Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kritisch vaccineren

+17
Parisienne
Tania
Twellie
Printje
maiadebij
nisavi
RiLiJu
RYW
Supertalentje
TGR
Flower_L
Bolleke
Teddyaapje
Linda
Roodkapje
Liadan
Darius
21 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty kritisch vaccineren

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 8:06

Even een tip voor ouders die (nog) niet zeker zijn van wat ze willen met de vaccinaties, maar nergens kritische informatie kunnen vinden:

http://www.vaccinvrij.nl


Hier staat echt héél veel informatie op. Ik ben bijna halverwege met lezen, maar het is echt een bak aan kritische informatie en een stuk uitgebreider dan de foldertjes van het RIVM.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 8:16

Fijn, bedankt! Ga ik doorlezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Darius za 3 maa 2012 - 8:31

Jolicious schreef:Fijn, bedankt! Ga ik doorlezen.

Ik ook!!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 8:36

moet je wel even voor gaan zitten hoor, zijn vier delen die ongeveer 45 minuten leestijd per deel kosten Wink


Laatst aangepast door Rejoy. op za 3 maa 2012 - 8:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Liadan za 3 maa 2012 - 8:37

Interessant, ik zou de vaccinaties achteraf anders hebben willen laten geven. Ik ga deze site onthouden, mocht er ooit nog een derde komen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Roodkapje za 3 maa 2012 - 8:48

Liadan schreef:Interessant, ik zou de vaccinaties achteraf anders hebben willen laten geven. Ik ga deze site onthouden, mocht er ooit nog een derde komen.

+1 ...voor de 4e! O is ook nog niet uitgevaccineerd, dus eens kijken wat we daar mee kunnen!
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Linda za 3 maa 2012 - 9:37

Nog een tip: 23 juni komt de schrijfster een lezing geven op de Ouders Natuurlijk Beurs.

Waarschijnlijk ga ik er ook heen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Teddyaapje za 3 maa 2012 - 10:29

Hij staat bij mijn favorieten, zodra ik tijd heb ga ik er eens aan beginnen. Thanks Rejoy!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Liadan za 3 maa 2012 - 10:38

Ik vind het ook lastig wat te doen met de prikken met 11 maanden. Omdat we de eerste drie gewoon hebben laten zetten, 'moeten' we volgens mij deze nu ook doen omdat er anders te lang tussen zit en die eerste drie dan zinloos geweest zijn. Weet iemand dat?
Over de BMR twijfelen we er alleen over of we deze met 14 maanden al laten zetten of later.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Bolleke za 3 maa 2012 - 23:51

Ik had het vaccineren ook heel anders gedaan (misschien helemaal niet) als ik mij er toen in verdiept had. Goed dat zo' n site er is, alleen ik heb er nu niks meer aan jammer genoeg.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Flower_L za 3 maa 2012 - 23:55

Wij gaan het ook lezen voor tweede kindje. Bedankt!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 23:57

@ Kruimeltje: jammer dat deze informatie niet wat beter voor handen is hè.

@ Liadan: Als je de laatste dktp niet geeft, zijn de eerste drie ook voor 'niks' geweest (helemaal voor niks weet ik niet, maar dan zullen ze niet optimaal werken, voor zover de effectiviteit bewezen is dan). Het afweersysteem is dan nog volop in ontwikkeling, waardoor de antistoffen dan sowieso niet goed gepakt worden op deze jonge leeftijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Bolleke zo 4 maa 2012 - 0:04

Rejoy, ja inderdaad. En ook jammer dat vaccineren zo gewoon is geworden. Ik stond er niet eens bij stil dat je het bijvoorbeeld ook niet kon doen. Erg jammer vind ik dat ja, mt de mexicaanse griep toen ben ik mij er pas in gaan verdiepen en inlezen, maar ja toen had C. zijn vaccinaties al.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  TGR zo 4 maa 2012 - 0:15

Wat een kutsite. Ik word erg kribbig van dat mens en de beweringen. Beetje het wel/geen borstvoeding geven niveau.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 0:27

TGR schreef:Wat een kutsite. Ik word erg kribbig van dat mens en de beweringen. Beetje het wel/geen borstvoeding geven niveau.

heb je alles gelezen dan? Lijkt me vrijwel onmogelijk, lees eerst de site maar eens voor je dit soort dingen gaat roepen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Darius zo 4 maa 2012 - 0:51

Rejoy: enig idee hoe je het gaat doen bij baby 2? Ik ga waarschijnlijk pas na 6 mnd beginnen, verder kom ik nog niet.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 0:55

ik neig nu heel erg naar niet vaccineren en als we de DTP (dus kinkhoestvaccin eruit) wel doen, pas later zodat het immuunsysteem al verder ontwikkeld is, zodat we niet 4, maar 3 keer hoeven te vaccineren. Maargoed, ik ben pas bij deel twee van de site, dus ik weet het nog niet zeker. Ik wil eerst nog even wat meer lezen over de risico's van de infectieziekten waartegen gevaccineerd wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Darius zo 4 maa 2012 - 2:31

Rejoy, zo ga ik die dtp waarschijnlijk wel doen. Ben over de rest nog niet uit.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 2:34

Mag ik een vraag stellen? Gewoon puur interesse, maar waarom zou je het niet doen?
Gewoon even een enigszins makkelijk, kort en bondig antwoord, ik ben er wel benieuwd naar.
Zelf denk ik er namelijk helemaal niet over na, maar dat is meer omdat dat in mijn systeem zit en vaccineren voor mij heel 'normaal' is.


Overigens geen verwijt, oordeel of weet ik het wat, puur nieuwsgierig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Supertalentje zo 4 maa 2012 - 2:37

Potverdrie, ik wilde al niet vaccineren, maar morgen gaan we voor de eerste vaccinatie en ik ben bang dat ik daar niks aan kan doen... (Euc heeft jaren geleden iets geplaatst, dat heb ik altijd onthouden, maar kan het niet onderbouwen naar mijn man toe, dus we gaan morgen)

Ik heb net het eerste deel gelezen en ik moet wel zeggen dat ze vreselijk veel herhaald. Als je 'gelijk' hebt, dan hoef je dat niet eindeloos te herhalen. Het is ook een beetje kinderlijk geschreven, maar ik neem aan dat dat is om het voor velen toegankelijk te maken.

@Rejoy: waarom haal je kinkhoest eruit? En kan dat zomaar? (ik stel me een cocktail voor die ze gewoon inspuiten). En waarom moet er ook alweer zo vroeg gevaccineerd worden? Ik wilde ook later pas vaccineren (als ik uberhaupt zou laten vaccineren), maar dat werd me afgeraden, weet de reden niet meer...

@Parel: omdat het niet nodig is en er risico's zitten aan het vaccineren.


Laatst aangepast door Supertalentje op zo 4 maa 2012 - 2:40; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Darius zo 4 maa 2012 - 2:37

Omdat kinkhoest vaccin niet garandeert dat je kindje geen kinkhoest krijgt. Daarnaast als je na 6 mnd hiermee begint, er maar 3 ipv 4 prikken nodig zijn.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Darius zo 4 maa 2012 - 2:38

Supertalentje schreef:Potverdrie, ik wilde al niet vaccineren, maar morgen gaan we voor de eerste vaccinatie en ik ben bang dat ik daar niks aan kan doen...

Ik heb net het eerste deel gelezen en ik moet wel zeggen dat ze vreselijk veel herhaald. Als je 'gelijk' hebt, dan hoef je dat niet eindeloos te herhalen. Het is ook een beetje kinderlijk geschreven, maar ik neem aan dat dat is om het voor velen toegankelijk te maken.

@Rejoy: waarom haal je kinkhoest eruit? En kan dat zomaar? (ik stel me een cocktail voor die ze gewoon inspuiten). En waarom moet er ook alweer zo vroeg gevaccineerd worden? Ik wilde ook later pas vaccineren (als ik uberhaupt zou laten vaccineren), maar dat werd me afgeraden, weet de reden niet meer...

Natuurlijk wel! Als jij het niet wil, dan klaar!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 2:40

Darius schreef:Omdat kinkhoest vaccin niet garandeert dat je kindje geen kinkhoest krijgt. Daarnaast als je na 6 mnd hiermee begint, er maar 3 ipv 4 prikken nodig zijn.

Maar het vermindert toch wel de kans dat je kindje het krijgt, en de risico's die het anders met zich meebrengt, neem ik aan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Supertalentje zo 4 maa 2012 - 2:43

Darius schreef:Omdat kinkhoest vaccin niet garandeert dat je kindje geen kinkhoest krijgt. Daarnaast als je na 6 mnd hiermee begint, er maar 3 ipv 4 prikken nodig zijn.

Maar geen enkel vaccin garandeert toch dat ze het niet krijgt? Ik heb ook ergens gelezen dat de vaccins zoveel jaren geleden gemaakt zijn en dat we die nog steeds gebruiken. Als je nagaat dat een griepvirus zich wel 6 keer per jaar kan muteren, dan zouden alle vaccins onzin zijn (zoals iig de bof die nogal eens uitbreekt). Waarom zijn er minder prikken nodig? (als ik gewoon de rest moet gaan lezen moet je het zeggen hoor ;-)

@Darius: Je hebt gelijk, maar ik kan nog niet goed onderbouwen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Darius zo 4 maa 2012 - 2:51

Supertalentje schreef:
Darius schreef:Omdat kinkhoest vaccin niet garandeert dat je kindje geen kinkhoest krijgt. Daarnaast als je na 6 mnd hiermee begint, er maar 3 ipv 4 prikken nodig zijn.

Maar geen enkel vaccin garandeert toch dat ze het niet krijgt? Ik heb ook ergens gelezen dat de vaccins zoveel jaren geleden gemaakt zijn en dat we die nog steeds gebruiken. Als je nagaat dat een griepvirus zich wel 6 keer per jaar kan muteren, dan zouden alle vaccins onzin zijn (zoals iig de bof die nogal eens uitbreekt). Waarom zijn er minder prikken nodig? (als ik gewoon de rest moet gaan lezen moet je het zeggen hoor ;-)

@Darius: Je hebt gelijk, maar ik kan nog niet goed onderbouwen.

Supertalentje, je kunt altijd zeggen dat je er nog niet genoeg vanaf weet, en dat je daarom wilt uitstellen.

Verder: ik heb het ook nog niet allemaal gelezen hoor! Ik weet nog niet wat ik ga doen precies, dus ik kan jullie geen verder antwoord geven.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

kritisch vaccineren Empty Re: kritisch vaccineren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum