook niet meer gevaccineerd, waarschijnlijk heeft bijna iedereen het al. Risico op het ontwikkelen van cervixcarcinoom is ook vrij groot, hoewel dat ook weer niet écht groot is hoor. Geloof dat 80% sowieso geen persisterende infectie krijgt en eigenlijk is carcinoom een soort zeldzame complicatie van HPV infectie. En qua behandeling, stadium 1 is goed behandelbaar ja. Dan zit je op 90-98% genezing.. Maar daarna keldert het snel hoor, stadium twee is al max. 70% genezing en als je het pas in stadium 3 of 4 ontdekt heb je nog respectievelijk 40% en 10% kans op overleving...

Nee, wat HPV betreft zou ik het wel weten. Ook zeker vaccineren. En reken maar dat ik braaf mijn uitstrijkje ga doen straks!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Surya za 13 jul 2013 - 11:12

Ik weet het. Maar op zich als je trouw je uitstrijkje laat doen en zelf je lichaam goed in de gaten houdt, kun je er goed op tijd bij zijn.  Voor zover ik heb begrepen is het vaak ook een vrij langzame vorm van kanker. 
Maar  zoals ik al zei, zelf zou ik blij zijn als ik gevaccineerd was.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Razz za 13 jul 2013 - 19:49

Puggle schreef:
Lejow schreef:
SarahKey schreef:Ik vind het heel egoïstisch om je kind niet te vaccineren. Je brengt je eigen kind in gevaar maar ook andermans kinderen. En ik zou dat risico niet willen nemen, als het om jezelf gaat prima. Maar je kind heeft een eigen leven en kan nog niet zelf beslissen, dat hoor je als ouders zijnde te doen.

 Jup eens, en daarom vaccineer ik, gewoon volgens het reguliere programma.

Ook mee eens!

Ook mee eens.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Liadan za 13 jul 2013 - 20:03

Ik heb me nog niet verdiept in de Hpv vaccinatie, ik ben blij dat dat voor mijn dochter nog ongeveer 8 of 9 jaar duurt want dan worden de vaccinaties langer gegeven en zijn eventuele bijwerkingen misschien duidelijker.

Zo'n vaccinatie als tegen de mexicaanse griep zou ik niet meer geven.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  SarahKey za 13 jul 2013 - 20:20

Liadan schreef:Maar je beslist toch juist ook als ouder zijnde als je niet vaccineert. En ik neem aan dat als je niet vaccineert dat je ook een weloverwogen beslissing hebt gemaakt. 

En hoe denken jullie dan over extra vaccinaties zoals die tegen de mexicaanse griep van een paar jaar geleden? En de HPV vaccinatie voor meisjes?

Ik vind het niet vaccineren een verkeerde beslissing wat grote gevolgen kan hebben.
En je mag niet over het leven van een ander beslissen ook al is het je eigen kind. Vaccinaties zijn er niet voor niets.
En straks steekt jou kind (even in het algemeen he Wink ) een klein baby'tje aan en deze overlijd aan de gevolgen van de mazelen of een andere kinderziekte. Dat vergeef je jezelf nooit.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Lejow za 13 jul 2013 - 20:25

SarahKey schreef:
Liadan schreef:Maar je beslist toch juist ook als ouder zijnde als je niet vaccineert. En ik neem aan dat als je niet vaccineert dat je ook een weloverwogen beslissing hebt gemaakt. 

En hoe denken jullie dan over extra vaccinaties zoals die tegen de mexicaanse griep van een paar jaar geleden? En de HPV vaccinatie voor meisjes?

Ik vind het niet vaccineren een verkeerde beslissing wat grote gevolgen kan hebben.
En je mag niet over het leven van een ander beslissen ook al is het je eigen kind. Vaccinaties zijn er niet voor niets.
En straks steekt jou kind (even in het algemeen he Wink ) een klein baby'tje aan en deze overlijd aan de gevolgen van de mazelen of een andere kinderziekte. Dat vergeef je jezelf nooit.


 Jep, ook weer eens.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Liadan za 13 jul 2013 - 20:33

Sarahkey, JIJ vindt het een verkeerde beslissing om niet te vaccineren, een ander vindt het misschien een verkeerde beslissing om wel te vaccineren. En als het om je kind gaat mag je gelukkig wel zelf beslissen wat je doet. In Australie vaccineren ze geloof ik tegen de waterpokken, zou jij het ook zo erg vinden als iemand dat daar niet zou doen?
En je kind kan overal besmet worden met een ziekte dus je weet nooit waar het het heeft opgelopen. 
Ik zou mijn kinderen niet meer in laten enten tegen de mexicaanse griep en ja dan kunnen ze de ziekte krijgen en een ander aansteken. Maar als je kinderen wel zijn ingeënt tegen bijvoorbeeld de rode hond dan kunnen ze het nog krijgen en het dus ook doorgeven aan een klein baby'tje.
Ik laat mijn kinderen niet vaccineren zodat ze een ander niet kunnen besmetten, ik laat mijn kinderen vaccineren omdat ik wil dat zij beschermd zijn tegen deze ziektes.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  RiLiJu za 13 jul 2013 - 20:46

SarahKey schreef:
Liadan schreef:Maar je beslist toch juist ook als ouder zijnde als je niet vaccineert. En ik neem aan dat als je niet vaccineert dat je ook een weloverwogen beslissing hebt gemaakt. 

En hoe denken jullie dan over extra vaccinaties zoals die tegen de mexicaanse griep van een paar jaar geleden? En de HPV vaccinatie voor meisjes?

Ik vind het niet vaccineren een verkeerde beslissing wat grote gevolgen kan hebben.
En je mag niet over het leven van een ander beslissen ook al is het je eigen kind. Vaccinaties zijn er niet voor niets.
En straks steekt jou kind (even in het algemeen he Wink ) een klein baby'tje aan en deze overlijd aan de gevolgen van de mazelen of een andere kinderziekte. Dat vergeef je jezelf nooit.


Jij vindt het een verkeerde beslissing die grote gevolgen kan hebben. Ik vind het een grote beslissing die gevolgen kan hebben, wat ik ook beslis.

Natuurlijk beslissen wij over belangrijke keuzes omtrent onze kinderen, daarvan was dit een vrij belangrijke beslissing voor ons, maar ik weet 100% zeker dat wij voor onze kinderen, net als jullie neem ik aan, het beste proberen te kiezen.

Edit; Daarbij vind ik het nogal wat om mensen die niet vaccineren egoïstisch te noemen en bijna te doen alsof diegenen hun kind doodwensen. Je zegt het nog net niet, maar het komt er wel op neer.


Laatst aangepast door RiLiJu op za 13 jul 2013 - 20:53; in totaal 1 keer bewerkt
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 6 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum