Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vaccineren jullie?

+57
TukTuk
Sam
Flower_L
snoezel
Razz
Antibes
Lejow
SarahKey
Julia
Viva
M-G
Snoes
ekjir@M
SDL
MADDIE
Aimee
Fiwen
Parel
Pien
Supertalentje
Surya
liesje
Printje
Happydobby
meisjesmama
_Lana_
Pink!
Isa
maiadebij
Fearie
Lenthe
Susan
studiebol
PapillonRose
Silke
Liadan
RiLiJu
Puggle
xxjojootjexx
Laurientje
Slakje
Dikkie Dik
Sanne
*Lieke*
Steep
Muppetje
Ella
Caroow
Jade
Vixen
Linda
CCC
Floor
shadow
Aagje!
Clapperdie
Luce
61 plaatsers

Pagina 12 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 12 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Vixen zo 14 jul 2013 - 7:34

Luce schreef:
Vixen schreef:je schijnt ook andere kinderen te kunnen besmetten als je zelf gevaccineerd bent.

 Hoe kan dat dan? Je lichaam weert de ziekte direct af omdat je al antistoffen klaar hebt liggen.

Ik kan t nu ff niet nazoeken omdat ik op mob. Internet, maar zou het niet kunnen dat je als je met een ziek kind in contact komt, het virus op je lichaam krijgt (door niesdruppels of een kusje) jij er niet ziek van wordt, maar het wel door kunt geven?
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 12 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Lejow zo 14 jul 2013 - 7:55

Vixen schreef:
Lejow schreef:Dat is ook een goed punt Novalee!!
Een hele hoop ziektes zijn gevaarlijk als je die krijgt tijdens de zwangerschap. Hoe wordt daar dan tegenaan gekeken?

 zonder vaccin had je deze ziekte in je kinderjaren doorgemaakt en had je zeker weten antistoffen gehad in je zwangerschap. Dit punt heb ik al eerder dit topic als nadeel van vaccins aangehaald.

 Euh nee hoor. Ik kwam er door het bloedprikken tijdens mijn zwangerschap achter dat ik geen antistoffen heb voor rode hond. Nagevraagd bij mijn ouders, en inderdaad, die inenting heb ik niet gekregen (door oa ziekte van mijn moeder enz).
Heb de ziekte niet gekregen, en voila, dus ook geen antistoffen, en dus een gevaar voor de zwangerschap.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 12 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Surya zo 14 jul 2013 - 8:09

Vixen schreef:
Luce schreef:
Vixen schreef:je schijnt ook andere kinderen te kunnen besmetten als je zelf gevaccineerd bent.

 Hoe kan dat dan? Je lichaam weert de ziekte direct af omdat je al antistoffen klaar hebt liggen.

Ik kan t nu ff niet nazoeken omdat ik op mob. Internet, maar zou het niet kunnen dat je als je met een ziek kind in contact komt, het virus op je lichaam krijgt (door niesdruppels of een kusje) jij er niet ziek van wordt, maar het wel door kunt geven?

 Maar door kinderen te vaccineren is die kans natuurlijk minimaal.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 12 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Coccinelle zo 14 jul 2013 - 8:13

Vixen schreef:je schijnt ook andere kinderen te kunnen besmetten als je zelf gevaccineerd bent.

Het CB heeft tegen een vriendin van me gezegd dat dit niet kan. Mocht je het nog vinden ben ik wel benieuwd naar de bron.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 12 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  tweeling zo 14 jul 2013 - 8:15

Coccinelle schreef:
Vixen schreef:je schijnt ook andere kinderen te kunnen besmetten als je zelf gevaccineerd bent.

Het CB heeft tegen een vriendin van me gezegd dat dit niet kan. Mocht je het nog vinden ben ik wel benieuwd naar de bron.

 Je kan ondanks dat je gevaccineerd bent toch de ziekte krijgen en iemand besmetten.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 12 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Susan zo 14 jul 2013 - 8:18

tweeling schreef:
Coccinelle schreef:
Vixen schreef:je schijnt ook andere kinderen te kunnen besmetten als je zelf gevaccineerd bent.

Het CB heeft tegen een vriendin van me gezegd dat dit niet kan. Mocht je het nog vinden ben ik wel benieuwd naar de bron.

 Je kan ondanks dat je gevaccineerd bent toch de ziekte krijgen en iemand besmetten.

Ja, maar die kans is wel veel en veel kleiner.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 12 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  tweeling zo 14 jul 2013 - 8:19

Susan schreef:
tweeling schreef:
Coccinelle schreef:
Vixen schreef:je schijnt ook andere kinderen te kunnen besmetten als je zelf gevaccineerd bent.

Het CB heeft tegen een vriendin van me gezegd dat dit niet kan. Mocht je het nog vinden ben ik wel benieuwd naar de bron.

 Je kan ondanks dat je gevaccineerd bent toch de ziekte krijgen en iemand besmetten.

Ja, maar die kans is wel veel en veel kleiner.

 Ja zeker, maar het kan dus wel. Ik reageerde meer op de opmerking van coccinelle
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 12 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Novalee zo 14 jul 2013 - 8:20

Susan schreef:Eigenlijk zouden vrouwen met een kinderwens gewoon hun bloed moeten kunnen laten testen op antistoffen tegen onder andere rode hond zodat ze zich kunnen laten vaccineren voor ze zwanger raken. Nu krijg je dat bloedonderzoek als je al zwanger bent, als dan blijkt dat je geen antistoffen hebt dan ben je mooi te laat.
 Tijdens mijn eerste zwangerschap kwam dit voor het eerst aan het licht. Op dat moment is het inderdaad te laat om er wat aan te doen. Maar ik vroeg toen aan de VK of het zin had om me nog eens te vaccineren na de bevalling maar zij gaf aan dat dit geen nut heeft omdat ik al een keer ingeënt was. Maar of dat echt klopt weet ik niet.

Mijn moeder heeft dat overigens wel gedaan. Zij wist niet zeker of ze ingeënt was voor Rode Hond en is toen zij en mijn vader een kinderwens hadden langs de huisarts geweest om het te laten controleren. Een paar jaar terug deden ze ook van die stickers over foliumzuur op doosjes van de anticonceptiepil. Zoiets zou best een goed idee kunnen zijn.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 12 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Coccinelle zo 14 jul 2013 - 8:21

tweeling schreef:
Coccinelle schreef:
Vixen schreef:je schijnt ook andere kinderen te kunnen besmetten als je zelf gevaccineerd bent.

Het CB heeft tegen een vriendin van me gezegd dat dit niet kan. Mocht je het nog vinden ben ik wel benieuwd naar de bron.

 Je kan ondanks dat je gevaccineerd bent toch de ziekte krijgen en iemand besmetten.

 Ja ziek worden en dan besmetten. Maar volgens mij bedoelt Vixen dat je iemand ook kan besmetten als je alleen al in aanraking komt met het virus als gevaccineerde met genoeg antistoffen (en dus zelf de ziekte niet alsnog krijgt).

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 12 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Luce zo 14 jul 2013 - 8:22

Bij 5% van de mensen werkt het vaccin niet goed genoeg. Bij 95% dus wel. In theorie zou die 95% dus niet ziek worden. 

De ziekte heeft dus ook bijna geen kans zich te verspreiden onder gevaccineerde mensen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 12 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  tweeling zo 14 jul 2013 - 8:22

Coccinelle schreef:
tweeling schreef:
Coccinelle schreef:
Vixen schreef:je schijnt ook andere kinderen te kunnen besmetten als je zelf gevaccineerd bent.

Het CB heeft tegen een vriendin van me gezegd dat dit niet kan. Mocht je het nog vinden ben ik wel benieuwd naar de bron.

 Je kan ondanks dat je gevaccineerd bent toch de ziekte krijgen en iemand besmetten.

 Ja ziek worden en dan besmetten. Maar volgens mij bedoelt Vixen dat je iemand ook kan besmetten als je alleen al in aanraking komt met het virus als gevaccineerde met genoeg antistoffen (en dus zelf de ziekte niet alsnog krijgt).

 Oh zo!
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 12 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Luce zo 14 jul 2013 - 8:23

Coccinelle schreef:
tweeling schreef:
Coccinelle schreef:
Vixen schreef:je schijnt ook andere kinderen te kunnen besmetten als je zelf gevaccineerd bent.

Het CB heeft tegen een vriendin van me gezegd dat dit niet kan. Mocht je het nog vinden ben ik wel benieuwd naar de bron.

 Je kan ondanks dat je gevaccineerd bent toch de ziekte krijgen en iemand besmetten.

 Ja ziek worden en dan besmetten. Maar volgens mij bedoelt Vixen dat je iemand ook kan besmetten als je alleen al in aanraking komt met het virus als gevaccineerde met genoeg antistoffen (en dus zelf de ziekte niet alsnog krijgt).

 Volgens mij kan dat niet.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 12 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Susan zo 14 jul 2013 - 8:29

Ik denk dat het wel kan, als je virusdeeltjes aan je handen krijgt, bijvoorbeeld via een deurkruk, maar dat is toch wel heel wat anders dan dat je het virus zelf in je draagt en op die manier kan verspreiden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 12 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  RiLiJu zo 14 jul 2013 - 9:51

Flower_L schreef:
Flower_L schreef:daarnaast....volgens mij reizen wij over het algemeen meer en verder dan destijds (en daardoor kans op meer ziektes in Nl) ..dus daar heb je al een factor.

@ Riliju . Ik ben toch benieuwd hoe je dit nu ziet met betrekking tot de opmerking die je plaatste of ik die grafieken ken.

Dan nog sta ik volledig achter onze keuze hoor. We hebben hier niet voor gekozen in de veronderstelling dat onze kinderen deze ziektes nu niet krijgen. We hebben hiervoor gekozen omdat we denken dat onze kinderen deze ziektes prima door kunnen maken en dat ik het juist 'prettig' zou vinden als Celine bijvoorbeeld genoeg antistoffen aanmaakt voor haar kinderen.

Ook weet zij, dat als ze het niet heeft gehad, ze geen antistoffen heeft voor de Rode hond. Ze kan dan vooraf maatregelen nemen, heel anders dan bij mij. Ik ging er vanuit dat ik hiertegen antistoffen zou hebben door de vaccinaties, maar toch heb ik bij haar zwangerschap een risico gelopen.

Edit; Als niemand meer zou vaccineren komen de ziektes ook niet minder vaak voor, maar wel veel minder vaak met dodelijke afloop.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 12 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Julia zo 14 jul 2013 - 20:05

@ RiLiJu: Maar hoe sta je er dan in met betrekking tot de baby's? Doordat steeds meer
mensen hun kinderen niet meer vaccineren, raken er ook meer baby's besmet. En voor
hen is het wel gevaarlijk. Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn (zit op mijn werk, zie nu geen
tickers), maar stel dat je een baby zou hebben, vind je dan niet dat je dan een
risico aan het creeeren bent?
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccineren jullie? - Pagina 12 Empty Re: Vaccineren jullie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 12 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum